سرانجام پس از بیش از یک سال، مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به پایان رسید و پروندهٔ این مرحلهٔ بهطور کامل بسته شد؛ بنابراین قصد داریم از فردا مرحلهٔ دوم این رقابتها را آغاز کنیم؛ اما پیش از آغاز مرحلهٔ دوم رقابتها، نیاز به بیان توضیحاتی است که در این مطلب بیان خواهیم کرد.
نکتهٔ اول
رقابتهای خودرویی پدال در چندین گروه گوناگون انجام شد اما تعداد شرکتکنندگان هرکدام از گروهها متفاوت است که البته این امری طبیعی است. این موضوع در مرحلهٔ مقدماتی مشکلی ایجاد نمیکرد و بنابراین دوئلهای تمامی گروهها باهم برگزار شد؛ اما در مراحل بالاتر نمیتوان به این شیوه عمل کرد چراکه مثلاً مرحلهٔ دوم برای برخی گروهها مرحلهٔ یکهشتم نهایی محسوب میشود و برای تعدادی از گروهها مرحلهٔ نیمهنهایی. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مرحله در ابتدا فقط دوئلهای گروههای شلوغتر را برگزار کنیم تا از این طریق تعداد شرکتکنندگان آنها کم شده و همهٔ گروهها از لحاظ تعداد شرکتکننده در یک سطح قرار گیرند؛ بنابراین این مرحله در اصل مرحلهٔ یکهشتم نهایی محسوب شده و فقط دوئلهای گروههایی در آن برگزار خواهد که تعداد راهیافتگان آنها به مرحلهٔ بعدی بیش از ۱۰ خودرو باشد. به همین دلیل در این مرحله تنها دوئلهای گروههای محدودی برگزار میشود که عبارتاند از:
کراساوورهای سابکامپکت
هاچبکهای سابکامپکت
سوپراسپرتها
کراساوورهای کامپکت
خودروهای سبز
اما پس از پایان این مرحله و رفتن به مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دوئلهای گروههای بیشتری برگزار خواهد شد.
نکتهٔ دوم
همانطور که در طول برگزاری مرحلهٔ مقدماتی ملاحظه فرمودید، در هر دوئل تاریخچهٔ کوتاهی از هردو خودروی شرکتکننده را ارائه کردیم تا مخاطبین اطلاعاتی اجمالی از خودروها را به دست آورده و آشنایی جزئی با آنها داشته باشند؛ اما چون در مرحلهٔ مقدماتی تاریخچهٔ تمامی خودروها بیان شد، در این مرحله و مراحل بعدی از پرداختن به تاریخچه خودداری کرده و در عوض سعی میکنیم تا حد امکان اطلاعاتی مفیدی از خودروها مانند میران فروش، امتیاز از سایتهای معتبر، رتبهٔ ایمنی و… ارائه کنیم.
نکتهٔ سوم
با پایان مرحلهٔ مقدماتی رقابتها، هیچ خودروی دیگری به رقابتها اضافه نمیشود و ادامهٔ دوئلها با همین شرکتکنندگانی که در سری مطالب نتایج دوئلها معرفی شدند برگزار خواهد شد. البته این قانون فقط در مورد خودروهای کاملاً جدید مثل رولزرویس کولینان اجرا میشود و نسل جدید یا فیسلیفت خودروها موضوعی متفاوت است؛ بنابراین چه حالا و چه در طول برگزاری هریک از مراحل اگر نسل جدید یا فیسلیفت هرکدام از خودروهای موجود، معرفی گردد، همان نمونهٔ جدیدتر در دوئلها شرکت داده خواهد شد.
در پایان امیدواریم همچنان مثل گذشته ما را از همراهی خود محروم نکرده و با مشارکت در دوئلها و نظرسنجیها، به هرچه جذابتر شدن این رقابتها کمک کنید. از همراهی شما ممنون و سپاسگزاریم.
امير
۲۲ خرداد ۱۳۹۷فقط رخ کیمن تو عکس اخر چقد عروسکه
Amir Amini
۲۲ خرداد ۱۳۹۷فقط آلفا رمئو 4 سی ببین چقدر خوبه لامصب
سامان اذری
۲۲ خرداد ۱۳۹۷فقط یه خواهش از سردبیر یا گرداننده سایت دارم
اونم اینه که
فقط رای هایی که در سایت پدال هستند شمارش بشه
و رای گیری در کانال تلگرامی پدال رو کنسل کنید چون تو سایت هم مشخصات رو میشه باهم مقایسه کرد و هم عکسهای بیشتری میبینیم
ولی تو کانال 2 عکس گذاشته میشه والسلام همه با عکس یا تعصب رای میدن
خیلی شاهد بودیم که ماشینی که خیلی با ارزشتره و مشخصات فنی خوبی نسبت به رقیبش داره تو سایت از حریفش جلوتره ولی چون تو کانال تلگرامی هیچ چیزی مشخص نیس مردم فقط از رو تعصب و عکس رای دادن و در اخر رای های تلگرامی باعث شده که ماشین کم ارزش تر بره بالا
با تشکر
سامان اذری
۲۲ خرداد ۱۳۹۷تازگی هم هر چی مینویسم میره در لیست انتظار
مهران
۲۲ خرداد ۱۳۹۷این سری مطالب هم بسیار جذاب هستند و هم مفید ممنون از زحمتتون