NCAP اروپا در تازهترین آزمونهای ایمنی خود سراغ آئودی Q5، لندروور دیسکاوری، فیات ۵۰۰، تویوتا C-HR و نسل جدید سیتروئن C3 و فورد Ka+ رفته است.
هر چهار شاسیبلند آلمانی و ژاپنی و انگلیسی توانستند با عملکرد قابلتوجه در تمامی قسمتها، به ۵ ستاره ایمنی دست پیدا کنند.
البته در مورد لندروور دیسکاوری مشکل درب راننده و فشار ناکافی کیسه هوای جانبی راننده (در تست برخورد از پهلو) مطرح شد که تأثیر چندانی در نتیجه نهایی نداشت.
سیتروئن C3 جدید به دلیل ضعف قسمتهایی از شیشه جلو و ایجاد خطر برای عابر پیاده حین برخورد، درنهایت ۴ ستاره ایمنی دریافت کرد. گفتنی است این سوپر مینی فرانسوی در بخش محافظت از سرنشینان خردسال و بزرگسال عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد.
فورد Ka+ که همین چند وقت پیش معرفی شد، در برخورد تمامرخ از جلو نتوانست به خوبی از سرنشینان عقب مراقبت کند. همچنین از سامانههای ایمنی مثل ترمز اضطراری خودکار و کمربندهای پیش کشنده ردیف عقب بیبهره بود. درنتیجه نتیجهای بهتر از ۳ ستاره ایمنی بدست نیاورد.
فیات ۵۰۰ هم با وجود محبوبیت روزافزون در سگمنت سوپرمینیها، ایمنی چندان قابلتوجهی ارائه نمیکند. فقدان سامانههای ایمنی مشابه فورد Ka+ و محافظت ضعیف از سر و سینه سرنشینان ردیف عقب در برخورد تمامرخ از جلو باعث شد تا این کوچولوی ایتالیایی تنها ۳ ستاره ایمنی دریافت کند.
Chr خیلی خوبه ولی حیف که افتاده دست ایرتویا ی بی رحم فقط کافیه بدونه کا از ماشین استقبال شده هرزوز قیمت رو میاره بالا فقط اینو بگم که هایلوکس یه وانت ارزان قیمت از یه برند اقتصادی هست درحالی که همین العان 270 تومن داره به فروش میرسه من نمیدونم قیمت گذاری ایر تویا از چه منطقی پیروی میکنه
حیف که موتورش ضعیفه. 115 اسب ناامیدکننده هست. البته نیسان جوک2018 بشدت تغییرچهره داده و قیافش خوب شده و حسنش اینه دو موتور 130 و 200اسب داره که دومی ایده آله. من خودم تا 150تومن میخوام هزینه کنم اما تویوتا ناامیدم کرده با این موتور و البته قیمتش هم حدود 180در میاد که اصلا همخونی نداره
اینا اگه توجه کنین توی تصادف همشون حتی اونایی که ۵ ستاره نیستن هم محافظت خیلی خوبی دارن. ستاره کمترشون بخاطر نداشتن سیستم ها و سنسور هاست. اونا کجان بعد ما کجاییم!! اونا تو استحکام بدنه به کمال رسیدن دیگه مطمئن هستن گیر دادن به سیستم های جانبی. بعد ما…
دوستانی که CHR ثبت نام کرده بودن حتما اون پیامی که از طرف ایرتویوتا اومده رو توجه کنید عدد 1 رو به شماره ای که گفته بفرستین من خودم ثبت نام کردم ولی نفرستادم امروز رفتم نمایندگی پرسیدم گفتن اونایی که فرستاده باشن اسمشونو میذاریم تو لیست اولویت ها که البته من چون دنبال خرید نسخه تنفس طبیعیش هستم ثبت نکردم چون گفتن پارت اول همون نسخه 1200 توربوه من باز هم ازشون پرسیدم نسخه تنفس طبیعیش رو کی میارین جواب مشخصی ندادن گفتن احتمالا توی پارت دوم یا سوم فروش
تو نمایشگاه که پرسیدم ازشون در مورد موتورش گفتن که تو پارت اول که قراره با موتور 1200 توربو عرضه بشه که 115 اسب قدرت داره که احتمالا با AWD هم ارائه میشه نسخه تنفس طبیعی به گفته اینا قراره یه موتور 1800 باشه که 140 اسب قدرت داره منتهی من یه سرچی که کردم یه جاهایی از دنیا این مدل فقط محرک جلو ارائه شده بود بعضی جاها به AWD مجهز بود نمیدونم برای ایران با کدوم سیستم میاد چون نامشخصه البته یه نسخه 1800 هیبرید هم هست که گفتن اونم تو برنامشونه ولی جعبه دنده همه مدلهای 6 سرعته CVT فعلا در مورد ایران در همین حد مشخصه امیدوارم اطلاعتم مفید بوده باشه
کار درستی کردی توربو ثبت نام نکردی. به نظرم اگه بتونی صبر کنی هیبریدیشو بگیری خیلی عالی میشه. البته اگه هیبریدیشو وارد کنن. بشین تو هیبریدی با تکنولوژی روز دنیا حال کن. اونم هیبریدی تویوتا :)
sina
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ماشالا تویوتا…
فیات چرا جمع نمی کنه کلا یا لاقل چرا یه تکونی به خودش نمیده؟؟
تو همه لیستا اخره لعنتیییییی:))))
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵خوش به حال کسایی که CHR ثبت نام کردن.
sina
۱۸ اسفند ۱۳۹۵از نزدیک خعععلی جذابهههههههه مجید جان
حسم میگه سهم بازار این کلاس رو بخوره کلا بس خوبه
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵وقتی ایمنیش اینقدر خوبه و با آئودی Q5 از این نظر رقابت میکنه بقیه ی مسائل اولویت های بعدی هستن سینا جان.
سامان اذری
۱۸ اسفند ۱۳۹۵Chr خیلی خوبه ولی حیف که افتاده دست ایرتویا ی بی رحم
فقط کافیه بدونه کا از ماشین استقبال شده هرزوز قیمت رو میاره بالا
فقط اینو بگم که هایلوکس یه وانت ارزان قیمت از یه برند اقتصادی هست
درحالی که همین العان 270 تومن داره به فروش میرسه
من نمیدونم قیمت گذاری ایر تویا از چه منطقی پیروی میکنه
رامین
۱۸ اسفند ۱۳۹۵حیف که موتورش ضعیفه. 115 اسب ناامیدکننده هست. البته نیسان جوک2018 بشدت تغییرچهره داده و قیافش خوب شده و حسنش اینه دو موتور 130 و 200اسب داره که دومی ایده آله. من خودم تا 150تومن میخوام هزینه کنم اما تویوتا ناامیدم کرده با این موتور و البته قیمتش هم حدود 180در میاد که اصلا همخونی نداره
Ali kjh
۱۸ اسفند ۱۳۹۵اینا اگه توجه کنین توی تصادف همشون حتی اونایی که ۵ ستاره نیستن هم محافظت خیلی خوبی دارن.
ستاره کمترشون بخاطر نداشتن سیستم ها و سنسور هاست.
اونا کجان بعد ما کجاییم!! اونا تو استحکام بدنه به کمال رسیدن دیگه مطمئن هستن گیر دادن به سیستم های جانبی. بعد ما…
Mahdi DODGE
۱۸ اسفند ۱۳۹۵بازم فیات همون طوری موند
ایمنیش نا امید کنندست
یاسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۵دوستانی که CHR ثبت نام کرده بودن حتما اون پیامی که از طرف ایرتویوتا اومده رو توجه کنید عدد 1 رو به شماره ای که گفته بفرستین من خودم ثبت نام کردم ولی نفرستادم امروز رفتم نمایندگی پرسیدم گفتن اونایی که فرستاده باشن اسمشونو میذاریم تو لیست اولویت ها که البته من چون دنبال خرید نسخه تنفس طبیعیش هستم ثبت نکردم چون گفتن پارت اول همون نسخه 1200 توربوه من باز هم ازشون پرسیدم نسخه تنفس طبیعیش رو کی میارین جواب مشخصی ندادن گفتن احتمالا توی پارت دوم یا سوم فروش
sina
۱۸ اسفند ۱۳۹۵یاسین عزیز
میشه راجب مشخصات نسخه تنفس طبیعیش بیشتر بگی ؟
ممنونم
یاسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۵تو نمایشگاه که پرسیدم ازشون در مورد موتورش گفتن که تو پارت اول که قراره با موتور 1200 توربو عرضه بشه که 115 اسب قدرت داره که احتمالا با AWD هم ارائه میشه
نسخه تنفس طبیعی به گفته اینا قراره یه موتور 1800 باشه که 140 اسب قدرت داره منتهی من یه سرچی که کردم یه جاهایی از دنیا این مدل فقط محرک جلو ارائه شده بود بعضی جاها به AWD مجهز بود نمیدونم برای ایران با کدوم سیستم میاد چون نامشخصه البته یه نسخه 1800 هیبرید هم هست که گفتن اونم تو برنامشونه ولی جعبه دنده همه مدلهای 6 سرعته CVT
فعلا در مورد ایران در همین حد مشخصه امیدوارم اطلاعتم مفید بوده باشه
فقط تویوتا و هوندا
۱۸ اسفند ۱۳۹۵کار درستی کردی توربو ثبت نام نکردی. به نظرم اگه بتونی صبر کنی هیبریدیشو بگیری خیلی عالی میشه. البته اگه هیبریدیشو وارد کنن. بشین تو هیبریدی با تکنولوژی روز دنیا حال کن. اونم هیبریدی تویوتا :)