چهارمین نمایشگاه خودروی البرز روز گذشته، سیزدهم تیرماه با حضور بیش از ۶۰ شرکتکننده اعم از خودروسازان، واردکنندگان و فعالان صنعت قطعهسازی و لوازم یدکی کشور در شهر کرج دربهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشود.
اولین نکتهای که درباره این رویداد به چشم میخورد کوچکی فضا و تعداد کم نهادهای شرکتکننده است که به نظر میرسد متأثر از همزمانی با نمایشگاه بینالمللی خودروی ارومیه باشد. کل محوطه نمایشگاه تنها محدود به دو سوله کوچک (صنایع وابسته) و بزرگ (خودروها) است و شرکتهایی همچون ایرتویا، پرشیا خودرو، اطلس خودرو و آرین موتور تابان (نماینده رسمی دیاِس فرانسه در ایران) اگر هم غایب نبودند احتمالاً برای حضور و نمایش داشتههای خود با مشکل نبودِ جا مواجه میشدند.
با ورود به سالنِ خودروها پیش از هرچیز با دنا پلاس چشم در چشم خواهید شد! غرفه ایران خودرو برخلاف نمایشگاه تهران که از فقر شدید رنج میبُرد، این بار پربارتر بوده و علاوه بر چند خودروی جدید شامل همین دنا پلاس، تندر۹۰ پلاس و پژو ۲۰۰۸، طیف بسیار کاملتری از ساختههای جاده مخصوص را به نمایش میگذارد. دیگر غول سبز وطنی یعنی سایپا اما خیلی در قید و بند غرفه و اینها نبوده و تنها کیا سراتو آپشنال، سیتروئن C4، ساینا و نسخه تاکسی آریو S300 را در فضایی تنگ و کوچک گردهم آورده است.
در مرکز سالن پارس خودرو با انواع مدلهای بریلیانس، ساندرو اِستِپوی و مدل جدید H320 کراس و کارمانیا خودرو با بیوایدی S6، F3 و E6 حضور دارند.
آسان موتور که این روزها وضعیت همکاریاش با هیوندای در حالهای از ابهام میباشد (بهواسطه واردات و تولید گسترده محصولات این برند توسط کرمان موتور) کم نیاورده و با دو کراساوور و یک سدان چشم بادامی درست روبروی کارمانیا خودرو قد علم کرده است.
جهان نوین آریا هم که چند ماهی است مزه خوب نیسان را به بازار ایران چشانده (البته با بهایی گزاف!) دو جوک و یک ایکستریل دارد و کیفیت ساختههای این برند توانای ژاپنی را به رخ رقبا میکشد.
دیگر واردکننده حاضر آرین موتور است که با طیف کامل محصولاتش شامل میتسوبیشیهای اوتلند، اوتلندر اسپرت (ASX)، لنسر و میراژ آمده و شرایط فروش ویژهای هم برای ایام نمایشگاه تدارک دیده است.
در انتهای سالن محصولات زامیاد و چانگان را خواهید دید. نکته جالب حضور چانگان ایدو (Eado) هایبرید است که طبق برچسبهای روی بدنهاش نسبت به مدل بنزینی ۲۵ انرژی کمتری مصرف میکند. بخش نسبتاً زیادی از سمت چپ سالن به مدلهای مختلف و رنگارنگ اِمویاِم و چری شامل ۳۱۵، X22، X33 S، تیگو۵ فیس لیفت، آریزو۵ و تیگو۷ جدید اختصاص دارد. کمی اینطرفتر هم وانت فوتون، کامیونت پِرسیکا و یک تویوتا هایِیس با نام و نشان جدید را در غرفه ایران خودرو دیزل ملاقات خواهید کرد.
جدای از شرکتها، بسیاری از نمایندگیهای موجود در سطح استان البرز (مخصوصاً ایران خودرو و سایپا) به این نمایشگاه آمدهاند تا هرچه بیشتر خود را به مخاطبان بومی معرفی کرده و مشتریان بیشتری جذب کنند. این حرکت اگرچه از نظر تجاری توجیح دارد اما متأسفانه اصلاً مناسب محیط نمایشگاه نیست و حال و هوای جالبی به دنبال ندارد.
شاید جالبترین نکته نمایشگاه البرز برای عشق ماشینها رنو ۵ نارنجیرنگی باشد که روبروی غرفه سایپا ایستاده و هر بینندهای را متوجهِ خود میسازد. این هاچبک نوستالژیک و بهشدت دوستداشتنی مدل ۱۳۵۶ شمسی (۱۹۷۶ میلادی) بوده و علاوه بر کارکرد کمِ ۳۰.۷۰۰ کیلومتری، از نظر ظاهری نیز در وضعیت بسیار خوب و سالمی به سر میبرد. احتمالاً به یاد دارید که رنو ۵ روزگاری یکی از محبوبترین خودروهای ارزان قیمت بازار بود و هنوز که هنوز است علاقهمندان خاص خودش را دارد.
سالن اختصاصی تولیدکنندگان قطعات و لوازم جانبی خودروها و نیز غرفههای روباز دو شرکت داتیس فرا دیزل آریا (نماینده کمپانی داف) و آسان کار پادرا (نماینده کمپانی تاترا جمهوری چک) دیگر بخشهای نمایشگاه خودروی البرز هستند که البته میتوان گفت عملاً جذابیت خاصی ندارند؛ البته بجز دو دستگاه داف XF یورو۶ و یک دستگاه کامیون سنگین تاترا فینِکس (Tatra Phoenix) که حقیقتاً ابهتشان هر بینندهای را مجذوب میکند. در سالن قطعات شرکتهایی همچون میهن یدک، کابین قرنی، خودرو عظام، بهران فیلتر و بُرنا باتری حضور دارند و محصولات خود را در معرض نمایش قرار دادهاند. یکی از نکات جالب این قسمت، غرفه بزرگ شرکت کروز است که محصولات باکیفیت و قابلاعتمادی (نسبت به دیگر شرکتها) برای خودروهای وطنی تولید میکند و بسیاری از مالکان این خودروها میشناسَندَش.
در مورد هیولای تاترا و فرزندان داف نیز از آنجا که در نوشتاری جداگانه بهصورت مفصل بهشان خواهیم پرداخت، اینجا سخن را کوتاه کرده و به همین نکته بسنده میکنیم که حضور خودروهای سنگین روز دنیا در جادهها، معادن و دیگر نقاط اینچنینی کشور میتواند اثر فوقالعادهای بر ایمنی و رفاه دستاندرکاران این مشاغل و نیز مردم عزیزمان داشته باشد و حتی دیدنشان هم موجب مسرّت و شادی است.
در مجموع نمایشگاه خودروی کرج یک گردهمایی خودرویی بومی و کوچک است که بخش اعظم آن را نمایندگان شرکتهای مختلف در استان البرز تشکیل میدهند و فضای آن با رویدادهایی مثل نمایشگاه بینالمللی تهران تفاوت میکند؛ اما به هر حال اگر بخواهیم نگاهی صرفاً دِلی داشته باشیم، تماشای خودروهای هرچند نهچندان اغواکننده در یک عصر تابستانی خالی از لطف نخواهد بود. گفتنی است این نمایشگاه تا روز جمعه شانزدهم تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در محل پل شهدای پلیس کرج پذیرای علاقهمندان میباشد. طی روزهای آینده اخبار تکمیلی و دقیق بیشتری پیرامون این رویداد در پدال خواهید خواند.
بنظر من تو رنج ارزون قیمت سمند lx از بقیه معقول تره چون چندینو چند میلیون از بقیه ارزون تره ولی دییقا همون آپشنا رو داره مثلا مهم ترین تفاوتش تو بحث آپشن در قیاس با پارس یا دویست شیش تیپ 5 یه ترمز دیسکی عقبه و بقیش مشترکه…! ولی نزدیک نه ده میلیون ارزون تره حتی سمند سورن ای اف 7 هم با اینکه همه ی این آپشن هارو داره بازم قیمت ارزون تری داره البته همشون ول معطلن
سمند که اتومات نیست من ۴۰۵ داشتم هر روز جلو تعمیرگاه بودم و سمند از اون هم بدتره و داچیا ساندرو هم داشتم ولی نه توی ایران ساندرو بسیار بی ازار بود و با توجه به هزینه های سرسام اور خودرو در اروپا گزینه کاملا منطقی بود حال تو رنج قیمت زیر ۵۰ میلیون تنها ماشینی که تو اروپا هم با همین موتور بفروش میرسه همین داچیا لوگان و ساندرو هستن البته فرقش اینجا بود که با درامد توی اروپا ساندرو یه ماشین دانشجویی حساب میشه ولی ایران باید کلی کار کنی تا سوار ساندرو بشی
اصلا جذابیتی نداره این نمایشگاه اونایی که نمایشگاه برج میلاد (کلاسیک) رفتن، میدونن که خودروی کلاسیک صد ها برابر ارزشمند تر از خودروهای امروزی هست و ارزش دیدن رو دارن
واقعا نمیفهمم اگه قراره هرسال ماشینای تکراری رو به نمایش بزارن .یا فقط یه تعداد خیلی کم ماشین جدید داشته باشن . مثل اینکه هر روز بری سینما و یه فیلمو ببینی چه فایده ای داره.؟این همه خرج میکنن اخرشم رنو5 گداشتن واسه نمایش .?خیلی هم خاطره خوبی واسه صاحباش نداشته این ماشین که نوستالژی بشه.
دوستان باور کنید سایپا به هر دری میزنه ولی نمیتونه ماشین مسخره اریو ۳۰۰ رو بفروشه . ینی ماشینو مستقیم از چین ور میداره میاره تنها کاری که میکنه اینه که لوگوی زوتی رو جدا میکنه لوگوی نفرت انگیز سایپا رو روش میچسبونه با قیمت سه برابرمیخواد بفروشه. اول قیمت گذاشت ۷۵ میلیون هیچکی نخرید بعد کرد ۶۵ میلیون بازم هیچکی نخرید الان نمیدونم چند میلیونه بازم هیچکی نمیخره !!! سایپا میخواد به عنوان تاکسی به ملت قالبش کنه بازم نمیتونه! این ماشین با این قیمت مسخرش نفرین شدست! الان لوگوی سایپا هم اومد روش بیشتر نفرت انگیز شد!
یه چیز دیگه ایی که خیلی کلیشه ایی شده حظور مدیران خودرو با این ۳۱۵ آبی رنگه !!! لامصب هرجا نمایشگاه دایر میشه یه ام وی ام ۳۱۵ آبی باید باشه توش!!! واقعا هیچ حرفی برای گفتن ندارن! هیچ حرفی.
سلام تازه از نمایشگاه البرز برگشتم فضا خیلی کوچیک و گرم ، جمعیت زیاد !
بجز سوناتا yf که دربش در اثر حمله مراجعین باز نمیشد ! بقیه خودروها را دیدم و اکثرشون سوار شدم
نظرات شخصیم در خصوص تازه واردها :
۲۰۰۸ بنظرم اصلا در حد یک خودروی ۱۰۰ میلیونی نبود ! حتی سانروف هم نداشت اما کیفیت ادوات کابین خوب بود
BYD F3 اگر معقول قیمت گذاری بشه قطعا میتونه فروش خوبی داشته باشه کیفیت و آپشن های خوبی داشت . ظاهرا دستی حدود ۵۲ و اتوماتیک با گیربکس دو کلاچه زیر ۶۰
تندر ۹۰ اتوماتیک پلاس هم دیدم تغییراتش چشم گیر نیست اما میشه گفت قابل تحمل تر شده ضمنا نسخه دستی هم پیش فروش داشتن حدود ۴۲
۲۰۷ اتوماتیک ایرانیزه هم دیدم ! که با تجربه تلخ ۲۰۶ قبلی خودم (بجهت کیفیت قطعات) از دور فقط براش دست تکان دادم !
دنا پلاس من فقط از طرح جدید چراغ عقبش خوشم اومد . حتی سانروف هم تراز جا نزده بودن اگر رفتید دقت کنید متوجه میشید !!
سورن توربو هم کلمه Turbo وسوسه انگیزه اما کارشناس خود نمایندگی هم در تایید کیفیتش شک و تردید داشت !
تو غرفه مدیران خودرو هم چری تیگو ۷ را سوار شدم بنظرم با رنج قیمتی که دادن شانسی برای فروش آنچنانی نداره . Mvm x22 هم در حد جوک خوب بود !
از کیفیت و جاداری اوتلندر هم لذت بردم (خدا برسونه پول !) توسان جدید هم از نظر زیبایی خارجی و داخلی نظر بازدید کننده ها رو نسبت به بقیه محصولات هیوندای ربوده بود ببخشید نظراتم سطحی و شخصی بود شاید در نظر بقیه متفاوت باشه
بنظرم در رنج تا ۶۰ میلیون ساندور استپ وی ، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و BYD F3 حرف واسه گفتن دارن . من از BYD F3 انصافا خوشم اومد هم طراحی هم کیفیت کلی کابین قابل قبول بود و در کنار گارانتی ۱۰۰ هزار کیلومتری میتونه گزینه خوبی باشه
حالا این نمایشگاه ها خوبن. امروز رفته بودن نمایشگاه خودروی ارومیه …. یعنی جاتون خالی اونقدر ماشین چینی دیدم که وقتی از نمایشگاه اومدم بیرون حالم دیگه داشت خراب میشد?? یعنی بهترین ماشینی که تو کل نمایشگاه بود یه کولئوس و یه تلیسمان بود که دراشون بسته بود??
مردم فهیم اگر خودرو چینی و خودروی ایرانی رو تحریم کنن و نخرن اونوقت متوجه میشن که قیمت اصلی این اسباب بازیهای مزخرف چقدره چون مجبور به کاهش میشن هرچند اگر ارزونم بشه بازم بدرد نمیخورن.
ACR VIPER
۱۴ تیر ۱۳۹۶تاترا فونیکس و داف xfخیلی سالار هستند
Nima
۱۵ تیر ۱۳۹۶سال 56 ما برابر با 1977 اونا میشه
لطفا اصلاح کنید
مهدی
۱۴ تیر ۱۳۹۶تو ماشینای ارزون قیمت تندر پلاس کمی از بقیه رقبا بهتر و موفق تر خواهد بود
aston martin
۱۴ تیر ۱۳۹۶بنظر من تو رنج ارزون قیمت سمند lx از بقیه معقول تره چون چندینو چند میلیون از بقیه ارزون تره ولی دییقا همون آپشنا رو داره
مثلا مهم ترین تفاوتش تو بحث آپشن در قیاس با پارس یا دویست شیش تیپ 5 یه ترمز دیسکی عقبه و بقیش مشترکه…! ولی نزدیک نه ده میلیون ارزون تره
حتی سمند سورن ای اف 7 هم با اینکه همه ی این آپشن هارو داره بازم قیمت ارزون تری داره
البته همشون ول معطلن
مهدی
۱۴ تیر ۱۳۹۶سمند که اتومات نیست من ۴۰۵ داشتم هر روز جلو تعمیرگاه بودم و سمند از اون هم بدتره و داچیا ساندرو هم داشتم ولی نه توی ایران ساندرو بسیار بی ازار بود و با توجه به هزینه های سرسام اور خودرو در اروپا گزینه کاملا منطقی بود حال تو رنج قیمت زیر ۵۰ میلیون تنها ماشینی که تو اروپا هم با همین موتور بفروش میرسه همین داچیا لوگان و ساندرو هستن البته فرقش اینجا بود که با درامد توی اروپا ساندرو یه ماشین دانشجویی حساب میشه ولی ایران باید کلی کار کنی تا سوار ساندرو بشی
aston martin
۱۴ تیر ۱۳۹۶خیلی محصولات درخشانو نابی دارن سالی 2 بارم نمایشگاه میزنن براشون
مثلا ملت هرروز شاهد دیدنشون توی خیابونای کشور نیسن اصلا
MAHDI . TUNING
۱۴ تیر ۱۳۹۶میخوان همونا بازم نشون بدن که بگن همینه که هست باید بخری و چیز جدیدی نیست
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۶این نمایشگاه بود؟ برید معنای نمایشگاه از استانبول یاد بگیرید واقعا فقط ادعا وجود داره و پیشرفت بسیار کند بوده طی این سالها
Fit Demon
۱۴ تیر ۱۳۹۶اصلا جذابیتی نداره این نمایشگاه
اونایی که نمایشگاه برج میلاد (کلاسیک) رفتن، میدونن که خودروی کلاسیک صد ها برابر ارزشمند تر از خودروهای امروزی هست و ارزش دیدن رو دارن
#ali.m#
۱۴ تیر ۱۳۹۶واقعا نمیفهمم اگه قراره هرسال ماشینای تکراری رو به نمایش بزارن .یا فقط یه تعداد خیلی کم ماشین جدید داشته باشن .
مثل اینکه هر روز بری سینما و یه فیلمو ببینی
چه فایده ای داره.؟این همه خرج میکنن اخرشم رنو5 گداشتن واسه نمایش .?خیلی هم خاطره خوبی واسه صاحباش نداشته این ماشین که نوستالژی بشه.
احتمالا سال دیگه پراید هم میذارن یه گوشه .
Aria
۱۴ تیر ۱۳۹۶دوستان باور کنید سایپا به هر دری میزنه ولی نمیتونه ماشین مسخره اریو ۳۰۰ رو بفروشه . ینی ماشینو مستقیم از چین ور میداره میاره تنها کاری که میکنه اینه که لوگوی زوتی رو جدا میکنه لوگوی نفرت انگیز سایپا رو روش میچسبونه با قیمت سه برابرمیخواد بفروشه. اول قیمت گذاشت ۷۵ میلیون هیچکی نخرید بعد کرد ۶۵ میلیون بازم هیچکی نخرید الان نمیدونم چند میلیونه بازم هیچکی نمیخره !!! سایپا میخواد به عنوان تاکسی به ملت قالبش کنه بازم نمیتونه! این ماشین با این قیمت مسخرش نفرین شدست! الان لوگوی سایپا هم اومد روش بیشتر نفرت انگیز شد!
MAHDI . TUNING
۱۵ تیر ۱۳۹۶اگه تمام ماشیناشونو نمیخریدن قیمت همشون میومد پایین
Aria
۱۴ تیر ۱۳۹۶یه چیز دیگه ایی که خیلی کلیشه ایی شده حظور مدیران خودرو با این ۳۱۵ آبی رنگه !!! لامصب هرجا نمایشگاه دایر میشه یه ام وی ام ۳۱۵ آبی باید باشه توش!!! واقعا هیچ حرفی برای گفتن ندارن! هیچ حرفی.
محمدرضا
۱۴ تیر ۱۳۹۶سلام تازه از نمایشگاه البرز برگشتم
فضا خیلی کوچیک و گرم ، جمعیت زیاد !
بجز سوناتا yf که دربش در اثر حمله مراجعین باز نمیشد ! بقیه خودروها را دیدم و اکثرشون سوار شدم
نظرات شخصیم در خصوص تازه واردها :
۲۰۰۸ بنظرم اصلا در حد یک خودروی ۱۰۰ میلیونی نبود ! حتی سانروف هم نداشت اما کیفیت ادوات کابین خوب بود
BYD F3 اگر معقول قیمت گذاری بشه قطعا میتونه فروش خوبی داشته باشه کیفیت و آپشن های خوبی داشت . ظاهرا دستی حدود ۵۲ و اتوماتیک با گیربکس دو کلاچه زیر ۶۰
تندر ۹۰ اتوماتیک پلاس هم دیدم تغییراتش چشم گیر نیست اما میشه گفت قابل تحمل تر شده ضمنا نسخه دستی هم پیش فروش داشتن حدود ۴۲
۲۰۷ اتوماتیک ایرانیزه هم دیدم ! که با تجربه تلخ ۲۰۶ قبلی خودم (بجهت کیفیت قطعات) از دور فقط براش دست تکان دادم !
دنا پلاس من فقط از طرح جدید چراغ عقبش خوشم اومد . حتی سانروف هم تراز جا نزده بودن اگر رفتید دقت کنید متوجه میشید !!
سورن توربو هم کلمه Turbo وسوسه انگیزه اما کارشناس خود نمایندگی هم در تایید کیفیتش شک و تردید داشت !
تو غرفه مدیران خودرو هم چری تیگو ۷ را سوار شدم بنظرم با رنج قیمتی که دادن شانسی برای فروش آنچنانی نداره . Mvm x22 هم در حد جوک خوب بود !
از کیفیت و جاداری اوتلندر هم لذت بردم (خدا برسونه پول !)
توسان جدید هم از نظر زیبایی خارجی و داخلی نظر بازدید کننده ها رو نسبت به بقیه محصولات هیوندای ربوده بود
ببخشید نظراتم سطحی و شخصی بود شاید در نظر بقیه متفاوت باشه
بنظرم در رنج تا ۶۰ میلیون ساندور استپ وی ، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و BYD F3 حرف واسه گفتن دارن .
من از BYD F3 انصافا خوشم اومد هم طراحی هم کیفیت کلی کابین قابل قبول بود و در کنار گارانتی ۱۰۰ هزار کیلومتری میتونه گزینه خوبی باشه
یا علی مدد
?Chalenger?
۱۴ تیر ۱۳۹۶حالا این نمایشگاه ها خوبن. امروز رفته بودن نمایشگاه خودروی ارومیه …. یعنی جاتون خالی اونقدر ماشین چینی دیدم که وقتی از نمایشگاه اومدم بیرون حالم دیگه داشت خراب میشد?? یعنی بهترین ماشینی که تو کل نمایشگاه بود یه کولئوس و یه تلیسمان بود که دراشون بسته بود??
ارمان
۱۵ تیر ۱۳۹۶اخ گل گفتی انگار ادم رفته نمایشگاه شانگهای که البته اگر ما بریم نمایشگاه چین احتمالا موهامون میریزه :))
ahmad
۱۵ تیر ۱۳۹۶والا به خدا چینی ها حتی توی نمایشگاه های کشور خودشونم انقدر ماشین از خودشون نشون نمیدن!
خود چینی ها توی نمایشگاه هاشون ماشینای آلمانی و ایتالیایی و آمریکایی میذارن
اونوقت ما تموم نمایشگاه هامون شده بنجل چینی!:)
ماکسیم
۱۷ تیر ۱۳۹۶حالا این چینیا از اشغالا ایران خودرو و سایپا خیلی بهترن
الف.ی
۱۵ تیر ۱۳۹۶ماشاءالله تبلیغات!!!!!!!!
والله من تو کرج زندگی میکنم ولی اصلا یه بنری یه بیلبوردی هیچی ندیدم.
البته بهتر
مردم میان الکی وقتشون تلف میشه.
دیترویت
۱۵ تیر ۱۳۹۶هرجور حساب میکنم سال ۵۶ ما ۱۹۷۶ اونا نمیشه.
ارمان
۱۵ تیر ۱۳۹۶هیچی مثل ستروعن c4 موجبات خنده رو فراهم نمیکنه الان دو ساله میخواد بیاد تو لیست فروش احتمالا تحویلش هم 180 ماهه باشه
فرضعلی عشوری
۱۵ تیر ۱۳۹۶من از این عکسا عاشق اون وانت شبیه پرادو شدم خخ!!اون وانت درکا هم واقعا زیباس!!!دقیقا آدم یاد وانت های دوران جنگ جهانی میوفته!!!
black jack
۱۷ تیر ۱۳۹۶مردم فهیم اگر خودرو چینی و خودروی ایرانی رو تحریم کنن و نخرن
اونوقت متوجه میشن که قیمت اصلی این اسباب بازیهای مزخرف چقدره
چون مجبور به کاهش میشن هرچند اگر ارزونم بشه بازم بدرد نمیخورن.