به تازگی جی دی پاور نتایج مطالعه کیفیت ابتدایی خود را منتشر کرده است. در این مطالعه میبینیم که کیفیت خودروهای جدید نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده در سالهای قبل ۸ درصد رشد داشته است.
این مطالعه جامع تعداد مشکلات تجربه شده در هر ۱۰۰ خودرو را در ۹۰ روز اولیه مالکیت ارزیابی میکند. این مطالعه ۸ بخش مختلف را در برمیگیرد و امتیاز پایینتر نشان دهنده کیفیت بالاتر است.
طبق نتایج منتشر شده، خودروساز کرهای کیا بالاترین سطح کیفیت ابتدایی در آمریکا را داشته و هر ۱۰۰ خودروی آن تنها ۷۲ مشکل داشتهاند. دو برند جنسیس و پورشه سایه سنگین خود را روی کیا انداختهاند.
فیات هم که به خاطر کیفیت شناخته نمیشود بار دیگر در کف لیست جا خوش کرده است. جگوار از آخر دوم بوده و ولوو نیز فاصله چندانی با آنها ندارد. از برخی موارد برجسته میتوان به ۵ مدل کیا اشاره کرد که در سگمنت های خود بالاترین رتبه را کسب کردهاند. این خودروها عبارتاند از کدنزا، فورته، نیرو، سورنتو و سول.
صدرنشینان دیگر سگمنت ها شامل ب ام و سری ۲، شورولت سیلورادو و کرایسلر پاسیفیکا هستند. این مطالعه همچنین نشان داده که فورد موستانگ، پورشه ۹۱۱ و تویوتا کمری مدلهای تاپ در سگمنت خاص خود هستند.
از نظر مشکلات خودروها، جی دی پاور گفته که سیستمهای اطلاعات سرگرمی هنوز هم دردسرساز هستند و سیستمهای کمکراننده مثل کروز کنترل تطبیقی و سیستمهای پیشگیری از برخورد نیز شکایتهای بیشتری را برانگیختهاند.
یکی از مدیران جی دی پاور گفته است:
خودروسازان به بازخورد مصرفکننده پاسخ میدهند و خودروهایی با کیفیت بالا تولید میکنند.
او میگوید کیفیت خودروها علیرغم افزایش پیچیدگی خودروها و اضافه شدن تکنولوژیهای جدید در هر سه سال افزایش قابل توجهی پیدا میکند.
منبع: jdpower
mohammadreza
۳ تیر ۱۳۹۶تو این لیست سالانه خیلی جای برندها عوض میشه چراشو نمیدونم
بنزما
۳ تیر ۱۳۹۶خواهش میکنم دوستان جو گیر نشن و این مقایسه رو محل تسویه حساب شخصی نکنن
چیزی که دراین مقایسه لحاظ شده اشکالاتیه که خودروها در 90 روز اول برمیدارن و کیفیت کلی و طولانی مدت خودرو که مخصوصا بعد از سه سال
از خرید باید خریدار باهاش دست و پنجه نرم کنه یا یه جورایی 100 هزار کیلومتر به بالا
برای همینم هست که این جدول تغییرات خیلی
زیاد و نجومی داره یه بار تو چند ماه لکسوس و مرسدس اول و دوم میشن یه بار میان نیمه دوم جدول ولی چیزی که مهمه شما یه بنز ای کلاس
200 هزارتا کار کرده رو تو شرایط یکسان با یه ازرا
200 هزرتا رفته مقایسه کن اون موقع متوجه میشید کیفیت یعنی چی کدومشون تبدیل به
لگن و کدوم هنوز سواری درجه یک میده
ولی تلاش کیا و هیوندای هم جای تقدیر داره
که کم کم دارن جا پای ژاپنی ها و المانی ها میزارن
تو کیفیت ولی هنوز باز هم زمان احتیاج دارن
sina
۴ تیر ۱۳۹۶تنها نکته ای که تو همه لیست های کیفیت ثابت هست حضور فیات ته جدوله!
خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان :)
Sina
۳ تیر ۱۳۹۶کیا؟؟؟؟
خخخخخخخخخخ
aston martin
۳ تیر ۱۳۹۶آره کیا : )
حالا این که هیچی
میبینم که ژاپنیا بیشتر بوده مراجعشون :)
البته نمیخوام تعصب به خرج بدم و بگم بدن
ولی مشخصه که دیگه پرچم داره بی رغیب کیفیت هم نیستن و دیگه باید قبول کنید که اون … رو لولو برد ^_^
حداد عادل
۴ تیر ۱۳۹۶آن … بشکست و آن لولو بریخت
#ali.m#
۴ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز این فقط واسه 90روزه اول تحویل خودرو هست .نه چیز دیگه
کیفیت و دوام یه خودرو با استفاده طولانی مدت مشخص میشه .
درضمن مطمئن باش ژاپن پرچم دار بی رقیب کیفیته ?از الان تا اخر دنیا .
امیرحسین
۳ تیر ۱۳۹۶این شاخص کارامدی نیست.به نظر من کیفیت واقعی در دوام و حفظ کیفیت اولیه هست که از این نظر ژاپنی ها خیلی برترن از کره ای ها. از این لحاظ کره ای ها فقط از چینی ها بهترن… البته دارن بهتر میشن
فرزاد لاکچری
۳ تیر ۱۳۹۶ماشالا به کیا حالا اونایی که توی دوئل ها و غیره اسم ماشینای کره ای میاد پیف پیف میکنن تحویل بگیرن دم کیا گرم
رضا
۳ تیر ۱۳۹۶تو بلند مدت متوجه می شی
ehsan
۳ تیر ۱۳۹۶حالا میشه یه نتیجه جالب گرفت، چند وقتیست که تو ایران مد شده میگن خودروهای ژاپنی کیفیت فلان و بهمان دارند ولی همونطور که میبینیم این گفته اصلا درست نیست و عملکرد بد لکسوس کاملا مشهوده
پس به سن خودروساز نیست به کیفیت محصولات اونهاست شرکت کیا که در سال 2000 ورشکست شد الان با سابقه پایینی که داره تو خودروسازی ولی داره محصولی با کیفیت تر تولید میکنه
hamid reza
۳ تیر ۱۳۹۶شما چنتا از این نتایج جالب داری برادر؟ اگه بازم داری بهمون بگو
پس با این حساب کیا از مرسدس 120 ساله هم با کیفیت تره چرا اینو نمیگی؟
شما قبل این نتیجه گیریا داخل سه مدل هر سه برند کیا مرسدس لکسس بشین بعد نتیجه گیری کن
سپاس
ehsan
۳ تیر ۱۳۹۶منظورم از کیفیت، کیفیت یا جنس داشتبورد و ادوات نبود، منظور عمر قطعات و خرابی کمتر و رجوع کمتر به تعمیرگاه
در ضمن خودروی آلمانی و ایتالیا و انگلیس رو نگفتم و حتی امریکایی،
منظور ژاپن بود که این تفکر کیفیت بالا تو ایران نسبت به ژاپنی ها بود
تاکسی های تویوتا و سرو صدا ی اتاق و کیفیت ادوات داخلی گوسای صحبت من هست
نمیگم بده بلکه در حد خودش خوبه ولی نه با این مقیاسی که بعضی از ماتعریف میکنیم
از کره ای ها هم تعریف نکردم بحث کلی بود والا مشخص هست جگوار چطور در آخر هست و کره در اول
hamid reza
۴ تیر ۱۳۹۶اتفاقا زدی به هدف. اصطلاک کم و موندگاری ماشینای زاپنی تو بحث فنی نمود خیلی بیشتری داره و همین کشوری که شما میگی لکسس و تویوتاش 5 ساله پرچمدار کیفیت در جدول استفاده دراز مدت هستن
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها برادر
فقط تویوتا و هوندا
۴ تیر ۱۳۹۶نه توروخدا بیا بگو تویوتا بده. تعارف نکن. خجالت نکش.
آره تاکسی های تویوتا و بی سرصدایی اتاق و کیفیت بالای داخلش گویای بهترین برند برای تاکسی شدنه. شما هم معلومه یا هیچی از ماشین و برندهاش نمیدونی یا از روی حرصت از کیفیت بالای تویوتا داری این حرف رو میزنی. یه سر برو کیش ببین همه تاکسی های اونجا تویوتا و هستن و 10 تاش رو سوار شو ببین بعد از چندصدهزار کیلومتر اتاقش کوچکترین صدایی نمیده مگر اینکه تصادفی باشه. هرکی رو گول بزنی من یکی رو دیگه نمیتونی گول بزنی… من که خودم همین عید بودم کیش و بالای ده دفعه تاکسی تویوتا سوار شدم. خودتو گول بزن داداش. زشته تو همچین سایتی که همه سطح اطلاعاتشون از مردم عادی درباره ی ماشین بالاتره، سطح اطلاعات و طرز تفکر حتی پایین تر از مردم عادی داشته باشی. برو ببین. برو تو دنیا ببین اکثر دنیا تاکسی هاشون تویوتا هستن. مغز خر خوردن تویوتا رو تاکسی کنن؟؟ بهشون بگیم بیان از سخنان شما استفاده کنن. چون خودشون که هیچی نمیفهمن.
سایت داره به فنا میره دوستان. سایتی که تویوتا رو بی کیفیت بدونن به فنا رفته دوستان. هی هیچی نگفتید و ساکت موندید تا امثال ایشون اینجوری صحبت کنن. حالا بیا جمش کن.
مرتضی
۴ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز مگر کیفیت به قدیمی تر بودن کارخانه سازنده هست؟؟؟؟ اگر اینجوریه که ویران خودرو و سایپا از تمام خودرو سازهای چینی و کره ای (به جز سانگ یانگ) قدیمی تر هستند، پس بگیم به به چه سمند با کیفیتی یا مثلا عجب پژو 405 خفنی!!!!!! یکم احساسات رو بزاریم کنار
?Chalenger?
۳ تیر ۱۳۹۶داداش جوگیر نشو!!! اینا فقط مال 90 روز هست یعنی 3 ماه . مهم اون کیفیتی هست که ماشین بعد از چند سال از خودش نشون میده نه 3 ماه!!!
امیرسابق
۳ تیر ۱۳۹۶پس ببین تویوتا چیه که تو همون 3 ماه اول اونقدر خرابی داده.
دم کیا گرم من از اول به ماشینم اعتماد داشتم. تا این تویوتا که پول برندش رو میگیره و زیاد با چینی ها فرقی نداره
فقط تویوتا و هوندا
۴ تیر ۱۳۹۶این جور مطالب خوبه اتفاقا. کم کم بعضیا سطح اطلاعاتشونو لو میدن. :))). داداش تابلو شد هیچی بارت نیس از ماشین. تویوتا در حد چینی :))))) . فقط یه ایرانی مثل شما میتونه همچین نظری بده. البته انتظاری هم نمیره از شما. همین که لو دادی کیا سواری سطح اطلاعاتت از ماشین معلوم شد. اشکال نداره کم کم اطلاعاتت میره بالا.
یه چیز دیگه. ببینید تو واقعیت کیفیت ژاپنی ها و تویوتا چه جوری حرصتون رو دراورده که این همه ماشین تو این جدول هستند فقط به تویوتا گیر دادین. همین نشون از کیفیت برتر تویوتا تو واقعیته. همین نشون میده این آمارها چه قدر کشکین و تو عمل و واقعیت نتایج یه چیز دیگس.
دلتو خوش کن داداش به این آمارهای ضد و نقیض که جی دی پاور یه چیزی میگه اون یکی موسسه و سایت یه چیز دیگه. همین آمارهای ضد ونقیض نشون از سلیقه ای بودن و دخیل بودن خود شرکت ها تو تهیه آمارهاس. کیایی که با تحقیر شخصیت انسان مسابقه ی بوس کردن اپتیما راه میندازه و دست به هرکاری میزنه، نمیتونه تو این آمارها دخیل باشه؟
ولی دیگه مردم دنیا گول این آمارها رو نمیخورن و تو دنیا واضحه کدوم برند اعتماد و کیفیت برتر رو داره. از افت فروش بی نظیر 16 درصدی کیا تو چهارمله اول 2017 که تو صدر افت فروش هاس واضحه مردم چه اعتمادی به این برند دارن.
امیرسابق
۴ تیر ۱۳۹۶عزیزم من جای شکرش باقی هست که کیا 200 ملیونی زیر پام هست. مثل بعضیا نیستم که ماشین ایرانی قسطی زیر پام باشه و از تویوتا که واس جیب خودش کار میکنه چنان طرفداری کنم که انگار مال بابام هست.
این جدول رو جی دی پاور منتشر کرده و کیفیت بالای محصولات کیا کاملا مشهوده. ناراحت نشو ولی همون کمری زیاد فرقی با پرشیا نداره چه طراحیش چه کیفیتش. الان پرشیا 78 هم مثل ساعت کار میکنن
#ali.m#
۴ تیر ۱۳۹۶بدون شک شما هدفت فقط همین بود ک بگی ماشین کره ای سوار میشی .
خوشحالم ک از ماشینت راضی هستی .
امیرسابق
۴ تیر ۱۳۹۶ببخشید که از U اجازه نگرفتم ماشین چی بخرم. دفعه بعد حتما میگیرم.
خوبه اینجا هر چی بچه هست جمع شدن دور هم از عکس هر ماشینی خوششون میاد طرفداری اونو میکنن
#ali.m#
۵ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز اول ازهمه به ارامش دعوتت میکنم .شما همون نیستی که میگفتی 30 ساله داره ماشین وارد میکنه؟
?
خب حاصل 30سال تلاشت در. زمینه واردات ، صاحب شدن یه ماشین 200تومنی اونم کره ای بوده؟??شما ماشین کنترلی هم وارد میکردی تا الان المانی سوار میشدی.
در ضمن توی ایران هم حداقل با اون هدفی که شما داری براش این حرفا رو میزنی (خودنمایی)ژاپنی ها و بالاتر از اون المانی ها چندین پله بالاتر هستن چون گرون ترن .
منم ک گفتم خیلی خوشحالم ک از ماشینت راضی هستی .
اما اطلاعات شما و نظر های پربارتون کاملا نشان دهنده ی اینه که کار تخصصی شما برای 30سال واردات ماشین های خارجی نبوده و نیست
همینطور طرز صحبت کردنتون که بیشتر نشون دهنده ی جوان 14~15سالست که علاقه شدیدی ب خودرو داره و داییش ماشین کره ای داره و اونم در ارزوی اون ماشیناست .
و توی رویا هاش 30ساله ک داره اون ماشینو وارد میکنه در هر صورت امیدوارم که اینده ی خوبی داشته باشید و درساتون رو خوب بخونید که این رویا ی شما به واقعیت بپیونده.
حمیدرضا
۳ تیر ۱۳۹۶جایگاه فورد و شورلت خیلی خوب شده ولی کادیلاک هنوز داره بد کار میکنه جای تویوتا هم خیلی افت کرده ولی درنهایت همه خودروسازا دارن ایرادات کمتری پیدا میکنن نسبت به چند سال قبل و این فقط و فقط به دلیل رقابت هست
ایلیا
۳ تیر ۱۳۹۶من ضمن اینکه هیوندا و کیا و بقیه ی بالانشین های لیست رو تحسین میکنم معتقدم این رده بندی ها اصلا اون تعریفی که ما از کیفیت داریم رو در بر نمیگیره…. این کیفیت سه ماهه هست که بیشتر به ایرادات مونتاژ وسیستم های صوتی و ناوبری بر میگرده که البته این مسایل هم خیلی مهمه
ولی معنی واقعی کیفیت در دراز مدت مشخص میشه مثلا بعد از صد هزار کیلومتر ،،،اونجاست که دوام واقعی قطعات…کیفیت جلوبندی و سیستم تعلیق و موتور و گیربکس خودش رو نشون میده که بنظرم در این مورد هنوزم تویوتا حرف اول رو میزنه
ولی تنها نتایجی که در تمام لیست ها مشترکه ایناست:
/پورشه در تمام لیست ها در صدره چه کیفیت ابتدایی و چه دراز مدت ، چه در مقایسه با خودروهای لوکس و چه در مقایسه با خودروهای خانوادگی مثل تویوتا
/فیات در همه ی لیست ها قعر نشینه و با هیچ بهانه ای نمیشه ازش دفاع کرد
/کیا و هیوندا واقعا پیشرفت کردن و کسی که بخواد کیا هیوندا رو تحقیر کنه در عمل خودش رو تحقیر کرده
Saman
۳ تیر ۱۳۹۶براوو به کیا رو دست برندهای پر مدعا بلند شده کیا این برند دوست داشتنی در امریکا که خودش سازنده بهترین خودرو هستش بسیار خوشنامه اینجاست که ارزش کیا خودشو به رخ میکشه :-)
Ice
۳ تیر ۱۳۹۶این رشد سریع کره ای ها اشک متعصبین در آورده بدنبال ایراد های بنی اسرائیل ی میگردند
کره ای تنها نیست#
با کره ای ها تا 1500#
ب ام و سلطان
۳ تیر ۱۳۹۶با انگلیسی تا 1400 رو دیدم خدا خودش کمک کنه تا کره ای 1500 دیگه…
پویا
۳ تیر ۱۳۹۶خب طبق منطق دوستان ضد کره ای ۳ ماه اول اصن مهم نیست و کیفیت بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر ملاکه.پس دیگه به ایران خودرو گیر ندین چرا همون اول صد تا گیر و گور داره.بابا منطقم خوب چیزیه. من نمیگم اونایی که تو لیست پایینن بی کیفیتن ولی شما هم حداقل تو این خبر به ماشین کره ای تیکه نندازین
فيصل
۳ تیر ۱۳۹۶پارسال هم کیا اول بود ولی تو لیست بلند مدت دیگه ازین خبرا نیست. جهت اطلاع دوستانی که جو زده شدن اگه معیارتون این لیسته آئودی و جگوار رو ببینید انتهای لیست هستند یعنی از نظر شما کیا بالاتر از اینهاست؟
اکثر این ماشینا تو ۹۰ روز هیچ مشکل فنی ندارن معمولا برای تنظیمات مربوط به مولتی مدیا و GPS و این قبیل موارد میرن نمایندگی.
الان دیگه ال نود تو ایران هم تو ۹۰ روز نمیره تعمیرگاه
رامتین
۳ تیر ۱۳۹۶ماشین فقط هوندا. انشالله اگه بشه برنامه خریدشو دارم اگه آکورد جدید با قیمت مناسب و گیربکس 10 سرعته بیاد. گفته شده نسخه های لوکسش گیربکس 10سرعته دارن و مابقی cvt. این گیربکس جدید هوندا بینظیره.
مثلا آئودی همیشه دو نسخه از محصولاتش ارائه میکنه: سری A و S. مثلا A5 و S5. مطالعه بفرمایید سری S خیلی برتر از A هست: موتور قویتر، گیربکس متفاوت، سیستم تعلیق متفاوت و … در سریA گیربکس دوکلاجه هست اما در S گیربکس 8 و 9 سرعته تیپ ترونیکه. مدیر BMW هم اعلام کرد گیربکس 2کلاجه دیگه منسوخ شده.
بعضیها هوندا با سیستم تعلیق مستقل را با آشغالی مثل تالیسمان ترکیه ای که تعلیق وابسته داره (مثل خودروهای 50تومنی) و موتور 1600 که مثه … بوستشو بردن بالا و بشدت مستهلک میشه، مقایسه میکنن یا با کمری پیرمردی. ارزش 50 تومن بیشتر را نداره؟!
فقط تویوتا و هوندا
۴ تیر ۱۳۹۶کمری پیرمردی :)))). هههه. داداش با این منطقت پس به نظرت بنز هم پیرمردیه درمقابل بی ام و؟؟؟ محض اطلاعت هر ماشینی یه فلسفه ای داره. اکثر ماشینای بنز به نرمی و آرومی معروفن و اصلا فلسفه تولیدشون همینه. درمقابل ماشینای بی ام و به هندلینگ بالاتر و تیزتر بودن معروفن و در حد بنز نرم و آروم نیستن. هیچ کدوم رو نمیشه گفت بدن. هرکدوم برای یه قشر و یا سلیقه هستن. هیچ ربطی به پیرمردی و جوونی هم نداره. من خیلی جوونا نزدیکم میشناسم که ماشین نرم و بی صدا رو ترجیح میدن یعنی بنز. چند وقت پیشم یه مطلب پدال گذاشت که بنز جوون پسندترین برنده.
همین مطلب درمورد کمری و آکورد وجود داره. هرکدوم برای یه سلیقه هستن. ربطی به پیرمردی و جوونی نداره. هرجفتشون عالین و تو سگمنت خودشون بهترینن. منم آکورد رو یه ذره بیشتر از کمری دوست دارم. ولی اینکه بیاید بگید کمری پیرمردی اشتباهه. سلیقه شما به آکورد میخوره و قابل احترامه.
ضمنا ایشالا که آکورد بیاد ایران ولی به نظرم احتمالش قوی نیس با این نمایندگی بی عرضش. اگه اومد که چه خوب. ایشالا شما میخری بهترین میدسایز دنیا رو. ولی اگه نیومد و کمری اومد مطمئن باش با خریدش پشیمون نمیشی. مخصوصا کمری جدید که تویوتا گفته هندلینگش خیلی بهتر شده. بهترین میدسایزهای دنیا آکورد و کمری و مزدا 6 هستن. هر سه عالی هستن. ایشالا یکیشونو میخری یه شیرینی هم میدی :))))
رامتین
۴ تیر ۱۳۹۶والا بیشتر مقایسم با تالیسمان و کره ایها بود. کمری اصلا خودروی بدی نیست و همواره در بالای این سگمنت بوده و البته زیر آکورد. یعنی تفاوت چندانی با هم ندارن. اما کمری از این نظر میگم پیرمردیه که به شتاب توجه ای نداره در حالیکه هوندا هم به شتاب و هم زیبایی توجه کرده. کمری نسل جدید باز هم موتور غیر توربو داره که یه ضعفه. ضمنا بچه های همین سایت در مورد ظاهرش زیاد نظر مثبت نداشتن. ولی خب نمایندگی گلرنگ هم مشکلات خاص خودشو داره.
در نهایت اون قدیم بود که میگفتن بنز نرمه و بی ام و تیزه. بنظرم sکلاس کوپه بنز از هر چی بی ام و بالاتره. توازن از همه چیز داره. مهم اینه میانگین کل معیارها بالا باشه که بنظرم بنز فوق العادس. و هوندا به عنوان خودریی غیرلوکس بهتر از تویوتاس.
sina
۴ تیر ۱۳۹۶رامیتن جان
اگه موفق شدی بخری حتما تجاربت رو اینجا بهمون بگو لطفا چون منم قصد خرید دارم اگه قیمت ها منطقی باشن.
تشکر
رامتین
۴ تیر ۱۳۹۶باشه حتما سینا جان.
نوید جهرمی
۶ تیر ۱۳۹۶بهتره مقایسه این کلاس در اروپا رو مطالعه کنی. این جور نظر صفر و صدی درست نیست.
سعید(تهران)
۴ تیر ۱۳۹۶اکثرا سو برداشت وجود داره از کیفیت اولیه، ملاک اینجا رجوع با تعمیرگاه طی ۹۰ روز اول هست و مسلما برندهایی که از پیچیدگی فنی، مهندسی و الکترونیک بیشتری در محصولاتشون استفاده میکنن شانس وجود باگ یا اشکال براشون بیشتر هست، و این دلیل نمیشه که طی مدت طولانی تر استفاده همین نتایج برقرار باشه ولی خب این از ارزشهای برند کیا که واقعا رشد همه جانبه طی دهه اخیر داشته کم نمیکنه، کیا مشخصا آینده روشنی داره و روی یه مبحث مهم که اکثر شرقیها توش مشکل دارن یعنی هویت سازی داره خیلی کار میکنه…
احمد دینارزهی
۴ تیر ۱۳۹۶جالبه که توی سایت پدال ی حرفایی زده میشه آدم تعجب میکنه از سطح اطلاعات !!!!
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۶چرا تسلا نیست
امیر
۲۶ تیر ۱۳۹۶برند های اروپایی امکانات و سیستم هایی داره که اصلا تو ایران بهش نیازی نیست و هزینه نگهداری بالایی دارن ولی ماشینای کره ای و ژاپنی هم کیفیت خوبی دارن که لازمه بازار ایرانه هم قیمت ارزونی دارن . به نظر من یه ماشین کره ای یا ژاپنی بهتر از یه ماشین آلمانیه . موضوع دیگه اینکه ایرانخودرو و سایپا با خودروسازان فرانسوی قرار داد دارن ولی هیچ سالی تو آمار جی دی پاور خبری از یک برند فرانسوی نیست ?