قرار بود مازراتی جانشین معنوی سوپراسپرت MC12 را در ماه می امسال رونمایی کند اما شیوع ویروس کرونا موجب شد این اتفاق به تأخیر بیفتد. طبق برنامهریزی جدید این شرکت، MC20 در رویداد بزرگی بنام MMXX رونمایی خواهد شد که در سپتامبر امسال در مودنا برگزار میشود. با توجه تصاویر جاسوسی رسمی این خودرو که اوایل سال جاری منتشر شدند، این سوپراسپرت موتور وسط میتواند طراحی رترو با چراغهای الهام گرفته از پورشه و دماغهٔ پایین و پهنی داشته باشد.
حال گرافیستهای موتور وان دقیقاً همین مسیر را در پیش گرفته و رندری از MC20 را با ترکیبی از عناصر تهاجمی و ویژگیهای رترو طراحی کردهاند. البته لازم به ذکر است، تصاویر جاسوسی که توسط مازراتی منتشر شدهاند میتوانند نشاندهندهٔ یک نمونهٔ آزمایشی غیر اصلی و گمراهکننده باشند زیرا به نظر میرسد در این خودرو سعی شده شکل و اندازهٔ واقعی MC20 با پانلهای بدنهٔ غیرواقعی پنهان گردد. بعلاوه، این تصاویر در شب گرفته شدهاند که این هم بیشتر به اسرار سوپراسپرت مازراتی اضافه میکند. در همین حال، کارکنان موتور وان ایتالیا فرصت گفتگو با نمایندگان مازراتی را یافتهاند و به آنها اجازه داده شده تا از یک پروتوتایپ جدیدتر MC20 عکس بگیرند. به گفتهٔ آنها، این خودرو بیشتر شبیه یک سوپراسپرت مدرن است تا این رندر رترو.
اما صرفنظر از طراحی، سوپراسپرت جدید مازراتی باید کاملاً توانمند باشد. طبق اطلاعات اولیه، MC20 به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو مجهز خواهد بود که توسط خود مازراتی توسعه یافته و میتواند بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. فعلاً هیچکدام از این اطلاعات تأیید نشدهاند اما گزارشات اخیر حاکی از آن است که نیروی پیشرانهٔ شش سیلندر این خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا میکند. همچنین گفته میشود ساخت نسخهٔ تمام الکتریکی آنهم در برنامهٔ مازراتی هست.
JOJO
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چرا ۹۱۱ هارو ریختن تو مازراتی ها :|
من هم فرزند کسی هستم.یانکی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خدا وکیلی این خرجهای بدونه برگشت رو چه حسابی انجام میشه.اگر فیات کرایسلر قراره سوپر اسپرت جدید معرفی کنه حقه داج هستش که نسل جدید وایپر رو بده بیرون.شک نکنید این مازراتی جدید هم بیاد بیرون میشه یه سر خر مثل لوانته.بهترین کار برای پیشرفت کمپانی فروش شاخهای ضرر ده و بدونه مشتری ایتالیاییه.من نمیدونم به چی فکر میکنن وقتی تمام در آمد کمپانی از شاخهای آمریکاییه چرا هزینه رو جای اشتباه میکنن.
Reza
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹تلفیقی از نیسان GT-R و اسطوره تاریخ ۹۱۱
ممد ژانگولر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹عقب نیسان جی تی ار
جلوی پورشه
چه شود
کرونا ادامه پیدا کنه بهتره ?
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹quarantine
ممد ژانگولر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹????
Hamidreza
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹این چیه خدایی
خیلی زشته
یکی میگفت طراحی این از بعضیا بهتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PORSCHE
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹حمیدرضای عزیز.توجه کن که تو متن اومده که احتمالا پنل های بدنه اش غیرواقعی ان.
Hamidreza
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹خدا کنه اینطور باشه
خدایی این در حد مازراتی های دیگ نیس
سینا BMW
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اون عکس آخر رو اول که دیدم فکر کردم ۹۱۱ بوده ولی مازراتی بود. باید روی جلوش کار کنن
Moein
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دوستان خوبه ذکر شده اینها همه حدس و گمان و تفکر اون طراح با توجه به پوشش های استتار شده است
مطمئن باشید موقع رونمایی مازراتی همه رو شگفت زده میکنه چون غیر اینم ازش انتظار نمیده
به امید روزهای پر فروغ برای همه نمایندگان ایتالیا مخصوصا آلفا و مازراتی?
OMID
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹توی عکس ها شبیه ماشینایlmp2 به نظر میاد تا حدی
ولی قدرتش کم نیست؟ واسه یه سوپر اسپورت توئین توربو جدید
میتونستن یه موتور الکتریکی اضافه کنن که بهتر بشه
تقریباً مطمئنم این v6 داخل ماشین همون v6 جیولیاس که یعنی ماله فراریه که خبر خوبیه (ولی نمیشه مطمئن بود)
Mohammad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چرا طراحیش ایجور شده؟!
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دیدین بعضی بازیگران میان تو سینما گل میکنند اما بعد از مدتی به هر دلیلی خبری اَزَشون نیست ، جریان مازراتی هم اینطوریه که بعد مرتها یه ماشین رونمایی میکنه ترند خبرهای رسانهای دنیاست اما زمانی که باید نسل جدید بده بیرون تا عقب نیوفته از رقبا ، به خواب زمستونی میره و هر از گاهی یه همچین مسخره بازیهایی میکنه .
یعنی باید گِل گرفت دره اتاق مدریت فیات و مازراتی را که عرضه استفاده از این برند مطرح جهانی را ندارند و حتماً باید به پیسی بخورند تا یه چینی یا هندی بیاد بخردش و یه حال اساسی بِهِش بده .
به جزء آلمانیها ، تمام اروپائیها ترسو هستند در ارائه نسل جدید و ارتقاء ماشیناشون که اینقدر دست دست میکنند که دیگه تاب رقابت با دیگران را ندارند و آماده میشن برای واگذاری و فروش .
وای که چند سال پیش وقتی مازراتی تازه اجازه واردات گرفته بود ، تو خیابون عباسآباد از بالا تا پائینش مازراتیها غرش میکردند و من در هِیرت صدا بودم که این صدا از کجا میاد یه دفعه میدیدی یه نمایشگاهی از دوتا چهارراه پائینتر داره گاز میده و صداش به ما میرسید ، این یکی قطع میشد ، یه نمایشگاهیه دیگه شروع میکرد ، کلاً یه مدت فیلمی بود خیابون عباسآباد ، اما من عاشق همون وقتها بودم یه دل خوش بود با بازاری مکاره که از کوچیکو بزرگ حال میکردن بماند اون زمان پورشه ۹۱۱ فول صفر حدود ۳۶۰ میلیون بود و یه مازراتی از بالای ۶۰۰شروع میشد تا ۹۰۰ .
یعنی رنگوبویی داده بود به ایران که یه مدت میگفتن اصلاً مازراتی نمیتونه جوابگو نیاز بازار ایران باشه و جالبه بدونید نمایندگی مازراتی در کل خاورمیانه دست یه ایرانیه که میگفتن اهل شیرازِ و آدم خوبیه و کاری به هیچ جریانی نداره و از تاجران قدیمه ، فامیلیش یادم نیست ولی تعریفش زیاد بود اونوقتها .
علی"P.F"
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹گرن توریسمو با گذشت سال ها از طراحیش از این خیلی جذاب تره :/
Ali Keyhani
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹به غیر از 911 به نظرم به آلفا 4c هم خیلی شبیه
Hadi
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بالاخره مازراتی هم بعد چند سال میخواد یه مدل جدید بزنه…
اگه با همین مشخصات تولید بشه معرکه است…
فرشاد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹از مطلب cls کسی سوئیچ کنه رو این تسمه تایم پاره میکنه
فیات یه جوری افتضاحه هم خودش هم زیر مجموعه هاش انگار اخوندا ادارش میکنن
حسین دهمرد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اینکه همون آلفاست. خداکنه رندرها اشتباه باشه.
دو قرونم روی دوج سرمایه گذاری کنین حیفه.
چواد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹نمیدونی پس دوچ وایپر چیه…وگرنه نگاه هیچ ماشینی نمیکردی…فن هیچ برندی جز وایپر نمیشدی پسر جان
viper-p
۱۲ تیر ۱۳۹۹فقط خودم میدونم چی میگی…?
امین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹منکه فک نمیکنم با این طراحس تولید شه اگه این باشه خیلی خیلی افتضاحه حداقل امیدوار اون صدای بی نظیر مازراتی رو ازش نگیرن