با معرفی سوپر اسپورت جدید مزراتی MC20 که از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی جدید و ۶۲۱ اسب بخاری سود میبرد ایتالیاییها تصمیم گرفتهاند لوگوی نمادین خود که یک نیزه سه شاخ است را بهروز کنند. شاید در نگاه اول این لوگو تغییر چندانی را تجربه نکرده باشد اما بازنگری سبک آن از دید طرفداران پر و پا قرص این برند با سابقه پنهان نخواهد ماند.
این قبیل جزئیات کوچک در MC20 در واقع نشانهای دیگر از آغاز عصر جدیدی برای مزراتی میباشد. این خودروساز دوستداشتنی بیشتر روی مسابقات و الکتریکی سازی محصولات خود تمرکز خواهد کرد. بخشی از عصر جدید مزراتی هم بهروزرسانی لوگوست که میتوان آن را در MC20 تماشا کرد.
مزراتی میگوید این نماد تکامل یافته از فواره نپتون در بولونیا الهام گرفته و هماکنون مدرنتر، متوازنتر و ظریفتر است. اصلاحات قبلی لوگوی مزراتی در سال ۲۰۰۵ انجام شده و آن زمان دو سمت پیکانها تغییر یافته و قسمتی وجود داشت که نیزه سه شاخ را از فضا آبیرنگی که بخش پایینی بازوها را پر میکرد جدا کرده بود؛ اما جدیدترین تغییر لوگوی مزراتی گیراتر به نظر میرسد.
هماکنون نیزه قرمزرنگ مزراتی به رنگ آبی درآمده و نشانی دو رنگ را به جای سه رنگ تشکیل داده است. این دو رنگ همانگونه که دیده میشود رنگهای سفید و مزراتی آبی هستند.
لوگوی جدید مزراتی در ابعاد، شکلها و طرحهای مختلفی روی مزراتی MC20 دیده میشود. لوگوی این برند روی فرمان خودرو کاملاً جلبتوجه میکند زیرا بجای اینکه لوگوی نیزه بجای اینکه داخل فضایی بیضیشکل باشد داخل یک دایره است و دلیل آن نیز شک گرد کیسه هوا میباشد. همچنین لوگوی نیزه سه شاخ روی ستون C مزراتی MC20 فاقد فریم بیضیشکل است.
تغییراتی هم در طرح نوشتاری مزراتی رخ داده و هماکنون تیزتر و سرراستتر شده و همین فونت جدید را میتوان در تمامی محصولات آتی مزراتی دید. علاوه بر این هم لوگوی نیزه سه شاخ و هم نوشته مزراتی دارای تریم کرومی هستند که جایگزین تریم براق قبلی شده است. مزراتی میگوید این تریم جدید تأثیر فنی بیشتری داشته و به آلومینیوم پولیش خورده اشاره دارد.
SFXSuperFast
۲۱ شهریور ۱۳۹۹این انجین جدیدشون جواهره
V6 turbo 3L 621hp
مقایسه کنی با رقبا صد الی دویست اسب قوی تره
نیسان جی تی ار نسخه نیسمو ک حتی حجمشم نزدیک یه لیتر بیشتره باز ضعیف تره ازش:
V6 turbo 3.8L 600hp
پورشه پانامرا فور اس که همه چیش شبیهه ۲۰۰اسب ضعیف تره:
V6 turbo 3L 420hp
آلفارومئو جولیا کوادروفولیو:
V6 turbo 2.9L 510hp
فقط فورد جی تی نیم میلیون دلاری با حجم بیشتر قدرت بیشتری داره ازش:
V6 turbo 3.5L 650hp
که البته بازم گشتاورشون برابره
۷۵۰n.m
هرچند همون فورد جی تی رو بردن رو داینو قدرتش از قدرت اعلامی کمتر بوده!
joojoo
۲۱ شهریور ۱۳۹۹منفی دادم بهت چون فورد GT رو در موردش …. اون تست داینوی 525 اسبی تست دقیقی نبود. دستگاه داینوش هم دستگاه غیر دقیقی بود. تست واقعی داینوی فورد GT معادل 575 اسب بخاره که اعلام هم شد.و کاملا قابل قبوله. با 647 اسب قدرت سر فلایویل، 575 اسب قدرت سر چرخ میشه 11 درصد اتلاف که کاملا قابل قبوله. و البته اخیرا هم که به 670 اسب بخار رسیده
یانکی
۲۱ شهریور ۱۳۹۹دقیقا.البته جی تی نسخه ویژه 700 اسبی رو هم داره.
مانی
۲۲ شهریور ۱۳۹۹مهم وزن انجینه
میبینی یه برند دیگه انجین V8 ساخته که فقط ۱۰ کیلو سنگینتره
ولی ۲۰۰ اسب قویتره
پارسا عشق ماشین
۲۱ شهریور ۱۳۹۹چه فرقی می کنه
Moein
۲۱ شهریور ۱۳۹۹بی برو و برگرد خاص ترین لوگوی دنیای ماشین برای همین مازراتی هستش
امیدوارم هم مازراتی و هم آلفا برگردن به اون جایگاهی که لایقش هستن??
Hussein
۲۱ شهریور ۱۳۹۹عالیه خیلی خیلی زیباس
بهترین لوگوی دنیا❤?
SS
۲۱ شهریور ۱۳۹۹زیبای وحشی ❤❤
گل بود به سبزه هم آراسته بود!??
Mad.z.Max
۲۳ شهریور ۱۳۹۹شد!
فرشاد
۲۱ شهریور ۱۳۹۹یه کلیپ هست ک توش نماینده فروش های کارخونه ها تلفظ درست اسم شرکتشونو میگن
اونو حتما گوش کنید
مزراتی اخه!
Erfan
۲۱ شهریور ۱۳۹۹این تلفظ مَزراتی رو از کجا آوردید ناموسن؟
Amin-MC20
۲۳ شهریور ۱۳۹۹یعنی ترکوند!!!!!! بعد 20 سال که موتور نساخته این خیلی موتور فضایی به حساب میاد!!!!!!
من خیلی به مازراتی امیدوارم خیلی هم دوسش دارم واقعا ماشین هاش عالیه
اگه دقت کنید یکمی چراغش شبیه گرن توریسمو هاست توجه کنید میگم خییییلیی کم
رسما رفته لامبورگینی و فراری رقابت کنه