با پایان سال میلادی انواع و اقسام ردهبندیها و آمار فروش منتشر میشود. بسیاری از افراد بر مبنای بررسیها و مقایسههای صورت گرفته بین خودروها اقدام به خرید خودرو میکنند بنابراین نقش محوری مجلات و کارشناسان خودرویی را در این میان نمیتوان نادیده گرفت. وبسایت AutoGuide.com محبوبترین بررسیها و مقایسههای خودرویی سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرده که خواندن آنها خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.
این خودرو از پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری با قدرت ۵۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۸۲ نیوتون متری استفاده میکند و حقیقتاً یکی از جذابترین خودروهایی است که هماکنون میتوانید بخرید. نویسندهها این خودرو را به خاطر بهای نسبتاً ارزان، پیشرانهی ۸ سیلندر شگفتانگیز و کارایی و صدای فوقالعاده تحسین میکنند.
BRZ برای سال ۲۰۱۷ تغییرات کوچکی را تجربه کرده اما این تغییران همان چیزی نیستند که طرفداران میخواهند. در بحث قدرت افزایش اندکی رخ داده و قدرت خروجی به ۲۰۵ اسب بخار رسیده است؛ اما علاوه بر تغییرات کوچک پیشرانه، گیربکس دستی نیز کمی اصلاح شده و سیستم تعلیق نیز بازنگری شده که همین امر به سواری نرمتر خودرو در جاده کمک کرده است.
امسال آئودی نسل دوم خودروی A5 و S5 را معرفی کرد. ما با توجه به ساختار سبکوزن و توازن این خودرو، نسل جدید را بهتر از قبل یافتیم. تجهیزات و تکنولوژیهای مدرن زیادی در این خودرو وجود دارند و اگرچه ما بسیاری از خودروهای اسپورت آلمانی را دوست داریم اما این خودرو بهای گزافی دارد.
سدان پرچمدار جدید کادیلاک از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۰۴ اسب بخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری سود میبرد. این خودرو بسیار سریع بوده و صندلیهای عقب جادار به همراه کابینی لوکس داشته و سواری آن نیز فوقالعاده است؛ اما این خودرو هنوز در حد و اندازههای رقبا نبوده و سیستم اطلاعات سرگرمی CUE کادیلاک نیز برخی مشکلات را به همراه دارد.
رانگلر یکی از محبوبترین ساختههای خودروسازان آمریکایی بوده و این موضوع از میزان بازدیدهای تست و بررسی رانلگر ۲۰۱۶ مشهود است. با وجود سیستم چهار چرخ محرک و ارتفاع زیاد از سطح زمین، رانگلر اعتمادبهنفس زیادی را در هنگام آفرود رفتن ایجاد کرده و پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار آن نیز قدرت ۲۸۵ اسب بخاری دارد. متأسفانه گیربکس ۵ سرعته ی دستی این خودرو از مد افتاده و قدیمی احساس میشود.
- ب ام و 340i 2016 در برابر مرسدس بنز C450 AMG 2016
ب ام و سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس در بخش سدان های لوکس سالهاست که رقابت شانهبهشانهای دارند. ما 340i را در برابر C450 AMG قرار دادیم. هر دو خودرو از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده میکنند اگرچه که بنز از پیشرانهی V6 استفاده کرده اما ب ام و هنوز معتقد به استفاده از آرایش خطی است. C450 AMG با قدرت ۳۶۲ اسب بخاری از قدرت ۳۲۰ اسب بخاری 340i پیشی میگیرد اما ب ام و شتاب گیری بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.
هوندا سیویک همیشه یکی از محبوبترین خودروهای آمریکا بوده است. نسخه سیویک هاچبک ۲۰۱۷ از پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۲۶ نیوتون متری استفاده میکند و از بین دو گیربکس ۶ سرعته دستی یا مدل CVT میتوان یکی را برگزید.
دوست داریم این مقایسه را به عنوان شاخبهشاخ شدن خودروی سال ۲۰۱۴ اتوگاید و خودروی سال ۲۰۱۶ این مجله در نظر بگیریم. مزدا ۳ با استفاده از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری قدرت ۱۸۴ اسب بخاری دارد درحالیکه پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی سیویک قدرت ۱۷۴ اسب بخاری دارد. اگر دنبال کنندهی مجلهی پدال باشید نتیجهی نهایی این مقایسه را میدانید!
دو نمونه از پرفروشترین سدان های میدسایز آمریکا را در برابر هم قرار دادهایم و فهمیدن اینکه کدامیک برنده است کار چندان آسانی نبوده است. هر دو خودرو پیشرانهی ۴ و ۶ سیلندر را با مشخصات قابلمقایسهای ارائه میکنند اگرچه که در بحث کارایی و مصرف سوخت هوندا آکورد بهتر از کمری عمل میکند؛ اما آیا این موضوع برای برنده شدن آکورد کافی است؟ نه! با در نظر گرفتن این موضوع که کمری هنوز پرفروشتر از آکورد است احتمالاً مزیتهای آکورد کافی نیست.
- فورد F-150 در برابر رم ۱۵۰۰ اکودیزل و شورولت سیلورادو
سگمنت پیکاپ ها رقابتیتر از هر زمان دیگری شده بنابراین چه زمانی بهتر از حالا برای شاخبهشاخ کردن پیکاپ های ساخت آمریکا وجود دارد؟ نویسندهی اتوگاید سه پیکاپ تراک محبوب فورد F-150، رم ۱۵۰۰ اکودیزل و شورلت سیلورادو را در برابر هم قرار داده تا برنده را انتخاب کند.
منبع: autoguide
Nima
۱۲ دی ۱۳۹۵شماره ۱ بیشترین کاربرد رو توى آمریکا داره?
Daniel
۱۲ دی ۱۳۹۵فقط شماره 1 و شماره 5.
مخصوصا 1 که نبرد گولاخ هاست… .
ونوم
۱۲ دی ۱۳۹۵فورد از موتور 5.2 لیتری 526 اسب قدرت بدست اورده یعنی با یه مقایسه اگه هم حجم لامبورگینی اونتادور بود و 6.5 لیتری یه چیزی بالای 650 اسب قدرت تولید میکنه که برای تنفس طبیعی عالیه
M
۱۲ دی ۱۳۹۵گشتاورش از r8 بیشتره ، … تازه با 8 سیلندر
KING 918
۱۲ دی ۱۳۹۵ونوم جان کار شاخی هم نیست …
الان بعضی کمپانی ها از یه 6 سیلندر تنفس طبیعی 4 لیتری 500 اسب میکشن بیرون دیگه 8 سیلندر 5.2 لیتری بماند ///
اون وقت به نظرت با یه لیتر اضافه شدن به حجم موتور 100 اسب بخار بیشتر قدرت تولید میکرد ./؟؟؟
ونوم
۱۲ دی ۱۳۹۵کینگ عزیز قدرت رو به حجم تقسیم کنیم از هر لیتر 100 اسب قدرت گرفته
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵واقعا پورشه از خفن هم خفن تره.
ولی من چشم به راه هایپرکار استون مارتین هستم.
اگر بتونه از یک موتور 5 تا 6 لیتری وی 12 ، 1000 اسب بخار بیرون بکشه ، وای چی میشه …! وای چی میشه…!!
استون مارتین و ردبول میشن خدای خدایان در دنیای هایپرکار ها.
Mohamad
۱۲ دی ۱۳۹۵اینجاشو قشنگ گفته :
اگرچه که در بحث کارایی و مصرف سوخت هوندا آکورد بهتر از کمری عمل میکند؛ اما آیا این موضوع برای برنده شدن آکورد کافی است؟ نه! با در نظر گرفتن این موضوع که کمری هنوز پرفروشتر از آکورد است احتمالاً مزیتهای آکورد کافی نیست.
amin
۱۲ دی ۱۳۹۵اون کادیلاک عالیه!!!!
ASA
۱۲ دی ۱۳۹۵آخرین مقایسه، جنگ گشتاورها بود
amin
۱۲ دی ۱۳۹۵f۱۵۰ که عشقه.هیچ ماشینی رو تو دنیا به اندازه رپتور f150 و sl 63 دوست ندارم.
این دوتا ماشین عشق من هستن
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵مقایسه ی شماره ی 2 برای ژاپنی باز ها…
مقایسه ی شماره 5 برای آلمانی باز ها…
مقایسه ی شماره ی 1 برای امریکایی باز ها…
همیشه و در همه ی سال ها جذاب بودن …
هوندا و تویوتا…
بنز و ب ام و …
فورد و رم …
حمیدرضا
۱۲ دی ۱۳۹۵جالب بود به جز دو مورد همه خودروهای سطح پایین لوکس و یا غیر لوکس یا کاربردی بودن این نشون میده مردم امریکا بیشتر به استفاده از خودرو توجه دارن تا لیست آپشن یا ظاهر
احمد باقری
۱۲ دی ۱۳۹۵کادیلاک، جبپ، هوندا، مزدا، فورد.