هفته نامه

نیش گاز: شورولت کامارو ZL1 یا شلبی GT350 موستانگ؟

رقبای قدیمی، دورانی جدید!
فورد در برابر شورولت، موستانگ رخ‌به‌رخ کامارو! این رقابت شاید یکی از قدیمی‌ترین رویارویی‌های تاریخ صنعت خودرو باشد اما همیشه یک خودرو را بیشتر از دیگری دوست داریم. کدام‌یک از این دیترویتی‌های اسطوره‌ای را ترجیح می‌دهید، کامارو ZL1 بسیار داغ یا GT350 R تند و تیز؟

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-VS-2017-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-front-end-in-motion-06
در ابتدا کار را با کامارویی آغاز می‌کنیم که پیشرانه ۸ سیلندر LT4 آن خروجی ۶۵۰ اسبی دارد. این پیشرانه ۶.۲ لیتری به یک سوپرشارژر مجهز شده و قدرت خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-VS-2017-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-front-end-in-motion-06
اما حجم پیشرانه موستانگ به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و همین امر منجر به کاهش قدرت و گشتاور آن نسبت به رقیب سنتی شده است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۵۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۸۲ نیوتون متری قرار دارد. تنها گیربکسی که برای GT350 ارائه شده نسخه ۶ سرعته دستی Tremec است.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-VS-2017-Ford-Mustang-Shelby-GT350R-front-end-in-motion-06
واضح است که قدرت بیشتر کامارو باعث می‌شود این خودرو سریع‌تر باشد زیرا ۱۲۴ اسب بخار بیشتر دارد. البته از اینکه کامارو سنگین‌تر است نباید غافل شد. تریم ZL1 کامارو می‌تواند در ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که نسبت به شتاب ۴ ثانیه‌ای (برای نسخه R) موستانگ برتری دارد.

از نظر قیمت‌گذاری، کامارو ZL1 کوپه بهای آغازین حدود ۶۳ هزار دلار دارد که حدود ۶ هزار دلار گران‌تر از شلبی GT350 است. آیا این قیمت بیشتر ارزشش را دارد؟ البته نسخه R شلبی هزار دلار قیمت بالاتری از کامارو دارد. حالا همه چیز به انتخاب و دلایل شما بستگی دارد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Wrx

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    موستانگ ????

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بى نام

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      شلبى : لایک
      زد ال وان : دیس لایک

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. (ali(Chevy Nova

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    چه اصالتى
    عجب قدرتى
    جوووونم هر دوتا شون
    من هر دو رو دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. شایان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    قطعا شورلت چون برا من که عشق آمریکاییم بنظرم بیشتر ذات آمریکاییشو حفظ کرده
    ولی انتخاب من تو این کلاس فقط و فقط و فقط هلکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali(Chevy Nova

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    خوب بعد از چند وقت برگشتم و مىخوام امروز 2 تا نظر سنجى براى امرىکاى بازاى عزىز بذارم
    1. Ford mustang boss 429 1971 لاىک
    2. pontiac firebird trans am 1978دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      بی تردید boss

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (Ali(Chevy Nova

        ۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        البته حمىد جان باس 429 زمانى تولىد شد که محدودىت قدرت نبود اما سال 78 که ترانس ام تولىد شد محدودىت قدرت خىلى دست و پا گىر بود براى خودروسازان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Kasra

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    چرا به جای مقایسه سطحی و کوتاه تحت عنوان نیش گاز، یک مقایسه خوب و تمام عیار رو ترجمه نمیکنید؟ یا حتی با استفاده از اطلاعات خودتون درباره هر کدوم از این خودرو ها، مقاله مقایسه ای درست و حسابی و کاملی نمی نویسید؟

    تنها تفاوتی که من بین نیش گاز و دوئل های این سایت میبینم همون نظر سنجیه که زیر دوئل هست و زیر نیش گاز نیست. هر دو یک مقایسه سطحی ، با اطلاعات ساده ای(مثل حجم موتور و قیمت و…) هستن که این اطلاعات رو همه جا میشه پیدا کرد.
    این رویه درست نیست سردبیر عزیز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      دوست عزیز بررسی ها و مقایسه های مفصل این خودروها رو با یه سرچ ساده می تونید توی پدال پیدا کنید.
      این مقایسه ها هم صرفا حالت کل کل و کری خونی و البته به اشتراک گذاشتن اطلاعات خودرویی دوستان رو داره.
      پدال هم میتونه مطالب خبرگزاری های دیگه رو کپی پیست و منتشر کنه اما بدون هیچ کم و کاست و با بالاترین سرعت تمامی اخبار روز دنیا رو منتشر میکنه.
      ضمن اینکه مطالب مهم صنعت داخل هم توی سری مطالب میز خبر منتشر میشه.
      بازهم اگه مقایسه های مفصلی باشه قطعا در سریع ترین زمان ممکن منتشر خواهد شد.
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. (ali(Chevy Nova

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    نظر سنجى بعدى
    1. chevy nova ss yenko1969 لاىک
    2.pontiac lemans 1969 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      به خاطر علی ،شوی نوا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. nissan

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    کامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. (ali(Chevy Nova

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    در مورد رقابت و محبوبىت کامارو. چلنجر و موستانگ همىن بس که با اىنکه 50 ساله از معرفىشون مىگذره اما مثل همون زمانهاى ورودشون به بازار هنوزم تازگى داره جنگ بىنشون و جالبه با معرفى نسلهاى جدىدشون طرفدارهاشون چندىن برابر قبل شده
    اىن اتش رو فورد به راه انداخت و شورولت هم بهش دامن زد و با ورود دوج به رقابت جنگى شروع شده که بعد 50 سال کل کل ادامه داره
    در مورد محبوبىت گفتم
    الان شرکت فورد بدنه کامل موستانگ 1967 تا 1968 رو با قىمت 17000 دلار همىن الان مىفروشه به علاوه تمامى لوازم فنى و جانبى
    شورولت و فورد هم به همىن منوال هستن منتها بدنه کامل رو براى فروش عرضه نمىکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi Venom Demon

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      دیسلایک هات مشکوکه!!!!!! اما این اولین بار نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        دوباره پدیدار شدن یه مدت نبودن عجیبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. (Ali(Chevy Nova

        ۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        مهدى
        دىس لاىکها که کار همون ىارو هستش که از من خىلى حرص مىخوره
        مهم نىست دادا
        من حال مىکنم که ازم اىنقدر حرص مىخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Hamid.Hellcat

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یه موستانگ شلبی مثل این همین رنگی پلاک شارجه دیشب تو شیراز دیدم. فکر کنم سایز لاستیک عقبش 275 بود. نمیشد چشم ازش برداشت. شاید اگه از نزدیک ندیده بودمش الان نمیتونستم به این راحتی از بین این دوتا انتخاب کنم. گرچه اگه پای هلکت بیاد وسط اون رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(Chevy Nova

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      حمىد جان
      هلکت با 707 اسب قدرت و اون حجم گشتاور که قابل بحث نىستش
      اما بنظرم الان رقابت بالا گرفته
      چلنجر دىمون با 840 اسب بخار و 1024 نىوتن گشتاور و شتاب 2/3 ثانىه اى فعلا در صدر هستش
      البته شورولت با zr1 2018 با گشتاور 900 نىوتنى خودش براى دوج زنگ خطره جدى هستش
      منتظرم فورد مىخواد چه کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid.Hellcat

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        علی جان درست میگی رقابت ماشینهای دیگه هیچ وقت اینقدر جذابیت نداشته و نخواهد داشت. اقا نبودی چند روزی جات واقعا خالی بود. بار فنی کامنتها 50 درصد پایین اومده بود.
        ضمنا چند روزی هست دو تا دیمون با کارکرد حدود 200 مایل تو سایت Hemming گذاشتن واسه فروش قیمتم 120 هزار دلار.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali(Chevy Nova

          ۳۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          دادا درگىر بودم اما چه درگىرى خوبى بود
          در مورد دىمون که گفتى بگم بهت تا 2 سال دىگه قىمتش به حدى برسه که نشه تصور کرد
          البته من اگه بودم با 120 هزار دلار ىه چارجر مدل 69 با موتور 440 با قدرت 390 اسب مىخرىدم و عشق مىکردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamid.Hellcat

          ۳۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          منم اگه داشتم چهل پنجاه تا دیگه روش میذاشتم یه پلیموث سوپر برد 440 مدل 1970 میخریدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. F۲۲RAPTOR

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        gt500r

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hamid.Hellcat

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      الان رفتم بررسی کردم سایزلاستیکهای عقب شلبی 305 و جلو 295 هست!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بهنام

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (985 ديدگاه)

    واقعا نمیتونم انتخاب کنم هر دوتاش عشقن
    از یه طرف موتوره V8 سوپرشارژر کامارو
    از اون طرفم موتور V8 تنفس طبیعی موستانگ
    بازم میگم هر دوتاش عشقن
    دو رقیب اما رفیق ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(Chevy Nova

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      بهنام جان تازه شدى مثل من تو انتخاب بىن اىن 2 ماشىن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (985 ديدگاه)

        اره الان دارم درکت میکنم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. حامد تقی پور

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هر دو ماشین ها واقعا فوق العاده هستند شکی نیست.
    بین این دو من موستانک با پیشرانه V8 تنفس طبیعی ترجیح می دم .
    پیشرانه های تنفس طبیعی با حجم بالا با این که نسبت به پیشرانه های پرخوران(توربو یا سوپر شارژ) توان کمتری دارن ولی لذت خاصی برای خودشون دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. BehNam

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    موستانگ‌و بیشتر دوست دارم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Madjid Thunderbird

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    هر 2 عالی هستند و بسیار محبوب
    با این حال اینجا کامارو هیجان انگیز تر به نظر میرسه.
    قیمتش هم به صرفه تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. هادی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دوتاشون جزو سمبلهای ماسل کارهای امریکایی هستند. فقط نتایج تست تصادف موستانگ جدید شرم آوره. رای من کامارو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. hamid

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    صد در صد موستانگ!
    جایی که موستانگ باشه کامارو و چلنجر باید بزنن کنار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      چلنجر ماستانگو میخوره یه کامارو هم روش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. آرش آمریکایی

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (621 ديدگاه)

    میون این دوتا خوشگل کیو انتخاب کنم
    به کدوم بگم آره کدومشه جواب کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      ارش جان
      دادا تو هم مثل خودمى دىگه نمىتونى انتخاب کنى

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. good mood

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    یه موتور هشت سیلندر نهایتا 4000 سی سی تنفس طبیعی و بدنه ی سبک و تعلیق حرفه ای به همراه سیستم اگزوز و هدرز ریسینگ روی چنین کوپه هایی رو ترجیح میدم به این همه اسب های بخار …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. R

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    خب تو درگ های ۴۰۰ متر همیشه میبینیم که موستاگ از کامارو سریعتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Behnam

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    آمریکا گاری هم بسازه درجه یک میسازه
    جنس فقط آمریکایی
    بعد از حضرت چلنجر کامارو رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حمیدرضا

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خروجی موتور تنفس طبیعی فورد به نسبت سوپرشارژر بودن موتور شورلت خیلی بالاست رخ کامارو در این مدل خیلی خشنه ولی فورد ظرافتشو حفظ کرده
    همیشه کامارو رو بیشتر دوست داشتم رای من کامارو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا