شورلتلکسوسهفته نامه

نیش گاز: لکسس LS 500 یا کادیلاک CT6؟!

کدام‌یک از این محصولات لوکس پرچم‌دار را ترجیح می‌دهید؟ لکسس LS 500 کاملاً جدید یا کادیلاک CT6 همیشه توانا؟!

Lexus LS 500 or Cadillac CT6
هر دو خودروی حاضر در این سری از نوشتارهای “نیش گاز” کاملاً چشمگیر بوده و راحتی درخور، استایل گیرا، کابینی جادار و تکنولوژی‌های زیادی را ارائه می‌نمایند.


نسل جدید لکسس LS 500 دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۴۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۹۹ نیوتون متری را ارائه می‌کند. این نیرو می‌تواند از طریق یک پیشرانه ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا تمامی چرخ‌ها انتقال یابد.

Cadillac-CT6
اما مهندسان کادیلاک نیز دست بسته نبوده‌اند زیرا CT6 نیز از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو سود می‌برد که قدرت مناسب ۴۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته هیدراماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد.


اما چیزی که باعث ارائه کابینی مستحکم و آرام برای لکسس می‌شود معماری جدید و جهانی لکسس برای محصولات لوکس است که باعث شده LS 500 طویل‌تر، کم ارتفاع‌تر و پهن‌تر سواری بهتری داشته باشد.


البته باید گفت ساختار کادیلاک CT6 نیز از متریال گوناگون شامل آلومینیوم زیاد برای وزن کمتر و در عین حال استحکام بالا ساخته شده است.

خب شما کدام‌یک از این سدان های بزرگ و دوست‌داشتنی را انتخاب می‌کنید؟ کادیلاک هم‌اکنون قابل خرید بوده و لکسس نیز به زودی وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد. نظرات و دلایل خود برای انتخاب مدل برتر را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    CT6
    ب خاطر استایل ساده ترش
    سلیقه شخصی در طراحی و برند
    .
    البته LS500 هم خیلی زیبا و دوست داشتنی و لایق احترامه
    در کل انتخاب سلیقه ایه?

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      البته اینجا یه مشکلی هست لکسوز بالاترین رده خودش رو رو کرده و همینطور نسخه لانگ ولی کدیلاک هنوز بالاترین رده خودش رو معرفی نکرده که در حال تسته از نکات مهمش موتور 8 سیلندر بی نظیر و امکانات بیشتر نکته بعدی ماشینی تو این رده باید یک سری نو آوری با خودش بیاره کدیلاک آینه وسط تصویری تعلیق مغناطیسی سیستم صوتی پانارای با 34 بلند گو. سوپر کروز و این که تو کلاس خودش از همه سبک تره

    2. بى نام

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      Ct6 = لایک
      LS500 = دیسلایک

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Saeed Boroomand

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        سی تی لایک
        ال سی لایک
        :)

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. علی

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    برای این کلاس قیافه لکسوس یه خورده زیادی جلفه.

  3. ali a

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    لکسوس انتخاب بهتریه…شرط میبندم تو آمریکا هم حداقل تو این کلاس بیشتر از کادیلاک میفروشه..طراحی بیرونی و داخلی زیباتر…کیفیت مثال زدنی لکسوس…باعث برتری ایش هست…رقبای لکسوس آلمانی ها هستن…

  4. علی

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اونایی که لکسس رو انتخاب میکنن اغلب جوانند و یکمی سبکسر البته منظورم توهین یا تحقیر نیست منظورم اینه ماشین با طراحی اغراق آمیز دوست دارند (اسپورت ) ولی من ماشین با طراحی سنگین رو بیشتر دوست دارم

    1. More

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      خیر بنده بعنوان یک پیرمرد ۲۰ ساله ظاهرCT6 رو بیشتر پسندیدم

  5. Wrx

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    Ls500 خیلی لوکسه ?زیباتر از کادیلاکه

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      هیچ چیز ماندگاری و جذابیت یه طرح ساده رو نداره
      کدیلاک با اینکه مثه لکسوز شلو غ نیست و لی وقار خاصی موج میزنه تو طراحیش

      1. AK_007

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (562 ديدگاه)

        ct6 جایگاهش تو تین کلاس نیست و یه جا بین کلاس قبلی و این کلاسه و به نظرم قابل مقایسه نیست
        علی رغم علاقه بیشترم به برند کادیلاک اینجا نظرم به ال اس نزدیک تره

  6. m.m

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    نه وقت ندارم تا اومدن لکسوس صبر کنم فعلا مجبورم کادیلاک بردارم??
    ولی کادیلاک به نظر من پرستیژش بیشتره

  7. Raha

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    LS500 ?
    CT6 ?

  8. Fk

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    بی تردید کادیلاک
    بدون فکر
    دوستان ژاپنی باز ناراحت نشن
    ولی همین هرکاری کردن نتونستن تو رده میانی ولوکس با تویوتا موفق شن
    این شد که لکسوس متولد شد
    وگرنه هیچ امریکایی و اروپایی حاضر ب خریدن تویوتاهای بزک کرده نبود تا لکسوس متولد شد البته ب عنوان ی برند لوکس گرون قیمّت
    پیشرفت خوبی هم داشته
    ولی کادیلاک کادیلاکه
    از پایین مدل تا بالاترین

    1. Yaser1986

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (76 ديدگاه)

      دوست عزیز کادیلاک هم یه برند لوکس هستش با قدمت طولانیتر از لکسوس که خودروهایه به یادماندنی داره
      اینکه شما میگی تویوتا تا قبل بوجود اومدن لکسوس کم فروش بوده جایه بسی تامل داره یعنی اینهمه فروش تویوتا بخاطر لکسوسه آمار که از قدیما تا به الان چیزه دیگه ای میگه

  9. Hemichan

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    Cadillac

  10. عادل

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مرگ بر آمریکا.وقتی که کادیلاک جز گزینه ها باشه جایی باقی نمیزاره واسه بقیه

  11. Fk

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ژاپنی بازا ناراحت نشن
    لکسوس هر چقدر خوب باشه که هست ی مشکل بزرگ داره
    اونم خودشه اسمش
    زمانی که تویوتا دید نمیتونه تو رده میانی و لوکس رقابت داشته باشه با کمپانی های دیگه
    لکسوس متولد شد
    وگرنه هیچ خریدار امریکایی اروپایی حاضر ب خریدن تویوتا های لوکس شده با قیمت محصولات اروپایی نبودن
    نمیخوام بگم ماشین خوبی نیس
    ولی ی کادیلاک از پایین ترین تا بالاترین مدل کادیلاکه
    ولی لکسوس هر قدرم که ادعا کنیم بازم زیر برند تویوتاس

    1. علیرضا

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (337 ديدگاه)

      آخه چه حرفیه که میزنی؟؟
      هر شرکت بزرگی یه لوکس ساز در کنار خودش داره.
      آکورا برای هوندا,اینفینیتی برای نیسان,mpower برای بی ام و و ….
      که البته بین همه ی اینا لکسوز سالاره

      1. ارش

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        پس بخش mpower بی ام و بخش لوکس ساز بی ام و است خوبه به معلومات عمومیم اضافه شد اونوقت بخش تیونینگ و پرفورمنس بی ام و کجاست میشه توضیح بدی اینطور که معلومه محصولات بی ام و خودشون به تنهایی لوکس نیستن این بخش mpower هست که محصولات بی ام و رو لوکس میکنه .خخخخ عجب صحبتهای جالبی که تو پدال نمیشه.

      2. More

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (72 ديدگاه)

        #مث رولز رویس برای BMW دوست عزیز#

    2. datsun

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3935 ديدگاه)

      خوب کادیلاک هم زیر مجموعه GM و پلتفرمهاش رو جی ام تامین

      1. Yaser1986

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (76 ديدگاه)

        من میگم چند وقتیه که یه عده اومدن دارن اظهار نظر میکنن در صورتی که هیچ اطلاعاتی در رابطه با خودروها ندارن زیاد شدن اینم یه نمونه مثل این دوستمون که حتی سطح برندهارو نمیدونن در چه حدی هستن که لوکس سازارو با غیر لوکس قاطی میکنن
        ببخشید من قصد توهین به کسی رو ندارم ولی دوست دارم دوستان نظراتی بدن که سطح اطلاعات همه بره بالا

    3. ارمان

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      FK جان حرف های خنده دار !!
      اول اینکه میگی تویوتا انگار نه انگار همین برند تو خود امریکا مثل ریگ داره کرولا کمری راو 4 میفروشه
      تو خود امریکا لکسوس برترین فروش رو تو برندهای لوکس داره
      خود امریکایی ها هم مثل شما فکر نمیکنن تازه مطمعن باش بخش بزرگی از موفقیت های کلسوس فقط به خاطر اینه که اسم تویوتا روشه .
      ضمنا مگه خود کادیلاک زیر مجموعه GM نیست !؟
      هیچ کدوم از این برند ها رو نمیشه زیر سوال برد ولی شما تقریبا داری بهترین خودرو ساز دنیا رو زیر سوال میبری یه جور میگی تویوتا من به خودم اجازه نمیدم در مورد جیلی اینجوری بگم تویوتا که تویوتاست
      صد البته که جدا سازی برند لکسوس از تویوتا یه اقدام هوشمندانه بود در اکثر کشورهای اروپایی و امریکا مردم و کسبه در حال پیشرفت اقتصادین شک نکن تعداد زیادی که الان لکسوس سوارن زمانی تویوتا داشتن و ذهنیت بسیار خوبی براشون ایجاد شده .
      اگر چه اماری ندارم اما فکر کنم فروش تویوتا اوالون که نسیتا لوکس هست هم تو امریکا اصلا کم نباشه .
      کادیلاک یه برند بسیار عالیه اما فعلا از نظر فروش – خدمات و گستردگی نمایندگی در دنیا با لکسوس فاصله داره و کار سختی رو پیش رو داره
      اینقدر که تو این سالها اسم لکسوس کنار اعودی بنز و ای ام و – اومده کمتر اسم جگوار یا کادیلاک رو دیدیم و شنیدیم

    4. سامان اذری

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      اونوقت شما باس به فورد هم ایراد بگیرید که لینکلن رو ایجاد کرد

    5. سینا

      ۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نظر که دادی سطحی نگرانست
      اگه شما درباره برند و برندسازی مطلبی خونده باشی و حداقل یک کتاب مدیریت بازاریابی ورق زده باشی.. میدونی که تویوتا جایگاهش بین مردم امریکا به عنوان یه خودرو با کیفیت بالا و طول عمر بالا و مقرون ب صرفه در ذهن ها حک شده. مسلم هست تویوتا وقتی میتونست خودرویی با کیفیت فوق العاده بالا تولید کنه به فکر تاسیس زیر برند لوکس می افته.. که خود فرایند تولید برند لوکس رو توضیح نمیدم.. نشان کادیلاک به عنوان ماشین لوکس در امریکا جایگاه سازی شده کادیلاک برای جنرال موتورز هست.. جنرال موتور همونطور ک از نامش پیداست نمیتونست برای اشراف ماشین تولید کنه خودرو فورد خودرو مردمی بود پس کادیلاک متولد شد… همین داستان رو ما در فولکس واگن داریم که برند ائودی متولد شد.. این ربطی به تویوتا نداره… اینا مبحث پوزیشن یا جایگاه سازی در برندینگ هست
      شبه همین داستان برای جنسیس و هیوندای دارهراتفاق می افته.. ولی کار جنسیس خیلی سختتر از تویوتاست.. چون مردم جهان کیفیت ساخت هیوندای رو پایینتر از سایر برند های اول میدونن… و جنسیس 6 سال دیگه راه داره که سهمی از بازار لوکس سازان داشته باشه

  12. کاوه آهنگر

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    لکسس LS رقیب بنز S کلاس است، البته کادیلاک هم خیلی خوبه، ولی انتخاب من لکسس LS

  13. Fk

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ژاپنی بازا ناراحت نشن لکسوس ی تویوتای بزک شده س
    لکسوس زمانی متولد شد که تویوتا دید توان رقابت تو رده میانی و لوکس رو نداره
    چون نه پرستیژشو داره نه سابقشو هیچ کسم نمی اومد ی تویوتای تیون شده رو ب قیمّت محصولات امریکایی اروپایی بخره
    این شد که لکسوس متولد شد من نظرشخصیمو میگم اونایی که ماشین بازن ماشین دوست هستن تو انتخاباشون لکسوس و امثال اون وجود نداره
    چون عقبه نداره. همین که تویوتا تولید خودشو ب ی اسم دیگه میفروشه خودش گویاس
    ی کادیلاک کادیلاکه از پایین ترین مدل تا بالاترین
    همه برندا همین طور ولی ژاپن و کره نه

    1. Amir

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش نظر دادن در سایت پدال هیچ اجباری نداره که لازم باشه شما برای تکرار کردن یک سری گزافه زحمت بکشید…اغلب برند های معتبر خودرویی دنیا زیر مجموعه ی لوکس ساز به صورت مستقیم و غیر مستقیم رو شامل میشن.تویوتا و یا هر شرکت دیگه با یک اصل ساده به نام ((تقسیم کار))باعث بالا رفتن بازدهی،کیفیت،تمرکز و غیره در زمینه ای خاص میشن.لکسس کاملا قابل احترام هستش از اونجا که یه پای مقایسه با برند های لوکس اروپایی است و کم کم کاستی های که داشته سال به سال رفع شده تا الان که خودرو هایی بی نقص ،فوق العاده و صد البته هیجان انگیز تولید میکنه و اینکه به عنوان مورد اعتماد ترین برند چند سال اخیر این صنعت عظیم معرفی میشه اتفاقی نیست.برند های آمریکایی نسبت به اون دوران درخشان در خواب خفیف هستند و بر کسی پوشیده نیست که صحنه رو به آلمانی ها و ژاپنی ها واگذار کردن…

  14. حمیدرضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    واقعیت اینه که لکسوس خیلی مدرن هست و اینکه صندلی های عقبش هم خیلی امکانات داره ولی کادیلاک بیشتر به راحتی اهمیت میده تا تکنولوژی برا همین هم فروشش خیلی خوب نبوده انتخاب من به خاطر اینکه خودم راننده هستم کادیلاک

  15. Mohamad

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    انتخاب من جواهر ناب و شاهکار سامورایی یعنی LS
    البته کادیلاک هم رقیب لایق احترامیه

  16. Mohsen

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    لکسوس خیلی بهتره چه از نظر ظاهر چه کیفیت چه سواری چه میزان صدای وارده به اتاق و…
    تو این کلاس بی ام و سری 7 و بنز s و اعودی a8 و لکسوس ls (با کمی ارفاق)اند که رقابت دارن بقیه شرکت ها از این کلاس خودرو دست بردارن بهتره اگه نمی تونن یه رقیب ماشین واقعا کامل بسازن

  17. ارش

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    انتخاب من کادیلاک.

  18. #ali.m#

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    هردو عالین .
    کادیلاک کمی با وقار تره .
    ولی سلیقه من با لکسس بیشتر میخونه .

  19. milad

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    لکسس هم در مهندسی هم طراحی جلوتره

  20. ارش

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    رای من اصالت و وقار .زمانی که در دهه های 50- 60 و70 کادیلاک پادشاه این کلاس بود اونموقع لکسوس کجا بود معلومه بالای درخت خرما بود.پس به کادیلاک رای میدم.

    1. ارمان

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      نکته سوزناکش همینجاست یکی از بالای درخت خرما بیاد ازت جلو بزنه
      همین اتفاق برای ما ایرانی ها مخصوصا تو خودرو نسبت به چینی ها و کره ای ها اتفاق افتاد
      زمانی که ما کادیلات و شورولت نوا تو ایران میزدیم خیلی ها رو درخت خرما بودن

      1. Cadillac

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (3187 ديدگاه)

        بدون شک در آینده‌ای نزدیک با معرفی CT8 دوباره به پادشاهی در این کلاس بر خواهد گشت .

    2. datsun

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3935 ديدگاه)

      درود جناب آرش
      شما ظاهرا از ماشین لوکسی به اسم تویوتا سنچوری اطلاعی نداری که تو دهه شصت تولید میشد .

  21. علی

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (209 ديدگاه)

    کادیلاک عشقه دنیاس

  22. مسعود

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    لکسوس خوشگلتره چون جدیدتره ولی کادیلاک ابهت بیشتری داره و مردونه تره. لکسوس واسه این سگمنت زیادی اسپرته طرحش

    یه سوال! توو عکس شماره 10 اون توری کنار صندلی عقب لکسوس چیه؟؟؟ مگه توو فریم در نیست اونجا؟؟

    1. پدرام

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (36 ديدگاه)

      دوست عزیز اون توری نیست شیشه دست ساز لکسس هست که در مدل های فول قرار میگره مگه میشه یه لوکس ساز با کیفیت بالا بیاد از پلاستیک یا توری استفاده کنه

      1. مسعود

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (221 ديدگاه)

        دوست عزیز آخه این کجاش شیشه دست سازه قربونت برم -_-

        http://uupload.ir/files/8wb_lexus-ls_500h-2018-1024-0b.jpg

  23. Saied

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    کیفیت لکسوس به تنهایی ۱۰۰ امتیاز داره. یعنی ماشینی هست که با خیاله راحت میتونی صد هزار کیلومتر رانندگی کنه.
    ولی کادیلاک در این مورد اصلا خوب نیست. کسانی که در مناطق آزاد زندگی میکنن راحت تر حرف منو قبول میکنن.
    اصلا واسه استفاده روزمره ماشینی بهتر از تیوتا من نمیشناسم

    1. More

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      خیلی قیمه هارو ریختی تو ماستا!!! توجه داشته باش سویل از سال 57 تا الان تو ایرانه مونتاژ ایرانم هس هنوز ک هنوزه خیلی از ماشیناش در سربلندی کامل راه میرن بعد تو میگی…………. بعدم یهو میگی تویوتا برا استفاده روزمره خوبه…

  24. پسر

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خواهشا اینا را نگذارین گناه میکنید مثل این که تو اتیوپی از مردم تفاوت مزه خاویار سیاه و طلایی را بپرسین

  25. Mercede kaviani

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوستان
    به قول داریوش اقبالی به خود کرده گرفتارم
    خوش بحال امریکایی ها و اروپایی ها دنیا خوب بدش برای شما ما که رسیدیم ته خط
    خدایا در دنیا فرصت ندادی پس در جهان دیگر با کادیلاک لینکلن وکرایسلر محشور بفرما امین
    دوستدار شما یه دختر داغون مرسده کاویانی

  26. مهردادكمال

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    لکسوس بیش از حد شلوغ کاری کرده دلیلش عدم اصالته دست سازنده هاش خ بازه هر جور بخوان طراحی میکنن اما مثلا بی ام و و ماشین های اصیل انگلیسی این جور نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا