پس از انتشار تیزرهای مختلف و تأخیر به خاطر شیوع بیماری کرونا، مازراتی سرانجام سوپراسپرت کاملاً جدید MC20 خود را رسماً رونمایی کرده است. شاید مهمترین ویژگی این خودرو پیشرانهٔ آن باشد زیرا در سینهٔ MC20 یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی کاملاً جدید قرار گرفته که صددرصد ساخت مازراتی است. این موتور به سیستم احتراق برگرفته از فرمول یک و سیستم تزریق سوخت دوگانه مجهز شده که به لطف این ویژگیها ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میشود. به لطف این ترکیب، MC20 در کمتر از ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. علاوه بر این پیشرانهٔ درونسوز، مازراتی یک قوای محرکهٔ تمام الکتریکی را هم برای سوپراسپرت خود در نظر گرفته که البته فعلاً مشخصات کامل آنرا اعلام نکرده است. بااینحال گفته شده MC20 الکتریکی ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. بُرد این نسخه نیز ۳۲۳ کیلومتر اعلام شده است.
در ساختار MC20 از فیبر کربن زیادی استفاده شده و به همین دلیل وزن آن به زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم رسیده است تا از لحاظ نسبت قدرت به وزن در کلاس خود بهترین باشد. در بخش طراحی بیرونی خودرو هم در جلو شاهد جلوپنجرهٔ عریض و اسپلیتر برجستهای هستیم که بالاتر از آنها چراغهای LED و دریچههایی برای کمک به تولید داونفورس جای گرفتهاند.
در نمای جانبی سوپراسپرت مازراتی درهایی جلبتوجه میکنند که به سمت بالا باز میشوند و نوید سهولت در ورود و خروج را میدهند. دستگیرههای در از نوع بیرونآی، رکابهای آئرودینامیکی، سقف شناور و رینگهای ۲۰ اینچی هم از دیگر ویژگیهای این قسمت هستند. وظیفهٔ متوقف کردن این سوپراسپرت ایتالیایی بر عهدهٔ دیسکهای خنک شونده با قطر ۳۸۰ میلیمتر در جلو و ۳۵۰ میلیمتر در عقب است درحالیکه امکان سفارش دیسکهای کربن سرامیکی هم وجود دارد که ۱۰ میلیمتر در جلو و عقب بزرگتر هستند.
احتمالاً جذابترین نمای MC20 قسمت عقبی آن است زیرا در اینجا گلگیرهای پهن، دو سر اگزوز اسپرت در بالای یک دیفیوزر بزرگ، خروجیهای هوا، چراغهای LED باریک و شیشهٔ عقب با طرح نیزهٔ سه شاخ لوگوی مازراتی، نمای زیبا و جالبی را ایجاد کردهاند. به گفتهٔ مازراتی، طراحی و آئرودینامیک MC20 به لطف بیش از هزار شبیهسازی کامپیوتری و دو هزار ساعت کار در تونل باد دالارا، عالی خواهد بود بهگونهای که ضریب درگ آن به کمتر از ۰.۳۸ رسیده است. مازراتی همچنین ساخت نسخهٔ کانورتیبل این سوپراسپرت را هم تأیید کرده است که احتمالاً سال آینده معرفی خواهد شد.
MC20 در داخل از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی به همراه یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار است. کنسول مرکزی با روکش فیبر کربنی، شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند و انتخابگر حالات رانندگی با حالتهای GT، مرطوب، اسپرت، کورسا و ESC خاموش هم دیگر ویژگی داخلی این سوپراسپرت ایتالیایی است. در اینجا همچنین غربیلک فرمان فیبر کربنی، دکمههای بزرگ برای استارت و لانچ کنترل، پدالهای آلیاژی، صندلیهای سابلت و سیستم صوتی Sonus Faber هم به چشم میخورد.
قرار است تولید MC20 از اواخر امسال آغاز شود اما مازراتی از هماکنون سفارشات خرید آنرا میپذیرد. طبق گزارشها، قیمت این ماشین در ایالاتمتحده از ۲۱۰ هزار دلار شروع میشود.
ارشیاsvj
۲۰ شهریور ۱۳۹۹عجب چیزی شده!!!!????
Reza
۲۰ شهریور ۱۳۹۹خوبه ولی میتونست بهتر از اینم بشه
Hadi
۲۰ شهریور ۱۳۹۹این دقیقاً همون چیزیه که سال ها از مازراتی انتظارشو داشتم ?
یه سوپر اسپرت موتور وسط پر قدرت با طراحی ناب ایتالیایی همراه با قدرتی خیره کننده و مهندسی چشمگیر دمت گرم مازراتی روز ما رو ساختی..
این ماشین خیلی خاصه ??
.? Maserati mc20?
Reza.M
۲۰ شهریور ۱۳۹۹مکلارن 570 و پورشه 911 توربو اس رو هدف گرفته…از الان میگم هد شات میکنه دوتارو
Moein
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ای جان❣️?
بالاخره اومد ????
امیدوارم این ماشین سر آغازی باشه برای بازگشت به اوج مازراتی
Ragera.Loeded
۲۰ شهریور ۱۳۹۹پشتش شبیه i8 هستش
عجب چیزی شده؟؟
فقط نسبت به قیمتش میتونیم بگیم ماشین خوبیه
یانکی
۲۰ شهریور ۱۳۹۹خیلی جالبه شاخهای آمریکایی جونشون در بیاد بفروشن مشتری جمع کنن بعد ماشین جدید سهم شاخهای ضرر ده ایتالیایی.خدا وکیلی ارزش نسل جدید وایپر بیشتر بود یا ساخت یه ماشین بدونه پیشینه و گرون قیمت اونم تو رده غولها.خدا وکلیکی یه کراس اوور وی8 از داج بیاد بهتر میفروشه یا لوانته ای که بیشتر روزهای سال خط تولید خوابه چونکه مشتری وجود نداره.حالا ببینید دیگه اگر شکست نخورد تو بازار.
Moein
۲۰ شهریور ۱۳۹۹????
تو توهم و خیالات خودت بمون
یعنی خوشم میاد اسم مازراتی بدجور سنگینی میکنه که تا به خبری ازش میاد بدو بدو میاد نظرات گهر بارت رو کپی پیست میکنی
یانکی
۲۱ شهریور ۱۳۹۹من نگفتم از مازراتی و آلفا بدم میاد اتفاقا دوسشون دارم ولی این کارها عین بی انصافی و نامردیه.خدا وکیلی خودت نگاه کن اون همه خرج کردن لوانته رو ساختن گیبلی کواترو پورته رو به روز رسانی کردن آخرش چی شد مخصوصا لوانته که انقدر بی مشتری مونده که هی خط تولیدش رو تعطیل میکنن.آلفا هم همینطور.ولی یه نگاه ففط به داج بنداز با سه مدل ماشین که دوتاشم تو قسمت سواری هستند که روز به روز تو کل دنیا فروششون کم میشه هم چنان در صدر اخبار و تیراژ تولید عالی.حتی دورانگو هم تو کلاسی هست که رقابت وحشتناکه و این رده فروش زیادی ندارن ولی مهشر کرده.حالا فکر کن به جا لوانته یه کراس اوور قلدر با موتور هلکت میساختن چی میشد.حالا هم میبینیم دیگه اگر مازراتی دوباره یه ضرر وحشتناک نزد به کمپانی.فقط یه رم تو هر سال به اندازه دها سال شاخهای ایتالیایی فروش داره.
SFXSuperFast
۲۱ شهریور ۱۳۹۹انجینش خداس
۳لیتر ۶۳۰اسب!
نیسان GTR نیسمو ۳۸۰۰cc قدرتش ۶۰۰اسبه
آلفا جولیا کوادرو ۲.۹لیتری ۵۰۵ اسبه
پورشه پانامرا ۴اس ۳لیتر ۴۳۰اسبه
همه شون V6 توربو
مازراتی با حجم یکسان ۲۰۰اسب بیشتر تحویل میده!
مهرآیین
۲۰ شهریور ۱۳۹۹یک طوری قیمت ماشین بالا رفته است که باید مواظب باشید نزنند به شما چون آن وقت اگر یک خط روی آن بی افتد مالک آن ماشین میتواند ادعای خسارت کند . قیمت ماشین گران نشده بلکه مسخره شده و این طوری که قیمت ماشین دارد بالا می رود مثل این می ماند که ماشین دارد خرج ما را می دهد به جای این که ما خرج ماشین را بدهیم!!! این چه وضعیست؟؟ خودروساز می گوید گرانی دلار باعث افزایش قیمت خودرو شده و سعی دارد ثابت کند که حرفش منطقیست!!! حتی با احتساب قیمت دلار 25000 هزار تومانی باز هم می شود با این پول ها با همین ارزش پول ملی ماشینهای به روز دنیا را خرید . چرا ما باید پول یک بنز را بدهیم پژو پارس سوارشیم ؟؟؟؟
blackburn
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ول کن مازراتی رو بچسب همه خوشحلن ماشین گرون میشه چون به نفع خودشون هم هست نمونش خود من تا 2 سال پیش 100 تا بهم میدادن امروز 500 تا بیشتر
مهرآیین
۲۰ شهریور ۱۳۹۹آیا خوشحال شدن از گرانی معنایی دارد!!؟؟ چنین حرف هایی واقعاً تاسف برانگیز است .
آروین
۲۰ شهریور ۱۳۹۹بزرگواری که عقلتون به چشماتونه! اگه الان قیمت ماشینتون ۵ الی ۶ برابر شده، و فکر میکنی صاحب ۵۰۰ میلیون بیشتری، باید خدمتتون عرض کنم که برای خورد و خوراک و تامین نیازهای روزمره باید دو برابر همین ۵۰۰ میلیون خرج کنی تا بتونی مثل قبل زندگی کنی.
حالا دو روز دیگه که کارتون به تعمیرگاه رسیدو از قیمت قطعات بنجل که ۱۰برابر شده اشکتون دراومد، بیا احساسات زیباتو دوباره تو همین کامنتا با ما شریک شو
javad
۲۰ شهریور ۱۳۹۹داری شوخی میکنی دیگه؟
Sajjad
۲۰ شهریور ۱۳۹۹بعضیا *** خودشون راحتن ولی اطرافیانشون نه
چقدر تو زرنگی ناقلا
ممد ژانگولر
۲۰ شهریور ۱۳۹۹داداش بلک بورن
اینا که خوشحالی نداره
همین الان اگه تصمیم به تعویض ماشینت با یک ماشین بهتر تر رو داشته باشی برو ببین چقدر پول یامفت ناقابل ازت درخواست میکنن !!!
مثلا تویوتا اکونومی بخوای با یک برند لوکستر مثل جنسیس جابجا کنی حداقل باید یک میلیارد تومانی از جیب مبارکت بپره ?
علیx76
۲۰ شهریور ۱۳۹۹موعد بیمه ی پرایدمون ، کف تعهد بیمه ی ثالث ۸ تومن بود
ولی با مادرم صحبت کردم و راضی شد ۲۰۰ تومن بیشتر بده تا بیمه با تعهد ۳۰ تومن خسارت مالی بگیریم
منظور اینکه الان به یه ۲۰۷ یا دناپلاس بزنی و خیلی ساده ، دوتا چراغ و سپر نیاز به تعویض داشته باشه و صافکاری و رنگش حداقل ۸ تومن میشه
دانیال
۲۰ شهریور ۱۳۹۹دوست داشتنیه
بهنام
۲۰ شهریور ۱۳۹۹بسیار بسیار زیبا. دیر اومدی ولی خیلی خوب اومدی آقای مازراتی
RezaRs
۲۰ شهریور ۱۳۹۹خدایی چیز نابی از آب در اومده خیلی خوشکله همون چیزی که از مازراتی انتظار می رفت
به لطف اقا زاده های عزیز حتما میبینینش
محمد
۲۰ شهریور ۱۳۹۹نسبت به برند و امکاناتش قیمت مناسبی داره
وفروش خوبی خواهد داشت
behnam1012
۲۰ شهریور ۱۳۹۹برازنده ی نام بزرگ مازراتی ??
مازراتی
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ی طراحی عالی و بی نقص همه چی که از نظر ظاهری عالیه باید دید از نظر فنی چه حرفایی برا گفتن داره
خوشبحال اونایی که میتونن امثال این شاهکار حداقل از نزدیک ببینن بجایی رسیدیم که داشتن ی ماشین درست و حسابی در آرزوهامون نمی گنجه دیگه باید آرزوی دیدنش داشته باشیم
ی سوال رقیب این مدل چه ماشین هایی هس؟
R
۲۰ شهریور ۱۳۹۹هوراکان
Aran Milan
۲۰ شهریور ۱۳۹۹چرا ایتالیایی جماعت انقدر تو طراحی خوبن?
محمد
۲۰ شهریور ۱۳۹۹جوووونننن??
blackburn
۲۰ شهریور ۱۳۹۹اوففففف لعنتی ترکوند
همینه
چیزی که انتظار داشتم
مازیار
۲۰ شهریور ۱۳۹۹وای این چقدر خوشگله????
سعید روشن
۲۰ شهریور ۱۳۹۹کلا هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت.بی نقص به نظر میاد
(Saeed(peugeot
۲۰ شهریور ۱۳۹۹فوق العاده شده این جنتلمن ایتالیایی
احمدرضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۹فوق العاده زیباس
اما یه مقداری بنظرم شبیه جگوار شده
Amin-maserati
۲۰ شهریور ۱۳۹۹وایییی درست همون چیزی که از مازراتی انتظار میزفت من خودم عاشششق مازراتی ام یعنی این برند منو ناامید نکرد و نشون داد با تجربه ای که داره میتونه خیلی بنتر عمل کنه امیدوارم نمونه های سوپر اسپرت بیشتری بشه با اون لوگوی محشرش
Ferrari
۲۰ شهریور ۱۳۹۹دقیقا زمانی که همه فکر میکردیم مازراتی تموم شده، مازراتی با معرفی این ماشین همه رو غافلگیر کرده و نشون داد با سرمایه گذاری چندساله روی این برند، میتونیم شاهد معرفی مدلهای مدرن و خاص مازراتی و رقابتش ما غول های المانی باشیم
Mahdi
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ماشین خیلی خوبی ولی قیمت بالایی داره
OMID
۲۰ شهریور ۱۳۹۹طراحی عقب و نمای جانبی عالیه
نمای جلو رو من زیاد دوست ندارم انگار زیادی ساده هست (شاید توی نسخه های پیست محور درست بشه)
موتورش خیلی به روز و خلاقانه هست
مثلا ignition chamber داره
یه محفظه جداگانه که توش سوخت و هوا میاد و توسط شمع محترق میشه بعد وارد محفظه اصلی سیلندر میشه و ترکیب سوخت اصلی رو شعله ور میکنه
برتریش اینه که احتراق به جای این که توسط یه جرقه شروع شه توسط مقدار بیشتری سوخت شعله ور شروع میشه در نتیجه مقدار بیشتری از ترکیب سوخت و هوا میسوزه و یک دست تر هم میسوزه و درنتیجه قدرت بیشتر میشه
ali
۲۰ شهریور ۱۳۹۹اخرش نفهمیدیم چرا ایتالیاییا تو طراحی اینقدر تکن.
به یاد داوینچی افتادم. کشوری که رنسانس رو شروع میکنه همینه.
بعد اینجا استاد دانشگاهمون میگه اروپا با رنسانس سقوط کرد. چون مذهب کم رنگ شد. استاد تاریخ و تمدن اسلامی مون اینو گفت.
عجب ماشینی شده. همون مازراتیهای قدیمی که تو تهران باهاش دور دور میکنن به نظرم با سوپر اسپرتای ۲۰۲۰ میتونن مقایسه بشن.
اقا یه چیز دیگه . یکی از نمایشگاه های ولیعصر نزدیکای تجریش. یه ماشین اورده. مدل ۲۰۲۰. بی ام و سری ۷. پلاک دائم. بحثش بود گفتن یکی نیست. چندتا اورده.
کسی میدونه چطور میارن و چطور پلاک دائم میگیرن؟ و عجیب سریعا به فروش میره.
Volvo
۲۰ شهریور ۱۳۹۹اون سری هفت رو فیس لیفت کردن تو ایران و گرنه خود ماشین مدل 2017 هست ….. درکل ماشینی که تو کارگاه فیس لیفت کنن ارزش خرید به هیچ عنوان نداره….
علی
۲۰ شهریور ۱۳۹۹اون قسمت وسط با سه تا دکمه، یکم احساس خلوتی و ساده بودن نداره؟
مهدی موتورز
۲۰ شهریور ۱۳۹۹زیباست ولی سادست رندر های تو مداد خیلی باحال ترن ولی اینم زیباست
مهدی موتورز
۲۰ شهریور ۱۳۹۹مداد همون پدال
احمدرضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۹دوستان نظرات رو نگاه میکنم میبینم که راضی نبودین ?
ببخشید دیگه مازراتی با صد وخوردای سال تجربه ساخت ماشین باید حتمن با کارشناسای ایران یه مشورت میکرد ??
قیمتش ک عالیه موتور عالی داره و از همه مهم تر اینکه یه مازراتی هستش ? و میشد گفت ک سرآغاز الکتریکی مازراتی هاس ?
امیدوارم که این ماشین سرآغاز دوران جدید برای مازراتی باشه و برسه به جایی که حقش هستش
مانی
۲۱ شهریور ۱۳۹۹اتفاقا دوستان به طرز عجیبی راضی هستن
ظاهر ماشین مثل این میمونه که فراری سال ۲۰۰۵ یه ماشین داده بیرون
توی ماشین رو هم بذاری کنار ۹۱۱ میبینی اصلا زیبا نیست
تو پرفورمنس هم احتمالا حریف توربو اس نشه
من فکر میکنم راه خیلی سختی در پیش داره
احمدرضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۹یه جمله از جرمی کلارکسون برام جالب بود میگفت : وقتی کسی بچه بدنیا میاره و بهت نشونش میده نمیتونی بگی زشته ?
من نمیگم فوق العادس میگم انقد بد نیست ک میگن زشت اتفاقن بسیارم زیباست
اس کلاس جدید رو هم میگفتن زشت و فلان اما به مرور ازش خوششون اومد چون یه بنز بود چون اس کلاس بود نماد تجمل گرایی نماد خودروهای لوکس ?
این هم یه مازراتی هستش ? به مرور عاشقش میشن مخصوصن قیمتش برای یه سوپراسپرت شش سیلندر منطقیع
حتمن باید یه میلیون دلار بده تا بگید عجب چیزی و فلان ???
مردم همیشه دنبال ماشینای آلمانی هستن چون فک میکنن بهتره ? همینو اگه با همین موتور و همین قیافه بی ام دبلیو میزد اون موقع همه میگفتن عجب چیزیه ?
البته نظر همه قابل احترامه اما اون حد نیست که انقد بهش حجمه وارد شه ?
Ali Keyhani
۲۰ شهریور ۱۳۹۹هنر ایتالیایی?❤
MAF
۲۰ شهریور ۱۳۹۹زیاد قشنگ نشده
بعد اون نوع در هام بش نمیاد/:
MC20
۱۹ مهر ۱۳۹۹اتفاقا درش عالیه
مهدی موتورز
۲۰ شهریور ۱۳۹۹دم پوشش استتاریشون گرم
Amin-MC20
۲۲ شهریور ۱۳۹۹اره اصلا موقعی که دیدمش کف کردم
علی آقا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹چقدر خوشگله. البته استایل کلی بدنه شبیه فراری ۴۸۸ شده. شاید بر پایه اون ساخته شده.
Amin-MC20
۲۲ شهریور ۱۳۹۹نه زیاد چراغ جلوش بیشتر منو یاد جگوار f type میندازه
Maserati
۶ مهر ۱۳۹۹گولاخخخخخخی شده
Maserati
۷ مهر ۱۳۹۹یعنی بدون هیچ گونه تعصب نظر میدم ترکوند قشنگ تررکوند اما…
دو تا مشکل داره که نظر شخصیمه
۱-چرا جلو پنجرش عمودی نیست لوته زنبوریه و من از جلو پنجرش حال نکردم ولی بازم خوبه دوسش دارن
۲-اصولا اگه نگاه کنین ماشین هایی که چراغ جلوشون عمودیه خشن نیستن و افقی ها خشن میشن نمونش نسل جدید و قدیم جگوار F تایپ که به نظرم اکه افقی یه چیزی شبیه گرن توریسمو طراحی میکردن عالی میشد اگر هم دقت کنین چراغ جلوش شبیه گرن توریسمو هست ولی به صورت عمودی
کلا خیلی حال کردم یعنی چند روز بعد معرفیش فکر و ذکرم این ماشین بود و اون طوری که برای این ماشین غافلگیر شدم برای تولدم که برام گرفتن نشدم!!!!!