اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش آستونمارتین بر اساس خودروی شهری تویوتا IQ اقدام به ساخت یک خودروی شهری کوچک و لوکس با نام سیگنت نمود. هرچند این خودرو به آن موفقیت و فروشی که آستونمارتین انتظار داشت دست پیدا نکرد اما یک خودروی شهری منحصربهفرد بود که برای زمانی کوتاه جایگاه ویژهای در بازار داشت و علاقهمندان زیادی پیدا کرد. حال گویا قرار است دوباره یکی دیگر از خودروسازان لوکس دنیا اقدام به معرفی یک هاچبک شهری بر اساس خودرویی آشنا نماید.
در این مورد، بهتازگی یک تصویر از یک هاچبک داغ که توسط مازراتی بر اساس فیات ۵۰۰ ساخته شده و طراحی جذابی دارد، افشا شده است که احتمال ساخت چنین خودرویی توسط مازراتی را مطرح کرده است. از این خودرو که در حال حاضر مازراتی ۵۰۰ نامیده میشود، فعلاً تنها یک رندر وجود دارد که در آن جلوپنجرهٔ مازراتی، رینگهای عملکردی و ورودیهای هوای بزرگ بر روی بدنهٔ یک فیات ۵۰۰ دیده میشود. مازراتی ۵۰۰ مانند آستونمارتین سیگنت بهعنوان یک خودروی کممصرف در سبد محصولات مازراتی که شامل خودروهای بزرگ و نسبتاً پرمصرفی چون گرنتوریزمو، کواتروپورته و لوانته میشود حضور خواهد یافت.
بهاحتمالزیاد این هاچبک کوچکِ داغ و پریمیوم مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت خواهد بود که تمامی این نیرو را توسط یک گیربکس دستی به چرخهای جلو میفرستد؛ اما مهمتر از این، ۵۰۰ تولید آلایندگی کمی خواهد داشت که میانگین تولید آلایندگی برند مازراتی را کاهش خواهد داد. مازراتی هنوز هیچ مبلغی را بهعنوان قیمت هاچبک داغ خود ارائه نکرده است اما با توجه به قابلیت صرفهجویی در مصرف سوخت و البته برند لوکسش، احتمالاً شروع قیمت آن از ۵۰ هزار دلار خواهد بود که البته عجیب نیست. درهرحال شاید این عکس حقیقت داشته باشد و بهزودی بتوانیم چنین خودرویی را واقعاً رؤیت کنیم.
یوسف
۱۴ فروردین ۱۳۹۶یهویی وانت سه چرخه مازراتی هم بدین بیرون که مسخره بازیتون تکمیل بشه فیات جان
ونوم اف ۵
۱۵ فروردین ۱۳۹۶استون مارتین با اون دقتی که برای کیفت سیگنت بخرج داد تقریبا شکست خورد چه برسه به گروه فیات با بعضی کارهای عجیبش خدا به داد الفا و مازراتی برسه از دست سرجیو گدا
Mahdi DODGE
۱۴ فروردین ۱۳۹۶از مازراتی انتظار نداشتم
ونوم اف ۵
۱۵ فروردین ۱۳۹۶خود مازراتی هم انتظار نداره ولی فیات فقط پول میشناسه
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
در مجموع سبک طراحی کدوم خودروساز لوکس رو بیشتر میپسندید ؟
مزراتی : لایک ???
استون مارتین : دیسلایک ???
خودم با استون مارتین حال میکنم.
ali
۱۴ فروردین ۱۳۹۶این دیگه چیه خیلی خنده داره این مازراتیه
Alireza.GT86
۱۴ فروردین ۱۳۹۶انگار نقاشی بچه چند ساله ست ?
حسین
۱۴ فروردین ۱۳۹۶فیات است دیگر گاهی دلش میخواهد تر بزند به ی برند خودروسازی لوکس
علي
۱۴ فروردین ۱۳۹۶اگر تولید بشه که خیلی عالی میشه و خیلی هم زیباست ولی حالا اینکه موفق بشه یا نه با توجه به اینکه ((( آستین )))ناموفق ظاهر شد و حتی الانشم بدون تولید ((( سیگنت )))در مرز ورشکستگی قرار داره باید صبر کرد و دید .
با تچکر
Machine
۱۴ فروردین ۱۳۹۶اولاً آستین نه و آستون،
دوماً در حال حاضر آستونمارتین فروش و وضعیت مناسبی داره و نمیدونم در مرز ورشکستگی رو از کجا درآوردی. شرکتی که در مرز ورشکستگی باشه میتونه پروژۀ عظیمی مثل والکیِری رو انجام بده درحالیکه قبلش هم ولکان رو معرفی کرده بود؟ یا چنین شرکتی میتونه برای اینکه نخواد از موتور مرسدس تو محصول جدیدش استفاده کنه با صرف سرمایۀ زیاد یه موتور V12 رو خودش طراحی کنه؟
سوماً دیگه حالمون به هم خورد از بس زیر هر پُست مربوط و نامربوطی به خودروسازان انگلیسی متلک گفتی و تیکه انداخته، باشه بابا اصلاً انگلستان بدترین خودروساز دنیا ولی خواهشاً دیگه از این اظهارنظرهای به پایه و اساس دست بردار که دیگه شخصاً واقعاً مشمئز شدم
Amir amini
۱۵ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز الان استون مارتین از لامبورگینی بیشتر فروش داشته چجوری داره ورشکست میشه حتما میخای به اندازه مازراتی فروش داشته باشه اونم با اینکه قیمتش دو برار مازراتی بعدشم وقتی داره برای ورود به بازار سوپر اسپرت ها و هایپرکارا تلاش میکنه چجوری ورشکست شده یا برای ورود به بازار ماشین های لوکس برند لاگوندارو احیا میکنه توجه کن لوکس نه لوکس اسپرت الان از کجا اینو آوردی که داره ورشکست میشه هیچ وقت استون مارتینو با مازراتی مقایسه نکنید چون این دوتا برنامشون کلا با هم فرق داره فیات داره تلاش میکنه مازراتی بشه رقیب پورشه اما استون مارتین میخاد فروشش زیاد بشه با دوتا برند برند خودش و لاگوندا اما از یه حدیم بیشتر نشه نکه مثل مازراتی یا پورشه به تولید زیاد دست بزنه
ونوم اف ۵
۱۵ فروردین ۱۳۹۶علی جون هر سبک کامنتی که طنز باشه چند بار جلب توجه میکنه بعدش خسته کننده میشه دیگه همه جملاتت رو حفظ شدیم اینکه جاگوار و لندروور هندیه یا قاشق و چنگال و جهیزیه و ورشکستگی …. یه چیز جدید بگو
امير علي
۱۴ فروردین ۱۳۹۶گند زده مازراتی حیف اون همه ابهت
نوید جهرمی
۱۴ فروردین ۱۳۹۶یکی نیس بهشون بگه به جا این قرتی بازیا بیا برندایی که داری رو سروسامون بده. اون از لانچیا(با این همه افتخارات داره منقرض میشه) اون از کرایسلر که دیگه یکی یکی مدلاشو از گردونه خارج کرد. همش رو گرفته فقط ی پسفیکا برای دل خوش کنی بهش داده. اون از داج و رم که مدلاش سالخورده شده و رمقی برای مبارزه براش نزاشته و ب جاش وایپر رو مقطوع النسل کرد.
خدا بگم چیکارت کنه فیات…
Amir amini
۱۵ فروردین ۱۳۹۶فیات آگه اینجوری ادامه بده همین مازراتیم به وضعیت اونا دچار میشه به نظرم بهترین مالک برای مازراتی بی ام و هستش این برند جایگاه اینو داره با پورشه رقابت کنه آگه یکم بتونه مشکلاتشو بر طرف کنه میتونه وارد رقابت بشه و حتی آگه مدل هایی تولید کنه که ارزونتر باشن میتونه یه سری از خریدارای پورشرو به سمت خودش بکشه ولی حیف واقعا حیف
Mercede kaviani
۱۵ فروردین ۱۳۹۶با درود
مازارتی مدل گیبلی نماینده بسیار خوبی برای رقبات سدان های لوکس متوسط مثل مرسدس ایی کلاس وبی ام و سری پنچ است و کلاس پاین تر برندی مثل مازاراتی احتایج به این رده از بازار ندارد
حق با دوست عزیز نوید جهرمی است لانچیا فقط یک مدل هاچ بگ فقط تولید می کند
با سپاس دوستدار شما مرسده کاویانی
ghost
۱۵ فروردین ۱۳۹۶تا اون جا که من یادمه مدله سیگنت به عنوان اشانتیون را one-77 می دادن( حالا یادم نمیاد پولش می گرفتن یا نه یا حتی مدل دقیق ماشینشو ام یادم نمیاد شاید ام vanquish بوده باشه) اصلا همچین مدلی رو خط تولید نرفت
پرهام
۱۵ فروردین ۱۳۹۶آستون مارتین خیلی خوب کار کرد رو cygnet ,واقعا جذابه مخصوصا داخلش . حدا قل برای من که اینطوره . ولی با اینکه 500 دوست دارم ولی 50 هزار دلار ؟؟؟؟؟؟؟؟ عجیب نیست؟؟؟؟ کلا این مارکیونه شاهکاریه واسه خودش!!!!!