گیبلی هیبرید اولین محصول الکتریکی شده تاریخ مزراتی بوده اما حتی یک لحظه نیز نباید فکر کرد این خودرو پاسخی ایتالیایی به تسلا میباشد. قوای محرکه هیبریدی گیبلی بسیار ملایم بوده و قدرت تولیدی آن نیز در مقایسه با خودروهای الکتریکی مدرن چندان به چشم نمیآید.
با این وجود دیدن اینکه مزراتی هم به دنبال هماهنگی با صنعت خودروست مایه امیدواری میباشد. به نظر میرسد گیبلی هیبرید گرن اسپورت ۶۳۷۰۰ پوندی بخش اعظم ارزشهای کلیدی خود را حفظ کرده، چیزهایی که باعث شدهاند مزراتی در طول این سالها برندی متمایز و دلنشین باشد. از جمله این موارد میتوان به استایل قدرتمند، کابین شیک و پرفورمنس مناسب و شاسی دیفرانسیل عقب اشاره کرد.
به همین خاطر گیبلی هیبرید یک سدان هیبریدی با ظاهر خوب و جذابیت زیادی است که مالک قطعاً به دنبال راندن آن خواهد بود نه نشستن در صندلی عقب. مزراتی میگوید این خودرو جایگزینی قابلاعتنا برای رقبایی در این سطح بوده هرچند باید دانست این خودرو بیش از آنکه جایگزینی برای تسلا یا پولستار باشد رقیبی برای ب ام و 530e M Sport پلاگین هیبریدی میباشد. تکنولوژی الکتریکی این سدان ایتالیایی به پای خودروهای الکتریکی یا حتی پلاگین هیبریدی نمیرسد.
این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بازنگری شده فیات-کرایسلر و باتری ۴۸ ولتی استفاده کرده و قدرت ۳۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری دارد. همچنین یک استارتر/ژنراتور وجود دارد که مزراتی از آن به عنوان سیستم e بوستر نام میبرد. این سیستم قدرت بیشتری را در حالت اسپورت فراهم کرده و در زمانی که نیاز نباشد باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد.
این خودرو طبق ادعای مزراتی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیهای داشته و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۲۵۴ کیلومتر در ساعت میباشد. با نگاهی دقیقتر به آمار و ارقام به این سؤال میرسید که استفاده از قوای محرکه هیبریدی در گیبلی هیبرید چه تأثیری روی مصرف سوخت و آلایندگی آن داشته است.
آلایندگی ۱۹۲ تا ۲۱۶ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر برای یک پیشرانه ۲ لیتری هیبریدی ملایم بهطور غیرعادیای بالا بوده و مصرف سوخت ترکیبی ۸.۵ تا ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر نیز جای تعریفی ندارند. رقبای بنزینی زیادی وجود دارند که کممصرفتر از این سدان هیبریدی هستند. ما در دنیای واقعی به مصرف سوخت ۱۰.۸ لیتری رسیدیم که شامل تردد در مسیرهای گوناگون و با سرعتهای متوسط بوده است.
البته با شنیدن صدای جذاب پیشرانه، کابینی با طراحی و کیفیت ساخت زیبا، شاسی دیفرانسیل عقب دوستداشتنی و جذابیت سواری زیاد میتوان چشم روی این مصرف سوخت و آلایندگی بست اما متأسفانه اینگونه نبوده است.
سواری خودرو در اکثر جادههای بریتانیا بهطور سورپرایز کنندهای بد بوده و آسایش و پاسخ شاسی در برابر رقبا نمره ضعیفی میگیرد.
پیشرانه هم صدای تولیدی جذابی نداشته و این موضوع در دورهای بالاتر تشدید میشود جایی که صدای تولیدی حالت محدود شده داشته و نمیتواند پا به پای پرفورمنس ادعایی مزراتی از این محصول هیبریدی پیش بیاید. حتی کیفیت ساخت و فضای کابین گیبلی هیبرید نیز پایینتر از اکثر رقبا میباشد.
به همین خاطر است که نتیجهگیری مثبتی درباره گیبلی هیبرید ۶۳۷۰۰ پوندی نمیتوان داشت. واقعیت این است که شما شاهد حذف پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندری هستید که معمولاً زیر کاپوت این خودرو قرار میگرفت و در عوض یک پیشرانه ۴ سیلندر بیروح و پرمصرف جای آنها را گرفته است.
این بار هویت قوی برند مزراتی برای نادیده گرفتن ضعفهای گیبلی هیبرید کافی نبوده است. در مقایسه با رقبای سطح بالای آلمانی، ژاپنی، سوئدی و بریتانیایی، گیبلی هیبرید به اندازه کافی خوب نیست که این یک موضوع دردناک است. شاید مزراتی به انتقادات از محصولات کنونی خود گوش داده و بخواهد برای ۱۰۶ سال دیگر هم زنده بماند.
به نظر میرسید گیبلی هیبرید جدید در روی کاغذ راهی عالی برای ورود مزراتی به عصر الکتریکیها باشد اما در واقعیت خودرویی ناامید کننده بوده و از تکنولوژی هیبریدی غیررقابتی، مصرف سوخت و آلایندگی بالا و سواری ضعیف استفاده میکند. در نقطهای که بهسختی میتوان ضعفهای پلتفرم این خودرو همچون فضای عقب کم و کیفیت سواری ضعیف را فراموش کرد، پرداختن ۶۳۷۰۰ پوند برای این خودرو و نادیده گرفتن رقبای کلیدی با کیفیت تولید بالا کار سختی خواهد بود.
مشخصات مزراتی گیبلی هیبرید گرن اسپورت
- قیمت: 63700 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی هیبریدی ملایم
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- قدرت/گشتاور: 326 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 254 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: بین ۸.۵ تا ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
سورنا
۳۰ مرداد ۱۴۰۰طراحی های مازراتی هم مث لامبورکینی یه جوریه که هیچوخ کهنه و تکراری نمیشن و این خاصشون میکنه
R@m!n
۳۰ مرداد ۱۴۰۰هیچ وقت با این ظاهر دفرمه و پرفورمنس ضعیف و قدیمی کنار نمیام. با عرض معذرت از همه واقعا یه نفر باید تختش کم باشه تو این کلاس آلمانی و آمریکایی و حتی ژاپنی رو ول کنی پولتو مستقیم بریزی تو زباله دونی گیبلی.
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۰رامین جان
آیا این کلاس جی تی های لوکسه و مزراتی و آستون مارتین اعضای اصلی این کلاس هستن؟
من خیلی بهش وارد نیستم
R@m!n
۳۰ مرداد ۱۴۰۰مازیار جان این خودرو با ارفاق میشه یه سدان میان ساز لوکس به حساب اورد.
چی تو این دیدی که با جی تی هایی مثله استون مقایسه کردی 😂😂 در بهترین مدلش حریف M5 معمولی هم نیست.
مازیار
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ممنونم رامین جان اتفاقا با این اشاره مختصر و مفید کل مطلب رو گرفتم البته من بیشتر به هوای کوپه های مزراتی این سوال رو پرسیدم
اما دلیل عصبانیت اون دوست دیگه مون رو نه اصلا نگرفتم حتی اگه مالک یک دستگاه مزراتی باشن
R@m!n
۳۱ مرداد ۱۴۰۰کوپه هاشم حتی عددی نیستن چه پرفورمنس، چه کیفیت ساخت و چه امکانات. اونم در بهترین حالت و باز هم با ارفاق در حد ۹۱۱ کررا هست البته نسل قبل پورشه. مازراتی های گرن توریسمو که فقط صدا هستن. گیبلی رو تو اروند تجربه کردم واقعا یه آشغاله به تمام معناست مخصوصا سواری و کیفیت ساخت کابین. کوادروپورته به نسبت قابل تحمل تر هست که اونم زمانی خوبه که S کلاس و سری هفت و بقیه رقبا نباشن.
متاسفانه این ماشین تو این مملکت شده نماد اشرافیت و خب ۹۵ درصد مردم که توان خرید بالایی ندارن و به همون میزان اطلاعات خودرویی در حد صفر هست نهایت اطلاعاتشون اینه که فکر می کنن مازراتی و محصولاتش بهترین ماشینای دنیا هستن.
بدبختی اینه به بعضیاشونم توضیح میدی آقا این فلانه شاکی هم میشن 😂😂
ADAK
۳۱ مرداد ۱۴۰۰از سطح کیفی ، فنی مازراتی نسبت به آلمانی ها که بگذریم !
همچین میگی تجربه اش کردم نگو 1-2 سال مالکش بودی !!! (-:
( بچه ها منظورم این دوستمون نیستآ !!! اما اکثر کسایی که حرف از تجربه ی یه ماشینو داشتن میزنن اکثرا یا از نزدیک دیدنش یه بار ، یا تو یکی از نماشگاهها بصورت ساکن داخلش نشستن !! دیگه خفن خفن هاشون کنار دسن راننده یه حالی کردن نشستن. دیگه خفن خفن خفن هاشون یا رنت کردن یه دوری زدن یا از آشناهاشون بوده تا سر کوچه گذاشته اوشون برونه )))
بعد مثلا همون اوشون توی اون چند دقیقه یه کیفیت آشغال ، لش بودن ، نداشتن آپشن نهای روز و … پی برده
R@m!n
۳۱ مرداد ۱۴۰۰من نیازی به اثبات حرفم به کسی ندارم اصلا هم واسم مهم نیست که باور کنی یا نکنی تو یا هر کس دیگه ای. تو فکر می کنی چند دقیقه بوده باشه چند دقیقه بوده.
وقتی معنی تجربه سواری رو نمی فهمی و تفاوتش با تجربه مالکیت اون دیگه به من ربطی نداره. خیلی دوسش داری عکساشو بچسبون به اتاقت لذتشو ببر.
بهنام
۳ شهریور ۱۴۰۰اتفاقاً بنده هم اون ماشینی که پروفایل گذاشتی رو تجربه کردم به معنای واقعی آشغالی بیش نبود .پر سرو صدا ،بی کیفیت و حال بهم زن .مازراتی فقط موتورش به کل اون کمپانی می ارزه .یاد بگیریم تعصب چیزی رو بکشیم که ارزشش رو داشته باشه .
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۰رامین جان من پیشاپیش بخاطر جواب سپاسگزارم و بهت شب بخیر میگم
و اما آقای پدال
مفیدترین اتفاقی که ممکنه در بخش کامنتها بیوفته تبادل اطلاعات هست اونوقت شش هفت ساعت برای تایید یک کامنت ساده و همینطور جوابش یعنی ده دوازده ساعت فقط برای یک پرسش و پاسخ ...
واقعا راه حلی براش نیست؟؟
شب بر شما هم خوش😊
R@m!n
۳۱ مرداد ۱۴۰۰مازیار جان ما بچه های بده لیستشون هستیم. فقط تو کامنتا باید بگیم وای چقدر قشنگه یا در بدترین حالت بگیم خوشم نمیاد.
احمدرضا
۳۱ مرداد ۱۴۰۰درسته پرفورمنس خوبی نداره
موتورش پرمصرف و قدیمی و بده
ولی واقن طراحی فوق العاده زیبایی داره
نمی تونی از طراحی ایتالیایی ها ایراد بگیری
این ماشین
فقط باید دست نوازش مازراتی روش کشیده بشه
یه موتور شش سیلندر جدید از فراری قرض بگیره
با تکنولوژی هیبریدی پژو سیتروئن با یه پلتفرم جدید
فلن که داره رو کراس اور جدیدش کار میکنه
امیدوارم
یه دگرگونی اساسی روی سبد محصولاتش انجام بده
یه بروزرسانی عالی
برای یه برند اصیل
R@m!n
۳۱ مرداد ۱۴۰۰یه طراحی بد باشه دیگه مهم نیست واسه کجاست. همین طراحی ایتالیایی ده ها ماشین زشت و بدقواره طراحی کرده.
Sina10
۳۱ مرداد ۱۴۰۰اتفاقا با همه نظر شما بجز طراحی موافق بودم
عملکرد فنی اش از فاجعه یه چیزی اونور تره
مصرف سوختش واقعا بده
۶۳ هزار پوند اصلا پول کمی نیست
تقریبا نزدیک ها ۹۰ یا ۸۰ هزار دلار!!!
یه سری ۵ مثلا M550i که خب اره خیلی گرونتره ولی خب خیلی خیلی با ارزش تره ، هم سریعتره ، مصرف سوختش فرق چندانی نداره با اینکه بنزینیه ، کابین بهتری داره ، قیافه هر دو هم زیباست ، بامو هم کیفیت بالاتری قطعا داره و رضایت بالاتر مشتریان
خب چرا گیبلی رو خرید
با توجه به این بررسی نمره گیبلی از ۱۰ ، ۳.۵ هست ، واقعا اگه ۲۰ هزار پوند ارزون تر بود تازه ارزش خرید پیدا میکرد
عارف
۳۰ مرداد ۱۴۰۰با این تجربه ، محصولی نا امید کننده برای تولید کننده ای پرقدرت خواهد شد . آدم از بعضی تولید کنندگان انتظار تولید محصول ضعیف و نداره و این یکی از همون محصولات هست
امیر
۳۰ مرداد ۱۴۰۰خیلی بد شد که این طوری شد. می تونست ماشین بهتری باشه. با این حال ظاهر خوبی
داره. و اینکه به نظر من m5 می تونه گزینه بهتری باشه.
Bayerische Motoren werke
۳۰ مرداد ۱۴۰۰M5 نسخه فول خانواده سری ۵ هست
همون طور که تو متن نوشته شده رقیب این مدل M530e هست که از همه لحاظ برتری داره نسبت به این ماشین
واقعا نمیشه وقتی آلمانی ها و آمریکایی ها و بقیه هستن به این مدل نگاه کرد
(نظر شخصی)
Kf
۳۰ مرداد ۱۴۰۰M5 بهتره اما خیلی گرون تره
IMAN
۳۰ مرداد ۱۴۰۰هیچ وقت با هیچ کدوم از محصولات مازراتی نتونستم کنار بیام البته دست ما که به لاستیکشم نمیرسه . درسته ماشین خاصی هست ولی برای خریدار گزینه های بسیاری بهتر از این ماشین وجود داره
Moein
۳۰ مرداد ۱۴۰۰امیدوارم مدیریت جدید به تکون اساسی به این برند و آلفا بدن
واقعا درک نمیکنم شعور و فهم اون مدیر احمق رو وقتی میبینه کل رقبا دارن چیز بهتری ارائه میدن،چرا یه تلاشی برای بهتر بودن نمیکنن با وجود اینکه توانش رو خیلی راحت دارن😣😩
AMG GT R
۳۰ مرداد ۱۴۰۰این دیگه چه فرمونی داره
خیلی بهتر میشد اگه فرمون مدرن تری داشت
محمد امین
۳۰ مرداد ۱۴۰۰طراحی اش عالی هست ، اما همونطور که در مقاله اشاره شد ،نمیتونه پرفورمنس خولی رو در این کلاس داشته باشه، اما در عوض تمرکزشون رو روی mc20 گذاشتن و انقدر خوب شده که خریداران رو از حرکت به سمت هوراکان ایوو rwd مأیوس میکنه ، واقعا mc20 خوبه ، ظاهر جذاب و خیلی خاص ، ،کیفیت ساخت بالا ، و در کنار پرفورمنس زیاد ، و قیمت حدود ۲۱۰ هزار دلار ، حرف نداره
سهند
۳۰ مرداد ۱۴۰۰mc20 با رقبای دیگر(لامبورگینی، فراری و پورشه) قابل مقایسه است ولی برتر نیست.(نمیگم بدتر است)
اما گیبلی قابل مقایسه با رقبای آلمانی نیست.
محمد امین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰درسته ،ولی به نظرم پرفورمنس هوراکان rqd رو ارائه میده در خط مستقیم حتی بهتر ، و پیست هم نمیدونم چون هنوز نتایجی نیومده ، اما میتونه یه گزینه ی عالی باشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ولی mc20 به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای mc12 نبود و فقط به عنوان یک خودرو در کلاس خودش خوب عمل کرده
محمد امین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰اره ، mc12 رو من هر وقت اسمش رو هم میشنوم وحشت میکنم ، یه شاهکار بود و همراه با مهندسی فراری ، و طراحی فوقولاده
TROFEO
۳۱ مرداد ۱۴۰۰mc20 از نظر کلاس بندی اصلا جانشین mc12 نیست ولی صدبرابر مازراتی تر از mc12عه که یه بدنه رو انزو گذاشتن شده مازراتی
R
۳۰ مرداد ۱۴۰۰از ۲۰۱۴ تا الان ظاهرش همینه
طراحیو باید از نو عوض کنن چراغاش انگار افتاده پایین و فیسش مریضه
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۳۰ مرداد ۱۴۰۰مزراتی بهتره یه تکون اساسی به خودش بده .
Silent
۳۰ مرداد ۱۴۰۰$ 35-40 هزارتا مدل 2017 (یک میلیارد حدودا ) ولی خوش معامله نیست نمی دونم دست هرکسی نیست
مهدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰رفیق بنده چندین سال پیش یه ۹۱۱ خرید که بعد از دو روز فروخت و یه گرن کابریو گرفت . ازش پرسیدم برای چی همچین کاری کردی گفت صدا و جوابی که با مازراتی کف خیابون میگیری رو ۹۱۱ نمیده…. کاری به استدلالش ندارم ولی در کل توی گرن کابریو هیچ چیز غیر صدا زیبا ندیدم . طراحی کابین قدیمی حتی نسبت به سال تولید ، کیفیت کابین متوسط رو به پایین ( کاملا مشابه ماکسیما ) ، شتاب و قدرت هم چیز زیادی نسبت به یه جنسیس نبود فقط میشد از هوای آزاد و صدا لذت برد و اونی که اهلشه از نگاه مردم . همون آدم بعدا تو اهواز یه کیواتروپورته پلاک اروند گرفت اگر اشتباه نکنم توربو ۳.۸ بود که هرچند قدرت شتاب عالی داشت کیفیت کابین هم خیلی بالا بود اما طراحی کابین باز هم جالب نبود در کنار این که ظاهر بیرونش هم تعریفی نداشت بعد هم یه کالیفرنیا توربو گذر آورد که با اینکه خود من فن فراری هستن اما اون هم مالی نبود . در کل خودتون رو برای این ماشینها تیکه پاره نکنید تا وقتی تجربشون نکردین قشنگن بعدش دیگه با نگاه منطقی تر در موردشون نظر میدین 🙃
net
۳۰ مرداد ۱۴۰۰چرا طراحی های ماشینهای مازراتی ده سال هست هیچ تغییری نکرده و بروز نمیشه.این طراحی گیبلی برای سال ۲۰۲۱ خیلییی قدیمی هست
Mf1
۳۱ مرداد ۱۴۰۰طراحیش در حد مازراتی نیست
مزراتی ازMC12 افسانهایی به کجا رسیده
England
۳۱ مرداد ۱۴۰۰طراحی کابین مازراتی واقعا جذاب و گیرا نیست نمیدونم چرا یاد ماشین های چینی میوفتم! برعکس طراحی بیرونش که واقعا جذابه
akrh78
۳۱ مرداد ۱۴۰۰طراحی عالی
بقیه موارد ترررر