هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در اولین روز زمستان بازهم با قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته با شما عزیزان هستیم و از بین رویدادهای جهان ماشین، مهم‌ترین اعداد را بیرون کشیده‌ایم.

۸۰

این میزان قدرت بیشتر مک‌لارن سنا نسبت به مدل 720S به اسب بخار است. این هایپرکار که در تعداد محدود تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد، از بالاترین عملکرد جاده‌ای قانونی برخوردار بوده و وعده داده شده که عملکردی وحشی را ارائه کند.

۳.۸

این میزان فضای پای بیشتر صندلی‌های جلوی نسل جدید مرسدس بنز G کلاس به سانتیمتر است. به‌تازگی نمای داخلی این آفرودر آلمانی نشان داده شده که در آن تکنولوژی‌های جدیدی از مدل‌های E کلاس و S کلاس بکار رفته و طراحی شیک‌تری پیدا کرده است.

۳۰۰

این میزان قدرت پورشه ۹۲۸ مسابقه‌ای نادر به اسب بخار است که در مسابقات لمانز سال ۱۹۷۰ به پیروزی رسید. شاید امروزه ۳۰۰ اسب بخار قدرت چندانی به نظر نرسد اما باید توجه داشت که نسخه استاندارد ۹۲۸ در آن سال‌ها تنها ۲۲۰ اسب بخار قدرت داشته است.

۵

این میزان قدرت بیشتر سوبارو WRX STI Type RA نسبت به نسخه معمولی آن به اسب بخار است. Type RA نمونه تولید محدودی است که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته شده و قیمت آن از ۴۹۸۸۵ دلار آغاز می‌شود. این مدل علاوه بر قدرت بیشتر، تغییراتی را هم در زمینه کاهش وزن تجربه کرده و به رینگ‌های طلایی BBS و بال عقب جدید مجهز شده است.

۲۲۵

این میزان کارکرد یک دستگاه پورشه ۹۱۱ R به کیلومتر است که برای فروش گذاشته شده است. این دویست هشتاد و ششمین نمونۀ ساخته شده از ۹۱۱ R است و فروشنده قیمت ۴۴۹ هزار دلار را برای آن اعلام کرده است یعنی بیش از دو برابر قیمت اولیه.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    همین پورشه اخری — رنگ مشکی – رینگاش قرمز – کالیپر ترمز زرد – اون نوشته پورشه رو در – یحتمل همین دورو برا دیزاین شده ..

  2. F۲۲RAPTOR

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    خیلی جالبه بری یه ماجراجویی به سبک افرود،
    در عین حال ماشینتم لاکچری باشه.

    1. ارش

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      از لاکچری گذشته دنیایی از تکنولوژی همراهشه.

  3. ارش

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پورشه ها چه دلبری می کنندو چقدر دوست داشتنین.اگه الانم مثل دوران بچگیمون پاسور بود و ماهم بچه بودیم بدون شک عاشق مک لارن میشدیم دلیلشم اونایی که پاسورباز بودن خوب میدونن عملکرد فنی برای بازی خیلی مهم بود همانطور که لامبورگینی ها و فراری ها تو پاسورها همیشه دو سه تا برگ برنده داشتن سرعت و شتاب وکادیلاک و رولزرویس هم طول زیاد و حجم موتور زیادشان برگ برندهشون بود.یعنی وقتی نوبتت بود و طول کادیلاک رو میگفتی امکان نداشت برنده نشی.

  4. فريد

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (525 ديدگاه)

    خدایی این اخری رو باید می گفتید؟
    نمیگفتید چی میشد؟
    الان به چه دردی خورد مثلاً؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا