پس از انتشار تصاویر جاسوسی فراوان و چند تصویر تیزری، مازراتی نهایتاً نسخهٔ قدرتمند و عملکردی کراساوور لوانتهٔ خود را با نام لوانته تروفئو رسماً در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. این کراساوور عملکرد بالا که برای نبرد با پورشه کاین توربو طراحی شده، به یک نیروگاه ۳.۸ لیتری V8 بایتوربو مجهز شده که توسط فراری در مارانلو ساخته شده است. این موتور ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد که برابر است با ۱۵۶ اسب بخار در هر لیتر و بنابراین در بین موتورهای تاریخ مازراتی، بیشترین قدرت در هر لیتر را تولید میکند.
این نیروگاه قدرتمند، لوانته را قادر میسازد ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما لوانته تروفئو چیزی بیشتر از یک پیشرانهٔ قدرتمند است چراکه مازراتی برای آن یک تعلیق اسپرت با تنظیم خاص را هم در نظر گرفته که تجربهٔ رانندگی اسپرتی را بدون قربانی کردن راحتی فراهم میکند. علاوه بر این، سازندهٔ ایتالیایی اعلام کرده است که توزیع وزن این ماشین ۵۰ به ۵۰ بوده و از مرکز ثقل پایینی هم برخوردار است.
لوانته تروفئو در ظاهر هم با ویژگیهایی چون اسپلیتر جدید در سپر جلو، چراغهای تمام LED، ورودیهای هوای روی کاپوت، جلوپنجرهٔ به رنگ مشکی پیانو و ورودیهای هوای عضلانی با بخش داخلی لانهزنبوری مشکیرنگ، استایلی تهاجمی به خود گرفته و از نسخههای معمولی متمایز شده است؛ اما ویژگیهای اسپرت به دیگر قسمتهای خودرو هم کشیده شده بهنحویکه در عقب هم شاهد یک دیفیوزر جدید همرنگ بدنه با چهار سر اگزوز بیضیشکل مشکیرنگ هستیم.
یکی دیگر از ویژگیهای ظاهری منحصربهفرد لوانته تروفئو رینگهای فورجکاری شدهٔ عظیم ۲۲ اینچی آن است که بزرگترین رینگهایی محسوب میشوند که تاکنون در یک مازراتی ارائه شدهاند. این رینگها در دو نوع براق و مات قابل سفارش هستند. علاوه بر این، رنگهای آبی، قرمز، مشکی، نقرهای و زرد هم برای کالیپرهای ترمز ارائه شده است درحالیکه نشان تروفئو نیز در ستونهای C ماشین خودنمایی میکند.
در داخل نیز مازراتی صندلیهای اسپرتی را برای لوانته تروفئو در نظر گرفته که با چرم طبیعی پوشیده شدهاند و دوخت برجسته با رنگ متفاوت هم برای آنها قابل سفارش است. علاوه بر این، در کابین ماشین ویژگیهای منحصربهفردی چون تریم فیبر کربنی مات، دستگیرهٔ درهای جدید فلزی با نشان تروفئو، صفحه آمپر ویژه با نشان V8 و ساعت منحصربهفرد مازراتی هم ارائه شده تا بر فلسفهٔ اسپرت آن تأکید شود. همچنین نشان تروفئو روی پشتسریها دوخته شده و یک سیستم صوتی پریمیوم Bowers & Wilkins با ۱۷ بلندگو نیز بهصورت استاندارد ارائه شده است.
ازآنجاییکه در لوانته تروفئو همهچیز بر عملکرد متمرکز شده است، مازراتی یک حالت رانندگی جدید بنام کورسا را هم به آن اضافه کرده است. به گفتهٔ سازنده، این حالت جدید که با لانچ کنترل همراه شده است، موجب بهبود پاسخگویی موتور و گیربکس شده و همچنین ارتفاع ماشین را کاهش داده و تعلیق را هم سفتتر میکند. تروفئو همچنین اولین نسخهٔ لوانته است که به سیستم کنترل یکپارچهٔ خودرو مجهز شده است. به گفتهٔ مازراتی، این سیستم بجای اصلاح حرکت ماشین پس از لغزش، از بیثباتی خودرو جلوگیری کرده و از این طریق تجربهٔ واقعی رانندگی با یک مازراتی را ارائه میکند.
مازراتی در نمایشگاه نیویورک نسخهٔ ویژه و تولید محدودی از تروفئو را معرفی کرده که با رنگ بیرونی مشکی مات، رینگهای ۲۲ اینچی مات، کالیپرهای ترمز قرمز، ترکیب منحصربهفرد داخلی و نشان Launch Edition در کنسول مرکزی از نسخههای معمولی متمایز شده است. این نسخهٔ ویژه اما صرفاً در آمریکای شمالی و کانادا عرضه خواهد شد. تولید لوانته تروفئو از تابستان امسال در کارخانهٔ مازراتی در Mirafiori ایتالیا آغاز میگردد.
MoNsTeR
۱۰ فروردین ۱۳۹۷زبون ادم از وصفش بند میاد
مخصوصاً اینکه موتورش رو فراری ساخته❤️❤️
حمید
۱۰ فروردین ۱۳۹۷سلام. هنر ایتالیا ها در ساخت این خودرو به خوبی نمایش داده شده است.
Amirferrari
۱۰ فروردین ۱۳۹۷آفرین به مازراتی،از هرلحاظ برتر از لوانته اس شده،قدرت و گشتاور ویرانگر اونم با مهندسی فراری،هیچ ایرادی نمیشه بهش وارد کرد
Ferrari
۱۰ فروردین ۱۳۹۷لیاقت مازراتی بیشتر از اینهاست امیدوارم فیات بیشتر به الفا و مازراتی توجه کنه
ml
۱۱ فروردین ۱۳۹۷ببخشید چرا فیات مگه مازراتی زیر شاخه فیات هست؟؟ با تشکر
Ferrari
۱۲ فروردین ۱۳۹۷بله مازراتی زیرمجموعه فیاته
s.h
۱۲ فروردین ۱۳۹۷ممنون
orangotan
۱۱ فروردین ۱۳۹۷چیزی. که خوندم درسته؟ موتور 3.8 با قدرت 590 اسب
بدون توربو شارژ؟
SAEED Z
۱۱ فروردین ۱۳۹۷V8 توئین توربو هست.
M
۱۱ فروردین ۱۳۹۷نه اشتباه خوندی داداش. …twin-turbo
ADAK
۱۱ فروردین ۱۳۹۷موتور فراری قابل احترام !
اما مازراتی دیگه آبی ازش نمیشه …
moein
۱۱ فروردین ۱۳۹۷به شما گفتن دیگه آبی ازش گرم نمیشه سا بر اساس مازراتی هایی که داشتی اینو میگی؟?
ADAK
۱۴ فروردین ۱۳۹۷شما در مورد هر ماشین یا هر برندی نظر میدی ، قبلا داشتی یش ؟!!!!؟
KOLAH GHERMEZI
۱۱ فروردین ۱۳۹۷فراری باید کراس اوور هاش رو با برند و همکاری مزراتی عرضه میکرد مثل همین لوانته ، نه اینکه خودش دست به کار بشه و ارزش برند خودش رو پایین بیاره
Ferrari
۱۱ فروردین ۱۳۹۷کی گفته ارزش برند فراری با اینکار پایین اومده؟؟ کدوم منبعی این حرفو زده؟؟ اگه شاسی بلند ساختن ارزش برند رو پایین میاره پس الان لامبورگینی خیلی بی ارزش شده تازه لامبو برای ساخت اوروس تا کمر جلو پورشه خم شد پلتفرم که متعلق به گروه فولکسه موتور که ساخت پورشست گیربکسش هم که توسط زد اف تامین شده قوای هیبریدی هم که قراره پورشه تامین کنه میشه بفرمایید لامبورگینی جز طراحی دیگه چیکار کرده؟؟تازه ۵سال هم طول کشید تا معرفی بشه
فعلا که فراری بین با ارزش ترین برندهای خودرویی خیلی بالاتر از لامبورگینیه و مطمئنا اومدن شاسی بلند،فراری رو بین ۱۰ خودروساز باارزش جهان قرار خواهد داد شما نگران ارزش برند فراری نباش
نیما
۱۱ فروردین ۱۳۹۷خیلی خوشگله خیلی فوق العاده است ولی پشتش …
یکم طراحی عقبش خشن تر میبود بهتر بود