طبق معمول هر هفته در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مهمترین اعدادی که در این هفته در جهان خودرو موردتوجه قرار گرفتند.
۳۵۰
این حداکثر سرعت فورد GT به واحد کیلومتر در ساعت است. پس از مدتزمانی طولانی، فورد درنهایت تعدادی از مشخصات نسل جدید سوپراسپرت GT خود را منتشر کرد. طبق اعلام فورد، این سوپراسپرت آمریکایی مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست است که ۶۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این قدرت در کنار تنها ۱۳۸۵ کیلوگرم وزن موجب میشود که فورد GT بتواند به چنین سرعت بالایی دست پیدا کند.
۹
این زمان باقیمانده به ماه است که ما میتوانیم نسخهٔ کانسپت نسل آیندهٔ نیسان اسپرت Z را مشاهده کنیم. با توجه به یک گزارش جدید، قرار است نیسان این کانسپت که احتمالاً از کانسپت Esflow سال ۲۰۱۱ الهام گرفته است را در نمایشگاه توکیو در ماه اکتبر (مهرماه) رونمایی کند.
۷,۳۷۰,۰۰۰
این قیمت یک دستگاه جگوار E تایپ Lightweight به واحد دلار است که اخیراً در حراجی Bonhams Auction در آریزونا فروخته شد. این خودرو رکورد گرانترین خودروی فروخته شده در این حراجی و همینطور گرانترین جگوار E تایپ دنیا را شکست. بخشی از این قیمت بالا به خاطر نادر و کمیاب بودن این E تایپ است چراکه این یکی از تنها ۱۲ دستگاه باقیمانده از نسخهٔ Lightweight این خودرو است.
۱۷۵,۱۰۰
این قیمت پایهٔ آئودی R8 V10 اسپایدر مدل ۲۰۱۷ در بازار ایالاتمتحده است. با پرداخت این مبلغ، خریداران مالک یک سوپراسپرت بسیار زیبای آلمانی خواهند شد که مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی است. این موتور که با لامبورگینی اوراکان مشترک است، ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و R8 را ظرف ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت میرساند.
۲
این تعداد ستارههایی است که فورد موستانگ از پنج ستاره در آزمونهای تصادف یورو انکپ اروپا کسب کرده است. این سازمان ایمنی گفته است که موستانگ فاقد برخی از ویژگیهای مهم ایمنی ازجمله کمربندهای ایمنی با محدودکنندهٔ نیرو بوده و ایربگهای جلویی آن نیز بهاندازهٔ کافی باد نمیشوند که بتوانند کاملاً از سرِ سرنشینان محافظت کنند.
منبع: Motor1
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۵ بهمن ۱۳۹۵175/100 دلار برای آئودی R8 واقعا قیمت مناسب و پایینی هست.
همیشه از این انصاف آلمانی ها در قیمت گذاری خیلی خوشم آمده.
بیشترین نکته ای که در مورد AUDI R8 V10 PLUS FSI دوست دارم این نکته هست که این ماشین یک سوپراسپرت شهری با موتور 5.2 لیتری تنفس طبیعی هست که حدود 560 نیوتن متر گشتاور و 540 اسب بخار قدرت داره. ولی فضای داخلی این ماشین دقیقا مثل یک سدان خانوادگی راحت و جادار است. از این نظر فقط با پورشه 911 توربو اس قابل مقایسست و بس.
.
و شاید نکته ی بسیار مهم تر بحث مصرف سوخت این موتور است که نهایت مهندسی آئودی رو نشون میده. موتور 10 سیلندر 5.2 لیتری این ماشین بصورت ترکیبی فقط 13.5 لیتر در 100 کیلومتر مصرف داره. همین مصرف سوخت در مورد موتور 5 لیتری وی 8 لکسوس RC-F برابر با 16.5 لیتر در 100 کیلومتر هست.
دانه ی فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه
هر دو جان سوزند اما این کجا و آن کجا
.
[ اگر سال ها صرف بررسی صنعت خودروسازی کشور های مختلف نکرده و متوجه برترین بودن آلمان در اکثر موارد نمیشدم، به خدا قسم هرگز عاشقش نبودم. همیشه دوست داشتم طرفدار بهترین ها باشم. ]
Omid.BM
۱۵ بهمن ۱۳۹۵نکته یک اینکه موتورش مال لامبورگینیه و اونجا توسعه پیدا کرده نه توسط آئودی ولو زیر مجموعش باشه (تا جایی که من میدونم توسعش با لامبورگینی بوده) ولی در اینکه المانی ها بسیار عالی هستند شکی نیس ولی سلیقه های مختلف ایجاب میکنه یکی مث من امریکایی دوس داشته باشه یکی ژاپنی ، یه ماشین باز واقعی به هر ماشین با لیاقتی از هر کشور و برندی احترام میزاره و دوستش داره
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۵ بهمن ۱۳۹۵من نگفتم بقیه رو دوست ندارم.
همیشه یکی هست که اون رو بیشتر از بقیه دوست داری. همیشه به یکی یک حس خاص داری.
.
لامبورگینی رو همه در این سایت با اسم محمد حسین صباغچیان و من میشناسن.
من همه ی موتور های لامبورگینی رو بررسی کردم. بیشتر از هر کسی در موردش اطلاعات دارم.
فناوری نوین ماشین های لامبورگینی متعلق به آئودی هست.
مصرف سوخت بزرگراه رو مثال میزنم :
موتور V12 لامبورگینی دیابلو(موتوری که در دوره ی قبل از آئودی ساخته شده) :
حجم 5700 سی سی
مصرف بزرگراه صدی 20
موتور V12 اونتادور
حجم 6500 سی سی
مصرف بزرگراه صدی 13.3
.
کیفیت ماشین های لامبورگینی ریشه در کیفیت آئودی داره.
در یک قسمت تاپگیر لامبورگینی Urraco مدل 1976 بررسی میکردن.
12 بار در طول مسیر خراب شد. برق و روغن و … همه چیزش داغون بود.
جرمی کلارکسون گفت ما فهمیدیم این ماشین چیزی بیشتر از آشغـال نیست.
در همون مسیر یک فراری قدیمی هم بود. حتی یک بار هم خراب نشد.
ولی الان لامبورگینی شانه به شانه ی فراری در کیفیت رقابت میکنه.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۵ بهمن ۱۳۹۵10 سیلندر های لامبورگینی هم که اصلا قبل از سال 2000 وجود نداشتند.
پس آئودی در ساختشون خیلی نقش داشته.
.
کار مردم رو اینقدر بی ارزش نکن.
اعتمادیان
۱۵ بهمن ۱۳۹۵احسنت آقا مجید
من از مطالبتون خیلی آموختم و ممنونم که همیشه با اطلاع و مستند حرف میزنی و خوشحالم که مثل من آئودی رو حسابی قبول داری
Parker
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ممنون دوست عزیز.???
KING 918
۱۵ بهمن ۱۳۹۵خب کامنت هار و خوندم گفتم منم یه دخالتی کنم ……..
رفیق عزیز دیزل گیت جی تی ار نیسمو 150 هزار دلار ؟؟؟؟؟؟؟؟
رفیق 20 ثانیه از توربو اس تو نوربرگ رینگ سریع تره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شتابش از توربو اس بیشتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته مجید یکم اعداد ارقامت رو دقیق تر کنم که مدیون کسی نشیم :-)
911 توربو اس 2017 580 اسب بخار قدرت داره و 214 هزار دلار قیمت داره شتاب 2.6 ثانیه و تاپ اسپید طبق گفته کمپانی بیش از 335 کیلومتر
نمونه توربو 540 اسب بخار شتاب 2.8 ثانیه تاپ اسپید 325 کیلومتر بر ساعت قیمت 180 هزار دلار
اصلا رفیق نیسمو حرف توربو اس نی به زور بگیم حریف توربو و gt3 پس از این بابت خیالت راحت کامنتت سراسر اشتباس ……….
یوسف
۱۵ بهمن ۱۳۹۵جگوار E تایپ واقعا زیباست، هنوزم چشما رو به خودش خیره میکنه.
فيصل.
۱۵ بهمن ۱۳۹۵آقا مصرف R8 تو کار اند درایور اینه
شهری: ۲۰.۲
جاده: ۱۲.۸
ترکیبی: ۱۶.۶
: مصرف لکسس RCF هم اینه
شهری: ۱۷،۹
جاده: ۱۱.۳
ترکیبی: ۱۴.۹
مصرف RCF ترکیبی حدود ۲ لیتر کمتره. لطفا اطلاعات نادرس ندهید.
Parker
۱۵ بهمن ۱۳۹۵من آدرس نادرست نمیدم.
مصرف R8 رو از مجله ی ” سرعت ” نوشتم.
مصرف RC-F رو هم از همین جدول دیـشـب که تا حد امکان برای دوستان آشنا باشه.
برای RC-F میتونستم همین 17.9 شما رو گرد کنم بگم 18. اما تریجیح میدوم از اطلاعاتی استفاده کنم که کاربران سایت باهاش آشنایی داشته باشن.
.
از خودم حرف نمیزنم.
Parker
۱۵ بهمن ۱۳۹۵دوباره به خاطر شما مصرف R8 V10 Plus FSI رو از اینترنت از سایت Fuel Economy که متعلق به دولـت امریکا هست پیدا کردم.
شما زرنگی کردی !!!
اومدی مصرف رو از مایل به ازای هر گالون به لیتر در صد تبدیل کردی.
منتها برای لکسوس از گالون انگلیسی (واحد ایمپریال) (4.5 لیتر) و برای آئودی از گالون امریکایی (واحد متریک) (3.7 لیتر) استفاده کردی !!!
ای آدم زرنگ ????
.
مصرف آئودی آر 8 و لکسوس بر حسب گالون متریک که :
مصرف شهری :
لکسوس : 17.9
آئودی : 16.8
مصرف ترکیبی
لکسوس : 14.9
آئودی : 13.8
مصرف جاده
لکسوس: 12.8
آئودی : 10.69
.
هیچ وقت روی هوا حرف نزدم.
برای لکسوس از اعداد خودت استفاده کردم.
برای آئودی هم از معتبرترین سایت ها.
لینکش رو پایین جدا میذارم.
Parker
۱۵ بهمن ۱۳۹۵https://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/2017_Audi_R8.shtml
فيصل.
۱۵ بهمن ۱۳۹۵من هر دو اطلاعات رو از سایت سازنده گرفتم و بر مبنای گالن امریکایی تبدیل کردم. اصلا همین مقدار مسافت به ازای گالن رو طبق سایت سازنده در امریکا ببینید و خودتون نظر بدید،
من اطلاعات سایت آئودی و لکسس امریکا رو اینجا میذارم :
https://www.audiusa.com/models/audi-r8
شهری : ۱۴mpg
جاده: ۲۲mpg
ترکیبی: ۱۷mpg
لکسس
http://www.lexus.com/models/RCF/specifications
شهری: ۱۶mpg
جاده: ۲۵mpg
ترکیبی: ۱۹ mpg
هر دو بر مبنای مایل در گالن. مشخصه که لکسس مصرف کمتری داره.
Omid622
۱۶ بهمن ۱۳۹۵واقعا برای من که خوندن کامنت های دوستان و استفاده بردن از مطلب دوستان بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرم تا خوندن مطلب پدال
من که به شخصه مطمئن هستم اطلاعات این ثروتمندان اون ور آبی که راحت این سوپر اسپرت ها رو می خرن به اندازه ما ها که همه روزه داریم مشخصات این ماشین ها رو از بر حفظ میکنم کمتر اما چکار کنیم تقدیر اینجوری ما حافظ مشخصات ماشین اونا سوار بر ماشین ما با خوندن مطالب مو به تنمون سیخ میشه اونا با گاز دادن و چسپیدن به صندلی ها ماشین ها