شاسی بلندهای شرکتهای سازندهی خودروهای لوکس و اسپورت به منزلهی معدن طلا هستند. پورشه با ساخت شاسیبلند کاین سود زیادی نصیب خود کرد، خودرویی که به سرعت به پرفروشترین مدل کمپانی بدل گردید. جگوار نیز به دنبال به دست آوردن همان موفقیت با تولید کراس اوور اف پیس است.
مزراتی لوکس ساز بعدی از کشور ایتالیا است که دست روی سگمنت شاسی بلندها گذاشته است. مزراتی لوانته S در نظر دارد با طراحی خارجی و کابین زیبای خود پورشه کاین را شکست دهد. مهمتر آنکه این خودرو با قوای محرکهی قدرتمندی عرضه میشود. این خودرو درعینحال که خودروی خانواده بوده اما اسپورت بودن را فراموش نکرده است.
ما این شانس را داشتهایم تا زمان مناسبی با لوانته S در داخل و خارج جاده رانندگی کنیم. با گذشت مدت کوتاهی موارد زیادی دستگیرمان شد که ۵ تای آنها را برای شما بازگو کردهایم. با ما همراه باشید.
- این خودرو منحصربهفرد است
اشتباه گرفتن این خودرو با سایر خودروهای موجود در یک پارکینگ کاری سخت است. با وجود کاپوتی طویل و تناسباتی فربه مانند، لوانته ذات اسپورت خود را به نمایش میگذارد. سپس چراغها و جلوپنجره به همدیگر رسیده و در نهایت نیزهی سه شاخ مزراتی را به بیننده نشان میدهد. پشت جلوپنجره پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ساخت فراری قرار گرفته است. مزراتی این پیشرانه را با دو خروجی عرضه میکند: مدلهای پایه قدرت ۳۴۵ اسبی داشته درحالیکه مدلهای S قدرت ۴۲۴ اسب بخاری را ارائه میکنند.
چیزی که به برجستهتر شدن این خودرو کمک میکند صدای تولیدی آن است. شما هرگز صدای مزراتی را فراموش نخواهید کرد. این صدا خشن و بهطور غیرقابل اشتباهی ایتالیایی است.
- اما لوانته S آشنا نیز هست
اما به همراه تمامی قطعات و بخشهایی که لوانته S را جالبتوجه میکنند، قطعات آشنایی نیز وجود دارد. سوئیچها، دستهدنده، سیستم اطلاعات سرگرمی و… مخلوطی از چیزهای آشنایی هستند که در محصولات اخیر فیات کرایسلر دیده این. ما مطمئن نیستیم که مالکان مزراتی با دیدن این قطعات در شاسیبلند ۸۰ هزار دلاری خود خیلی خوشحال شوند. هرچند این موضوع خیلی هم بد نیست چراکه بسیاری از افراد سیستم اطلاعات سرگرمی UConnect را یکی از بهترین نمونهها میدانند؛ اما موضوع بد اینکه تمامی دکمههای فیزیکی که برای کنترل سیستم بکار میروند در هنگام تست عمل نکردند و مجبور شدیم همهی کنترلها را از صفحه لمسی انجام دهیم.
همچنین باید خاطرنشان ساخت لوانته از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیکی استفاده میکند که مشابه گیربکس جگوار اف پیس است. هرچند شیفتر الکترونیکی این خودرو گیجکننده است. دیگر محصولات فیات کرایسلر که از این شیفتر استفاده میکنند به خاطر رفع این مشکل فراخوان شدهاند بنابراین دیدن آن در لوانته جای تعجب دارد.
- لوانته روی جاده خیالانگیز است
در جاده فراموش خواهید کرد که لوانته S یک کراس اوور است. قدرت فراری واقعاً این خودرو را به سرعتهای هشداردهندهای میرساند. شتاب لوانته S تنها ۵.۷ ثانیه است. در بحث شتاب گیری این خودرو با کاین S هم قیمت برابری میکند. دیگر بخش فوقالعادهی این خودرو توزیع وزن فوقالعاده و تحویل قدرت است. لوانته S توزیع وزن ۵۰/۵۰ در جلو/عقب داشته و سیستم چهار چرخ محرک آن بهطور معمول نیرو را به چرخهای عقب میفرستد اما میتواند در مواقع لزوم نیمی از قدرت را به چرخهای جلو نیز منتقل کند.
این خودرو از فرمان هیدرولیکی سنتی بهره میبرد که همین امر کنترل خوبی را ایجاد میکند. بدون شک لوانته S شاسیبلندی است که قادر است هیجان زیادی ایجاد کند، چیزی که در خودروهای بزرگ به ندرت دیده میشود.
همچنین برخی تجهیزات کمکراننده همانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو با ترمزهای خودکار وجود دارد.
- آفرود؟ نه خیلی زیاد
آفرود کردن قطعاً در این زیبای ایتالیایی امکانپذیر است که این امر به لطف سیستم تعلیق بادی با ۵ حالت مختلف صورت میگیرد. سیستم چهار چرخ محرک لوانته نیز در انتقال قدرت از عقب به جلو کاملاً سریع عمل میکند اما یک مشکل بزرگ در بحث آفرود به تایرهای پیرلی ای بازمیگردد که روی جاده تمرکز دارند. علاوه بر این به منظور استفاده بهتر در آفرود شما نیازمند این هستید که به خوبی از موقعیت چرخهای جلو اطلاع داشته باشید و با وجود کاپوت طویل لوانته دانستن این موضوع کاری سخت است.
- کابین خودرو چگونه است؟
جدای از سوئیچها و سیستم اطلاعات سرگرمی آشنای لوانته، کابین این خودرو دقیقاً مشابه خودرویی با بهای آغازی ۸۳ هزار دلاری است. صندلیهای چرمی لوانته S با دوختهای زیبای قرمز و مشکی همراه شده و لوگوی مزراتی نیز در پشتسریها به چشم میخورد.
- قضاوت نهایی
برای مزراتی، این یک ورود خوب به بازاری است که جیپهای پرپولی را میطلبد. مشتریان این خودرو را دوست خواهند داشت و شاید اهمیتی به انتقادات کوچک ما ندهند. خریدن یکی از این خودروها مبلغ ۸۳ هزار دلار را نیاز دارد. البته این مبلغ بدون احتساب هزینه تحویل و برخی تجهیزات نظیر کابین بهبود یافتهی زگنا، تجهیزات کمکراننده و… است. شاید برخی افراد پورشه کاین S را ترجیح دهند؛ اما شاید برخی نیز دنبال خودرویی جالبتر و منحصربهفردتر باشند و لوانته S دقیقاً همان خودرو است.
منبع: autoguide
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵.
از نمای جلو به شدت زشت. اون دو تا چراغ کوچیک نه کاربرد مه شکن داره نه زیبایی خاصی داره.
جلوپنجرش ، کلا 8 تا ستون داره و آدم حس میکنه دست از بین اون ها رد میشه.
داخلش هم تعریفی نداره.
عقبش قشنگه.
فقط خاصه و آرم یک نیـزه ی 3 شاخه رو یدک میکشه ، فقط همین.
آئودی Q5 یا پورشه کاین خیلی با شکوه تر و زیباترن.
خرید مزراتی لوانته یک تصمیم اشتباهه ??
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵.
پدال !
با عرض سلام و درود ،
ببخشید یک انتقادی داشتم ،
.
جدیدا سر تایید شدن نظرات خیلی گیر میدی.
اومدین نرم افزار تایید کامنت ها رو به لغات بسیار زیاد و غیر منطقی حساس کردین.
میام از کلمه ی ” خریـدن” استفاده میکنم ، کامنتم میره واسه تایید. بعد که تبدیل به ” خرید” میکنمش کامنتم تایید میشه.
خیلی وقت ها تایید کامنت ها 24 ساعت طول میکشه.
آخه این درسته ؟!
این سیستم تایید کامنت اصلا جواب نمیده ، اصلا هم موثر نیست. هر روز هم متاسفانه حساسیتش داره بیشتر میشه و اعصاب خردکن تر میشه.
بازم میگم ، اصلا جوابگو نیست ، خیلی وقته عضو این سایتم و کامنت ها رو میخونم ، رکیـک ترین و بدترین حرف ها رو بعضی از کاربران زدن ، نظرشون هم نرفته واسه تایید و نمایش داده شده ، بعد از 5 ساعت دیدم که کامنتش رو حذف کردید. اون موقع که فایده ای نداره.
ولی من و بعضی دوستان که 2 کلمه حرف حساب ! میخوایم بزنیم هی دیدگاه هامون میره واسه تایید.
.
خواهشا اینقدر زیاده روی نکنید.
حساسیت سیستم تایید کامنت به بعضی کلمات خیلی خوب و به جاست.
به شرطی که اون کلمات حداکثر 30 تا باشن. آدم خیلی از اون لغات رو اصلا استفاده نمیکنه که به مشکلی بخوره.
من به قوانین سایت شما احترام میذارم و هیچ وقت از هیچ کدومش تخطی نکردم.
شما هم بی زحمت مراعات ما رو بکنید.
سامان اذری
۱۱ اسفند ۱۳۹۵مجید من تو کل سایت های ایرانی فقط پدال رو دیدم که اینجوری باشه
بعضی وقتها یه عکس اپلود میکنی یا از اپارات یه فیلم لینکش رو میزاری تا تایید بشه کلا اون مطلب قدیمی شده
دانيال
۱۲ اسفند ۱۳۹۵???ببین همین امروز سوارش شدم r8 که ۶ ماه پیش خریدم ۴ ماه بعد فروختم *** پورشه همیشه پورشه هست شتاب زیر ۱ ثانیه بزنه اپشن از اسمون بیاره بازم پورشه هست ولی این شاسی بلند فراریه توش بشین اون وقت بپرون مازراتی رویایه تو یه روز یه مازراتی سوار شو لوانته بورو تو خیابون یه روزم پورشه سوار شو برو دوستان من این ماشینو امروز سوار شدم و کامل تست کردم کیفیت داخل بینظیر سواری عالی زیبایی داخل واقعا معرکه وقتی ماشینو استارت میزنین هیچ برندی یادتون نخوتهد اومد طراحی بدنه منحصر به فرد کسانی که تو ایران مازراتی رو میبینن عده ای از حسادت مشکل دارن ولی اگه پوله این ماشینو بدن انتخابشون مازراتی هست ایتالیایی طراحی موتور فراری برند همین ماشینه
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱۲ اسفند ۱۳۹۵رفیق دانیال حق بت میدم جو ایران بد جور روت اثر گذاشته ………….
هیچ کجای دنیا مازراتی رو بر تر از پورشه نمی دونن جز ایران ………..
mehran911
۱۲ اسفند ۱۳۹۵منم همین پارسال بود یه میباخ exelero خریدم میدونی که کدومو میگم دقیقا همونی که تو دنیا کلا یکی بیشتر ازش نیست از همون خواننده رپ معروف حدود ۹ میلیون دلار خریدم اما حیف که با حال نکردم و پشیمون شدم میدونی چرا چون نه که من از رپ خوشم نمیاد و ماشینم قبلش دست خواننده رپ بوده دیگه هیچی مجبور شدم بدمش به پسر خاله ی سرایدار سر کوچه ی رفیقم اینا تازه به هزار شرمندگی مگه قبول میکرد ….
.
میدونی چیه آخه خالی بندی که کنتور نمیندازه که ….
.
.
گیریم که شما راست بگی دوست مرفه بی درد من
تو کشور ما مازراتی متاسفانه فقط یک اسمه واسه پز دادن
کسی مازراتی رو برتر از پورشه بدونه یعنی از خودرو هیچی نمی دونه
نه این که مازراتی بد باشه اصلا منظورم این نیست
نکته اینجاست که فیات با بی تدبیریش مازراتی رو پایین نگه داشته
.
حرف آخرم هم اینه که پول عقل فهم شخصیت و بزرگی نمیاره
دانيال
۱۲ اسفند ۱۳۹۵من شغلم پزشکی هست و دلیلی نمیبینم که دروغ به شما بگم من audi r8 رو lease کردم میدونی چیه lease کردن … اینجا یه کارگر ساعتی ۱۱-۱۴ دلار پول میگیره ببین چقدر میشه lease یه مکلارن 570 s میدونی چنده میباخ سوار ۱۹۹۸ دلار در ماه ? ببین اینجا برو لامبورگینی بگو میخوام ماشینو تست کنم گواهینامه میدی سوار میشی پس به من نگو مازراتی یه برند لوکس و گرونه که اگه بهترشو میخوای میری فراری میخری پورشه لوکس بودن مازراتی رو نداره یه بار یکی از دوستان گفت rolls Royce یا s مگه اس چی کم داره لوکس که هست هم سریعتره هم امکانات بیشتر داره پورشه فنی بودنش برندس ولی لوکس بودن به مانیتور و ۰-۱۰۰ تو ۳ ثانیه بزنه نیست اینجا کسی پوله زیادی نداره که بابت قیمت فضایی اپشن پورشه بده یه پانامرا ۲۰ تا سری ۷ یا ۲۰ تا اس هرچی باشه بنز و بی ام و سرن پول دارترن اینو یادت نره و مازراتی برندی نیست که هرکسی سوار شه سرویس ۱۲۰۰ دلار سرویس پورشه ۲۰۰ تا شما هم برو میباخ سواری کن
Alireza mansori
۱۲ اسفند ۱۳۹۵خوشم میاد فقط طرفدارای پورشه اینجا بدمیگن از مازراتی ?من نمیدونم این ماشین باهاشون چیکار کرده بابا دست از سرش بردارین اولین ببینینش بعد انقد بد بگین هر چقدرم بد باشه اخرش مازراتیه برند خاصه مهران جان صاحب این ماشینا که از اسمون نیومدن یا من یا تو یا یکی دیگه صاحب یکیشون میشیم اگه خدا بخواد آدم فضائیا که صاحبشون نیستن شما دیگه زیادی جدی گرفتی r8 که بوگاتی نیست برا اونا مثل ماشین ۱۶۰ تومنیه اگه برا ما حساب بشه میشه ۶۰۰ تومن بابا اینجا ولوو اینقده چیزه عجیبی نگفت
Madjid
۱۲ اسفند ۱۳۹۵بیخیال شو دانیال.
Ace
۱۲ اسفند ۱۳۹۵.
ای دانیال بد جنس ????
کلی من رو عصبانی کردی. ???
افسردگی گرفتم ???
دوست عزیز ، برو ان شالله حالت که بهتر شد بیا با هم صحبت کنیم ???
امين
۱۲ اسفند ۱۳۹۵اقا ace عصبانی نشو رفیق اقا راست میگه منم شنیدم لیس میکنن قیمتش خیلی خوبه هروقتم بخوای پس میدی یه چیزه دیگر میگیری حالا یکی پیدا شده تجربه داره که نباید اینطوری کنیم تجربشو گذاشته برامون ارث باباش که نیست ما ایرانیا بجای اینکه پشت هم باشیم همدیگرو مسخره میکنیم درست نیست به خدا مازراتی جزو لوکس تریناس همه میدونن پورشه مهندسی قوی داره
Archi KHAN
۱۱ اسفند ۱۳۹۵اصن قابل قیاس با پورشه کاین S یا حتی ماکان نیس …
( با احترام ، در یک کلاس خودرویی بودن یا نبودن را نخواین برا بار هزارم برامون توضیح بدید اساتید ! )
حسین وی
۱۱ اسفند ۱۳۹۵با اینکه موتورش برای فراریه ولی مزراتی بیشتر لوکس بودن رو تداعی میکنه به جای پرفورمنس
Kamran
۱۱ اسفند ۱۳۹۵? عشق به تمام معنا ?
faramarz
۱۱ اسفند ۱۳۹۵حرف نداره!
faramarz
۱۱ اسفند ۱۳۹۵حرف نداره!عالییییه
Reza
۱۲ اسفند ۱۳۹۵یک رویا پردازی کوچولو
اگه قیمت دلار عادلانه بود و همین طور هزینه های گمرک و چیزای دیگر
و این می تونست وارد بشه
الان بجا یک ماشین مثل سوزوکی ایران خودرو می تونستم این سوار شیم
افسسسسسسسوس
Archi KHAN
۱۳ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز نمی خوام رویات را خراب کنم
اما قیمت پایه ی این ماشین حدود 70 هزار دلاره و سوزوکی ویتارا حدود 20 هزار دلار
اگه تعرفه گمرک و چیزای دیگه بقول شما صفر هم باشه
قیمت دلار هم خیلی رویا گونه هزارتومان باشه
بازم این ماشین میشه 70 میلیون ، ویتارا میشه 20 میلیون …
اما اون افسسوس ات را پایه ام ، بیا باهم بخوریم
نت
۱۲ اسفند ۱۳۹۵چراغ کوچیک دایره ای زیر چراغ جلو خیلی بد هست
Reza
۱۳ اسفند ۱۳۹۵منظور من قیمت فعلی سوزوکی ویتارا بود که حدود 140 میلیون هست .
اگه قیمت دلار و هزینه های دیگه عادلانه بود میشد با 140 میلیون اینو سوار شد .
با شرایط فعلی و گران بودن بیش از حد ارز در واقع ملت دارن مجانی کار می کنند .
یه کارگر ساده در خارج حداقل 1500 دلار در ماه در میاره که درآمد یک مهندس در اینجا هم اینقدر نیست