سبک معماری مقیاسپذیر، پیشرانههای مدولار، پلتفرمهای مشترک حتی بین برندهای رقیب و… همه و همه به خاطر یک هدف است: کاهش هزینههای تولید.
هرچقدر که خودروهای جدید پیشرفتهتر میشوند، سازندهها مشق قدیمی خود را به سطح جدیدی وارد میکنند. هرکسی میتواند آن را انجام دهد، از برند سطح پایین گرفته تا خودروسازهای فوق لوکس.
چیزی را اگر ندانید آسیبی به شما وارد نمیکند و شما، مصرفکنندهی عزیز، احتمالاً نمیدانید و اهمیتی نمیدهید که چه چیزی زیر این استایل های پر زرقوبرق و برندهای با پرستیژ قرار دارد.
این کلمات آخری ما را به مطلب اصلی وارد میکند. کلیشهها اهمیت زیادی ندارند اما شانس خوبی وجود دارد که خریدار مزراتی لوانته خیلی پیشرانه و شاسی را بازرسی نکند چرا که این یک خودروساز ایتالیایی با میراث درخشان، استایل زیبا و موارد دیگر است اما داخل کابین…
فیات-کرایسلر با استفاده از قطعات مشترک باعث بلا شده و برخی از قطعات خودروهای امریکایی رم (RAM) در اولین شاسیبلند مزراتی دیده میشود. این مسئله باعث نارضایتی عموم شده و کنار هم گذاشتن بروشورهای جذاب ایتالیایی و قطعات یادشده شبیه انگشت شست زخمی در میان تریم فیبر کربنی بسیار لوکس است.
مطمئناً این اولین باری نیست که یک نفر قطعاتی را از یک برند پایینتر قرض میگیرد. فقط از لامبورگینی دربارهی قطعات قرض گرفته از آئودی برای استفاده در گالاردو بپرسید. این انتخابی است که ممکن است بهخوبی جواب دهد اما باعث لکهدار شدن اعتبار این گاو ایتالیایی شد.
بااینوجود گالاردو پرفروشترین محصول لامبو شد. به نظر میرسد که لوانته هم از همان حقه استفاده کند. از مزیت تشنگی خریداران برای شاسی بلندها استفاده کن و با نمای جذاب، پیشرانههای مربوط به فراری، میراث گرانبها و غیره آنها را سحر و جادو کن. یک شاسیبلند لوکس و اسپورت میخواهید؟ کاین موجود است (که ازقضا بر پایهی فولکس بناشده) اما چرا نیزهی ۳ شاخ را به جایش انتخاب نمیکنید؟
همانطور که گفتیم، چیزی را اگر ندانید… اما حالا آن را میدانید! آیا واقعاً اهمیت میدهید؟ آیا دکمهی استارت یا بالابر شیشهی مربوط به یک تراک محقر که در خودروی ایتالیایی شما بکار رفته، اینقدر تفاوت ایجاد میکند؟
arash66
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵آئودی را با رم مقایسه میکنند ؟ خود آئودی برند لوکسی هست و در لامبو هم طوری از قطعات استفاده کرد که خیلی ها هنوز متوجه آن نشدند !
استفاده از قطعات یک برند معمولی در یک برند سوپر لوکس خیلی متفاوت از استفاده قطعات ائودی آر 8 در گایاردو می باشد، اینظور نیست ؟
pagani
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به دیدگاه بعضیا……
“مزراتی که لوکس نیست!!!!!!”
“چه رسد به سوپر لوکس”
“ایتالیایی ها لیاقتشون در حد رام که هیچ کم تر هم هست!!!!!”
“فراری و اون طراحی مسخره ش”
“لامبو و صدای آزاردهنده و استایل ضعیفش”
“پاگانی و هندلینک مسخره ش…و رکورد های ضعیفش تو نوربرگ رینگ”
من عاشق این بعضیای مغلطه گرم …بحث باهاشون حال میده
pagani
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵;کسایی که منفی دادن یعنی جملات توی علامت نقل قول رو قبول دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سرمو بکوبم دیوار؟؟؟؟
تکلیف رو مشخص کنین!!!!!!!!!!!
rasa
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سخت نگیر
pagani
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به هر حال استفاده از این قطعات
باعث سرافکندگی هست
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵قطعا وسواس و انضباطی که خودروساز های آلمانی و حتی ژاپنی دارند رو به هیچ وجه ایتالیایی ها ندارن
چه مثالی واضح تر از این که فیات کرایسلر امسال از نظر میزان مورد اعتماد بودن خودروهاش جز بدترین سازندگان خودرو قرار گرفت
کلا ایتالیا و ایتالیایی ها توی اروپا هم به بی نظمی و فرار از قانون معروفن
مجید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵وقتی مزراتی اس یو وی بزنه همین میشه دیگه!
کلا همه چیز داره اصالت خودشو از دست میده، حیف
بنتلی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خوب این کاره عجیبی نیس!بقیه خودروسازا هم همین کارو میکنن،شباهت بین اشکودا و فولکس یا واکسهال و اوپل و هولدن،البته بهتربود از قطعات گرندچروکی استفاده میکرد چون تناسب بیشتری با یک کراس اوور لوکس داره
بنتلی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵البته مثال بارز ترش شباهت بیوک اینکور ک یک کراس اوور لوکسه با شورلت ترکس ک یک کراس اوور اقتصادی محسوب میشه هس،خوب این اصلا چیز بدی نیس و مشکلی برا بیوک ایجاد نمیکنه.
صادق
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵درود
.
برید تست های رانندگی با این خودرو و همینطور سواری خودرو را ببینید و بخونید، اون وقت میگید حتی اگه براش به جای استارت ، هندل هم بزارن بازم میخریمش!!!
.
البته قبول دارم، بهتر بود از تریم های اختصاصی استفاده کنه، یا حداقل از تجهیزات یه خودروی لوکس تر مثل آلفا استفاده میکرد، ولی خب، یه چیز رو نباید بیشتر از حدش بزرگ کنید تا جلوی دیدتون رو نسبت به خوبی هاش بگیره!
بهنام طیبی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من مدل های اسپرت کوپه ای مازراتی بیشتر دوس دارم تا شاسی بلند
احمد باقری
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اعتبار چیزیه که به راحتی بدست نمیاد، اما وقتی بدست اومد، نگهداری اون سخت تر از بدست آوردن اون هست و نباید به هر قیمتی که شده اون رو از دست داد.
mehdi
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من برام عجیبه که اینجوری فکر میکنند بعضیها…چطور پلتفرم پورشه کاین فولوکس تراگ و وآیودی شاسی بلندش یکیه موردی نیست!! حالا مازراتی برای کاهش هزینه هاش این کار بکنه بد میشه..چطور رویزروس از قطعات بی ام و استفاده کنه ایرادی ندارع؟!!! این مازراتی چه از نظر طرحی و از نظر هندلینگ سر تر از همه آلمانیهاست…چون هندلینگ فراری تو وجودشه… من شخصا به نظر بهترین شاسی بلند تو بازاره..البته جگوار هم عالیه..اما بی ام x5 یا حتی x6 و کاین اصلا ترجیح نمیدم به مازراتی…در کل مازراتی یعنی برند یعنی روح فراری یعنی کیفیت
فرامرز
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵مهدی جان اولاْ شکاف قیمتی بین توآرگ و کیو ۷ و کاین به اندازه شکاف قیمتی بین رام و لوانته نیست. ثانیاْ اشتراک ۶۰ درصد از قطعات (اکثراْ موتور و شاسی) بین این سه مدل باعث کاهش قیمت کاین شده بدون این که کیفیتش رو پایین بیاره چون فولکس واگن برند اقتصادی نیست و از نظر کیفی با سایر برندهای آلمان رقابت تنگاتنگی داره (فقط از نظر طراحی، آپشن ها و لذت رانندگی از سایرین عقب تره که اونم بخاطر فلسفه بوجود اومدن برند فولکس هست که باید محصولاتش رو با قیمتی عرضه کنه که عموم مردم آلمان قادر به خرید باشن).در مورد رام و لوانته البته باید دید کیفیت قطعات مشترک چطور هست.
reza ///AMG
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خودت داری میگی اشتراک پلتفرم و موتور و گیربکس
نیومده که صندلی اینو ورداره بزاره رو این
شاسی چیزی نیست به چشم بیاد هیچ پولداری نمیاد ذره بین دست بگیره ببینه شاسی رولزرویسش با سری7 یکی هست یا نه
تازه سری7 مگه خودش کم ماشینیه؟
اشتراک قطعات کلا ایرادی نداره چون باعث کاهش هزینه میشه ولی اینجا میگه به شخصیت برند لطمه وارد نکنه وگرنه میشد فرمان فیات500 رو انداخت رو لافراری! هزینه تولیدم کمتر خیلی هم عالی دشواری هم نداشتیم!
مهدی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اقا فرامرز.درسته.. اما مازراتی از بعضی قطعات داخل اتاق. مثل کلید ها ی رام استفاده کرده که اصلا مشهود نیست…پلتفورم و موتور خودشه..یعنی در واقع پلت فرم ارتقاع یافته مازراتی گیبلی هست…هر چند شرکت های مثل بی ام دبلیو اولین اس یو خودشو از پلت فرم رنجرور استفاده کرد……به قول معروف استفاده از دوتا قطعه جزیی را این قدر بزرگ نکنید….
حسين
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام. من فکر میکنم اشتباه میکنید. ب ام و نه از پلت فرم و نه حتی از شاسی رنج روور استفاده کرده. فقط ازش کمک گرفته و همینطور از سیستم پایین امدن از سرازیری و سیستم مدیریت موتور در آفرود رنج روور استفاده کرده. بقیشو از سری 5 مدل E39 استفاده کرده.
mehdi
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵نه…من سالها پیش میدونستم….چون به خاطر اینکه هزینه هاش پایین بیاد بی ام دبلیو این کار کرد…یعنی از پلت فرم رنحرور استفاده کرد…من یکی از کسایی بودم که 17 سال مجله ماشین می خوندم و در جریانات بودم…..
MEHDI8.1.2.0
۲۴ دی ۱۳۹۹حتما برای کاهش هزینه این کارو کرده