مازراتی پس از پشت سر گذاشتن موفقیتهای قابلقبول و جشنهای صدسالگیاش در سال ۲۰۱۴، سال میلادی جدید را فرصتی برای استحکام و تثبیت جایگاهش در دنیای پرهیاهوی خودرو میبیند که این روزها با معرفی انواع مدلها از کلاسهای مختلف مصداق خوبی برای این ضربالمثل قدیمی ماست که “هر دم از این باغ بری میرسد، تازهتر از تازهتری میرسد”. در راستای همین چشمانداز و بهعنوان قدم آغازین این خودروساز قصد دارد همکاری خود با کمپانی هموطنش “Ermenegildo Zegna” را گسترش دهد.
در نمایشگاه ژنو امسال در غرفه کمپانی محصولات مختلف از کانسپت های Zegna گرفته تا مدلهای سدان و اسپورت یکییکی بهصف شده بودند تا چشمها را متوجه هنر و ذوق اصیل ایتالیایی کنند، چیزی که در هیچ جای دیگر کره خاکی وجود ندارد.
Ermenegildo Zegna خانه طراحی مد و لوازم لوکس که بیشتر در زمینههای مردانه فعالیت میکند در سال ۱۹۱۰ در منطقهای بنام تریوِرو (Trivero) در شمال غربی میلان ایتالیا تأسیس شد و در چند دهه بعدی توانست اسمورسم خوبی برای خود به پا کند. خودِ این منطقه نیز بهعنوان قطب مهمی در صنعت پشم ایتالیا به شمار میرود. مازراتی بهطور رسمی تأیید کرده که نسخههایی به همین نام برای گیبلی و کواتروپورته از پاییز امسال بهصورت سفارشی برای تمامی بازارها در دسترس خواهند بود. Zegna در ساخت کابین مخصوص برای مازراتی از چرم بسیار مرغوب Paltrona Frau و ابریشم ۱۰۰% خالص گیاه شاهتوت استفاده میکند که در پنل درها، آستر و لوازم نورپردازی سقف و سایبانها دیده میشوند؛ نتیجه هم یک اتاق نشیمن لوکس، شیک، آرام و کاملاً بهروز است که بیشک نفیسترین گزینه در بین سفارشات سدان های لوکس این برند است. ابریشم طبیعی و دستدوز با ظرافت قابلتحسین در قسمتهای مختلف بکار رفته و تضاد رنگآمیزی آن روی درها زیبایی خاصی به همراه داشته است. نوشته Ermenegildo Zegna نیز در جایجای کابین دیده میشود. طبق اعلام کمپانی سه رنگ مختلف چرم شامل قرمز، سیاه و طبیعی (بدون رنگ) قابل سفارش است که در همگی ابریشم طبیعی به رنگ طوسیِ آنتراسیت (Anthracite) و دوخت دستی تیرهرنگ ثابت خواهد بود.
در حال حاضر قویترین نسخه کواتروپورته GTS است که یک بلوک ۸ سیلندر V شکل با خروجی ۵۳۰ اسب بخار و ۷۱۰ نیوتون متر زیر کاپوت خود دارد که امکان شتاب اولیه در ۴.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت را به آن میدهد. این نسخه دارای ویژگیهای ظاهری خاصی ازجمله نشان GTS در عقب، اسپویلر جلو، نیمه اِسکِرت های جانبی، زیر پایی راننده دارای چرم و نشان GTS دوختهشده، ساعت آنالوگ با عقربههای قرمزرنگ و حروف GTS درون آن و.. میباشد که آن را از بقیه مجزا میکند. جلوپنجره دارای حاشیه صاف و صیقلی مشکیرنگ بوده و سرنیزه مازراتی در مرکز آن جلبتوجه میکند؛ “Saeta” هم طبق معمول روی ستون C جای گرفته است. رینگها هم بهصورت استاندارد ۲۰ اینچیِ فورج کاری شده هستند.
در کنار GTS که قویترین مازراتی موجود در غرفه بود، نسخه دیزلی قرار میگرفت که با پیشرانه ۶ سیلندر V شکلِ ۲۷۵ اسب بخاری، شتاب اولیه ۶.۴ ثانیهای و حداکثر سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت قابلیت طی مسافت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را با هر بار سوختگیری دارد و در مسیرهای طولانی کم رقیب است.
همچنین نسخههای S Q4 و S هم در دسترس هستند که هردو دارای پیشرانه توربو دوقلوی V6 با ۴۱۰ اسب بخار قدرت و جعبهدنده اتوماتیک ۸ سرعته هستند؛ تفاوتشان هم در دو چیز است: نسخه S شتاب اولیه ۵.۱ ثانیهای و حداکثر سرعتی برابر با ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت دارد، درحالیکه S Q4 شتاب اولیه را در ۴.۹ ثانیه ثبت کرده و حداکثر سرعتش به ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت میرسد.
در کنار کانسپت Zegna، قویترین نمونه بنزینی یعنی S Q4 قرار داشت که ازنظر فنی مشابه کواتروپورته S Q4 است اما مهندسی گیبلی بهگونهای است که ویژگیهای اسپرت را نیز توأمان دارد. شتاب اولیه این نسخه ۴.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت است، همچنین قابلیت تطابق با انواع سطوح را دارد. نسخه پایه ۳۳۰ اسب بخاری و نسخه S 410 اسب بخاری هم وجود دارند که دیفرانسیل عقب بوده و از همان جعبهدنده ۸ سرعته اتوماتیک سود میبرند.
اما اگر بخواهید راحتی، کارایی و مصرف سوخت کم را همزمان داشته باشید نمونه دیزلی با پیشرانه ۲۷۵ اسب بخاری V6، شتاب اولیه ۶.۳ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۵.۹ لیتر در یکصد کیلومتر و آلایندگی ۱۵۸ گرم در هر کیلومتر (سیکل ترکیبی) گزینهی بسیار مناسبی است. گرن توریسمو و گرن کابریو.
پرچمدار مدلهای اسپورت مازراتی نسخه Centennial بود که تولید آن بهافتخار یک قرنی شدن کمپانی صورت میگیرد و در هردو مدل کوپه و روباز نسخه MC Stradale به نمایش درآمد و در دسترس نیز خواهد بود. از ویژگیهای این نسخه میتوان سه رنگ متنوع ۳ لایه، رینگهای ۲۰ اینچی، پوششهای توپی چرخ مُنَقّش به نشان Centennial و ترمزهای کربن-سرامیکی برمبو (Brembo) را نام برد. داخل کابین با ۳ رنگ قرمز، سفید یا آبی قابل سفارش است؛ چرم مورداستفاده برای مبلمان آن بسیار باکیفیت بوده و توجه هر بینندهای را جلب میکند. قلب این نسخه یک نمونه V8 تنفس طبیعی ۴.۷ لیتری ۴۶۰ اسب بخاری دیفرانسیل عقب است که در ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و توان ثبت حداکثر سرعت ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت را داراست.
غیر از Centennial، مدلهای اسپرت به شرح زیر است: گرن توریسمو با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری ۴۰۵ اسب بخاری مجهز به جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک؛ گرن توریسمو اسپورت با پیشرانه ۴.۷ لیتری ۴۶۰ اسب بخاری تنفس طبیعی (مشابه نمونه موجود در نسخه MC) که میتوان یکی از دو جعبهدنده “MC auto-shift” یا “MC shift robotic” را برای آن سفارش داد. لازم به ذکر است تمامی این مدلها نیز دیفرانسیل عقب هستند.
مدلهای روباز هم شامل گرن کابریو ۴۵۰ اسب بخاری و گرن کابریو اسپورت ۴۶۰ اسب بخاری میشود که هردو جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک دارند.
ويكي
۲۷ اسفند ۱۳۹۳سلام دوستان
و انتهای این قصهی سرد و سفید
همیشه سبز خواهد بود
تا رسیدن سال نو ، تنها یک سلام خورشید باقی ست . . .
پیشاپیش عِــــــید مبارک
انشالله که همه یه روز به خودرو دل خواهشون برسن.
صادق
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ای جانم به این همه هنر
اصلا به وجد اومدم وقتی نگاهشون میکردم
درسته مازراتی اسم و رسمش خدا تومن قیمت داره ولی مدت زیادی بود که یکم داشت نسبت به رقبا به حاشیه میرفت
ولی با این برنامه های چند ساله ی فیات داره پیشرفت قابل توجهی میکنه
مازراتی برندی هستش که توانایی رقابت با حتی رولز رویس رو داره (اشتباه برداشت نکنید، گفتم توانایی شو داره، نه اینکه الان از رقیباشه)
در کل توی سالای آینده بیشتر ازش میشنویم
ارادت
AliZeus
۲۷ اسفند ۱۳۹۳من تا چند وقت پیش از نزدیک مازراتی ندید بودم و همش می گفتم ظاهرش گویای قیمت خیلی گرونش نیست…تا این که چند هفته پیش یه قهوه ای شو تو اتوبان دیدیم…فکم اومد پایین… :D
Amin.Fucco
۲۷ اسفند ۱۳۹۳به نظرم اگه خودش خودشو بکشه بالا خیلی بهتره
از فیات آبی گرم نمیشه
امیدوارم فِراری هم هرچه زودتر مستقل بشه
.
دکتر داریوش
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ابریشم شاه توت!!!!رنگ چند لایه! چرم فلان!!!
دیگه موندن چه چیزایی کیفیتی رو بهش برسن!! اونوقت ما هنوز دنبال روکش صندلی خوب برا ماشین صفر تازه خریده میگردیم(ملت جرات نمی کنن پلاستیکشو بکنن تا روکش میندازن یه وقت…)
سجاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۳مرسی آقا امین
من نمی دونم چرا تو هر پستی که یه ماشین لوکس رو معرفی می کنند همیشه یه نفر هست که میاد وضعیت و شرایط خودش رو با اون ماشین مقایسه می کنه !!! ( البته ایشالا هدف همه بروبچ ازین حرفا شوخی باشه ولی خداییش دیگه مزه نداره )مثلا همه می دونن که ما از نظر صنعت خودروسازی ضعیف تر از بقیه دنیا هستیم ولی لزومی نداره این مطلبو همش جار بزنیم تا امید چند نفر که کمر به تغییر وضعیت بستند ، ناامید بشه.
مرسی از همه داداش های گل
___________________________________________________________
یکی از اساتید بنده می گفت که خودش مستقیماً رفته از نمایندگی مازراتی تو تهران پرسیده که در سال 92 چه تعداد مازراتی فقط از نمایندگی اونا تو تهران خریداری شده ؟؟
(دقت کنید که فقط در تهران و فقط از همون نمایندگی؛ یعنی بقیه شهرا و بنگاه های معامله رو صرف نظر کردیم. )
مسئولین نمایندگی هم به صورت مستند اعلام کردند که در سال 92 تعداد 1700 دستگاه از انواع مازراتی رو فروختند… پس وضع و اوضاع اونجوری که بعضی از دوستان بیان می کنند و کاملا ناامید از شرایط اقتصادی شون هستند ، نیستش !!
ایشالا سال بعد همه به اولین آرزوی ماشینی شون خواهند رسید ;-)
سال نو به همه دوستای عزیزم در پدال مبارک باشه .. همیشه شادِ شاد باشید
erfan
۲۷ اسفند ۱۳۹۳داداش اتفاقا شرایط از اونی که دوستان بیان میکنند و کاملا نا امید از شرایط اقتصادی شون هستند هم بدتره
شما جمعیت 14 میلیونی تهرانو در نظر بگیر که 1700 تا مازراتی توش گمه که البته من با قطعیت میگم که امکان نداره این تعداد مازراتی تو تهران باشه شاید بزور بشه گفت تو کل کشور این تعداد هست.حتی اگه در نظربگیریم که تو تهران بجز مازراتی کلا 14000 تا پورشه و بنز و بی ام و لوکسم باشه
باز با یه حساب کتاب ساده میشه فهمید که اینا شامل 0/1 درصد مردم میشه.یعنی از هر هزار نفر یه نفر توان خریدشو داره که تازه بازم من دست بالا گرفتم وگرنه خیلی کمتره.حالا شما تعداد پرایدم در نظر بگیر.بعدشم مازراتی که تو همه استان های کشور نمایندگی نداره پس خیلی از اون 1700 نفر که گفتی از شهر های دیگه اومدن اینجا تو تهران گرفتن.پس شرایط خیلی از اونی که فکرشو میکنی بدتره
SAEED
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ایتالیا رو میشه قطب هنر خودروسازی جهان قلمداد کرد
///
///
لامبورگینی
فراری
آلفا رومئو
پاگانی
ایتال دیزاین
مازراتی
پینین فارینا
E 36
۲۷ اسفند ۱۳۹۳عاشقشم
سعید
۲۷ اسفند ۱۳۹۳مازراتی یکی از زیباترین لوگوها رو دربین همه خودروسازان داره،خیلی قشنگه
milad
۲۷ اسفند ۱۳۹۳یه مازراتی دیدم اهواز صدای غرش اگزوزش قلب ادمو به درد می اورد…خدایا دوست دارم…چرا اینها با احساسات ما بازی میکنن…
morteza2002
۲۸ اسفند ۱۳۹۳مازراتی گیبلی حرف نداره.. عالیه.
farzad
۷ فروردین ۱۳۹۴سلام اقایون من تازه با این سایت اشنا شدم بیشتر با هم اشنا میشیم