طبق اعلام رسمی مازراتی، تولید مدلهای گرنتوریزمو و گرنکابریو خاتمه یافته است و سازندهٔ ایتالیایی برای گرامیداشت پایان تولید این خودرو، مدل ویژهٔ تک ساختی از گرنتوریزمو را با نام Zeda معرفی کرده است. بدنهٔ این خودرو با ترکیب سه رنگی آبی، سفید و مشکی رنگآمیزی شده و انتقال بین رنگها با شیب ظریفی صورت گرفته است. مازراتی این تغییر رنگ روی بدنهٔ گرنتوریزمو را نشانگر انتقال این شرکت به عصری جدید میداند. به گفتهٔ مازراتی، این طرح نشان میدهد Zeda پُلی است که گذشته، حال و آینده را به هم وصل میکند.
طرح بیرونی منحصربهفرد این خودرو توسط Centro Stile Maserat طراحی شده است. قسمت جلویی Zeda با رنگ آبی سنتی مازراتی رنگآمیزی شده اما این رنگ بهآرامی به مشکی براق که سازنده آنرا تأثیر متالوژی میداند و سپس سفید ساتن تبدیل میشود. Zeda تلفظ حرف Z در گویش محلی مودنای ایتالیا است و مازراتی با انتخاب این نام قصد دارد نشان دهد که برای هر پایانی آغاز جدیدی وجود دارد زیرا این شرکت در حال بهروزرسانی کارخانهٔ Viale Ciro Menotti خود در شهر مودنا برای تولید یک خودروی اسپرت جدید است.
این خودرو که احتمالاً از کانسپت آلفیری الهام میگیرد، خودرویی عملکرد بالا خواهد بود که از جدیدترین تکنولوژیها برخوردار بوده و سال آینده به بازار عرضه میشود. یک نسخهٔ تمام الکتریکی از این خودروی اسپرت جدید هم ارائه خواهد شد. مازراتی در مورد تغییرات کارخانهٔ مودنا چیزی نگفته است اما تأیید کرده است که این کارخانه به اتاق رنگ کاملاً جدیدی مجهز میشود. به گفتهٔ این شرکت، این اتاق رنگ قسمتی برای تماشا خواهد داشت که برای خریداران امکان مشاهدهٔ فرایند رنگآمیزی خودروی خود را فراهم میکند.
مدلهای گرنتوریزمو و گرنکابریو سالها است که جزء محصولات اصلی مازراتی محسوب میشوند. گرنتوریزمو در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۷ رونمایی شد و گرنکابریو در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ به آن اضافه شد. این گرن تورر توسط پینینفارینا طراحی شده و به پیشرانهٔ هشت سیلندری مجهز بود که با همکاری فراری توسعه پیدا کرده بود. هرچند گرنتوریزمو و برادر روبازش در سال ۲۰۱۷ فیسلیفتی را تجربه کردند اما پس از دوازده سال هماکنون عمر آنها به پایان رسیده است. این دو خودرو طی این مدت بیش از ۴۰ هزار دستگاه فروش داشتهاند که سهم گرنتوریزمو ۲۸,۸۰۵ دستگاه و گرنکابریو ۱۱,۷۱۵ دستگاه بوده است.
هرچند تولید نسل کنونی گرنتوریزمو خاتمه یافته است اما مازراتی قبلاً برنامههای توسعهٔ نسل جدید آنرا تأیید کرده است. این خودرو در سال ۲۰۲۱ به بازار میآید و در سال ۲۰۲۲ مدل گرنکابریو هم به آن اضافه خواهد شد. مثل همهٔ محصولات آیندهٔ مازراتی، هردو نسخهٔ این گرن تورر با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی هم ارائه خواهند شد. سازندهٔ ایتالیایی فعلاً اطلاعات زیادی از نسل آیندهٔ گرنتوریزمو منتشر نکرده اما تأیید کرده است که این خودرو به تکنولوژی رانندگی نیمه خودران سطح سه مجهز خواهد بود. همچنین گفته شده نسخهٔ الکتریکی گرنتوریزمو از قابلیت شارژ سریع، بُرد طولانی و حالات رانندگی منحصربهفرد برخوردار خواهد بود و پویایی و عملکرد رانندگی سنتی مازراتی را ارائه میکند.
یانکی
۲۲ آبان ۱۳۹۸باز هم حروم کردن پول تو شاخهای ایتالیاییه بی مشتری در حالی که پر فروشهای شاخهای آمریکایی در حصرت بروز رسانی حداقل نمای داخلی.خودم دلباخته آلفا و مازراتیم ولی نه در جایی که به سلاطین آمریکایی ضرر برسونن.الان داج مجبوره کماکان جورنی رو تولید کنه در حالی که آلفا و مازراتی تواناییه فروش ماشینهایی که از جدیترین پلتفرم و تکنولوژیهای کمپانی استفاده میکنند رو ندارن.چرا چونکه فوت کوزه گری دست شاخهای آمریکاییست.غیر از اینه؟؟؟؟
godfather
۲۲ آبان ۱۳۹۸پیرمرد خوشگله لعنتی هم رفت
سهم ما هم از این ایتالیا های مسخره فقط پوستراشونه
moein
۲۳ آبان ۱۳۹۸مثل اینکه خیلی فشار آورده این مازراتی و آلفا به شخص شما
بابا حالا همچین هم فکر نکن دوج و جیپ تحفه ای هستن
اگر همین فیات نبود که الان باید با خاطرات چیپس میکردی
Omid622
۲۲ آبان ۱۳۹۸مزراتی
مدل گرن تریسیمو mc استرداله
فک کنم ۴ مدل تو ایران هستش با مدل ۲۰۱۳
بی نظیر زیباست و به نسبت بنز و بی ام و و پورشه که ماشین هستن
این مزراتی که گفتم میشه گفت بهش اثر هنری
فريد
۲۲ آبان ۱۳۹۸خاتمشم قشنگ نبود چیکار میکنن با مازراتی !!!?
ارشیا
۹ بهمن ۱۳۹۸کاش زود تر ۲۰۲۱ شه نسل جدیدشو معرفی کنن من خیلی دوسش دارم