هفته نامه

نیش گاز: شورولت کامارو ZL1 یا شلبی GT350 موستانگ؟

رقبای قدیمی، دورانی جدید!
فورد در برابر شورولت، موستانگ رخ‌به‌رخ کامارو! این رقابت شاید یکی از قدیمی‌ترین رویارویی‌های تاریخ صنعت خودرو باشد اما همیشه یک خودرو را بیشتر از دیگری دوست داریم. کدام‌یک از این دیترویتی‌های اسطوره‌ای را ترجیح می‌دهید، کامارو ZL1 بسیار داغ یا GT350 R تند و تیز؟

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-VS-2017-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-front-end-in-motion-06
در ابتدا کار را با کامارویی آغاز می‌کنیم که پیشرانه ۸ سیلندر LT4 آن خروجی ۶۵۰ اسبی دارد. این پیشرانه ۶.۲ لیتری به یک سوپرشارژر مجهز شده و قدرت خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-VS-2017-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-front-end-in-motion-06
اما حجم پیشرانه موستانگ به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و همین امر منجر به کاهش قدرت و گشتاور آن نسبت به رقیب سنتی شده است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۵۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۸۲ نیوتون متری قرار دارد. تنها گیربکسی که برای GT350 ارائه شده نسخه ۶ سرعته دستی Tremec است.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-VS-2017-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-front-end-in-motion-06
واضح است که قدرت بیشتر کامارو باعث می‌شود این خودرو سریع‌تر باشد زیرا ۱۲۴ اسب بخار بیشتر دارد. البته از اینکه کامارو سنگین‌تر است نباید غافل شد. تریم ZL1 کامارو می‌تواند در ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که نسبت به شتاب ۴ ثانیه‌ای (برای نسخه R) موستانگ برتری دارد.

از نظر قیمت‌گذاری، کامارو ZL1 کوپه بهای آغازین حدود ۶۳ هزار دلار دارد که حدود ۶ هزار دلار گران‌تر از شلبی GT350 است. آیا این قیمت بیشتر ارزشش را دارد؟ البته نسخه R شلبی هزار دلار قیمت بالاتری از کامارو دارد. حالا همه چیز به انتخاب و دلایل شما بستگی دارد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Wrx

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    موستانگ ????

    1. بى نام

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      شلبى : لایک
      زد ال وان : دیس لایک

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. (ali(Chevy Nova

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (7390 ديدگاه)

    چه اصالتى
    عجب قدرتى
    جوووونم هر دوتا شون
    من هر دو رو دوست دارم

  3. شایان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    قطعا شورلت چون برا من که عشق آمریکاییم بنظرم بیشتر ذات آمریکاییشو حفظ کرده
    ولی انتخاب من تو این کلاس فقط و فقط و فقط هلکت

  4. (ali(Chevy Nova

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (7390 ديدگاه)

    خوب بعد از چند وقت برگشتم و مىخوام امروز 2 تا نظر سنجى براى امرىکاى بازاى عزىز بذارم
    1. Ford mustang boss 429 1971 لاىک
    2. pontiac firebird trans am 1978دىس لاىک

    1. Hamid.Hellcat

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      بی تردید boss

      1. (Ali(Chevy Nova

        ۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (7390 ديدگاه)

        البته حمىد جان باس 429 زمانى تولىد شد که محدودىت قدرت نبود اما سال 78 که ترانس ام تولىد شد محدودىت قدرت خىلى دست و پا گىر بود براى خودروسازان

  5. Kasra

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    چرا به جای مقایسه سطحی و کوتاه تحت عنوان نیش گاز، یک مقایسه خوب و تمام عیار رو ترجمه نمیکنید؟ یا حتی با استفاده از اطلاعات خودتون درباره هر کدوم از این خودرو ها، مقاله مقایسه ای درست و حسابی و کاملی نمی نویسید؟

    تنها تفاوتی که من بین نیش گاز و دوئل های این سایت میبینم همون نظر سنجیه که زیر دوئل هست و زیر نیش گاز نیست. هر دو یک مقایسه سطحی ، با اطلاعات ساده ای(مثل حجم موتور و قیمت و…) هستن که این اطلاعات رو همه جا میشه پیدا کرد.
    این رویه درست نیست سردبیر عزیز.

    1. شاهین

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (4702 ديدگاه)

      دوست عزیز بررسی ها و مقایسه های مفصل این خودروها رو با یه سرچ ساده می تونید توی پدال پیدا کنید.
      این مقایسه ها هم صرفا حالت کل کل و کری خونی و البته به اشتراک گذاشتن اطلاعات خودرویی دوستان رو داره.
      پدال هم میتونه مطالب خبرگزاری های دیگه رو کپی پیست و منتشر کنه اما بدون هیچ کم و کاست و با بالاترین سرعت تمامی اخبار روز دنیا رو منتشر میکنه.
      ضمن اینکه مطالب مهم صنعت داخل هم توی سری مطالب میز خبر منتشر میشه.
      بازهم اگه مقایسه های مفصلی باشه قطعا در سریع ترین زمان ممکن منتشر خواهد شد.
      با تشکر

  6. (ali(Chevy Nova

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (7390 ديدگاه)

    نظر سنجى بعدى
    1. chevy nova ss yenko1969 لاىک
    2.pontiac lemans 1969 دىس لاىک

    1. F۲۲RAPTOR

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      به خاطر علی ،شوی نوا

  7. nissan

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    کامی

  8. (ali(Chevy Nova

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (7390 ديدگاه)

    در مورد رقابت و محبوبىت کامارو. چلنجر و موستانگ همىن بس که با اىنکه 50 ساله از معرفىشون مىگذره اما مثل همون زمانهاى ورودشون به بازار هنوزم تازگى داره جنگ بىنشون و جالبه با معرفى نسلهاى جدىدشون طرفدارهاشون چندىن برابر قبل شده
    اىن اتش رو فورد به راه انداخت و شورولت هم بهش دامن زد و با ورود دوج به رقابت جنگى شروع شده که بعد 50 سال کل کل ادامه داره
    در مورد محبوبىت گفتم
    الان شرکت فورد بدنه کامل موستانگ 1967 تا 1968 رو با قىمت 17000 دلار همىن الان مىفروشه به علاوه تمامى لوازم فنى و جانبى
    شورولت و فورد هم به همىن منوال هستن منتها بدنه کامل رو براى فروش عرضه نمىکنن

    1. Mahdi Venom Demon

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      دیسلایک هات مشکوکه!!!!!! اما این اولین بار نیست

      1. F۲۲RAPTOR

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        دوباره پدیدار شدن یه مدت نبودن عجیبه

      2. (Ali(Chevy Nova

        ۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (7390 ديدگاه)

        مهدى
        دىس لاىکها که کار همون ىارو هستش که از من خىلى حرص مىخوره
        مهم نىست دادا
        من حال مىکنم که ازم اىنقدر حرص مىخوره

  9. Hamid.Hellcat

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یه موستانگ شلبی مثل این همین رنگی پلاک شارجه دیشب تو شیراز دیدم. فکر کنم سایز لاستیک عقبش 275 بود. نمیشد چشم ازش برداشت. شاید اگه از نزدیک ندیده بودمش الان نمیتونستم به این راحتی از بین این دوتا انتخاب کنم. گرچه اگه پای هلکت بیاد وسط اون رو انتخاب میکنم.

    1. (ali(Chevy Nova

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (7390 ديدگاه)

      حمىد جان
      هلکت با 707 اسب قدرت و اون حجم گشتاور که قابل بحث نىستش
      اما بنظرم الان رقابت بالا گرفته
      چلنجر دىمون با 840 اسب بخار و 1024 نىوتن گشتاور و شتاب 2/3 ثانىه اى فعلا در صدر هستش
      البته شورولت با zr1 2018 با گشتاور 900 نىوتنى خودش براى دوج زنگ خطره جدى هستش
      منتظرم فورد مىخواد چه کنه

      1. Hamid.Hellcat

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        علی جان درست میگی رقابت ماشینهای دیگه هیچ وقت اینقدر جذابیت نداشته و نخواهد داشت. اقا نبودی چند روزی جات واقعا خالی بود. بار فنی کامنتها 50 درصد پایین اومده بود.
        ضمنا چند روزی هست دو تا دیمون با کارکرد حدود 200 مایل تو سایت Hemming گذاشتن واسه فروش قیمتم 120 هزار دلار.

        1. (ali(Chevy Nova

          ۳۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (7390 ديدگاه)

          دادا درگىر بودم اما چه درگىرى خوبى بود
          در مورد دىمون که گفتى بگم بهت تا 2 سال دىگه قىمتش به حدى برسه که نشه تصور کرد
          البته من اگه بودم با 120 هزار دلار ىه چارجر مدل 69 با موتور 440 با قدرت 390 اسب مىخرىدم و عشق مىکردم

        2. Hamid.Hellcat

          ۳۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          منم اگه داشتم چهل پنجاه تا دیگه روش میذاشتم یه پلیموث سوپر برد 440 مدل 1970 میخریدم.

      2. F۲۲RAPTOR

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        gt500r

    2. Hamid.Hellcat

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      الان رفتم بررسی کردم سایزلاستیکهای عقب شلبی 305 و جلو 295 هست!!

  10. بهنام

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (994 ديدگاه)

    واقعا نمیتونم انتخاب کنم هر دوتاش عشقن
    از یه طرف موتوره V8 سوپرشارژر کامارو
    از اون طرفم موتور V8 تنفس طبیعی موستانگ
    بازم میگم هر دوتاش عشقن
    دو رقیب اما رفیق ?

    1. (ali(Chevy Nova

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (7390 ديدگاه)

      بهنام جان تازه شدى مثل من تو انتخاب بىن اىن 2 ماشىن

      1. بهنام

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (994 ديدگاه)

        اره الان دارم درکت میکنم ?

  11. حامد تقی پور

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هر دو ماشین ها واقعا فوق العاده هستند شکی نیست.
    بین این دو من موستانک با پیشرانه V8 تنفس طبیعی ترجیح می دم .
    پیشرانه های تنفس طبیعی با حجم بالا با این که نسبت به پیشرانه های پرخوران(توربو یا سوپر شارژ) توان کمتری دارن ولی لذت خاصی برای خودشون دارن.

  12. BehNam

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (156 ديدگاه)

    موستانگ‌و بیشتر دوست دارم??

  13. Madjid Thunderbird

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    هر 2 عالی هستند و بسیار محبوب
    با این حال اینجا کامارو هیجان انگیز تر به نظر میرسه.
    قیمتش هم به صرفه تره

  14. هادی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دوتاشون جزو سمبلهای ماسل کارهای امریکایی هستند. فقط نتایج تست تصادف موستانگ جدید شرم آوره. رای من کامارو.

  15. hamid

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    صد در صد موستانگ!
    جایی که موستانگ باشه کامارو و چلنجر باید بزنن کنار.

    1. شایان

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      چلنجر ماستانگو میخوره یه کامارو هم روش

  16. آرش آمریکایی

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    میون این دوتا خوشگل کیو انتخاب کنم
    به کدوم بگم آره کدومشه جواب کنم

    1. (Ali(Chevy Nova

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (7390 ديدگاه)

      ارش جان
      دادا تو هم مثل خودمى دىگه نمىتونى انتخاب کنى

  17. good mood

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    یه موتور هشت سیلندر نهایتا 4000 سی سی تنفس طبیعی و بدنه ی سبک و تعلیق حرفه ای به همراه سیستم اگزوز و هدرز ریسینگ روی چنین کوپه هایی رو ترجیح میدم به این همه اسب های بخار …

  18. R

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    خب تو درگ های ۴۰۰ متر همیشه میبینیم که موستاگ از کامارو سریعتره

  19. Behnam

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    آمریکا گاری هم بسازه درجه یک میسازه
    جنس فقط آمریکایی
    بعد از حضرت چلنجر کامارو رو انتخاب میکنم

  20. حمیدرضا

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    خروجی موتور تنفس طبیعی فورد به نسبت سوپرشارژر بودن موتور شورلت خیلی بالاست رخ کامارو در این مدل خیلی خشنه ولی فورد ظرافتشو حفظ کرده
    همیشه کامارو رو بیشتر دوست داشتم رای من کامارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا