پرفروشترین شاسیبلندهای فول سایز بازار آمریکا در سال 2018
۲ اسفند ۱۳۹۷
۲۶ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
سام کاویانی: فروش شاسیبلندهای فول سایز بازار آمریکا با رشد ۴.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۳۵۸,۱۱۸ دستگاه در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. هرچند که این میزان از فروش بالاترین رقم از سال ۲۰۱۸ بدین سوست اما هنوز نصف حجم فروش این رده خودرویی در سال ۲۰۰۱ میلادی است؛ سالی که در آن بیش از ۷۵۰,۰۰۰ دستگاه از این گونه خودرویی در بازار آمریکا به فروش رسید.
در ادامه این متن، نام و رتبه پرفروشترین شاسیبلندهای فول سایز بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸ را برای شما عزیزان درج نمودیم.
رتبه اول: شورولت تاهو
تاهو از زمره یکی جذابترین شاسیبلندهای فول سایز ساخت شورولت است که از سال ۱۹۹۱ میلادی تاکنون در چندین نسل پیاپی در حال تولید بوده و نسل فعلی آن که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، چهارمین نسل از آن محسوب میشود. فروش این خودرو در بازار آمریکا با ۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۱۰۴,۱۵۳ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. این بلندقامت آمریکایی فعلاً تنها در شهر آرلینگتون ایالت تگزاس آمریکا و همچنین شهر مینسک کشور بلاروس تولید میشود.
رتبه دوم: فورد اکسپیدیشن
بزرگترین ساخته فورد غولی با بیش از ۵.۳ متر طول و بالای ۲ متر عرض است. اولین نسل از اکسپیدیشن در سال ۱۹۹۶ میلادی معرفی شد و در حال حاضر، این مدل در چهارمین نسل خود به تولید میرسد که البته آخرین نسل در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. فروش این یانکی عظیمالجثه در سال ۲۰۱۸ با رشد خیرهکننده ۲۶ درصدی در قیاس با سال ۲۰۱۷ به رقم ۶۵,۵۴۲ دستگاه در بازار آمریکا رسید. این خودرو در حال حاضر فقط در شهر لوئیزویل ایالت کنتاکی آمریکا به تولید میرسد.
رتبه سوم: شورولت سابربن
شورولت سابربن را با طول ۵.۷ متری میتوان به یک هیولای فلزی در دنیای خودروها تشبیه کرد. این خودروی که اتفاقاً از اشتراکات فنی بسیاری با نسل فعلی تاهو بهره میبرد از سال ۱۹۳۵ میلادی در یازده نسل پیدرپی در حال تولید است. فروش سابربن در بازار آمریکا با رشد ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۶۰,۶۳۳ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. سابربن در حال حاضر تنها در ایالت تگزاس آمریکا تولید میشود.
رتبه چهارم: جیامسی یوکان
جیامسی یوکان را به نوعی میتوان برادر دوقلوی شورولت تاهو دانست. بدین صورت که هر دو خودرو از زیرساخت مشترکی سود برده و تنها در برخی از جزییات ظاهری و رفاهی با یکدیگر تفاوت دارند. فروش این خودرو در بازار آمریکا با کاهش ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی به رقم ۴۵,۹۸۲ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید.
رتبه پنجم: جیامسی یوکان XL
جیامسی یوکان XL را هم میتوان به نوعی نسخه بدل شورولت سابربن دانست وهمان نسبتی بین این دو خودرو برقرار است که بین مدلهای فعلی تاهو و یوکان شاهد آن هستیم. فروش این خودرو در بازار آمریکا با افت اندک یک درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۳۴,۸۰۲ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید.
رتبه ششم: نیسان آرمادا
نیسان آرمادا در اساس همان سری Y62 نیسان پاترول است که در بازار آمریکای شمالی با این نام فروخته میشود. این غول ژاپنی که همچون برخی رقبای آمریکایی خود بیش از ۵.۳ متر طول دارد و عرض آن فراتر از ۲ متر است، فعلاً تنها در ژاپن به تولید میرسد. فروش این آسمانخراش ژاپنی در بازار آمریکا با کاهش ۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی به رقم ۳۲,۶۵۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید.
رتبه هفتم: تویوتا سکویا
تویوتا سکویا را میتوان به نوعی یکی از بزرگترین سواریهای تولید انبوه تاریخ تویوتا با طولی بیش از ۵.۲ متر دانست. این خودرو که تنها در آمریکا به تولید میرسد فعلاً در دومین نسل خود عرضه میشود؛ نسلی که از معرفی آن بیش از یک دهه میگذرد و تقریباً پا به سن گذاشته است. فروش این شاسیبلند غولپیکر آسیایی با ۹ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۱۱,۱۲۱ دستگاه در بازار آمریکا رسید.
رتبه هشتم: تویوتا لندکروزر
تویوتا لندکروزر یکی از معروفترین و محبوبترین خودروهای آفرود در جهان است که جان سختی و استهلاک کم آن زبانزد خاص و عام است. عمدتاً لندکروزر را در دنیا با سری J200 آن میشناسند که آخرین نسل از آن در سال ۲۰۰۸ میلادی معرفی و چندی پیش با اعمال یک فیسلیفت پیشرفته دستخوش ظاهری بهمراتب جذابتر از پیش شد. نکته جالبتر اینکه، این بلندقامت ژاپنی تنها خودروی این لیست با طولی کمتر از ۵ متر است و شاید در میان این غولهای بی شاخ و دم یک مانکن به حساب بیاید! فروش این خودرو در بازار آمریکا با رشد ۴ درصدی در قیاس با سال ۲۰۱۷ به رقم ۳,۲۳۵ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. سری J200 لندکروزر فعلاً تنها در ژاپن و چین به تولید میرسد.
چقدر خوب بود که قیمتها رو هم کنارش میگذاشتید اما این سگمنتیه که فکر میکنم در بازار آمریکا از همه بازارها بهتر میفروشه و اینکه چقدر جالبه اعتقاد آمریکاییها به شعار آمریکایی جنس آمریکایی بخر که رتبه های بالا اکثرا آمریکاییه . و از اون جالبتر اینکه با علم به علاقه آمریکاییها به تراکها و ماشینهای بزرگ، بازار خودروسازیشون رو محدود و انحصاری نکردن واسه حمایت از تولید داخل کاملا رقابتی تونستن به این رکوردها برسن و چیزی رو قربانی فروش بیشتر خودروسازان داخل نکردن
و نکنه انحرافی هم اینکه جالبه که پاترول بهتر از لندکروز در آمریکا میفروشه چی میشد حداقل ۱ نسل از طراحیهای جدید پاترول در کنار لندکروز وارد بازار ما هم میشد و اینجا هم با هم رقابت میکردن؟؟؟
لیست نشون میده که در رقابتی ترین بازار خودروی جهان حضرات ژاپنی ما !!!!!!!!!!!!!!! با فروش ۴۷۰۰۶ تایی در مقابل فروش ۳۱۱۱۱۲ دستگاهی شاسی بلند های قلدر آمریکایی هیچ حرفی واسه گفتن ندارن…….. . . خدای ابهت تاهو با فروش ۱۰۴۱۵۳ دستگاه و به عنوان جانشین شایسته بلیزر نشون داده حضرت جهانی SUVها کیه …….. . . . . لندکروز هم فقط ۳۲۳۵ تا………؟!؟!؟!؟!؟!
استاد بزرگوار لندکروزر تقریبا 2برابر این رقبای امریکایی قیمت داره . دوم اینکه یه ماشین متخصص افروده و نباید هم ازش توقع فروش خیلی زیاد داشت . گرچه در کل، باهات موافقم در این کلاس خودرویی امریکایی ها از ژاپنی ها جلوتر بودن همیشه. گرچه در بقیه سگمنت ها توسط ژاپنی ها ضربه فنی شدن .☺
دوست عزیز کجا آمریکاییها در بقیۀ سگمنتها توسط ژاپنیها ضربه فنی شدن؟ درسته ژاپنیها تو کلاس سدانها و کراساوورهای کامپکت پرفروشترین هستن اما خبر از آمار فروش پیکاپهای فول سایز داری؟ یعنی جایی که فورد و جنرال موتورز هرکدوم نزدیک به یک میلیون دستگاه فروش دارن درحالیکه تویوتا تاندرا 118 هزار و نیسان تایتان فقط 50 هزار تا فروش داشتن؟ تو این بازار میلیونی، فروش صد هزارتایی بیشتر شبیه جوکه! تو بخش کراساوورهای فول سایز هم با وجود هوندا پایلوت، نیسان پثفایندر، مزدا CX-9 و رقبای ژاپنی دیگه، فورد اکسپلورر با 250 هزار دستگاه پرفروشترینه یا تو سگمنت کراساوورهای سابکامپکت که بیوک انکور، جیپ رنگید و شورلت ترکس بیشترین فروش رو دارن تو همین بخش اسیوویهای فول سایز هم قبول، لندکروزر دو برابر قیمت داره (که دو برابر هم نیست و کمتره)، چرا تویوتا سکویا و نیسان آرمادا که حتی از آمریکاییها ارزونترن، اینقدر فروششون پایینه؟ آمریکاییها و ژاپنیها بازار آمریکا رو کاملاً باهم تقسیم کردن. این رو لیست پرفروشترین ماشینهای 2018 آمریکا نشون میده که دقیقاً 10 تا آمریکایی و 10 تا ژاپنی بودن. تو بازار آمریکا بخش عمدۀ بعضی سگمنتها دست آمریکاییها و بعضی دیگه دست ژاپنیها است و هیچکدوم دیگری رو ضربه فنی نکردن
#ali.m# @ (( گرچه در بقیه سگمنت ها توسط ژاپنی ها ضربه فنی شدن)) ……..!!!!!!!!!! . من به ژاپنی ها و بخصوص سری هفتاد تویوتا علاقه مندم و احترام خاصی واسه شون قائلم……اما میشه بفرمایید کدام ماشین ژاپنی در کدام سگمنت بهترینه …؟؟؟ فروش ماشینایی مثل کمری ، کرولا ، راوفور ، تاکوما ، آکورد و سیویک جز قابلیت اعتماد بیشتر نسبت به رقبا هیچ دلیل دیگه ای نداره… همان طور که لیست ها نشون میدن آمریکایی ها اگر بخوان یه SUV یا پیکاپ بزرگ ، قدرتمند ، جادار و با ابهت بخرند بی درنگ می رن سراغ تاهو ، اکسپدیشن ، F150 و سیلورادو … اگر هم یه آفرودر قدرتمند و همه فن حریف بخوان باز بی درنگ میرن سراغ فاتحان Moab یعنی رانگلر و گرند چروکی نه لندکروز……………
خب طبیعیه این سایز خودرو تقریبا فقط بین امریکا یی ها محبوبه و در شرق و اروپا و امریکا لاتین و حتی کشورهای عربی چندان مورد توجه نیست.و بیشتر تمایل به شاسی بلندهای میان سایز وجود دارد. به همین دایل خودروسازان امریکا یی بیشتر روشون هزینه می کنند.
خدا یا چه ماشینهایی چه اس یو وی هایی نمایه بغل جیمس یوکان xlرو توجه کنین نماد زیبایی و ابهت و گرز بودن هستن یه چیز دیگه م اینه که تویوتا لندکروز از نظر سگمنت یه پله پایین تر از بقیه ماشین های این لیسته
چقدر بزرگ سایزن بیشتر به درد خود امریکا میخورن که بزرگراه های زیادی دارن و خیابونای پهن و از همه جالب تر فروش خیلی کمه لندکروزه که ما وقتی میبینیم فکر میکنیم چقدر بزرگه ولی تو بین اینا از همه کوچیک سایزتره
mohammad
۲ اسفند ۱۳۹۷اونا چی سوار میشن ما چی سوار میشیم ای خدااااا…
ali volvo
۲ اسفند ۱۳۹۷خب که چی؟ مگه چیشونه که سوار نشن؟
خداییش که یعنی چی این جمله هاتون؟
M
۲ اسفند ۱۳۹۷دوستان شرمنده حرفم بی ربطه ولی میخوام یکی از خوبای داونفورسو نشونتون بدم :
https://www.instagram.com/p/BuJt6qHh5eP/
باز خوبه امنیتش مثل دانفورسش نبود
جواد
۲ اسفند ۱۳۹۷اونا آمریکایین،شما ایرانی!!
بلآخره باید همه چیزمون به هم بیاد!!
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۷چقدر خوب بود که قیمتها رو هم کنارش میگذاشتید
اما این سگمنتیه که فکر میکنم در بازار آمریکا از همه بازارها بهتر میفروشه
و اینکه چقدر جالبه اعتقاد آمریکاییها به شعار آمریکایی جنس آمریکایی بخر
که رتبه های بالا اکثرا آمریکاییه
.
و از اون جالبتر اینکه با علم به علاقه آمریکاییها به تراکها و ماشینهای بزرگ،
بازار خودروسازیشون رو محدود و انحصاری نکردن
واسه حمایت از تولید داخل
کاملا رقابتی تونستن به این رکوردها برسن و چیزی رو قربانی فروش بیشتر خودروسازان داخل نکردن
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۷و نکنه انحرافی هم اینکه جالبه که پاترول بهتر از لندکروز در آمریکا میفروشه
چی میشد حداقل ۱ نسل از طراحیهای جدید پاترول در کنار لندکروز وارد بازار ما هم میشد و اینجا هم با هم رقابت میکردن؟؟؟
یانکی
۳ اسفند ۱۳۹۷یانکی عظیم الجسه رو خوب اومدی.چاکریم.
نیما
۲ اسفند ۱۳۹۷اون جی ام سی ها و شورلت ها همه در اصل یک ماشین هستن تو عکس ها واضحه.
بهینه ترین و بهترین این لیست به نظر من لندکروز هست
Cadillac
۲ اسفند ۱۳۹۷خوب شد گفتی داداش
وگرنه ما تا سالها نمی تونستیم
به این راز بزرگ پی ببریم
سعید
۲ اسفند ۱۳۹۷گویا شما فقط به چیزهایی علاقه مندی که از نزدیک دیدی
Mohamad
۲ اسفند ۱۳۹۷مطمئن نیسم اما لندکروز با قیمت 85 هزار دلار باید با اختلاف، گرونتر از بقیه باشه.
بهترین انتخاب برای من بین اینها همین لندکروز محبوب و همه کاره ست.
ایمان
۲ اسفند ۱۳۹۷تاهو – یوکان و سابربن – یوکان XL برادران دوقلو هستن
یکی از یکی غول پیکرتر و گردن کلفت تر
رقابت آمریکایی ???? ژاپنی ????
Elmiraj
۲ اسفند ۱۳۹۷لیست نشون میده که در رقابتی ترین بازار خودروی جهان حضرات ژاپنی ما !!!!!!!!!!!!!!! با فروش ۴۷۰۰۶ تایی در مقابل فروش ۳۱۱۱۱۲ دستگاهی شاسی بلند های قلدر آمریکایی هیچ حرفی واسه گفتن ندارن……..
.
.
خدای ابهت تاهو با فروش ۱۰۴۱۵۳ دستگاه و به عنوان جانشین شایسته بلیزر نشون داده حضرت جهانی SUVها کیه ……..
.
.
.
.
لندکروز هم فقط ۳۲۳۵ تا………؟!؟!؟!؟!؟!
#ali.m#
۲ اسفند ۱۳۹۷استاد بزرگوار
لندکروزر تقریبا 2برابر این رقبای امریکایی قیمت داره .
دوم اینکه یه ماشین متخصص افروده و نباید هم ازش توقع فروش خیلی زیاد داشت .
گرچه در کل، باهات موافقم در این کلاس خودرویی امریکایی ها از ژاپنی ها جلوتر بودن همیشه.
گرچه در بقیه سگمنت ها توسط ژاپنی ها ضربه فنی شدن .☺
Amir Machine
۲ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز
کجا آمریکاییها در بقیۀ سگمنتها توسط ژاپنیها ضربه فنی شدن؟
درسته ژاپنیها تو کلاس سدانها و کراساوورهای کامپکت پرفروشترین هستن اما
خبر از آمار فروش پیکاپهای فول سایز داری؟ یعنی جایی که فورد و جنرال موتورز هرکدوم نزدیک به یک میلیون دستگاه فروش دارن درحالیکه تویوتا تاندرا 118 هزار و نیسان تایتان فقط 50 هزار تا فروش داشتن؟
تو این بازار میلیونی، فروش صد هزارتایی بیشتر شبیه جوکه!
تو بخش کراساوورهای فول سایز هم با وجود هوندا پایلوت، نیسان پثفایندر، مزدا CX-9 و رقبای ژاپنی دیگه، فورد اکسپلورر با 250 هزار دستگاه پرفروشترینه
یا تو سگمنت کراساوورهای سابکامپکت که بیوک انکور، جیپ رنگید و شورلت ترکس بیشترین فروش رو دارن
تو همین بخش اسیوویهای فول سایز هم قبول، لندکروزر دو برابر قیمت داره (که دو برابر هم نیست و کمتره)، چرا تویوتا سکویا و نیسان آرمادا که حتی از آمریکاییها ارزونترن، اینقدر فروششون پایینه؟
آمریکاییها و ژاپنیها بازار آمریکا رو کاملاً باهم تقسیم کردن. این رو لیست پرفروشترین ماشینهای 2018 آمریکا نشون میده که دقیقاً 10 تا آمریکایی و 10 تا ژاپنی بودن.
تو بازار آمریکا بخش عمدۀ بعضی سگمنتها دست آمریکاییها و بعضی دیگه دست ژاپنیها است و هیچکدوم دیگری رو ضربه فنی نکردن
Elmiraj
۲ اسفند ۱۳۹۷#ali.m# @
(( گرچه در بقیه سگمنت ها توسط ژاپنی ها ضربه فنی شدن)) ……..!!!!!!!!!!
.
من به ژاپنی ها و بخصوص سری هفتاد تویوتا علاقه مندم و احترام خاصی واسه شون قائلم……اما میشه بفرمایید کدام ماشین ژاپنی در کدام سگمنت بهترینه …؟؟؟
فروش ماشینایی مثل کمری ، کرولا ، راوفور ، تاکوما ، آکورد و سیویک جز قابلیت اعتماد بیشتر نسبت به رقبا هیچ دلیل دیگه ای نداره…
همان طور که لیست ها نشون میدن آمریکایی ها اگر بخوان یه SUV یا پیکاپ بزرگ ، قدرتمند ، جادار و با ابهت بخرند بی درنگ می رن سراغ تاهو ، اکسپدیشن ، F150 و سیلورادو …
اگر هم یه آفرودر قدرتمند و همه فن حریف بخوان باز بی درنگ میرن سراغ فاتحان Moab یعنی رانگلر و گرند چروکی نه لندکروز……………
Mohamad
۳ اسفند ۱۳۹۷این کامنت و کامنت قبلیتو بعنوان سمبل داستان سرایی باید بزنن سر در سایت!
تجارت خودرو چقد بدبخت شده که اینجوری راجبش اظهار نظر بشه
ارشک
۲ اسفند ۱۳۹۷خب طبیعیه این سایز خودرو تقریبا فقط بین امریکا یی ها محبوبه و در شرق و اروپا و امریکا لاتین و حتی کشورهای عربی چندان مورد توجه نیست.و بیشتر تمایل به شاسی بلندهای میان سایز وجود دارد. به همین دایل خودروسازان امریکا یی بیشتر روشون هزینه می کنند.
Cadillac
۲ اسفند ۱۳۹۷خدا یا چه ماشینهایی چه اس یو وی هایی
نمایه بغل جیمس یوکان xlرو توجه کنین
نماد زیبایی و ابهت و گرز بودن هستن
یه چیز دیگه م اینه که تویوتا لندکروز از نظر سگمنت
یه پله پایین تر از بقیه ماشین های این لیسته
عرفان
۲ اسفند ۱۳۹۷انتخاب من توی این سگمنت اول فورد اکسپدیشن بعد نویگیتور
" swedish arrogant tiger"
۳ اسفند ۱۳۹۷جای اسکالید خالیه بنظرم.
ADAK
۳ اسفند ۱۳۹۷حضرت تون …
:-)
H
۳ اسفند ۱۳۹۷حضرتمون غولاتونو تو آفرود میخوره???
ADAK
۳ اسفند ۱۳۹۷با پول 1 حضرت 2-3 تا غول آفرود ( رانگر) میشه خرید :-) :-) :-)
H
۴ اسفند ۱۳۹۷آره شما برو مقایسه بین بنزجی ۵۵۰ وحضرت ورانگلرو بخون بعد بیا بگو غول آفرود
حمیدرضا
۳ اسفند ۱۳۹۷چقدر بزرگ سایزن بیشتر به درد خود امریکا میخورن که بزرگراه های زیادی دارن و خیابونای پهن و از همه جالب تر فروش خیلی کمه لندکروزه که ما وقتی میبینیم فکر میکنیم چقدر بزرگه ولی تو بین اینا از همه کوچیک سایزتره