هفته نامه

نیش گاز: شورولت کلرادو ZR2 یا تویوتا تاکوما TRD Pro؟

دوست دارید لباس‌هایتان کمی گردوخاکی و گلی شود؟ ما دو پیشنهاد ویژه برای شما داریم! دو پیکاپ میدسایز مناسب که می‌توانند شما را به هر جایی که دوست دارید ببرند!

Chevrolet-Colorado-ZR2-or-Toyota-Tacoma-TRD-Pro
در حقیقت شورولت کلرادو ZR2 جدید و تویوتا تاکوما TRD Pro قابل‌احترام برای آفرود ساخته شده‌اند. هر دو خودرو نسخه‌های اصلاح شده از مدل‌های استانداردی هستند که محبوبیت بالایی بین خریداران دارند.


کار خود را با شورولت شروع می‌کنیم که برای حرکت در صحرا و عبور از سرسخت‌ترین صخره‌ها ساخته شده است. این سیستم تعلیق ارتقا یافته با دامپرهای مولتی ماتیک توانا، افزایش ارتفاع سواری، بازوهای کنترلی جلو و بدنه پهن‌تر است که چنین توانایی‌هایی را برای کلرادو ZR2 به ارمغان آورده است.


همچنین سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته شورولت با دیفرانسیل‌های قفل شونده و ۹ پیکربندی مختلف، از حالت تک دیفرانسیل گرفته تا دنده‌سنگین با دیفرانسیل‌های قفل شونده برای این خودرو وجود دارند.


شورولت کلرادو ZR2 دارای دو پیشرانه است که یکی نسخه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۷۳ نیوتون متر بوده و دیگری نسخه ۴ سیلندر دیزلی دورامکس است که قدرت ۱۸۱ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. پیشرانه ۶ سیلندر به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است درحالی‌که مدل دیزلی دارای گیربکس ۶ سرعته می‌باشد.


خب صحبت درباره شورولت کافی است! هم‌اکنون نوبت تویوتا تاکوما TRD Pro است که در مقایسه با نسخه استاندارد دارای توانایی‌های بیشتری بوده و برای شروع باید به رینگ‌های ۱۶ اینچی ویژه‌ای اشاره کرد که لاستیک‌های گودیری که با کولار تقویت شده آن‌ها را در میان گرفته‌اند. همچنین جذب کننده‌های شوک فاکس، ارتفاع سواری افزایش یافته، فنرهای عقب بهتر، فلاپ جلوی قوی‌تر و بازنگری‌های بصری متعدد در تاکوما TRD Pro وجود دارند.


زیر کاپوت این آفرودر ژاپنی تنها یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۷۸ اسب بخار قرار دارد. دو گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به این پیشرانه متصل هستند.


از نظر قیمت‌گذاری نسخه‌های مشابه ۶ سیلندر، گیربکس اتوماتیک و دوکابین شورولت کلرادو ZR2 و تویوتا تاکوما TRD Pro اختلاف چندانی ندارند. شورولت قیمتی در حدود ۴۴ هزار دلار داشته درحالی‌که تاکومای مسن‌تر چند صد دلاری گران‌تر است.


شما کدام خودرو را انتخاب می‌کنید؟ دلیلتان برای این انتخاب چیست؟ چشم‌بادامی خوش‌نام یا آمریکایی اصیل و همه‌کاره؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    من تویوتا رو ترجیح میدم چون سگ جون تره :)

    1. Mahdi Venom Demon

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      درسته تویوتا به سگ جونی معروفه اما سینا جون داداش بدون تعصب درباره کلرادو تحقیق کن تا بدونی یکی از سگ جون ترین و وحشی ترین ماشینا همین کرادو‌ هست

  2. charger

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (395 ديدگاه)

    کلرادو

  3. Madjid thunderbird

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    هر 2 رو خیلی دوست دارم با این حال کلرادو برام خاص تره

  4. Hosein

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    تویوتا باحال تره طراحیش.کانیونو بیشتر دوست دارم

  5. فقط انگلستان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    توی آمریکا یه خودرو روی همین پلت فرم شورلت کلرادو ساخته می شه با اسم
    GMC Canyon
    و با یکم تغییرات در پلتفرم یک خودرو دیگه با اسم
    Hummer H3

    چند ماشین دیگه هم روی همین پلت فرم تو تایلند فروخته می شن که اسمشون هست
    Isuzu i-Series
    Isuzu D-Max
    Isuzu KB

    توی استرالیا هم یه خودرو با همین پلت فرم فروخته می شه با اسم
    Holden Colorado

    1. SAEED Z

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      درسته, هامر H3 , کنیون و ایسوزو D-Max روی پلت فرم مشترکی با کلرادو هستند اما هولدن در واقع یک ریبج از کلرادو هست که صرفا لوگوی برندش فرق میکنه و راست فرمونه !! بقیه اجزا و … با کلرادو یکیه !

  6. آرش آمریکایی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    جفتشون ماشینای خوبین
    اما کلرادو چیز دیگه ایه

  7. کارل شلبی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    کلرادو مخصوصا بااون رنگ سبز لجنیش??

  8. M.us

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    کلرادو دست بالا ترو داره هرچند تویوتا هم ماشین خوبیه

  9. Sam

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    روی کاغذ همه چیز برابری میکنه ولی چیزی که برندرو مشخص میکنه دوام قطعات و قابلیت اطمینانه چون هدف از خرید این ماشینا روندن توی شرایط سخت و خارج جادست…

  10. امیر

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    یه سوال دارم : بین دو تا پشرانه کلرادو که یکی بنزینی با قدرت بیشتر و گشتاور کمتره و دیزلی که قدرت کمتر اما گشتاور بالاتری داره کدومشو انتخاب میکنید و چرا؟

  11. کاوه آهنگر

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    تاکومای قلدر و جون سخت

  12. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (10473 ديدگاه)

    هردو عالی
    ولی تویوتا تو رَگو پِی مردمون کره زمین نفوظ کرده
    تویوتا عشقه عشق
    اونایی که پشت فرمون مدلهای مختلفش قرار میگیرند میفهمند منظوره منو

  13. Hamid.Hellcat

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    تو آفرود همیشه آمریکا حرف اول و میزنه
    به دلیل شرایط جغرافیایی اون کشور نیاز به این ماشینها بوده و هست
    سردمدارشون هم که اول جیپ بعدش فورد هست
    بقیه بخصوص ژاپن اداشون رو در میارن
    همین لندکروز اولین مدلش کپی 100 درصد از جیپ بود که حالا بهش میگن حضرت

    1. datsun

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      خدای هر کشوری دیگه رو میگفتی معقول تر بود آخه ژاپن!! آفرود !! ادا
      خدای کم ماشین آفرودر تو ژاپن ساخته شد
      آخه سابقه بعضی هاشون رو که تریلی هم نمیتونه بکشه(۱۹۵۱ پاترول و لندکروز)

    2. #ali.m#

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1834 ديدگاه)

      حمید جان من عذر خواهی میکنم ولی متاسفانه اطلاعات شما با تعصب همراهه .
      تو افرود همیشه ژاپن حرف اول رو میزده .
      لندکروزر هم بر پایه جیپ (ویلیز)ساخته .
      و اینقدر بهتر بود که در جنگی که بین کره شمالی با پشتیبانی شوروی و کره جنوبی با پشتیبانی امریکا بوجود اومد .همین امریکا سفارش 100دستگاه لندکروزر رو داد .

      1. Hamid.Hellcat

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        خواهش میکنم ولی تو تعصب الان رودست طرفدارای ژاپن نیست نمونه ش هم تو دوئل جی تی آر و فورد جی تی دیدیم
        منم همیشه طرفدار جی تی آر بودم اما کاملا واضح بود که از هر نظر پایینتر از فورد هست. فقط تو قیمت بهتر از فورد بود که اونم دلیل داره. امسال من سه دو تا جی تی آر تو ایران دیدم اما مطمئنا 99 درصد از ایرانیها تا آخر عمر از نزدیک یه فورد جی تی رو نخواهند دید. میخوام بگم گرون بودنش به دلیل خاص بودن و فن آوری های دقیق و پیچیده ای هست که تو این ماشین به کار رفته.
        در مورد لندکروز هم خوبه خودت گفتی بر پایه جیپ ساخته شده منم گفتم کپی. علت سفارش آمریکا هم مقرون به صرفه بودن و صرفه جویی در زمان تحویل ماشین به ارتش هست نه بهتر بودن لندکروز از جیپ.
        اصلا از کی تا حالا لندکروز بهتر ازجیپ بوده تو آفرود؟ تو ایرانم چون جیپ وارد نمیشه لندکروز و پاترول یکه تازی میکنن. خودم حاضرم باهات شرط بندی کنم بین جیپ ویلیز یا رانگلر با لندکروز.

        1. #ali.m#

          ۳۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1834 ديدگاه)

          قطعا لندکروزر

        2. شایان

          ۳۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (191 ديدگاه)

          دقیقا اگه چروکی بیاد دیگه کسی سمت لندکروز و پرادو نمیره
          توی آفرود ژاپنیا ادای آمریکاییا رو درمیارن
          مثلا نمونش تراکاست که همه میدونن نیسان تایتانو و تویوتا تاندرا کپی از تراکای آمریکاییه یا تویوتا اف جی کپی از هامره

        3. R

          ۱۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (225 ديدگاه)

          تویوتا و لکسوس اگه بد بودن بازار آمریکارو دست نمیگرفتن همین خودش کافیه برا ثابت کردن برندای ژاپنی شرط میبندم تو فروش هم تاکوما بیشتر از کلرادو فروش کنه

  14. datsun

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    شما تو ایران پاترول نسل شش میبینی یا سوپر سافاری که میگی در نبود جیپ پاترول یکه تازی میکنه

  15. حمیدرضا

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    در قیاس مدل های بنزینی کلرادو به خاطر تکنولوژی بسیار بالا در گیربکس انتخاب بهتری به نظر میرسه هرچند تویوتا هم شناخته شده هست
    مدل دیزلی هم چون تویوتا نداره نمیشه مقایسه کرد ولی گشتاور مدل دیزلی شورلت کاملا ادمو برای رفتن به کوه و جنگل و لجن زار قانع می کنه و قطعا با اعتماد به نفس بالایی به این اماکن سفر خواهند کرد

  16. GOD BLESS AMERICA

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    البته کلورادو.
    ماشینی که اراش امریکا هم در موارد بسیاری مثل خودروی هیدروژنی آینده برای ارتش از اون استفاده میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا