هفته نامه

پیشتازی ژاپنی‌ها در مطالعه اطمینان CarMD

CarMD جدیدترین نتایج مربوط به رتبه‌بندی قابلیت اطمینان و سلامت خودرویی خود را منتشر کرد. این مطالعه میزان و مدت روشن شدن چراغ‌های چک پیشرانه و هزینه‌های رفع آن‌ها را تخمین می‌زند.


بنا به گفته این موسسه، CarMD سلامت چک پیشرانه بیش از ۴.۲ میلیون دستگاه خودرو بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ را بررسی و تحلیل کرده است. این داده‌ها توسط شبکه‌ای از تکنسین‌های تأیید شده‌ای گرد آوری شده‌اند که همه‌روزه هزینه‌های تعمیرات خود را روی پایگاه داده CarMD بارگذاری می‌کرده‌اند.


نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که محصولات برند هیوندای پایین‌ترین هزینه متوسط تعمیر برای چراغ چک پیشرانه را داشته و هزینه قطعات و بررسی این مشکل برای مالکان معمولاً ۳۰۶ دلار هزینه در بر داشته است. پس از هیوندای مزدای ژاپن با فاصله اندکی در تعقیب این برند بوده و پس از مزدا نیز کیا قرار دارد که البته هزینه‌های تعمیر این مشکل در هر دو برند به طور متوسط زیر ۳۲۰ دلار است.

هزینه یاد شده بسته به مدل بسیار متفاوت بوده و سه خودرویی که کمترین هزینه تعمیر متوسط را داشته‌اند عبارت‌اند از مزدا ۵ مدل ۲۰۱۲، کیا فورته/سراتو ۲۰۱۵ و شورولت تراورس ۲۰۱۵. در این بخش مزدا ۵ یک برنده واضح بوده زیرا هزینه تعمیر متوسط آن تنها ۱۰۹.۳۰ دلار تخمین زده شده و پس از آن فورته و تراورس به ترتیب با هزینه‌های ۱۵۰.۰۲ و ۱۵۲.۶۰ دلاری قرار دارند.


داده‌های CarMD همچنین نشان می‌دهد که محصولات آکورا، هوندا و تویوتا کمترین احتمال برای روشن شدن چراغ چک پیشرانه را دارند. از نظر خود مدل‌ها این هوندا سیویک است که کمترین احتمال برای روشن شدن چراغ چک را نشان می‌دهد. پس از این خودرو نیز با فاصله کم تویوتا کمری و کرولا قرار دارند.

این موسسه می‌گوید چراغ چک پیشرانه حداقل ۱۰ درصد خودروها در آمریکا روشن بوده و هزینه و زمان تعمیر آن‌ها بسیار متفاوت است زیرا گاهی اوقات این چراغ به خاطر چیزهای بسیار ساده‌ای چون نبستن کامل درپوش باک سوخت روشن می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    آفرین به ژاپنی‌ها که پرچم آسیا رو بالا نگه‌داشتن ?

    1. ***

      ۲۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      واقعا ژاپنی ها عالین
      اصلا واژه ی سگ جون از ماشین های ژاپنی به سگها انتقال پیدا کرد
      کره ای ها هم در عین پیشرفت چشم گیرشون خیلی ارزون قیمت هستن.

  2. حامد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    دورد بر ژاپن که همیشه پیشتاز و بهتریته
    و همچنین کره که هر سال بهتر از سال قبلش میشه

  3. ارش

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    من که طرفدار آلمانم ولی گویا الان ژاپنه که داره بر دنیا آقایی میکنه زمانی آلمان آقای دنیا بودولی خوب یه سری اتفاقات مثل نرخ منفی رشد جمعیت و مهاجرت زیاد باعث افولش شد اما ژاپن حداقل از یورش مهاجران خودش رو نجات دادو همین یکدستی باعث پیشرفتشه.

  4. sina

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    درود به ژاپنی ها که همیشه حرف اول و اخر رو تو اطمینان می زنن.
    سیویک هم یک بار دیگه سر لیست یه رده بندی دیگه است .
    بعضی شرکت های پرمدعا هم ارزوشون هست تو این لیست ها راهشون بدن :)

  5. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    سه تا عکس آخری یعنی خود اطمینان :)

  6. #ali.m#

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ایا هنوز هم ایمان نمیاورید؟
    ?ژاپن?

    1. ناشناس

      ۲۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      دوست عزیز از قدیم گفتن کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد، اما کسی که خودشو زده به خواب نه.

  7. سياوش

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    اینکه خودروهای ژاپنی کمترخراب میشن برکسی پوشیده نیست
    اما…
    پرواضحه که این خودروهایی که اکثرا تو صدرجدول هستن همشون ماشین های ارزان قیمت و معمولی هستن که بیشتر طبقه متوسط روبه پایین میتونن بخرنشون(بجز ایران) پس اگه قرار باشه هزینه های تعمیراتیشون بالا باشه که فروش نمیکنن

    بنابراین دوستان طرفدارژاپن انقدر خوشحال نباشید که مثلا چراغ چک کمری دیرتراز یهcls روشن میشه

    1. Mohammadreza

      ۲۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      دوست عزیز ژاپنی ها برای اینکه عزیزانی مثل شما حتی همینم برا گفتن نداشته باشن برندی مثل لکسوس رو زدن
      تا نشون بدن استهلاک پایین با لوکس بودن تداخل و تضادی نداره

  8. M3csl

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اینکه دلیل نمیشه….
    شاید ماشینی آسیایی تعریف مخصوص ب خودشونو از خرابی و الزام ب روشن شدن چراغ چک دارن،،،
    مثل پژو ک تا ماشیناش آتیش نگیره اونا محصولشونو رقابتی و باکیفیت می‌دونن و زیر بار نمیرن،،،
    یا همین ماشینای محبوب وطنی ک کارخانه هاش ادعا میکنن هر وسیله ی نقلیه ای ک با هر کیفیت قابلیت جابجایی از نقطه الف ب نقطه ی ب رو داشته باشه میتونه ماشین استاندارد تلقی بشه و با تکیه ب آمار فروش(مثل پراید و وانت نیسان)ادعای رضایت خریدار رو هم دارن،،،
    و تئوری آخر اینکه اون شرکتایی ک اسمشون توی لیست نیس شاید ماشیناشون مشکلی نداشته ک چراغ چکش روشن شه،،مگه زوره.
    موضع نگیرین گفتم دورهم بخندیم???

  9. حسین

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چرا این سیویک وارد نمیشه

  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    ژاپن دیگه شورشو در اوورده اَه
    نشد یه آمار از بهترینا ببینیم ژاپن اولاش نباشه
    بی ترمز داره همه خوبیارو دِرو میکنه
    اون تَه مَها یه جا برا باقیه بزار گناه دارن
    این نشون دهنده تلاش بیوقفه آسیای شرقی
    که داره میتازونه
    ژاپن . کره .و با سرعت زیاد چین هم تا چند سال دیگه کارو به جایی میرسونن که فقط باید تو آمریکاشم یه طعرفه گمرکی روش ببندن تا بتونن شرکتای دیگه باهاشون رقابت داشته باشن .
    البته مدیران ایرانی هم از حالا این مدریت نابشونو ثبت شرکتی کنن که اگر خدای نکرده از روی دستشون تقلبی صورت گرفت .سریع یه شکایت ببرن سازمان ملل و اِئاده حیثیت کنن
    مدیران وسران کشور مچکریم از این که جلوتر از بقیه همیشه حرکت میکنین
    این از آینده نگری بِکر شماس
    ممنون ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا