مطالعهی میزان اطمینان خودروی جی دی پاور آلمان در سال ۲۰۱۶ درست همانند مطالعهی صورت گرفته در آمریکا است به این معنی که جی دی پاور تعداد مشکلات پدیدار شده در طی یک سال توسط مالکان اصلی خودرو را پس از ۱۲ تا ۳۶ ماه مالکیت بررسی و اندازه میگیرد.
در آلمان به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو بهطور متوسط ۱۲۷ مشکل گزارش شده و میتسوبیشی با ۷۷ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو حائز بهترین رتبه شده است. کسب این نتیجه بسیار شگفتانگیز و تعجبآور است زیرا همین شرکت در آمریکا امتیازی پایینتر از حد متوسط ۱۵۲ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو را به دست آورده است (۱۶۱ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو).
اما موضوع جالبتوجهتر اینکه بامو با داشتن ۱۷۸ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو در وطن خود بدترین عملکرد را داشته است. این عملکرد پایینتر از حد متوسط است. هرچند در ایالاتمتحده بامو بهتر از میانگین عمل کرده و به ازای هر ۱۰۰ خودرو ۱۴۲ مشکل داشته است.
منبع: autoguide
مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
۱۸ بهمن ۱۳۹۵آفرین به میتسوییشی.
با محصولات میتسوبیشی همه ی خشکی های زمین رو میشه زیر پا گذاشت.
peyman
۱۹ بهمن ۱۳۹۵باریک به میتسو.واقعا اوتتلندر دوست داشتنی هست
رامکال
۱۹ بهمن ۱۳۹۵مجید جان یکبار قبلا ها در مورد تجربم از اجناس ژاپنی و اتفاقا همین میتسوبیشی گفته بودم.
حال و حوصله دوباره گوییشون رو ندارم فقط همین رو بگم که بارها خبر سوختن کولر دوتیکه هاشو شنیدم.
اتفاقا نزدیک خونمون قدیم ها یک نمایندگی بزرگش بود که جمع کرد رفت .
موقعی هم که بودش هیچ وقت شلوغ نبود.
از ترکیدن تلویزیون پاناسونیک خودم هم چیزی نگم بهتره.
یا زوار در یخچال همین میتسوبیشی عزیز.
یک نگاهی هم به چندین تا مقاله که در پدال هست و درباره جی دی پاور ه بندازی بدک نیست.
Elemento
۱۹ بهمن ۱۳۹۵رامکال جان اینطوری در مورد اجناس ژاپنی حرف نزن.
خدای کیفیتن ناموسـا.
احسان
۲۰ بهمن ۱۳۹۵به شنیده ها نمی شه استناد کرد. تجربیات خودت رو بازگو کن. خوب ببین چیکار کردی تلویزیون رو ترکوندی! شاید دشمنات توش بمب گذاشتن. این که دلیل نمی شه! تلویزیون بد می سوزه. منفجر نمی شه! یه کارآگاه خصوصی بگیر تا بفهمی چرا تلویزیون پاناسونیکت منفجر شده!
آریا
۱۳ آبان ۱۳۹۶آقای رامکال حرفایی که شما درمورد اجناس ژاپنی میگی فقط درمورد چینیا صدق میکنه.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۸ بهمن ۱۳۹۵((تنها چیزی که بین مطالعهی صورت گرفته در آلمان و آمریکا یکسان بوده رتبهی فیات است. در آمریکا نیز فیات به ازای هر 100 دستگاه خودرو 171 مشکل داشته و آن را در انتهای لیست جای داده است.))???
فرشاد سجادیان
۱۸ بهمن ۱۳۹۵عالیه ? آفرین به میتسوبیشی
Made in Japan همیشه برای من مظهر اعتماد بوده
mohammadrr
۱۸ بهمن ۱۳۹۵احتمالا برعکسه ها!!
آخه پژو بعد از میتسوبیشی قابل اعتمادترین برنده آلمانه! بعد ب ام و جزو بدترین هاس?
به حقه چیزای ندیده…
امیرحسین (Lion26)
۱۸ بهمن ۱۳۹۵چه ربطی داره، حالا چون آلمانی هستش، باید خوب باشه؟ این طرز فکر کاملا اشتباه که بعضی از ایرانیا دارن . شما از کسی که پژو 405 موتور 2000 سوار شده باشه، بپرس که این ماشین چطور بوده. خودرویی که تو سال 1987 ایرودینامیک عالی داشت.
Just France and Japan.
احسان
۲۰ بهمن ۱۳۹۵به نظر من اتفاقا آمارهای آلمانی ها بسیار بدون غل و غش تر از آمار آمریکایی ها است. خدایی آلمانیها بسایر کاردرست هستند. البته منم متعجبم که چرا آئودی و ب ام و و بنز اینقدر ایراد براشون ثبت شده
فرشاد سجادیان
۱۸ بهمن ۱۳۹۵پژو خیلی خوب داره عمل میکنه، مدتهاست وقتش رسیده که به چشم یه برند با کیفیت و جذاب بهش نگاه شه ? فکر نمیکنم دیگه جرمی کلارکسون بتونه محصولات جدید پژو رو به خاطر کیفیت پایین و دردسر بالا، سوژه کنه ?
LAMBORGHINI
۱۸ بهمن ۱۳۹۵یکم مشکوک میزنه. ???
فرشاد سجادیان
۱۸ بهمن ۱۳۹۵《بامو با داشتن 178 مشکل به ازای هر 100 خودرو در وطن خود بدترین عملکرد را داشته است》
وقتی میگم طبق تستهای بلند مدتی که برای نشریه خودروامروز انجام دادم و نظر دوستانی که مالک خودروهاش هستن، ب ام و استهلاکش بالاست، یه سری از رفقای پدالی چنان جلوم جبهه میگیرن که انگار من با این برند دوستداشتنی، پدر کشتگی دارم!!!
مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
۱۸ بهمن ۱۳۹۵شرمندم.
من اگر جبهه گرفتم، محترمانه با شما بحث کردم.
الان هم مثل اینکه حق با شما بود.
اما چیزایی که دیدم و شنیدم و رضایت مالکان رو نمیتونم نادیده بگیرم.
کسی ندیدم که از BMW ناراضی باشه.
سام
۱۸ بهمن ۱۳۹۵نظر شما تا حد زیادی صحیح است.یکی از نویسندگان معروف مجله ماشین خودروهای جدید ب ام و را «چرتکه سیار» نامیده است! از بس که این خودروها پرخرج و دردسرآفرین هستند.خودروهای جدید ب ام و را می توان مصداق عینی «استهلاک بالا» دانست.وقتی مالکان آلمانی از آن ناراضی هستند پس وای به حال خریداران ایرانی که نه از خدمات درستی بهره می برند و نه به بنزین مرغوبی دسترسی دارند.
رامکال
۱۹ بهمن ۱۳۹۵آره بابا وای به حال مشتری ایرانی که توی اهواز پر از گرد و خاک همراه با گرمای سوزان اینقدر ب ام و /بنز ریخته مردم دیوونند و هیچی نمیفهمند .
جالبه که من ماشین کره ایی و
مزدا رو توی تعمیر گاه ها دیدم ولی ب ام و /بنز ندیدم.
لابد خودشون توی خونه هاشون درستشون میکنند.
!!!!!!!!!!!!!!!!
Parker
۱۸ بهمن ۱۳۹۵هر کسی آزاده نظرش رو بگه.
من به شما بی احترامی نکردم.
همچنان هم روی حرفم هستم.
BMW پرخرج و کم استهلاک.
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۵درود.
پر خرج و کم استهلاک؟ منظورتون چیه؟ یکم بیشتر توضیح بده پارکر جان
شايان
۱۸ بهمن ۱۳۹۵با اجازه پارکر جان منظورشون اینه که پرخرجیه بی ام و برای خرابی های پی در پی نیست بلکه برای قطعات گرون ترشه نسبت به خودروهای ژاپنی
sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۵به معنی که هر روز خراب نمیشه ولی خب هزینه قطعات یدکیش و روغن و ایناش خعلی گرونه.
Parker
۱۸ بهمن ۱۳۹۵شایان و سینا عزیز منظور من رو گفتن.
بیشتر چیزی ندارم که بگم.
Bavaria
۱۸ بهمن ۱۳۹۵امیدوارم بامو یک بازنگری در خط تولید آلمان داشته باشه
.
من بشخصه اگه توو آلمان باشم، بامو رو از نمایندگی امریکا میگیرم!!
۱۷۸ مشکل یعنی هر بامو ایی که میخری یک یا دو مشکل حتما پیدا میکنه!!!!!
هادی ۸ سیلندر
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ته مشکلاتشون اینه که دمای بخاری یه درجه کمتر نشون میده
حالا ایران ماشین در میاد کمکش جلوش کار نمیکنه میبری گارانتی میگه شاسی کج شده درست نمیشه
Matin
۱۸ بهمن ۱۳۹۵البته در مقایسه با بازار آمریکا باید مقایسه کنن که این شرکت ها ماشین هاشون رو کجا مونتاژ کردن
پرچم آلمانی هم رفت تو وایتکس???
رامکال
۱۹ بهمن ۱۳۹۵آره مثل پرچم ژاپنی ها که وقتی بنز توی خاک خودشون اول شد با وایتکس پرچم خودشون رو آبکشی کردن.
یا مثلا همین جی دی پاور که توی این چند ساله اخیر آمار آمریکاش رو بیرون داده همه دیدن که کادیلاک و جیپ کجا قرار دارد.بی زحمت برای آمریکایی ها و ژاپنی ها هم وایتکس بفرستی بد نیست ها.!!!!!!!!!!!!!
ارمان
۱۸ بهمن ۱۳۹۵میتسوبیشی نیمه جون با اینکه بازارشو از دست داده اما از کیفیت برای کم تر کردن هزینه نمیزنه و این یعنی باید انسانیتو از ورشکستهای ژاپنی یاد بگیریم .
Mohamad
۱۸ بهمن ۱۳۹۵نمیدونم چرا میگن میتسوبیشی ورشکست شده در صورتی که میتسوبیشی یه مجموعه فوق العاده عظیمه که بخش خودروسازیش یه قسمت کوچیکی از اون مجموعه بحساب میاد.
فقط نمیدونم چرا نخواستن کمکش کنن و اینجوری شد! پس اون همه سود و سرمایه را برا کجا میخوان؟!
ارمان
۲۰ بهمن ۱۳۹۵محمد جان قبول دارم اما سهم میتسو از بازار جهانی بسیار ناچیزه و نمیدونم چه خللی در تولیدشون ایجاد شد و الا اگر یه زمانی گفتن میتسو ورشکست شده بدون ژاپن ورشکست شده منظورم خودرو سازیش بود
احسان
۲۰ بهمن ۱۳۹۵مشکل اصلی میتسوبیشی این است که تنوع مدل هاش کمه و طراحی مدلهاش رو عوض نمی کنه!شما نگاه کنین هیوندای-کیا در هر کلاسی و در هر سگمنتی حداقل دو نماینده داره که اگر چه پلتفرم مشترکی دارند اما ظاهرشون به قدری متفاوته که مشتریان خودشون رو دارن. اما میتسوبیشی بیشتر شاسی بلند داره و یه لنسر و یه میراژ!
بعدشم لنسر از سال 2007 همین طراحی رو داره. بازم به خاطر کیفیتش مردم می خرن!
میتسوبیشی باید روی پلتفرم های جدید و به خصوص تنوع مدل ها کارکنه و حداقل هر 5 سال یه طراحی جدید ارایه بده نه بعد از 10 سال
میتسوبیشی اصلا ورشکسته نیست.اما سیاستهای بازاریابیش مال 30 سال پیشه! البته با اومدن کارلوس گوسن این هم حل می شه
من خودم طرفدار پرو پا قرص میتسوبیشی هستم اما این باعث نمی شه که نواقصش رو نبینم
سام
۱۸ بهمن ۱۳۹۵میتوسبیشی،علاوه بر خودروسازی،یکی از بهترین قطعه سازان دنیاست و عمدتا نیز از قطعاتی با کیفیت برای ساخت و مونتاژ محصولات خود استفاده می کند.خودروهای میتسوبیشی استهلاک فوق العاده کمی دارند.
احسان
۲۰ بهمن ۱۳۹۵خداییش من میتسوبیشی دارم. کیفیت کلیه قطعاتش از تویوتای پسر خالم با کیفیت تره! شاید باورتون نشه ولی از کی لسش که ساخت امرون ژاپن است بگیر و برو بالا تا لاستیکاش! اما خوب طراحی تویوتا یه چیز دیگس
parker
۱۸ بهمن ۱۳۹۵اما انتخاب من بین همه ی خودروهایی که بالا عنوان شد ، همون BMW پر استهلاک و درب و داغونه. ?
داود
۱۸ بهمن ۱۳۹۵جی دی پاور شاید پانزدهمین سایت تخصصیه که چندین ساله مدام عنوان میکنه bmw استهلاکش بالاست و رتبه اول عدم اطمینان را داراست اون هم در خود آلمان سردسیرکه برای همون اب و هوا ساخته شده .حالا ببین توایران گرمسیر و معتدل چه خبره.دوستانی که bmw میخوان بخرن بد نیست یه سری به تعمیرگاه پرشیا خودرو در جاده مخصوص بزنن ببینن جای سوزن انداختن نیست . همش دنبال اخبار bmwblog نگردن .
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۵داود جان ببخشیدا ولی جی دی پاور در مورد استهلاک حرف نمیزنه. قابلیت اطمینان و کیفیت اولیه و اجرا و چیدمان و این چیزا رو میگه. بعدشم رتبه اول عدم اطمینان توی لیست جی دی پاور مال فیات بوده در چند سال اخیر. ب ام و هم بالای میانگین بوده (جی دی فقط توی امریکا بوده تا حالا). بعدشم مگه محصول آرایشی بهداشتیه که برای اون آب و هوا ساخته شده باشه؟ این چه حرفیه میزنی؟ این ماشین در سردترین و گرمترین مناطق جهان تست میشه. بیشترین فروش ب ام و توی چین و امریکاس. کشورایی که شمال و جنوبشون کلی اختلاف آب و هوا داره.
madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵BMW امسال در آمار JD Powe از نظر کیفیت اولیه دوم بود.
از نظر قابلیت اطمینان هم فکر کنم هشتم.
همینمون کم مونده بود از خودمون آمار تولید کنیم.
حسين
۱۸ بهمن ۱۳۹۵درود. چندتا نکته ریز و ظریف بگم با اجازه بزرگان:
اصولا استهلاک و هزینه نگهداری و قابلیت اطمینان تفاوت دارن. البته استهلاک و هزینه نگهداری با هم ارتباط مستقیم دارن. در کل قابلیت اطمینان ماشینا (که در موسساتی مثل JD بررسی میشه) وابسته به عوامل مختلفه که هر کدوم از این عوامل به میزان متفاوتی تاثیر گذار هستن:
نوع طراحی قطعات – نوع تکنولوژی که انتخاب و استفاده شده – میزان برآورده کردن انتظارات و توقعات مشتری – دقت در مونتاژ – دقت در تولید
از عواملی هستن که در نتایج قابلیت اطمینان تاثیر میذارن و همونطور که گفتم تاثیر هرکدوم هم با هم برابر نیست (این که کدوم عامل بیشتر تاثیر داره میتونه برای هر برندی متفاوت باشه و قضاوتش هم کار ما نیست. معمولا مجموعه ای از عوامل در کنار هم تاثیر گذارن)
اما استهلاک به معنی مستهلک و فرسوده شدن قطعاته. هرچه قطعات یک ماشین زودتر فرسوده بشن، زودتر نیاز به تعویض پیدا میکنن و در نتیجه هزینه نگهداری بالا میره. از طرفی ممکنه استهلاک دوتا ماشین برابر باشه اما به دلیل متفاوت بودن قیمت قطعات یدکی و هزینه سرویس، هزینه نگهداری یکیشون بیشتر باشه.
پورشه رو در نظر بگیرین. توی آمار قابلیت اطمینان همیشه بالای لیسته و جزء خوباس. اما هزینه نگهداریش هم کم نیست. این یعنی هزینه نگهداری با قابلیت اطمینان یکسان نیست.
————————- تویوتا ———————–
در این کامنت قصدم طرفداری از هیچ برندی نبود. اما یه طرفداری میخوام بکنم از تویوتا. اکثر برندها در آلمان با اختلاف زیادی با کیفیت تر از امریکا هستن اما جالبه که تویوتا در امریکا 113 مشکل داشته و در آلمان 118تا (سرچ کنین تو سایت JD آمار دقیق رو میاره براتون). گویا کیفیتش در همه جا ثابته و این خیییییییییلی خوبه. خیلی مهمه. اینکه وابسته به بازار کار نمیکنه، همیشه عالی کار میکنه.
Parker
۱۸ بهمن ۱۳۹۵نیاز نیست اینقدر خودت رو خسته کنی.
اکثر کسایی که در BMW دم از استهلاک و خرابی میزنن و حسی بهت دست میده انگار در مورد ژیان مدل 59 حرف میزنن، اکثرا قریب به 100 درصد تا حالا حتی یک ثانیه هم سوار BMW 518 هم نشدن.
حسين
۱۸ بهمن ۱۳۹۵درود.
پارکر جان استثنائاً این دفعه قصدم اصلا صحبت کردن در مورد ب ام و نبود. چندتا نکته کلی گفتم که حتی علیه ب ام و هم میشه ازشون استنباط کرد. ;)
Parker
۱۸ بهمن ۱۳۹۵حسین جان کامنتات همیشه مفید بوده.
در مورد فراری هم سر فرصت بحث میکنیم.
فکر نکنی قانع شدم ها.???
حسين
۱۸ بهمن ۱۳۹۵لطف داری داداش.
اتفاقا برام سوال بود که چرا جواب ندادی. باشه داداش بازم صحبت میکنیم ;)
...::: فقط لمبورگینی :::...
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ممنون آقای رحمانی. (فامیلت رو یاد گرفتم ??)
از آمار جی دی پاور سال 015 که گذاشته بودی تو پدال فهمیدم.
تقریبا همه ی مقالات پدال رو خوندم.
در مورد کسایی که گفتم سوار BMW 518 هم نشدن منظورم افرادی که انتقاد منطقی و با مدرک میکنند نیست.
ولی بعضی دوستان جوری حرف میزنند که اگه آدم بی تجربه باشه با توجه به کامنت های این عزیزان ممکنه بین BMW 518 و سمند سورن ، سمند رو انتخاب کنه.
گاهی با خوندن بعضی کامنت ها حسی بیشتر از همون ژیان 59 که گفتم بهم دست نمیده.
باور کن اگه با BMW خوب تا کنی ، اصلا اذیتت نمیکنه.
از 100 نفر پرسیدم.
خدا قوت.
shahin
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ایول به میتسوبیشی.خیلی برند باحالیه
بهزاد
۱۹ بهمن ۱۳۹۵نمیدونم متن خوب ترجمه نشده یا دوستان گل ما مرغشون یک پا داره!
خودروهای مورد نظر ارزیابی بین 12 تا 36 ماه از عمرشون گذشته و مشکلاتی که به وجود اومده توسط مالکین گزارش شده.
دوستان با مطالعه ی ما توجه نمیکنند وقتی یک برند در نظر سنجی و بررسی کیفیت اولیه در بین 3 رتبه ی اول قرار داره و مجددا در بررسی کارکرد بلند مدت میره زیر 15 قرار میگیره به این معنیست که اون برند استهلاکش بالاست!
لوازم مصرفی برندهای لوکس مثل بنز و لکسوس و… که هم سطح bmw هستند تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند ولی دوستان تفسیر میکنند که قطعات bmw از تویوتا گرانتره و … که نمیدونم چرا اون موتور ذهن را روشن نمیکنند که این کجا و آن کجا و حداقل برن ببینن audi در چه سطحیه و…
هنر ساخت قطعه یا قطعات با کیفیت که مثل روز روشنه کدام برندها در اون توانمندن به راحتی زیر سوال میره و برای توجیه و حل داستان میان میگن قطعاتش گرونه وگرنه استهلاکی در کار نیست و اون مشکلات مربوط به دمای بخاری و … میشه!
امیر
۱۹ بهمن ۱۳۹۵چرا لنسر تولیدش متوقف شد???
خدا لعنت کنه این چینی هارو
برگرد…عشق است لنسر
سام
۱۹ بهمن ۱۳۹۵اولا تولید لنسر فقط در آمریکا قطع شده است.ثانیا قطع تولید لنسر چه ربطی به چینی ها دارد دوست عزیز؟!
یاسین
۱۹ بهمن ۱۳۹۵دقیقا چیزی که یه برند ژاپنی تو هر چی عقب بیفته تو این یه مورد عقب نمیفته قابلیت اعتماده ماشینه ژاپنی شالوده وجودیش استهلاک پایینه عشق است ژاپن کشوری که ماشین میسازه چه تو صحرای افریقا باشی چه الاسکا سوییچ بنداز و با خیال راحت برو در مورد نتایجم باید گفت چیزی که در مورد ماشینهای المانی هست اینه که عقیده شخصیم اینه قطعاتشون دیرتر از ژاپنی ها مستهلک میشن ولی هزینه قطعات و تعمیراتشون بالاس که در دراز مدت سنگین میشه
در مورد برند پژو هم قبلا گفتم از 2010 به بعد تقریبا یه انقلابی تو کار کیفی پژو شروع شد و دیگه کسی هیچ جا از پژو ایراد خرابی بالا نگرفت و خب چون ذاتا قیمت قطعات و نگه داری پژو خیلی اقتصادیه در دراز مدت تو دنیا قشر متوسط اینو برند رو مد نظر دارن
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۵اگر به نتایج این بررسی با تعجب نگاه میکنید حق دارید زیرا این بررسی تنها به برند اشاره کرده نه به مدل های فروخته شده این برند ها. به عنوان مثال آلمانی ها سوار آوتلندر میتسوبیشی نمیشوند بلکه اکثر میتسوبیشی های موجود در خیابان های آلمان سدان ها یا هاچ بک های کوچکی مثل لنسر هستند. این مدل ها که برای ارزان بودن با حداقل آپشن فروخته میشوند بطور طبیعی دارای نقایص کمتری از یک بی ام و با امکانات و لوازم پیشرفته هستند. مثلا یکی از مدل های پرفروش هیوندایی در المان آی 20 و آی 30 است که تماما بدون آپشن هایی نظیر رینگ آلومینیومی، سقف شیشه آی، تودوزی چرم و همچنین امکانات برقی کمتری هستند. علت این است که خریدار این مدل ها اگر بدنبال خودرو گران باشد سراغ برند های ژاپنی و کره ای نمیرود بلکه ترجیح میدهد آئودی و بنز و بی ام و سوار شود.
Ace
۱۹ بهمن ۱۳۹۵عالی گفتین.
بهزاد
۲۰ بهمن ۱۳۹۵آقای محمد عزیز شما چرا دوست دارید هر طور شده یک جوری این قبیل آمارهارو ماله کشی کنید!
برادر من فیات ، اپل ، کیا ، هیوندای ، مدلهای ارزان فولکس ، اشکودا ، رنو و… قیمتاشون چند برابره میتسوبیشی هست که برچسب سادگی ساخت را اینجا میزنید.
این برندها که ارزونن چرا آمار کیفی و اطمینانشون خوب نیست؟
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۵آقا بهزاد عزیز، سوء تفاهم نشود، لنسر در آلمان یک ماشین خوش نام است. سالها پیش هم نمونه GDI ان که با یک باک مسافت خیلی طولانی را طی کرده بود تیتر تبلیغاتی میتسوبیشی بود. فقط خواستم بگویم که هرچه اپشن ها و امکانات خودرو زیادتر شود، ریسک خرابی بالاتر میرود. در آلمان اکثر خودرو های لوکس و گران قیمت بنز، بی ام و و آئودی هستند و آن هم از مدل هایی که امکانات و تجهیزات الکترونیک زیادی دارند. بنابراین امکان خرابی بیشتر میشود. در ایران هم دوستانی که خودرو های جدید خارجی دارند حتما تجربه کرده اند که بیشتر اشکالات خودرو هایشان مربوط به تجهیزات اضافی است و خودرو های کم آپشن تر مثل کمری کمتر دچار خرابی میشوئد.
امیر
۱۹ بهمن ۱۳۹۵پسر خوب تولید لنسر تا ماه آوریل ادامه داره بعد از این ماه عزیزم تولیدش کلا متوقف می شه من به آمریکا و ایرانش کاری ندارم حرف من اینه که عمره یه اسطوره تموم میشه.
بازم می گم خدا ابن چینی ها رو از رو زمین محو کنه با این آشغالاشون دارن دنیا رو پر می کنند از جمله کشور خودمون…
میتسوبیشی به جای اینکه اینقدر به کارخانه های چینی و کشور های جنوب شرق آسیا کمک می کرد محصولات خودشو توسعه می داد.
همون بهترکه دوستان چینی سوار منو دیسلایک کنند.
سام
۲۰ بهمن ۱۳۹۵خود کارخانه میتسوبیشی موتورز همین چند وقت پیش اعلام کرد که عرضه لنسر فقط در بازار آمریکا متوقف شده و در عرضه این خودرو از سال 2018 در آسیا،آسیا پاسیفیک، خاورمیانه ادامه خواهد داشت.ورشکستگی میتسوبیشی هم هیچ ربطی به چینی ها ندارد.الان مزدا،تویوتا،هیوندای و جنرال موتورز و….با برندهای مختلف چینی مشارکت دارند پس چرا آنها ورشکست نشدند؟ در ضمن بنده چینی سوار هم نیستم.