در سالهای آینده خودروهای الکتریکی بیشتری وارد بازار خواهند شد زیرا مصرفکنندگان به دنبال تعویض خودروهای درونسوز خود با نمونههای الکتریکی هستند. جدای از پاک بودن، خودروسازان میگویند این دست از خودروها مشکلات قابلیت اطمینان کمتری خواهند داشت چراکه از قوای محرکه سادهتری سود خواهند برد. متأسفانه به نظر میرسد حداقل در مقطع کنونی چنین چیزی صحت ندارد.
کانسومر ریپورتز نتایج مطالعه قابلیت اطمینان جدید خود را منتشر کرده و با مطالعه آن درمییابیم خودروهای الکتریکی جدید از مشکلات قابلتوجهی که شامل گارانتی هستند رنج میبرند. این مطالعه شامل دادههای ۳۲۹ هزار خودروی الکتریکی است. موضوع جالب اینکه باتریها و قوای محرکه مشکل غالب این خودروها نبودهاند. برای مثال چندین گزارش درباره مشکلات کیفیت تولید تسلا مدل S از جمله رنگآمیزی ضعیف وجود داشته است. برخی مالکان آئودی E-Tron نیز عیبهای الکتریکی قوای محرکه و مشکلات تجهیزات برقی را گزارش دادهاند. رانندگان کیا نیرو الکتریکی نیز مشکلاتی همچون مجبور شدن به تعویض برخی قطعات پیشرانه الکتریکی را گزارش کردهاند.
هر دو خودروی نیرو الکتریکی و E-Tron از زمان بروز این مشکلات تاکنون رتبهبندی توصیه شده کانسومر ریپورتز را از دست دادهاند و البته مدل Y هرگز به این رتبه دست نیافته است. خودروهای الکتریکی قدیمیتر و سادهتر به ویژه شورولت بولت و نیسان لیف هنوز هم توسط این موسسه توصیه میشوند. در واقع بولت یکی از مطمئنترین محصولات شورولت است اما کانسومر ریپورتز کاری انجام داده که شاید به نوعی جنجالی باشد.
این موسسه در حال تغییر قابلیت اطمینان پیش بینی شده دو خودروی جدید به زیر متوسط است، خودروهایی که حتی هنوز تست هم نشدهاند! این دو خودرو فورد موستانگ مک-ای و مرسدس بنز EQC هستند و دلیل کانسومر ریپورتز برای این کار هم وجود مشکلات عدیده در سایر خودروهای الکتریکی میباشد؛ اما دادههای کافی درباره پورشه تایکان هنوز بدست نیامده در حالی که این موسسه حتی در زمان تستهای خود در پیست تحت تأثیر تایکان قرار گرفته است. البته کانسومر ریپورتز فعلاً تصمیم نگرفته قابلیت اطمینان متوسط این خودرو را به زیر متوسط کاهش دهد. تایکان دیگر توسط این موسسه توصیه نمیشود اما آیا این امر واقعاً منصفانه است؟
به نظر میرسد کانسومر ریپورتز از نظرسنجی مالکان خودروهای الکتریکی فهمیده که هنوز هم برخی مشکلات در خودروهای جدید وجود داشته و رتبهبندی قابلیت اطمینان کلی این دست از خودروها آسیب میبینند؛ اما یکی از مدیران این موسسه گفته است:
غالباً این تکنولوژی خودروی الکتریکی نیست که مشکلساز میشود. این موضوع به دیگر تکنولوژیهای جدیدی مربوط میشود که در هر خودرویی دیده میشود و از جمله آنها میتوان به سیستمهای اطلاعات سرگرمی جدید، تجهیزات برقی مدرن و… اشاره کرد. این تجهیزات معمولاً باعث ایجاد حس لوکس و پیشرفته بودن در خودروهای الکتریکی میشوند.
Malt hill
۱۴ آذر ۱۳۹۹علی بخردی که میگفت تایکان بدجور مشکلاتش زیاده
Ahmedreza2002
۱۴ آذر ۱۳۹۹این بخردی هم فقط بلده هر روز ی فیلم بده و اتیش بندازه ب جون ماشین بازا
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۳۹۹من به شخصه علی بخردیو دوسش دارم ، چون بی ریاست ، یک رنگه ، برای جذب فالوور نمایش اجرا نمیکنه و اگر از چیزی خوشش بیاد میگه و اگر بهترین ماشین هم باشه ولی بدش میاد میگه بدم میاد و نقش بازی نمیکنه .
من که با تک به تک کلیپاش حال میکنم و احساسش را دوست دارم .
سامورایی از قله فوجی
۱۴ آذر ۱۳۹۹همه خبرا شده در مورد ماشینای برقی ?♂️?♂️?♂️
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۳۹۹قابلیت اطمینان چیه ؟!
اصلاً مهم نیست ، وقتی گارانتی داره میخرن استفاده میکنن بعد از اتمام گارانتی هم یا میفروشندش یا لیزش تمام میشه ، پس هر اتفاقی هم میخواد بیوفته ، جهنم !!!
مهم برای من اینه که وقتی وسط اتوبان شارژ تموم کنم چه کنم ، با استرس اتمام شدن شارژش هنگام استفاده چه کنم ، با محدودیتهای تردد بین شهریش چه کنم !
هنوز زوده برای استفاده گسترده از این تکنولوژی و تا زمانی که قضیه شارژ سریعش حل نشه و بُردِش بالای ۱۰۰۰ km نباشه ، خریداریش دل شیر میخواد !!!
Ramin
۱۴ آذر ۱۳۹۹آقای نوید. حالا خوبه مثلا پراید با هر بار بنزین زدن میتونه نهایتا 480 کیلومتر بره مشکل نداری ولی وقتی یه خودرو برقی زیر 1000 کیلومتر میره مشکل داری ؟؟
درضمن قابلیت سوپر شارژ نیز در بیشتر خودروهای برقی موجوده که با 5 دقیقه شارژ بیشتر از 100 الی 150 کیلومتر بری.
مثلا با تسلا یه بار شارژ میکنی 637 کیلومتر میری بعد 15 دقیقه میزنی شارژ تا
850 تا مجموعا میری بعد میری ناهار میخوری میزنی شارژ بعد میایی سوار میشی مستقیم مشهد هستی. این مثال واسه تهران – مشهد بود.
در مجموع باید 2 تا سوپر شارژ بزنی واسه مدل sp100D . یه سوپر شارژ کافیه واسه s plaid. (واسه تهران- مشهد)
new reventon
۱۴ آذر ۱۳۹۹اسطوره چی شد پاسخ (ریپلای)صحبت قبلیمونو رو بستی که من نتونم جوابتو بدم؟
ثابت شد برام که مهره پدالی!
فک کنم نقش سانسورچی رم ام خودت هندل میکنی ناقلا؟؟!
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۳۹۹جناب new reventon
اول اینکه من چیزی را نبستم چون اصلاً بَلَد نیستم .
دوم اینکه جواب جنابعالی را دادم در همون مقاله .
سوم اینکه تصمیم گرفتم جواب حرف حسابی را بدم و نه حاشیهها و کسانی که هدفشون فقط دنبال بحث راه انداختن بیمربوط هستند .
چهارم اینکه برای سطح نگرش شما متاسفم که میدونی اما اِنگاری خودت را به اون راه زدی که در این چند سال مسئولان پدال حدود ۴ بار ممنوع ورودم به سایت کردند و تا مدتها هم تمام کامنتهایم با تاخیر چند ساعته بارگذاری میشد و جدیداً هم وقتی تعداد کامنتها از ۴۰ تا میگذرد تا حدود ۴۸ ساعت نمیتونم ورود به مقاله مورد نظر بکنم و کامنت بگذارم .
در کل ، دیگر تصمیم گرفتم جواب هر کاربری را ندهم و فقط با دوستان و کاربران عزیزی بحث و نقد کنیم که هدفشون سیاست دروغین و ریا بازی نیست .
یا حق .
Aria
۱۴ آذر ۱۳۹۹یطوری درمورد سیاسیت های پدال صحبت میکنه
انگار پدال خاور میانست نویدم گذاشتن برای انحراف اذهان
دهنت سرویس جر خوردم???
OMID
۱۴ آذر ۱۳۹۹بستن ریپلای وجود نداره
وقتی یه زنجیره پاسخ خیلی طولانی میشه خود به خود دیگه نمیشه ریپلای کرد
افشار
۱۴ آذر ۱۳۹۹خودروهای برقی تازه اول راه هستن و خیلی جای پیشرفت دارن
Sina
۱۵ آذر ۱۳۹۹آقا این حرف که برقیا اول راه هستن کاملا اشتباهه
ماشین های برقی سالها زودتر از بنزینی ها تو دنیا اومده بودن و وجود داشتن و سن بیشتری دارن
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹اونا که حساب نمیشن چون سرمایه گذاریه سنگینی تا این چند سال اخیر روی اینا نشده بوده پس خیلی پیشرفت نکردن هرچقدر هم که سنشون باشه.
میثم
۱۴ آذر ۱۳۹۹شارژ 500-600 کیلومتری برای الکتریکیها خوبه. چون معمولا بعد از این مدت رانندگی نیاز داری یه جایی یه توقف کوچولو کنی. تو همون چند دقیقه با شارژ سریع میتونی بالای 80% باتری رو شارژ کنی.
ولی مسئله مهم قیمت بالا و آلایندگی باتریها و وزن زیادشونه.
R@min
۱۴ آذر ۱۳۹۹من آخرم نفهمیدم آلایندگی باتری یعنی چی؟؟ به هر کیم که اینو میگه می گم یه سند علمی بده که این باتری ها آلایندگی دارن چیزی ارائه نمی دن یا اصن ندارن. آقا میثم بزرگوار اگه شما یه منبع علمی از این حرفت داری اینجا بزار. بخدا برای اطلاعات عمومی خودمه قصدم تخریب و تمسخر نیست
میثم
۱۴ آذر ۱۳۹۹منابع که زیاده و دلایل آلایندگیشونم زیاده ولی تو سایت اکو ایران یه کلیپ ترجمه شده است که نتایج جدید ترین تحقیق در این زمینه را خیلی خوب و روان توضیح داده
https://ecoiran.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-82/2909-%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C
مهدی،:امید اینده
۱۵ آذر ۱۳۹۹اره خیلی خوبه بببنید
R@min
۱۵ آذر ۱۳۹۹البته این موضوع برای آمریکا بود و فقط موضوع برق تولیدی از سوخت فسیلی نه آلایندگی باتری ماشین. این موضوعم تو اروپا کاملا برعکسه و فقط 20درصد انرژی فسیلی نقش داره
Ahmedreza2002
۱۴ آذر ۱۳۹۹به نظرم دوام الکتریکی ها از درون سوز ها به خاطر تعداد کمتر قطعات در گردش باید بهتر باشه
فقط یکم باید بهشون فرصت داد تا تکامل پیدا کنن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۴ آذر ۱۳۹۹اره فرصت بدیم گند بزنن به سوپراسپرت ها و هایپرکارا
Ahmedreza2002
۱۴ آذر ۱۳۹۹به من به عنوان ی فن الکتریکی ها نگاه نکن
من صرفا میگم به مرور زمان خواهیم دید که دوام بهتری خواهند داشت نسبت به درون سوز ها باید یکم تکلونوژی باتری و ها و الکترو موتور ها بهتر بشه فقط
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۴ آذر ۱۳۹۹کم کم ده سال دیگه این ماشین ها استفادشون گسترده شه از مشکلات کمبود منابع تامین باتری و برد و زمان شارژ بگیر تا همین مشکلات باتری و اینا
تسلا که کلا بهش هیچ اعتمادی نیست قبلا هم درمورد کیفیت افتضاحش شنیدم
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹به شخصه مخالف اینکه هایپر و سوپر اسپورت ها همگی برقی شن هستم. باید هایپر اسپورت برقی هم در کنارشون باشه ولی باید حتما ماشین درون سوز هم باشه در آینده ولی امان از ممنونعیت و قوانینی که وضع خواهند شد. دیگه اون موقع ماشین های درون سوز فقط کلسیون های چند میلیونی دلاری میشن که فقط تو خونه میمونن و اجازه تردد ندارن و تنها جایی که میتونیم صدای اگزوز یه ماشین رو بشنویم اینترنت یا بازی های کامپیوتری خواهد بود ) ‘: DX
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹یا پیست
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹شاید پیست هم ممنوع شه چون به هر حال آلودگیه همه جا میره
MAHDI
۱۴ آذر ۱۳۹۹یه چیزی که من زیاد در مورد الکتریکی ها دیدم تصادف های خنده دار بوده. قبلا تسلا خیلی دیدم که تا شروع به حرکت میکرد تصادف میکردن بخاطر شتاب اولیه غیر عادی کهخیلی هاشون همون جلوی نمایشگاه بود?
آخرین تصادفی که چندروز پیش دیدم یه پورشه تایکان خیلی جذاب بود که خواست ماشین رو پارک کنه جلو خونه که سطح شیب داری هم بود که یهو انگار ماشین ول شد و به یه ماشین دیگه که پارک شده بود کوبید و بعدش از بالا افتاد رو یه ماشین دیگه و گند زد به خودش و دیگران.
شتاب اولیه وحشتناک الکتریکی ها(( حداقل اونایی که زیر 4 ثانیه هستن)) واقعا مشکل سازه مخصوصا واسه اونایی که تازه خریداری کردن.
Ramin
۱۴ آذر ۱۳۹۹داداش همین s plaid رو میتونی کاری کنی که شتابش 6 ثاینه بشه. (تو قمست تنظیمات میتونی حالت پرفورمنس رو غیر فعال کنی)
کسی نگفته که نسخه پرفورمنس ماشینو موقع پارک فعال کنی. جناب آقای مهدی.
ولی معمولا میزارن ماشین خودش پارک کنه تو محصولات تسلا.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۴ آذر ۱۳۹۹بخاطر گشتاور زیادشون این مشکلات پیش میاد
The abtin motors corporation
۱۴ آذر ۱۳۹۹من نمیدونم چرا هیچ وقت این الکتریکی ها و خودران ها تو دل من جایی نداشتن!?
من نمیگم بدن،برای کسایی که اینجور ماشینایی رو دوست دارن خیلی هم بدک نیست اما من اصلا خوشم نمیاد از این ماشینا،یه دلیلش بُرد کمشه دوماً این باتریها آلاینده هم هستن،بعد بعضی ها میان میگن نه بنزینی آلاینده ست! سوما این ماشین ها اصلا حس باحالی ندارن،من یه بار سوار پریوس پسرعموم شدم وای خدا نگو و نپرس! خیلی مسخره بود،اصلا صدای خاصی نداشت و کلا مثل اسباب بازی میمونن.این ماشین های خودران هم که فقط هدفشون تنبل کردن مردمه،البته این یعنی با نعش کش فرقی ندارن!شما چه نعش کش داشته باشی چه خودران چه اهمیتی داره وقتی نمیتونی کنترلش کنی و از رانندگی لذت ببری.ای کاش حداقل بجای بنزین و گازوییل از الکل استفاده میشد تا ماشین های بنزینی هنوز هم بازار رو در اختیار داشتن،چون واقعاً واسه جوونا اصلا حال نمیده،حتی پدربزرگمم بدش میاد!
زیزیگولو
۱۴ آذر ۱۳۹۹آیا ماشینای الکتریکی میتونن محصولات بنزین سوز و گازوییل سوز رو از رده خارج کنن ؟؟؟؟ میتونن لایک ………… نمیتونن دیسلایک
Ãbțìň
۱۴ آذر ۱۳۹۹خدا کنه هیچ وقت این برقی ها بطور گسترده وارد بازار نشن چون خیلی دنیای خودرو بی صدا و غمگین میشه،من خیلی از اینا بدم میاد و میترسم هم که خوابم به حقیقت تبدیل شه و اینا کل بازار رو بگیرن?مثل کاری که فورد با ماستنگ کرد،خدا ازشون نگذره،ماستنگ بازا رو نابود کرد با اون شاسی بلند بی اصالت،ای کاش آمریکا بجای تحریم ما تسلا رو تحریم میکرد
مهدی،:امید اینده
۱۴ آذر ۱۳۹۹یه سوال داشتم در باره قابلیت crab walk هامر داشتم
وقتی تو حالت چرخش ۱ محور تو یه پیچ به حدی فرمون باید بچرخه
تو حالت چرخش دو محور دو برابر حد قبلی فرمون باید بچرخه؟
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹اصلا نفت و گاز و اورانیومی که صرف تولید برق میشه شاید آلایندگیش از ماشینای کم مصرفی مثل SF90 یا… هم بیشتر باشه پس ماشین های الکتریکی در ظاهر آلاینده نیستن ولی شاید آلایندگیشون بیشتر باشه یا مثلا دیگه انرژی ای که صرف استخراج لیتیوم باتری میشه. یا اگه باتری خراب شن و بخوایم بندازیمشون دور خیلی خیلی خطرشون برای طبیعت بیشتر از کربن دی اکسید درون سوز هاست. (غیر از اینکه باتری ها رو بازیافت کنن، ولی بازم یه فرد نفهم پیدا میشه که اگه باتری ماشینش خراب شد بندازتش بیرون و نره بده بازیافت)