مایک مانلی رئیس گروه خودروسازی فیات-کرایسلر مشکلی با اعتراف به این نکته که جفت شدن مزراتی و آلفارومئو اشتباه بوده نداشته و هماکنون به نظر میرسد با استراتژی جدیدی از راه رسیده که امیدواریم وضعیت این برند ایتالیایی را بهبود بخشد.
اگرچه جزئیات استراتژی جدید مزراتی فعلاً مشخص نشده اما مانلی در حرکت جدید خود هارالد وستر را به عنوان رئیس مزراتی انتخاب کرده است. وظیفهی وستر تشکیل تیم مدیریت جدید است.
وستر هم ژان فیلیپ للوپ را که قبلاً مدیر عملیات فراری در بخش مرکزی و شرقی اروپا بوده را به عنوان رئیس بخش جدید مزراتی کامریکال منصوب کرده است. آل گاردنر هم مسئولیت هدایت مزراتی در آمریکای شمالی را بر عهده گرفته است.
فیات-کرایسلر نگفته آیا مزراتی سرمایهگذاری جدیدی را دریافت خواهد کرد یا نه اما هنوز هم کارها روی استراتژی جدید این برند در حال انجام است.
مانلی در خلال جلسهی سرمایهگذاران در سال ۲۰۱۸ گفته بود:
با جفت شدن مزراتی و آلفارومئو دو موضوع پیش آمد. اول اینکه این کار تمرکز روی برند مزراتی را کم کرد و دوم اینکه مزراتی با خطر تبدیل شدن به برندی سطح میانی روبرو شد که اصلاً نباید اینگونه میشد.
مانلی اضافه کرده برنامهی جدید مزراتی با برخی اقدامات بیشتر در سهماهه پایانی امسال همراه خواهد شد. او گفته است:
حل برخی مشکلات حداقل ۶ ماه طول خواهد کشید اما انتظار دارم هارالد و تیمش با آغاز نیمهی دوم امسال پیشرفتهای چشمگیری داشته باشند.
مزراتی از افت فروش شدید در چین رنج برده و البته شاهد برخی تأخیرها درنتیجهی قوانین آلایندگی جدید بوده است. هرچند بزرگترین مشکل این خودروساز را میتوان در سبد محصولات آن یافت. مدلهای گرن توریسمو و گرن کابریوی مزراتی هماکنون ۱۱ سال است که در بازار حضور دارند و گیلی و کواتروپورته هم خودروهایی ۵ ساله هستند. حتی خودروی لوانته که ۲ سال است در بازار حضور دارد از افت فروش زیادی عذاب کشیده است.
آخرین باری که خبرهایی دربارهی آیندهی مزراتی منتشر شد به ژوئن ۲۰۱۸ بازمیگردد که برنامهی آن شامل عرضهی آلفیری کوپه در دو نسخهی الکتریکی و پلاگین هیبریدی، تولید کراس اوور جدید در جایگاه پایینتر از لوانته و جانشین جدید گیبلی، کواتروپورته بوده است.
بهنام
۱۴ بهمن ۱۳۹۷لطفا این برند دوست داشتنی را دوباره احیا کنید. لطفا زیباترین لوگوی دنیای خودرو را بر روی ماشینهای بیشتری نصب کنید
یانکی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷چقدر جالبه این فیات خائن.وقتی داج کرایسلر و جیپ با همون پلت فرمهایه سالخوردشون هر روز رکورد فروش میزنن مدیران بی لیاقت دنبال ارائه نسل جدید محصولات مازراتی هستن.که کسی حتی شاسی بلند جدیدش رو هم نمیخره.
Ahmad
۱۴ بهمن ۱۳۹۷اگه همون فیات خائن نبود الان معلوم نبود جیپ و رم و کرایسلر چه سرنوشتی داشتن.فیات الان مثل همه کمپانی های مادر به دنبال سود آوری زیر مجموعه هاشه.
Elmiraj
۱۴ بهمن ۱۳۹۷سرجیو بود که کرایسلر را از نابودی نجات داد ، امید وارم این بار مانلی بتونه فیات و خصوصاً مازراتی را از رکود دربیاره.
.
این گروه بیشتر ازکهنگی پلتفرم های مازراتی و داج رنج می بره .
F22 RAPTOR
۱۴ بهمن ۱۳۹۷به امید اینکه خون جدیدی تو رگ مزراتی در جریان بشه
امیر علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷چه عجب بلاخره یکی فهمید مازراتی نابود کردن
Ardalan
۱۴ بهمن ۱۳۹۷مرحوم مارکیونه هرچقدر با احیای فیات کرایسلر به دنیای خودرو خدمت کرد با این طرح های افزایش فروش و سود مالی و مدیرانی که این خط مشی رو دنبال کردن توی این چند سال عملا مازراتی رو تو سراشیبی سقوط قرار داده.واقعا مدیر طراحی منظورش از طراحی همچین شاسی بلندی چی بوده اصلا چرا مجوز تولید گرفت از یک سال قبل از رونمایی رسمی با عکسایی که لو میرفت و حتی بعدش تمام بازخوردها به شدت منفی بود.و جالبه که کانسپتایی که تو این چند ساله معرفی کردن معرکه بودن ولی متاسفانه حتی زره ای ازشون توی تولید یا فیسلیفت محصولات جدید الهام نگرفتن.به هر حال احتمالا همه اینا بخاطر کمبود بودجه بوده که از روشهای مارکیونه برای سریعتر رسیدن به سود سرشار هست.امیدوارم این برند محبوب هرچه زودتر به جایگاهی که باید برسه و با محصولات جدید مارو شگفت زده کنه
pooriya.bmw..german
۱۴ بهمن ۱۳۹۷تنها راه نجات این برند ناب مستقل شدن سه برند مازراتی آلفارومئو فراری از فیات-کراسلر و تشکیل یک گروه خودروسازی ایتالیایی جدید به رهبری و مدیریت فراری
این راه نجات مازراتی هست
راه حل دوم ادغام شدن در گروه های بزرگتر همچون فولکس واگن یا ب ام و می باشد چون این دو گروه سابقه و تجربه خوبی در مدیریت و احیای برندهای رو ب افول دارند ( احیای برندهای بنتلی لامبورگینی بوگاتی و ائودی توسط فولکس و رولزرویس و مینی توسط ب ام و)
و بزرگترین اشتباه تبدیل آلفارومئو به رقیبی برای مازراتی بود و هست تولید مدل های جولیا و استلویو با برند الفا رومئو بود این دو خودرو باید با برند مازراتی ارائه میشدند
الفا رومئو باید به رقابت با محصولات فولکس واگن سئات اشکودا پژو سیتروئن بپردازد نه رقابت با بنز ب ام و
Cadillac
۱۴ بهمن ۱۳۹۷مازراتی و الفا نمیتونن بدون فیات بقایی داشته باشند چون محصولات خاص تولید میکنند ،
همیشه پشت چنین شرکتهایی یه برند مادر تولید انبوه بوده
M
۱۴ بهمن ۱۳۹۷به نظرم بهتره یکم بیشتر تحقیق کنین و تو دنیای خودرو باشین و بعد نظر بدین آخه زیادی ایده آلیسمین و خیلی خوب و خوش و دوستانه سر و تهشو هم آوردین
ببینید آلفا و مزراتی به خصوص مزراتی (چون آلفا با استلویو و جولیا وضعش خیلی تغییر کرده)نیازمند پشتیبانی مالین نیازمنده یه پشتیبان بزرگن که بتونه اونارو تا خارج شدن از این وضعیت ساپورت کنه نه فراری ! درسته اسم فراری از بزرگترین اسامی خودروسازی جهانه اما از لحاظ مالی چون تولید محدود و خاصه ارزش مالی شرکتش حدود 8.3 میلیارد دلاره و حتی خودش نیازمند یه حامی بزرگ مالی مثل فولکس یا همین فیات یا تویوتا داره که هزنه تحقیق و توسعه و ساخت کانسپتش در بیاد
دوما من بهتون توصیه میکنم ویکم درمورد تاریخ آلفا بخونین تا ببینین این شرکت اگه به اوجش برگرده میتونه حتی با خود فراری هم رقابت کنه البته بیشتر در مسابقات
Ferrari
۱۴ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز فراری هیچوقت وابستگی مالی به فیات نداشته چرا الکی شلوغش میکنی ؟؟فراری همیشه مستقل از فیات عمل کرده هزینه تحقیق و توسعه فراری هم توسط خود فراری تامین میشه نه فیات و یا شرکتهای دیگه. اتفاقا پیشنهاد درستی دادن استون مارتین هم بدون حمایت برندهای بزرگ خودش رو نجات داد.امروز مازراتی بیشتر از سرمایه به یک مدیر لایق و ماجراجو نیاز داره دانش و حمایت فراری هم باشه خیلی راحت از این بحران خارج میشه.
ADAK
۱۴ بهمن ۱۳۹۷مستقل شدن فراری از فیات – کرایسلر ؟!؟!!؟
pooriya.bmw..german
۱۴ بهمن ۱۳۹۷راجب نقد و نفی نظر بعضی از دوستان که میگن فراری باید دنبال یه سرمایه گذار بگرده
فراری همین الان مستقل از فیات هست چه در مدیریت چه در درآمد و سرمایه گذاری تا زمانی که شرکتی روند مثبت داره شرکت مادر به هیچ عنوان حق دخالت در امور شرکت زیر مجموعه نداره فراری همیشه مستقل بوده چون سودآوری داشته نه زیان فیات به هیچ عنوان حق دخالت در امور داخلی فراری نداشته فقط چون سهام داره سود سهام شو میگره
نقد دوم : دوستانی که میگن فراری باید زیر حمایت تویوتا یا فولکس قرار بگیره? چون باید هزینه های تحقیقاتی و کانسپت در بیاره پس تا الان چطوری کار میکرده؟؟
پشت استون مارتین و مک لارن و کنیخزگ و پاگانی و تسلا کدام کمپانی بزرگ قرار دارند؟؟؟؟
تا زمانی یک برند محبوب باشه و فروش و سودآوری داشته باشه نیازی نداره به زیر مجموعه یه شرکت تبدیل بشه