مازراتی کواتروپورته یک خودروی لوکس مدرن از یک شرکت مدرن است. برخلاف آن چیزی که به نظر میرسد و انتظار میرود تا یک شرکت کوچک با فرآیند ساخت دستی خودرو را شاهد باشیم، در محل کارخانه مازراتی در تورین ایتالیا، ترکیبی از سنت و مدرنیته را در ساخت خودروها مییابیم.
ساخت یک کواتروپورته در این کارخانه با دقت و توجه به جزئیاتی نظیر صدای موتور و اگزوز به نتیجه ای با کیفیت و ظریف و مهندسی شده میانجامد. همان طور که میدانید کواتروپورته که در ایران هم تردد میکند، دارای یک موتور ۳ لیتری خورجینی توین توربو با توان ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر است. با این پیشرانه، این ماشین قادر است به شتاب صفر تا صد ۴.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد.۲۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
محسن
۳۱ تیر ۱۳۹۲واقعا فوق العاده است.. ای کاش ایران خودرو هم یکمی یاد می گرفت از این کارا
حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۲این و که به ما ربط نداره ول کن!متن زیر رو بخونید!!از مدیرعامل ایرانخودرو:
مهندس نجم الدین مهم ترین برنامه هاو اهداف استراتژی های کلان شرکت رابعد از سال 1392تولید و معرفی محصولات جدید از جمله خودروی سدان خانوادگی جدید، مدل سال خودروی سمندLX، ارایه و تولید خودروهای وانتسمند وPU1 در سال 1393، ارایه محصول رانا با موتور دیزل در سال 1393, ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های خانوادگی ایران خودرو در سال 1394 وارایه و تولید اولین محصولاز پلاتفرم های کوچک ایران خودرو در سال 1395عنوان کرد.
یعنی هر سال میگن چند سال دیگه!کلی هم پز میدن!!!!
Cobain
۳۱ تیر ۱۳۹۲من نفهمیدم آخر منظورشون از این سمند سال ، پژو پرشیای سال ، پیکان سال ، فرغون سال چیه ؟ یه چراغ عوض می کنن میشه سمند سال ؟
حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۲لینک های زیر رو ببینید:
http://3raj.com/961/%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%AF/
http://www.donyayekhodro.com/%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B2-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1/
اگر اقای منطقی رو عوض نمی کردن…هی …
بین منطقی و نجم الدین هر کی با منطقی موافقه لایک کنه و هر کی با نجم الدین موافقه دیس لایک کنه!!
parsa
۳۱ تیر ۱۳۹۲هر ملتی احساس مسئولیت بکند در همه زمینه ها موفق خواهد بود سازندگان این خودرو برای آسایش و رفاه مشتریانشون وبرای کیفیت وبروز بودن محصول کارخانشان وهمینطور نام کشورشان واقعا ارزش قائلند.و در ضمن ملتشون هم در برابر خرید هر نوع کالایی تن در نمیدن مگر از با کیفیت ها باشه…بر عکس کارخانجات ما وملتمون……
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۲بچه ها لطفا راهنمایی کنید.
دو دل شدم .
نمیدونم بچه ها کدوم،ماشین بهتره.
اسپورتیج یا ix35.
لطفا، راهنمایی کنید………………..
می خوام بخرم………………………
suv
۲ مرداد ۱۳۹۲اسپررتیج… .
رامتین
۳۱ تیر ۱۳۹۲نمیدونم چرا اینقدر ایران خودرو یا مثلا پراید را با اتومبیل سازهای اروپایی مقایسه می کنیم؟!
بابا همین سمند هم کافیه، مگه الکیه به پیشرفت اونها برسیم. باید خدمت دوستان بگم که از نظر “دانش” و علم پایه، ایرانی ها از مهندسان برتر دنیا “با اختلاف” برترند ولی واژه “صنعت” با “علم” واقعا متفاوته. مشکل ما “تجهیزات و برنامه ریزی” هست و البته با توجه به ساختار شهرسازی کشور، سعی کنید درآمدی داشته و یه مزدا3 هم بخرید از هر نظر عالی هست. بفکر مازراتی نباش.
mahmooood
۳۱ تیر ۱۳۹۲قیمتش تو ایران و ایتالیا فقط تو چند تا 0 تفاوت داره!
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۲اقا من دنبال ماشین شاستی بلند می گردم ،بعد تو میگی مزدا بخرم.
لا.
feri 007
۱ مرداد ۱۳۹۲به نظرم بجای اون دو گزینه ی کره ای یه دونه میتسوبیشی ASX ژاپنی با کیفیت تر بخری خیلی بهتره… ولی در حالت کلی میگم وایستا ببین قیمتا چی میشه… اینجور که معلومه دلار داره میاد پایین… من میگم نیمه ی دوم امسال بخری بهتره…
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۲ک کارشناس صنعت خودرو:
همکاری با چین موجب افت کیفیت می شود
پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان ایران چاره ای جز همکاری با شرکت های چینی ندارند.
رمضانی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در شرایطی که خودروسازان اروپایی از همکاری با ایران خودداری می کنند، همکاری با شرکت های چینی انتخاب از سر ناچاری است که در وضعیت کنونی شراکت با این کشور نیز به سختی انجام می گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: خودروسازان اروپایی تمایلی به همکاری با ایران ندارند زیرا در این صورت خود نیز دچار تحریم ها می شوند و با توجه به اینکه انتقال ارز از ایران به دیگر کشورها بسیار مشکل است هم اکنون تنها گزینه موجود کشور چین است که ما در نقل و انتفال ارز با این کشور نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی تأکید کرد: به دلیل اینکه خودروسازان کره ای بیشتر با آمریکا همکاری دارند تمایل چندانی به مشارکت با خودروسازان ایرانی ندارند و این ضرورت وجود دارد که خودروسازان فعلاً روابط خود را با شرکت های چینی حفظ کرده و منتظر شرایطی که در دولت جدید ایجاد می شود باشند.
این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: واردات قطعه از کشور چین قطعاً کیفیت خودروها را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا در شرایطی که امکان واردات از هیچ کشوری وجود ندارد خودروسازان ناچار به خرید محصولات بی کیفیت می شوند.
وی تصریح کرد: کشور چین تمایلی به انتقال دانش فنی خود ندارد و عمدتاً قطعات بی کیفیت خود را به کشورهای جهان سوم صادر می کند.
وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر افت کیفیت خودروها باعث ایجاد رکود شدیدی در بازار شده است که ادامه این روند صنعت خودروسازی را با مکشکلات جدی مواجه می سازد.
وی متذکر شد: قدمت خودروسازی ایران بسیار بیشتر از قدمت صنعت خودرو چین است اما رشد کشور چین بیشتر و مشکلاتش کمتر از کشور ما بوده است.
وی مخالفت شدید خود را با چینی شدن خودروسازی کشور اعلام کرد و عنوان کرد: متأسفانه در شرایط کنونی خودروسازان چاره ای جز چینی شدن ندارند.
رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که در فضای سیاسی تمایل خودروسازان اروپا، کره و ژاپن برای همکاری با خودروسازان ایرانی بیشتر شود.
پویا
۳۱ تیر ۱۳۹۲ali آقا شما اسپورتیجو بخرین به نظر من هم بهتره همم اینکه از ix35 خواص تره خودشم رنگه آجری..
حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۲بین اسپورتیج و ix35
اگه واسه چند سال میخوای ix35
اما به سانتافه و تویوتا راوی هم فکر کن!!
ali
۱ مرداد ۱۳۹۲اگه پول داشتم ، خوب معلومه سانتافه می خریدم،تویوتا راوی هم زیاد چنگی به دل من نزد.
خیلی ممنون…..
moein
۳۱ تیر ۱۳۹۲عالی عالی عالی
ماشین رو اصالت این برند نمیاد
واقعا فوق العادست مازراتی ♥
رضا
۱ مرداد ۱۳۹۲طراحی مازراتی خیلی بهتر و زیباتر از پورشه و استون مارتین هست…
من که از بقیه بیشتر می پسندمش…
MAHDI
۱ مرداد ۱۳۹۲ای کاش سدان گیبلی هم وارد بشه تا حد اقل تو بلوار اندرز گو یا تو نمایشگا های امیر اباد از پشت شیشه بشه دید نشستن پشت اینا که ارزوی محاله اخه ادم چی بگه ……..
mahsa-alman
۲ مرداد ۱۳۹۲میدونید علی دایی مازراتی خریده؟
جلال
۳ مرداد ۱۳۹۲باحاله ولی خواهشا به قیمتش هم نگاه کنید.
قیمتش دو برابر ماشینهای لوکس هم طراز خودشه!