در حالیکه سال گذشته مازراتی توانست ۷۰۰۰ دستگاه خودرو به بازار عرضه کند، اما جاه طلبی های این شرکت ایتالیایی با چنین ارقامی ارضا نخواهد شد. بنابراین با هدف دستیابی به فروش سالانه ۵۰ هزار دستگاه، خودروهای ارزانتر و متنوع تری به محصولات آن اضافه خواهند شد. یکی از این خودروهای جدید، SUV کوبانگ است که بر اساس جیپ گراند چروکی ساخته خواهد شد. مدل دیگر، نسل جدید سدان کواتروپورته است که تا پایان سال جاری معرفی خواهد شد. اما جالبترین محصول، یک سدان بر اساس کرایسلر ۳۰۰ است که می تواند ارزانترین خودروی مازراتی نیز لقب بگیرد. این خودرو با نام لوانته (Levante) شناخته می شود.
این سدان باید با خودروهایی نظیر BMW سری ۵ ، آئودی A6 ، بنز E کلاس و جگوار XF به رقابت برخیزد. با اینحال استفاده از اجزای آلومینیومی در پلتفرم و بهینه سازی سیستم تعلیق مطابق با یک خودروی اروپایی باعث بهبود رفتار و کاهش وزن خودرو خواهد شد.
برای پیشرانه، انتظار می رود که فراری یک موتور هشت سیلندر را تدارک ببیند. اما امکان استفاده از موتور V6 توین توربو نیز وجود دارد. یا حتی موتور V8 توربو دیزل. یک سیستم هیبریدی و همچنین سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ که از فراری FF به عاریت گرفته می شود نیز برای لوانته قابل تصور است. آلفارومئو جولیا سدان هم با لوانته در پلتفرم و پیشرانه مشترک خواهد بود. حتما می دانید که مازراتی، فراری، آلفارومئو و کرایسلر همگی تحت مالکیت فیات قرار دارند و شریک یکدیگر محسوب می شوند.
مازراتی لوانته احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی خواهد شد و باید برای خرید آن حدود ۷۵ هزار دلار پول کنار گذاشت.
امیرمحمذ
۲۱ مرداد ۱۳۹۱سلام به خدا بعضی وقتا آدم تصمیم میگیره بره اون طرف زندگی کنه همه چیشون مثل آدمه ماشین را ببین فقط 75 هزار دلار بیاد ایران 200 میلیون میشه
galardo
۲۱ مرداد ۱۳۹۱همچینم ارزون نیست. دور و بر 165000000میشه. .
پیمان
۲۳ مرداد ۱۳۹۱این به خاطر ارزش پایین پول ما هست که می شه حدود 165000000 وگرنه اگه مثل 40 سال پیش که پول ما ارزش دار بود , دلار حدود 100 تومن باشه اونوقت این ماشین می شه 7500000.
javad
۲۱ مرداد ۱۳۹۱ما یه موهاوی خریدیم 75 میلیون!!!!! واقعا اینکه میگن ایرانیان ثروتمندان فقیر هستند راست میگن،فکر کنید الان به جای این همه خودروی ایرانی میتونست خودروی کره ای و به جای این همه خودروی کره ای میتونست خودروی ایتالیایی و آلمانی و به جای این خودروهای آلمانی میتونست سوپر اسپرت تو خیابونا باشه
reza
۲۱ مرداد ۱۳۹۱یه سوال اون هایی که تو ایران سوپر اسپرت می خرن چی؟
Yashar
۲۱ مرداد ۱۳۹۱نیازی نبود به جای خودروهای ایرانی ماشینای کره ای یا اروپایی تو خیابانهای ایران باشه اگه همه سر جای خودشون بودند و صنعت خودروسازی مثل زمانیکه بوجود اومد به همون سرعت به پیشرفت ادامه میداد الان تو کره ماشینای ایرانی سوار می شدند!!
mohamaz
۲۱ مرداد ۱۳۹۱اون اگه ای که گفتی میدونی چقدر بزرگه؟؟؟؟؟؟؟؟
mohamaz
۲۱ مرداد ۱۳۹۱امین!!!
mohamaz
۲۱ مرداد ۱۳۹۱توی اروپا با یه درامد عادی شما میتونید با 1 سال پسانداز اینو بخرید.حرفمم با مدرک ثابت میکنم.
فردین
۲۱ مرداد ۱۳۹۱اگه میشه حرفتو ثابت کن محمز عزیز.یعنی هر شخص عادی که شاغله باید درآمدی تقریبا 20 تا 25 هزار چوق داشته باشه؟؟؟؟؟ راستی محمز اسم پسره یا دختر؟
فرهاد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱یعنی چی؟
چطوری حساب کردی!؟
با ماهی 7000 دلار درآمد میشه یه ساله خرید!
برای یه فرد با تحصیلات آکادمی توی اروپا همچین زیاد هم نیست!
مرتضی بازیاری
۲۲ مرداد ۱۳۹۱آره حق با همتونه ایران کشوریه که با تمام توانش سعی میکنه زندگی رو برای جوانانش روز به روز تلختر کنه
کاشکی مسئولای ما […]
mohamaz
۲۲ مرداد ۱۳۹۱شما در المان اگه تحصیلات اکادمیک داشته باشی و در یک شرکت یا کارخانه ای کار کنید ولی نه به عنوان کارگر مثلا حسابدار یا بازاریاب یا هرچیز دیگه ای درامد حدود 6 تا 7 هزار یورو درامد داری.میتونی 1 سال پولتو جمع کنی یه دونه از اینا بخری.راستی اسمم محمد گذاشتم محمذ تنوع باشه!
کیهان
۲۴ مرداد ۱۳۹۱آقا دلار 7 تومن بوده 40 سال پیش نه 100 تومن!!
75000 دلار هم میشد 525هزار تومن! یعنی حقوق 100 ماه یک آدم که لان حقوقش یک میلیون و پونصد هزار تومنه! الان این ماشین با دلار 2000 تومن میشه 150 میلیون که با گمرگ و سایر هزینه ها درمیاد 350 میلیون یهنی حوق 234 ماه همون آدم! یعنی 2.4 برابر زمان بیشتر!
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲از رویا تا واقعیت….