رقبای قدیمی، دورانی جدید!
فورد در برابر شورولت، موستانگ رخبهرخ کامارو! این رقابت شاید یکی از قدیمیترین رویاروییهای تاریخ صنعت خودرو باشد اما همیشه یک خودرو را بیشتر از دیگری دوست داریم. کدامیک از این دیترویتیهای اسطورهای را ترجیح میدهید، کامارو ZL1 بسیار داغ یا GT350 R تند و تیز؟
در ابتدا کار را با کامارویی آغاز میکنیم که پیشرانه ۸ سیلندر LT4 آن خروجی ۶۵۰ اسبی دارد. این پیشرانه ۶.۲ لیتری به یک سوپرشارژر مجهز شده و قدرت خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میکند.
اما حجم پیشرانه موستانگ بهطور قابلتوجهی کاهش یافته و همین امر منجر به کاهش قدرت و گشتاور آن نسبت به رقیب سنتی شده است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۵۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۸۲ نیوتون متری قرار دارد. تنها گیربکسی که برای GT350 ارائه شده نسخه ۶ سرعته دستی Tremec است.
واضح است که قدرت بیشتر کامارو باعث میشود این خودرو سریعتر باشد زیرا ۱۲۴ اسب بخار بیشتر دارد. البته از اینکه کامارو سنگینتر است نباید غافل شد. تریم ZL1 کامارو میتواند در ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که نسبت به شتاب ۴ ثانیهای (برای نسخه R) موستانگ برتری دارد.
Wrx
۳۰ آذر ۱۳۹۶موستانگ ????
بى نام
۱ دی ۱۳۹۶شلبى : لایک
زد ال وان : دیس لایک
(ali(Chevy Nova
۳۰ آذر ۱۳۹۶چه اصالتى
عجب قدرتى
جوووونم هر دوتا شون
من هر دو رو دوست دارم
شایان
۳۰ آذر ۱۳۹۶قطعا شورلت چون برا من که عشق آمریکاییم بنظرم بیشتر ذات آمریکاییشو حفظ کرده
ولی انتخاب من تو این کلاس فقط و فقط و فقط هلکت
(ali(Chevy Nova
۳۰ آذر ۱۳۹۶خوب بعد از چند وقت برگشتم و مىخوام امروز 2 تا نظر سنجى براى امرىکاى بازاى عزىز بذارم
1. Ford mustang boss 429 1971 لاىک
2. pontiac firebird trans am 1978دىس لاىک
Hamid.Hellcat
۳۰ آذر ۱۳۹۶بی تردید boss
(Ali(Chevy Nova
۱ دی ۱۳۹۶البته حمىد جان باس 429 زمانى تولىد شد که محدودىت قدرت نبود اما سال 78 که ترانس ام تولىد شد محدودىت قدرت خىلى دست و پا گىر بود براى خودروسازان
Kasra
۳۰ آذر ۱۳۹۶چرا به جای مقایسه سطحی و کوتاه تحت عنوان نیش گاز، یک مقایسه خوب و تمام عیار رو ترجمه نمیکنید؟ یا حتی با استفاده از اطلاعات خودتون درباره هر کدوم از این خودرو ها، مقاله مقایسه ای درست و حسابی و کاملی نمی نویسید؟
تنها تفاوتی که من بین نیش گاز و دوئل های این سایت میبینم همون نظر سنجیه که زیر دوئل هست و زیر نیش گاز نیست. هر دو یک مقایسه سطحی ، با اطلاعات ساده ای(مثل حجم موتور و قیمت و…) هستن که این اطلاعات رو همه جا میشه پیدا کرد.
این رویه درست نیست سردبیر عزیز.
شاهین
۳۰ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز بررسی ها و مقایسه های مفصل این خودروها رو با یه سرچ ساده می تونید توی پدال پیدا کنید.
این مقایسه ها هم صرفا حالت کل کل و کری خونی و البته به اشتراک گذاشتن اطلاعات خودرویی دوستان رو داره.
پدال هم میتونه مطالب خبرگزاری های دیگه رو کپی پیست و منتشر کنه اما بدون هیچ کم و کاست و با بالاترین سرعت تمامی اخبار روز دنیا رو منتشر میکنه.
ضمن اینکه مطالب مهم صنعت داخل هم توی سری مطالب میز خبر منتشر میشه.
بازهم اگه مقایسه های مفصلی باشه قطعا در سریع ترین زمان ممکن منتشر خواهد شد.
با تشکر
(ali(Chevy Nova
۳۰ آذر ۱۳۹۶نظر سنجى بعدى
1. chevy nova ss yenko1969 لاىک
2.pontiac lemans 1969 دىس لاىک
F۲۲RAPTOR
۳۰ آذر ۱۳۹۶به خاطر علی ،شوی نوا
nissan
۳۰ آذر ۱۳۹۶کامی
(ali(Chevy Nova
۳۰ آذر ۱۳۹۶در مورد رقابت و محبوبىت کامارو. چلنجر و موستانگ همىن بس که با اىنکه 50 ساله از معرفىشون مىگذره اما مثل همون زمانهاى ورودشون به بازار هنوزم تازگى داره جنگ بىنشون و جالبه با معرفى نسلهاى جدىدشون طرفدارهاشون چندىن برابر قبل شده
اىن اتش رو فورد به راه انداخت و شورولت هم بهش دامن زد و با ورود دوج به رقابت جنگى شروع شده که بعد 50 سال کل کل ادامه داره
در مورد محبوبىت گفتم
الان شرکت فورد بدنه کامل موستانگ 1967 تا 1968 رو با قىمت 17000 دلار همىن الان مىفروشه به علاوه تمامى لوازم فنى و جانبى
شورولت و فورد هم به همىن منوال هستن منتها بدنه کامل رو براى فروش عرضه نمىکنن
Mahdi Venom Demon
۳۰ آذر ۱۳۹۶دیسلایک هات مشکوکه!!!!!! اما این اولین بار نیست
F۲۲RAPTOR
۳۰ آذر ۱۳۹۶دوباره پدیدار شدن یه مدت نبودن عجیبه
(Ali(Chevy Nova
۱ دی ۱۳۹۶مهدى
دىس لاىکها که کار همون ىارو هستش که از من خىلى حرص مىخوره
مهم نىست دادا
من حال مىکنم که ازم اىنقدر حرص مىخوره
Hamid.Hellcat
۳۰ آذر ۱۳۹۶یه موستانگ شلبی مثل این همین رنگی پلاک شارجه دیشب تو شیراز دیدم. فکر کنم سایز لاستیک عقبش 275 بود. نمیشد چشم ازش برداشت. شاید اگه از نزدیک ندیده بودمش الان نمیتونستم به این راحتی از بین این دوتا انتخاب کنم. گرچه اگه پای هلکت بیاد وسط اون رو انتخاب میکنم.
(ali(Chevy Nova
۳۰ آذر ۱۳۹۶حمىد جان
هلکت با 707 اسب قدرت و اون حجم گشتاور که قابل بحث نىستش
اما بنظرم الان رقابت بالا گرفته
چلنجر دىمون با 840 اسب بخار و 1024 نىوتن گشتاور و شتاب 2/3 ثانىه اى فعلا در صدر هستش
البته شورولت با zr1 2018 با گشتاور 900 نىوتنى خودش براى دوج زنگ خطره جدى هستش
منتظرم فورد مىخواد چه کنه
Hamid.Hellcat
۳۰ آذر ۱۳۹۶علی جان درست میگی رقابت ماشینهای دیگه هیچ وقت اینقدر جذابیت نداشته و نخواهد داشت. اقا نبودی چند روزی جات واقعا خالی بود. بار فنی کامنتها 50 درصد پایین اومده بود.
ضمنا چند روزی هست دو تا دیمون با کارکرد حدود 200 مایل تو سایت Hemming گذاشتن واسه فروش قیمتم 120 هزار دلار.
(ali(Chevy Nova
۳۰ آذر ۱۳۹۶دادا درگىر بودم اما چه درگىرى خوبى بود
در مورد دىمون که گفتى بگم بهت تا 2 سال دىگه قىمتش به حدى برسه که نشه تصور کرد
البته من اگه بودم با 120 هزار دلار ىه چارجر مدل 69 با موتور 440 با قدرت 390 اسب مىخرىدم و عشق مىکردم
Hamid.Hellcat
۳۰ آذر ۱۳۹۶منم اگه داشتم چهل پنجاه تا دیگه روش میذاشتم یه پلیموث سوپر برد 440 مدل 1970 میخریدم.
F۲۲RAPTOR
۳۰ آذر ۱۳۹۶gt500r
Hamid.Hellcat
۳۰ آذر ۱۳۹۶الان رفتم بررسی کردم سایزلاستیکهای عقب شلبی 305 و جلو 295 هست!!
بهنام
۳۰ آذر ۱۳۹۶واقعا نمیتونم انتخاب کنم هر دوتاش عشقن
از یه طرف موتوره V8 سوپرشارژر کامارو
از اون طرفم موتور V8 تنفس طبیعی موستانگ
بازم میگم هر دوتاش عشقن
دو رقیب اما رفیق ?
(ali(Chevy Nova
۳۰ آذر ۱۳۹۶بهنام جان تازه شدى مثل من تو انتخاب بىن اىن 2 ماشىن
بهنام
۳۰ آذر ۱۳۹۶اره الان دارم درکت میکنم ?
حامد تقی پور
۳۰ آذر ۱۳۹۶هر دو ماشین ها واقعا فوق العاده هستند شکی نیست.
بین این دو من موستانک با پیشرانه V8 تنفس طبیعی ترجیح می دم .
پیشرانه های تنفس طبیعی با حجم بالا با این که نسبت به پیشرانه های پرخوران(توربو یا سوپر شارژ) توان کمتری دارن ولی لذت خاصی برای خودشون دارن.
BehNam
۳۰ آذر ۱۳۹۶موستانگو بیشتر دوست دارم??
Madjid Thunderbird
۳۰ آذر ۱۳۹۶.
هر 2 عالی هستند و بسیار محبوب
با این حال اینجا کامارو هیجان انگیز تر به نظر میرسه.
قیمتش هم به صرفه تره
هادی
۳۰ آذر ۱۳۹۶هر دوتاشون جزو سمبلهای ماسل کارهای امریکایی هستند. فقط نتایج تست تصادف موستانگ جدید شرم آوره. رای من کامارو.
hamid
۳۰ آذر ۱۳۹۶صد در صد موستانگ!
جایی که موستانگ باشه کامارو و چلنجر باید بزنن کنار.
شایان
۱ دی ۱۳۹۶چلنجر ماستانگو میخوره یه کامارو هم روش
آرش آمریکایی
۱ دی ۱۳۹۶میون این دوتا خوشگل کیو انتخاب کنم
به کدوم بگم آره کدومشه جواب کنم
(Ali(Chevy Nova
۱ دی ۱۳۹۶ارش جان
دادا تو هم مثل خودمى دىگه نمىتونى انتخاب کنى
good mood
۱ دی ۱۳۹۶یه موتور هشت سیلندر نهایتا 4000 سی سی تنفس طبیعی و بدنه ی سبک و تعلیق حرفه ای به همراه سیستم اگزوز و هدرز ریسینگ روی چنین کوپه هایی رو ترجیح میدم به این همه اسب های بخار …
R
۱ دی ۱۳۹۶خب تو درگ های ۴۰۰ متر همیشه میبینیم که موستاگ از کامارو سریعتره
Behnam
۱ دی ۱۳۹۶آمریکا گاری هم بسازه درجه یک میسازه
جنس فقط آمریکایی
بعد از حضرت چلنجر کامارو رو انتخاب میکنم
حمیدرضا
۱ دی ۱۳۹۶خروجی موتور تنفس طبیعی فورد به نسبت سوپرشارژر بودن موتور شورلت خیلی بالاست رخ کامارو در این مدل خیلی خشنه ولی فورد ظرافتشو حفظ کرده
همیشه کامارو رو بیشتر دوست داشتم رای من کامارو