مازراتی

گلادیاتور وارد می‌شود؛ بررسی مازراتی گیبلی 2018

با شنیدن نام مازراتی، چه مفهومی در ذهن شما شکل می‌گیرد؟ قطعا خودروهای اسپرت، جی‌تی و اخیرا گونه سالون و شاسی بلند را به یاد می‌آورید.

مازراتی گیبلی
گیبلی سالون یکی از محصولات محبوب این برند است که اخیرا به جهت نگه داشتن آن در عرصه رقابت با سایر حریفان، دستخوش اصلاحات شده است. رویارویی گیبلی با حریفانی همچون BMW سری۵، جگوار XF، مرسدس E کلاس و آئودی A6، مصداق یک مبارزه هیجان برانگیز خواهد بود.

مازراتی گیبلی
به نظر می‌رسد که گیبلی جدید شروع خوبی داشته، به ویژه با توجه به ظاهری خاص‌تر نسبت به رقبا و پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر وی شکل، می‌تواند جایی در دل خریداران برای خود نگاه دارد. ای کاش پیشرانه چهار سیلندر هم برای این خودرو در دسترس می‌بود، اما هیچ گزینه چهار سیلندری در کار نخواهد بود. بسیاری از تغییرات به استایل بیرونی زیبا، زیرکانه و مؤثر خودرو باز می‌گردد. جلو پنجره اقتباس شده از کانسپت آلفیری، چراغ‌های LED و قوس زیبای سپر جلو، به مثابه آرایشی جذاب بر چهره این جنتلمن ایتالیایی خودنمایی می‌کنند.

مازراتی گیبلی
این چهره جذاب، با خود دو مدل جدید به همراه آورده است: گرن لوسو و گرن اسپورت، که یکی بر طبل رفاه و راحت طلبی می‌کوبد و دیگری آوای جذابیت و اسپرت بودن را سر می‌دهد.

مازراتی گیبلی
البته تغییراتی نیز در باطن گیبلی صورت گرفته است. از جمله سیستم جدید کنترل پایداری که هدف از آن، جلوگیری از پیدایش هرگونه ناپایداری پیش از وقوع بوده و لقب کنترل یکپارچه وسیله نقلیه به آن اطلاق می‌شود. همچنین سیستم فرمان الکتریکی که برای اولین بار همراه گیبلی ارائه شده است و سرانجام مجموعه‌ای از فناوری‌های کمک راننده و ایمنی را نیز نبایست از یاد برد.

مازراتی گیبلی
کابین گیبلی سرشار از چرم ایتالیایی و تزئینات ابریشمی درجه یک است. البته کابین چندان اشرافی نیست و بکارگیری تزئینات اضافه در نسخه لوکس‌تر گیبلی نیز آنچنان کمکی به ارتقای سطح لوکس بودن کابین آن نمی‌نماید.

مازراتی گیبلی
خط تولید این خودرو شامل سه مدل گیبلی دیزل، گیبلی و گیبلی S با قوای ۲۷۱، ۳۴۵ و ۴۲۴ اسب بخار است که در اینجا ما با دونسخه دیزل و گیبلی اس به رانندگی پرداختیم. پیشرانه وی شش، همانطور که انتظار می‌رود، نرم و یکنواخت است اما در حالت دیزل کمی پایین‌تر از حد انتظار ما در شتاب‌گیری عمل می‌کند. در حالت گشت و گذار نیز با وجود نفوذ اندکی باد و صدای لاستیک‌ها به داخل، شاهد سواری خوبی از گیبلی بودیم، به گونه‌ای که برای مسافرت‌های طولانی نیز کاملا مناسب است.

مازراتی گیبلی
در عبور از مسیرهای باریک و پرپیچ و خم، اگرچه ناملایمات اندکی پدیدار شد اما در کل یکی از بهترین عملکردها را در مقایسه با سایر رقبا شاهد بودیم.
شما قادر به ایجاد تغییرات در حساسیت دریچه گاز، سفتی فرمان و همچنین تنظیمات کمک فنرهای اسکای هوک، به وسیله انتخاب حالت‌های رانندگی اسپرت و یا نرمال خواهید بود.

مازراتی گیبلی
تنظیمات اسپرت‌تر کمک‌فنرها در حین عبور از مسیرهای ناهموار، حسی ناخوشایند را در مخلیه سرنشینان عیان می‌سازد اما در جاده‌های صاف، عملکردشان محشر است.

مازراتی گیبلی
ضمنا گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به هنگام تعویض دنده، تمایل به دُرشت‌خویی داشته و گهگاه صدای تعویض مکانیکی دنده‌ها به گوش می‌رسد.
اگر به پیشرانه دیزلی علاقمند نیستید، گیبلی اس را که به موتور V-6 با ۴۲۴ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۵۷۵ نیوتن‌متر مجهز است را انتخاب نمایید، چرا که توان و گشتاور کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه S نسبت به مدل دیزل از استواری بیشتری برخوردار بوده و دارای شخصیتی کاملا متمایز با آن است. گیبلی اس بسیار سریع و پاسخگو بوده و نسبت به مدل دیزل ساکت‌تر است. به واسطه سیستم اگزوز جدید، صدای گیبلی اس واقعا اعجاب‌آور است و برای لذت بردن از این موسیقی احتیاجی به بالابردن دور موتور نخواهید داشت.

مازراتی گیبلی
در نهایت اگر به دنبال یک خودروی سالون سطح بالا هستید، انتخاب گیبلی دیزل در مقایسه با سایر رقبای با قیمت پایین‌تر و کابین های لوکس‌تر، کمی ناعاقلانه به نظر می‌رسد. اما اگر می‌خواهید آخر هفته‌ها با خودروی سالون خود به گشت و گذار در جاده‌های بیرون شهر بپردازید و از مناظر طبیعی لذت ببرید، گیبلی اس می‌تواند گزینه تحریک‌برانگیزی برای شما باشد. به هرحال این شما هستید که بایستی خودتان را به خاطر قیمت بالاتر استایل و شخصیت ایتالیایی گیبلی، نسبت به پرفورمنس و امکانات برتر سایر هم‌آوردان توجیه نمایید.

مازراتی گیبلی
منبع: carmagazine

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اوف عجب ماشینیه
    ولی هنوزم بی صبرانه منتظر اومدن پژو 508 هستم

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Just bentley continental

      ۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (563 ديدگاه)

      داداش برانم عجیبه چرا این قدر دیس خوردی

    2. armin

      ۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (420 ديدگاه)

      فرمونش عجیب حس ارزونی داره …

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. شاهين

      ۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      من عاشق برند مازراتی ام. گیبلی رو هم خیلی دوس دارم. ولی باید اعتراف کنم چهره گیبلی و حتی طراحی داخلش نسبت به اینکه با یه مازراتی طرف هستیم اونقد پر اباهت نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. hamid

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی قابل مقایسه با پانامرا یا سری 7 یا اس کلاس نیست حتی از پس کلاس E و سری 5 هم بر نمیاد
    (مقایسه ام تو بازار ایران بر اساس قیمتشه والا میدونم رقیب S کلاس نیست )
    شرافتاً اینو چطور میدن 2 میلیارد ؟
    همونطوری که پراید رو میدن 22 میلیون جواب قانع کننده ایی یافتم !!!

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. CNA

      ۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      تازه این ۲۰۱۸ میشه ۳ میلیارد?
      بعدشم اصلاً وارد نمیشه مگر بعضیا واردش کنن
      بعدشم برچسب ۵ میلیارد میزنن روش
      که پول ۱۰۰ تا گیبلی میشه

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    در برابر رقباش حرفی برای گفتن نداره
    ولی لاکچریتر از رقباشه
    گیبلی اصالت داره به همراه صدای خِرخِر اگزوزاش

  4. net

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    مشکل ماشینای ایتالیایی و انگلیسی اینه که با علم روز دنیا پیش نمیرن و سنتی عمل میکنند مثلا به سیستم صوتی اهمیت نمیدنن و اندرو ید اتو و اپل کار پلی وسقف سانروف و …….باید از ایودیa8 یاد بگیرن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      شما تو پست قبلی مزراتی این رو گفتی منم اینو گفتم:
      ((فقط گفتی سیستم صوتی،من بگم که بهترین سیستم های صوتی برای اتومبیل ها رو انگلیسی ها میسازن.
      Bowers & Wilkins
      meridian
      Naim
      bespoke audio
      و…..
      اینایی که گفتم رو میتونی یه سرچ کنی و به کیفیت مثال زدنیشون پی ببری.))
      خودروسازی انگلیسی کاملا با علم روز و حتی خیلی از مواقع جلوتر حرکت میکنه.

      1. net

        ۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3397 ديدگاه)

        خوب حرفه ای هستی این مارکهای صوتی رو از کجا میشناسی.ولی این ماشینای ایتالیایی و انگلیسی دوست دارن سنت رو حفظ کننند و مثل ایودیa۸ و بنز سری اس و بی ام و سری۷ بروز نیستند

      2. net

        ۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3397 ديدگاه)

        رفتم سرچ کردم شما راست میگی بهترین سیستمهای صوتی خودرو دنیا مال کشور انگلیس هست و بر روی ماشینای انگلیسی نصب شده مثلb&w و….جالب بود حتی روی بوگاتی شیرون هم سیستم صوتی انگلیسی نصب شده.بهترین و گرانترین مارک سیستم صوتی جهان برای اتومبیل کدام برند هست؟

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          نمیشه دقیق گفت واقعا کدوم بهترینه.
          ولی خودروسازهای انگلیسی تا اونجایی که من اطلاع دارم فقط از سیستم های صوتی ساخت کشور خودشون استفاده میکنن.
          شاید بشه گفت Bespoke Audio که برای رولز رویس تخصصی تر کار میکنه و دست سازه کیفیتی مثال زدنی داشته باشه.
          یا حتی naim که برای بنتلی میسازه.
          ولی از کمپانی آلمانی Burmester و دانمارکیه Bang & Olufsen که تو همین a8 که مورده علاقه ی شماست استفاده میشه هم نمیشه گذشت.

        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          سیستم صوتی که برای بوگاتی ساخته شده آلمانیه.
          ((accuton))
          تو ویرون هم از کمپانی دانمارکیه dynaudio برای ساختش استفاده شده.

        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          سیستم صوتی که برای بوگاتی شیرون ساخته شده آلمانیه.
          ((accuton))
          تو ویرون هم از کمپانی دانمارکیه dynaudio برای ساختش استفاده شده.((البته تو نسخه Grand Sport. تو نسخه معمولی از برمستر))

      3. net

        ۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3397 ديدگاه)

        پهلوان شما خیلی حرفه ای هستی.تو تهران بهترین جا برای سیستم بستن نمایندگی پایونیر اقای مقدم خیابان مطهری هست؟.ایران کار ایدیو سایتش هست.چون هر سال از کشور ژاپن نماینده پایونیر ژاپن چندین بار به این مغازه می ایند و دوره برای اموزش سیستم بستن حرفه ای اموزش میدن

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          لطف داری دوست من.
          ولی جواب سوالتون رو نمیتونم بدم،چون واقعا نمیدونم.
          از دوستان در پست های بالا بپرسین حتما کارتون رو راه میندازن.
          مخلص.

    2. amirh2g

      ۱۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (56 ديدگاه)

      رولزرویس شاید به نظر عده ای داشبورد ساده ای داشته باشه ولی همون داشبورد سادش ده ها برابر ماشین های دیگ ادمو مجذوب میکنه… داشبورد بنتلی های جدید هم ک شاهکاره و به شخصه داشبورد کانتیننتال جدید رو زیبا ترین داشبوردی میدونم ک دیدم. رنجرور هم ک واقعا داشبورد دلنشین و مدرن و نچندان شلوغی داره ک حس عجیبی به ادم میده. ولی برخلاف انگلیسی ها مازراتی هیچ وقت تو داشبورد زدن موفق نبوده و خب چون فراری و لامبو هم داشبوردشون سوپرکاریه و بقیه محصولات فیات هم بالا تر از مازراتی قرار نمیگیرن شاید بشه گفت زیبا ترین داشبورد ماشین های ایتالیایی الان یه چیز بین فراری جی تی سی فور لوسو با مازراتی کواتروپورته هست ک همین کواتروپورته هم نسبت به پانامرا جدید یا سی ال اس و ایودی کلاس هفت و سری شیش بی ام و هنوزم کابین ضعیفی داره… , و حتی به شخصه من طراحی کابین لکسس رو خیلی بیشتر از مازراتی میپسندم و اگه از المانی ها هم بگذریم دیگ انتخابی جز لکسس بنظرم نداری..(تو زمینه لوکس و لوکس اسپرت… البته با فاکتور گرفتن انگلیسی ها)

      در مورد سیستم صوتی انگلیسی ها هم بگم ک سیستم صوتی ک تو بنتایگا استفاده شده یکی از بهترین ها تو جهانه و اون سه تا باند مجزا ای ک روی هر در قرار داره خودش بیانگر همه چی هست

  5. net

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    چراغ عقب و جلو این مازراتی قدیمی شده و عقبش مثل جلوش کشیده نیست و طراحی داخلیش اگر یکپارچه مشکی بود قشنگتر بود تا رنگ کرم

  6. net

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    این مدل مازراتی لاستیک پهن و رینگ زیبایی داره اگر چراغ جلوش مثل کراس اور لوانته بود قشنگتر میشد.چراغ جلو مازراتی لوانته خیلی قشنگ و بروز هست

  7. ایمان

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فقط لوگوی مازراتی به اندازه کل خودروسازان وطنی ارزش داره حالا ماشیناش دیگه بماند

  8. Sajjad

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    عقبش اصلا انگار مزراتی نیست

  9. ساسان.م

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    رقبای آلمانیش رو ترجیح میدم

  10. ArchiKHAN

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    با شنیدن نام مازراتی، چه مفهومی در ذهن شما شکل می‌گیرد ؟
    ج ) این که به چه دلیل این ماشین این قیمت گزاف را داره …
    یه عمر گفتیم و متعصبان دیس دادن ، عنقریب درش بسته میشه که !!؟

  11. net

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    وقتشه مازراتی محصولاتشو بروز و طراحیشو تغییر بده

  12. AK_007

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    مازراتی سدان فقط کواتروپورته
    و کوپه گرن توریسمو

  13. good mood

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خیلی زیباست
    از رقبای المانی خاص تره و تعدادش محدودتره
    لایک مازراتی

  14. سروش

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    مدل قبلی تو ایران دو ملیارد خرید و فروش میشه . دوستان اگه اطلاع دارن تو کشور های دیگه مگه قیمتش چقدره؟ عاشق گیبلی هستم . اگه از لان کار کنم و ی ریال خرج نکنم دویست سال دیگه میتونم یکی بخرم

    1. امیرمحمد

      ۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      خیالت راحت فقط ۱۰۰ سال اولش سخته رفیق بقیش راحت تر میگزره

  15. صدرا

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    وای عالیه عاشقشم از شرکت مازراتی گیبلی خیلی یه دلم میشینه.
    پدال بررسی عالی بود خیلی لذت بردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا