به نظر میرسد برنامههایی که مازراتی برای تحول سریع خودش در نظر گرفته، نتیجه داده و گزارشها حاکی از آن است که تعداد خودروهای سفارش داده شده در امسال نسبت به خودروهای تحویل داده شده از این خودروساز ایتالیایی در سال ۲۰۱۳ تقریباً سه برابر شده است. بر اساس همین افزایش تقاضا، مازراتی تصمیم گرفته تا تولید خودروهایش را افزایش دهد و مدل آلفیری اسپورت را نیز به خط تولید خود اضافه کند.
طبق مصاحبهای که هارالد وستر انجام داده، مازراتی هر ماه حدود ۳۵۰۰ سفارش دریافت میکند. اگر این تعداد، در همین محدوده باقی بماند، در پایان سال ۲۰۱۴، مازراتی ۴۲ هزار خودرو به فروش میرساند که نسبت به تعداد ۱۵۴۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۳، افزایش چشمگیری را نشان میدهد. در نتیجه، از مازراتی انتظار میرود تا کاستیهای فیات را در بازار اروپا جبران کند. سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات-کرایسلر به بلومبرگ میگوید:سفارشات وضعیت بسیار خوبی دارند. کار در مازراتی به خوبی پیش میرود و سال بینظیری را در پیش رو داریم.
به زودی قرار است که استراتژیهای فیات در سال ۲۰۱۸ اعلام شود. استراتژی امسال به صورتی گسترده، ادغام فیات و کرایسلر است. گفته میشود که این برنامه، تولید یک خودروی اسپرت با عملکرد بالا را بر اساس مدل کانسپت آلفیری پیشبینی کرده است. این مدل، در پلتفرم با لوانته شاسیبلند مشترک است و در «میرافیوری» ساخته خواهد شد.
sadegh
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳چقد با برنامه ریزی و حساب شده جلو میرن.
این دوتا ماشین خارق العاده زیبا ان، اینکه طراحیه ایتالیا تو جهان اوله واقعا الکی نیست.
احمد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بی نظیره صنعت خودرو سازی داره وارد دنیای جدیدی میشه این همه تکنولوژی و ظرافت و زیبایی یک جا واقعا تحسین بر انگیزه
درد و بلاشون بخوره تو سر خودروساز های بی عرضه ما
meysam
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳عملکرد بینظیر پورشه، تمام سوپر اسپورت سازان رو به خودشون آورده که میشه یه ماشین لوکس اسپورت با قیمت بالا رو در تیراژ بالا تولید کرد و سود کلونی هم برد.(I LOVE GERMANY)
امیر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ایتالیا یکی از اون کشورهاست که طراحیه قدرتمندی داره
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی به ایودی نمیرسه
Mohammad XX
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳با این که اکثر شرکت های بزرگ خودروسازی طراحی های اصیل و زیبایی خاص خودشون رو دارن ولی واقعا هنر طراحی ایتالیایی یه سر و گردن از تمام کشورها بالاتره.
مهمترین طراحان صنعت خودرو ایتالیایی بودن که شاهکار های مختلفی رو برای شرکت های مختلف طراحی کردن. اسم چند نفر از اونها مثل پینین فارینا ، جیوجیارو و برتونه در تالار مشاهیر صنعت خودرو ثبت شده.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
داداش محمد توانستی به جیمیل من سر بزن .
((( MILADOLF.G65@GMAIL.COM )))
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳حق مازراتیه که بیشتر بفروشه.گستره ی محصولاتشو افزایش داده به همین خاطر مشتری های بیشتری جذبش شدن.از اون شاسی بلنده خیلی خوشم اومد.
“ﺩﻧﯿﺎﯼ ﻣﻦ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﯾﺶ ﺑﺎﺭﺍﻧﯽ ﺳﺖ ؛
ﻫﺮ ﭼﻪ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﺪﺍﻧﯽ ﮐﻤﺘﺮ ﺧﯿﺲ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺷﺪ …”
sajad0611
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا موافقم بات ماشینای ایتالیایی روح دارن و از لحاظ مهندسی هم چیزی کم ندارن
محمدرضا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود بر همه…
اکثر ما ایرانیها از خودروهای ایتالیایی خوشمون میاد شاید به دلیل علاقه های مشترک باشه تو فرهنگمون ولی در کل همین شرکت مازراتی خودهاش خیلی لوکس هستن و در عسن حال خیلی ساده طراحی میشن و شیک خطوط اضافه، چراغ های عجیب و غریب ، طراحی های مختلف مثل لکسوس و هیوندای و … ندارن… کلا ماشین های عالی هستند البته غیر از پولشون …
sadegh
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی اونقد که میخوام برم ایتالیا، هیچ چیز دیگه نمیخوام
مخصوصا برم کارخونه فراری رو از نزدیک ببینم، وای خدای من
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خوندنش خالی از فایده نیست:
ایتالیا از دیرباز تا کنون کانون هنر و صنعت قاره اروپا بوده است. هفت برادر مازراتی در شهر ووگرا از توابع ایتالیا به دنیا آمدند.
پدر این 7 پسر رودولفو مزراتی یک راننده لوکوموتیو و مادرشان کارولینا روزی نام داشت.
در سال 1914 کارخانهای توسط مزراتیها تاسیس شد ولی کار آن ها صرفآ تقویت و تیونینگ اتومبیلهای ایزوتا فراچینی بود. سال 1926 مدل تیپو 26 تولید شد و اولین اتومبیلی بودکه کاملا ساخت برادران مزراتی بود. لوگو کمپانی مزراتی عبارت است از یک نیزه سه شاخ که توسط یکی از برادران مزراتی به نام ماریو برای نخستین بار طراحی شده و به نیزهای اشاره می کند که در دست نپتون یکی از الهههای یونان قرار دارد که مجسمه این الهه نیز در میدان مرکزی شهر بولونیا،شهری که مازراتی در آن خلق شد قرار دارد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
البته شهرت ایتالیا بیشتر به خاطر سختن اتومبیل های سرعت بالا بوده .
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش میلاد درست میگی ولی برای عموم(کلا میگم نه در مورد ماشین) ایتالیا مهد هنر بوده.از ونیز خیلی خوشم میاد انشالله قسمت بشه یه بار بریم!
خاوری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳جالبه بدونید ونیز در قرن13تا15 کانون اقتصاد و ثروت در کل اروپا بوده و سیستم اجتماعی و سیاسی اقتصادی پیشرفته ای داشته
PEUGEOT
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳مازراتی قشنگیه
اما چه فایده ما که نمی تونیم یه پیچشم بخریم
خیلی وقت پیش داشتم شبکه خبر می دیدم
یه خبرنگاره جلوی یه مازراتی رو گرفت تا ازش سوال بپرسه
از پسره پرسید چند سالته گفت 30 سالمه
ازش پرسید چطور تونستی یه همچین ماشینی بخری گفت زحمت کشیدم و تلاش کردم
خودتون دیگه قضاوت کنید
ایا یه پسر 30 ساله اونم توی این مملکت می تونه ماشین 1 میلیادی بخره؟
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳پژو جان حتما منظورش پدرش بوده.
اونقدری که قدر مادر رو میدونیم متاسفانه قدر پدر رو نمیدونیم. :(
“قدر اونی رو بدون که کهنه پوشید تا تو نو بپوشی.”
ارادت
PEUGEOT
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا باهات موافقم شاهین جان
ولی تو چند روزه که فاز احساسی برداشتی
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اره داداش از 5شنبه به این ور حالم خوش نیست. :(
ارزو دارم تنها دردی که داشته باشیم،دل درد بعد از یه خنده ی از ته دل باشه.ارادت.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
پژو منظورن چند ساله پیشه دیگه ؟؟؟؟
اتفاقا پدال پستشو گذاشت . خیلی هم دیدگاه گذاشتند . اگر کسی پستشو پیدا
کرد لینکشو بذاره .
PEUGEOT
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳فکر کنم اره همون پسته
اخه اون موقع من هنوز پدال نیومده بودم
رضا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳منم اون کلیپ رو دیدم خیلی مسخره بود.پسره میگفت مهندس عمرانم و آقا زاده نیستم و باکارو زحمت ماشین رو خریدم!!! دروغگوی پست
میگفت به این خاطر خریدم ماشینو که به دنیا نشون بدم تو ایران هم میشه امنیت داشت و از بهترین ها استفاده کرد!!!
اونوقت تو کوچه خیابونا گاز میداد!!!
تو ماهواره هم نشونش دادن و خیلی هم مسخره کردن…البته حق داشتن
احسان(احسان سابق)
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بازاریابی مازراتی تو حلقم
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳پدال چرا اینطوری شده؟ هر چی نظر میذارم غیب میشه،دو روز دیگه ظاهر میشه.
سردبیر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام. دیدگاههایی که دارای کلماتی خاص باشند، توسط سیستم ضد اسپم سایت به صورت خودکار برای بازبینی دستی فرستاده می شوند. فرآیند بازبینی و تایید هم در ساعات روز، ممکن است اندکی و شبها تا صبح روز بعد طول بکشد اما در صورتی که دیدگاه ارسالی، قابل انتشار باشد، مجددا در سایت به نمایش گذاشته می شود.
ممنون از همراهی شما
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
میشه اون کلمات و به ما هم بگویید !!!!!!!!!!!
من نوشتم شاید این جمعه بیاید ، رفت تو قسمت تایید و باز بینی .
دقیقا سیستم کدام کلمه را مشکوک دیده که فرستاده برای تایید؟؟؟
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳جناب سردبیر من تا حالا از کلمات مشکوک استفاده نکردم! تاریخچه ی مازراتی رو نوشتم که رفت برای بازبینی.در هر صورت ممنون از پاسخ گویی شما.
sadegh
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جون باید مینوشتی شاید 5 شنبه اومد غافل گیر شیم تا سیستم قاطی کنه و نظرتو زود تایید کنه :) ;)
Ehsan
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳این الفیری چقدر شیک و خوش قیافه است
کلا حرف اول رو در اقتصاد و پیشرفت رو برنامه ریزی و داشتن آماری مدون و دقیقه همون چیزی که در ایران وجود نداره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
مازراتی برند خاص و شاخیه .
فقط نمیدونم چرا فروشش کمه . در صورتی که هم قیمت و هم کیفیت بنز و ب ام
و ائودی و .. است .
((( راننده آن نیست که به کسی نزنه ، راننده آن کسی هست که نذاره بهش
بزنن . )))
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳به جون خودم نزنی هم میارن میزنن! چند سال پیش یه ماشین خریده بودیم داشتیم با 30 تا میرفتیم(3روز بود خریده بودیم) یه اقایی(!) در ماشینشو باز کرد،زد در ماشین رو قر کرد از کجا تا کجا.
PEUGEOT
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳از دست تو
خودت می دونی که نیسان گاویا چجوری می رونن
اصلا اسمش روشه:-D :$
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نیسان نبود که،پراید بود!
والا راننده ی ماشین 300 میلیونی دیدم،فکر کرده چون ماشینش گرون تره پس باید همه بهش راه بدن!
امید
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا عالیه این مشتری مداری شب و روز کار کنن تا طبق زمان بندی تحویل بدن
Un4given
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳همونطور که ایتالیا مهد مد جهانه، از طرفی مهد سوپر اسپرتها هم هست. فقط نمیدونم چرا مازراتی قیمتش بالاست، کسی آمارشو داره ؟
رضا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خوشحالم برای مزراتی…
عاشق کواتروپورته مشکیم خیلی قشنگه
بچه ها کسی میدونه نسل جدید گرن توریزمو کی میاد یا شایدم آلفیری جایگزینش میشه
Saied
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ایتالیا سلطان طراحی و مهندسی!
Saied
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی به نظرتون شاسی بلند جدید مرسدس یا همون x6 میتونه با مزراتی لوانته رقابت کنه!!!!
مصطفی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خوبه حالا اونا نظم دارن برعکس ایران.
ali n
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اونا تا سال 2018 برنامه ریزی دارن
ما تا 3018 میخوایم سمند و پراید بسازیم
خاوری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳چرا من عاشق مزراتی هستم؟؟
من با دیدن مزراتی مدل 5000جی تی ساخت سال1959تا1965 عاشق مزراتی شدم اینم لینکش http://en.wikipedia.org/wiki/Maserati_5000_GT
از این مدل که توسط برتونه طراح برجسته طراحی شده بود شاه ایران سفارش داد منتهی با داشبوردی از طلا و چوبهای گرانقیمت ..این خودرو اکنون در موزه ای در ایتالیا نگهداری میشه چراکه شاه هیچگاه این خودرو رو به ایران نیاورد
http://www.conceptcarz.com/view/photo/430885,15305/1962-Maserati-5000-GT_photo.aspx
این لینکو ببینید
http://novawavesoftware.com/info5/shah-of-iran-maserati.html
بعدها با مدل کوپه کامبیوکورسا که مجهز به موتور8سیلندرفراری f430 بود بیشتر با مزراتی آشنا شدم و واقعا شیفته هنر طراحی این خودرو شدم
جز به جز این مدل ازیک طراحی بی نقص برخوردار بود
رنگ سبز یشمی زیبایی داشت و در مسابقه ای با سری 6 بی ام دبلیو که تازه از راه رسیده بود و بنز سی ال کا رقابت جالبی داشت و مجله ماسین چاپش کرد
ایتم عکسش
http://www.caranddriver.com/comparisons/2004-bmw-645ci-vs-maserati-coup-cambiocorsa-m-b-clk55-amg-comparison-tests
هیچگاه شکل موتور زیبای این خودرو یادم نمیره..یک شاخه موز کنارهم به رنگ طلایی
http://www.bing.com/images/search?q=maserati+coupe+cambiocorsa+audi+a8+and+&qs=n&form=QBIR&pq=maserati+coupe+cambiocorsa+audi+a8+and+&sc=0-0&sp=-1&sk=&id=E12E743DCE544E0E40CBC395A3BF014BF8BBAB4D&selectedIndex=7#view=detail&id=E12E743DCE544E0E40CBC395A3BF014BF8BBAB4D&selectedIndex=0
مزراتی خودروی اصیل و زیبا و توانمندیه و یه تاریخ پشتشه
من به این خاطر دوسش دارم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
داداش مطلبت خیلی قشنگ . لذت بردم . مخصوصا اونی که برای اعلیحضرت بود .
خاوری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳میلادجان میخامت :-)
به امید روزی که شاهد هیچ اعلی حضرتی نباشیم …
sadegh
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳چند سال پیش هم یکی بود پژو 504 شو گذاشته بود مزایده…!!!
میبینی به چه روزی افتادیم…؟!
حسین 9974
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳عجب هیکلی داره این مازراتی. لامصب بدنسازی کار میکنه اینگار
فقط انگلیش
۲۴ بهمن ۱۳۹۴اقامیلاد فقط المان فقط بنز داری می گی چرافروش مازراتی به اندازه بنز نیست از تو دیگه بعیده این حرفاپس چرا فروش بنز به اندازه تویوتا نیست اخه این چه حرفیه کلاسaوtوvوcوrوخیلی از خودروهای کلاس های دیگر بنز زیر 40هزاردلار قیمت دارن می شه گفت بالای هشتاد درصد خودروهای بنز زیر 40هزاردلار قیمت دارن وهمه ی خودروهای مازراتی بالای 70هزاردلارقیمت دارن می خوای فروششون به اندازه هم باشه