مازراتی

مازراتی گریکاله تروفئو برای رقابت با پورشه ماکان GTS ساخته می‌شود

در جولای امسال مازراتی اعلام کرد که از مدل ۲۰۲۲ به بعد، همهٔ محصولات این شرکت با سه تیپ GT، مودنا و تروفئو عرضه خواهند شد. کراس‌اوور آیندهٔ مازراتی یعنی گریکاله هم همین سه تیپ را خواهد داشت که یکی از آن‌ها نسخهٔ اسپرت و داغ تروفئو خواهد بود. این موضوع را مدیرعامل مازراتی آمریکای شمالی تأیید کرده است؛ بنابراین، گریکاله با این نسخه قصد رقابت با رقبای پرفورمنسی مثل پورشه ماکان GTS را دارد.

برای به چالش کشیدن رقیب اشتوتگارتی، گریکاله تروفئو ممکن است به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی مازراتی MC20 مجهز شود. این موتور در سوپراسپرت مازراتی ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در گریکاله به‌احتمال‌زیاد تضعیف خواهد شد زیرا برای مقایسه، ماکان GTS در فیس‌لیفت اخیر به پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 با ۴۴۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است. گزینهٔ دیگر برای گریکاله تروفئو اما یک موتور ۲ لیتری هیبریدی خفیف است. البته هیچ‌کدام از این موتورها هنوز رسماً از سوی مازراتی تائید نشده‌اند.

گریکاله که پایین‌تر از لوانته قرار می‌گیرد، به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت به بازار خواهد آمد به امید آنکه بتواند اوضاع فروش و سودآوری مازراتی را بهبود بخشد. در همین حال، در استراتژی نام‌گذاری جدید تیپ‌های محصولات این شرکت، GT نشانگر خودرویی بیشتر شهری است، مودنا برای کسانی که به دنبال پویایی و لذت رانندگی هستند در نظر گرفته شده و تروفئو به‌عنوان اسپرت‌ترین نسخه، در صدر خانوادهٔ هر خودرو قرار می‌گیرد. مازراتی گریکاله رسماً در ماه نوامبر رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    مازراتی دریچه ‌ای به دنیای جذاب ماشینای ایتالیایی👌👌👌👌

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. Reza Waffen SS

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    در حد و اندازه ای نیست که بتونه با ماکان رقابت کنه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. احمدرضا

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (878 ديدگاه)

      هنوز نیومده
      درباره چی حرف میزنی؟ 😂

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Reza Waffen SS

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        ظاهرش گویای همه چیزه

        1. احمدرضا

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (878 ديدگاه)

          این رو استتار کردن چطوری میفهمی چطوره 😐😐😐😐😐😐😐😐
          سر یه چراغ

          موافقم 2
          مخالفم 3
    2. محمد امین

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم آلفا استلویو از نظر پرفورمنس همه جوره ماکان رو زیر سوال برد و واقعا حس بیشتری از اسپرت بودن داشت و متریال باکیفیتی هم در کابین به کار رفته بود اما خب در بحث کیفیت پورشه بهتر بود ، ولی به هر حال استلویو پرفورمنس خیلی بیشتری داره
      حالا این از استلویو هم بهتره پس از ماکان هم بهتره اگر قیمت مناسبی داشته باشه

    3. Porsche

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      فکر کنم ماشین خوبی از آب در بیاد
      مثل همه مازراتی ها جذاب باشه
      ولی امیدوار داخلش رو یه بروزرسانی اساسی بکنن چون خیلی قدیمیه
      ولی من داخل این کلاس ماکان رو به همه ترجیح میدم چون هم زیبا و هم فوق العادس

    4. huc

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اگ موتور ام سی بیست روش باشع ماکانو پاره می کنع

  3. محمد امین

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    ظاهرش خوب هست اما چراغ های جلو یکمی توی چشم میزنه
    اگر موتور ۳ لیتر v6 داشته باشه با قیمت گزاری مناسب و اپشن های مناسب میتونه رقیب سر سختی نتنها برای ماکان بلکه برای این سگمنت باشه

    1. HamiD

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      مازراتی کلا با قیمت گذاری مشکل داره…
      نمیدونم چرا فکر میکنه مردم اینقدر ساده هستن که ی چیز خوب تر رو ول کنن برن ی چیزی که اونقدر ها خوب نیست رو با قیمت بالاتر بخرن!
      والا نه پرفورمنس عالی ارائه میدن نه کیفیت داخلی عالی دارن نه ظاهر و تکنولوژی بروز! فقط میخواد ضرر هاش رو با گرون فروشی جبران کنه که در نظر ساده ترین راه میاد ولی راهی هست که اصلا جوابگو نیست خصوصا تو بازار رقابتی!
      این شاسی بلند هم مثل DBX هست برام … البته که این پوشش استتاریه اما با توجه به زبان طراحی جدید مازراتی از فیس جلوش که مثل دی بی اکس ناموزون هست خوشم نمیاد …
      کلا مازراتی میلنگه همش …
      ام سی 20 جدید هم بنظرم ظاهر جذابی نداره … نسبت به فراری و مک لارن منظورم هست …
      الان نگید اومده مازراتی رو هیت کنه ولی باید واقعیت رو قبول کرد که در حال حاضر این برند جایگاه خاصی بین بقیه نداره و صرفا هست و ی طورایی فقط حاضره!
      شاید حضور بزرگ تری مثل فراری باعث پیشرفت نکردن مازراتی شده ولی بازم منطقی نیست …
      بنظرم ایتالیایی ها به جای مانور روی مازراتی بهتره روی آلفا مانور بدن … یا حداقل قیمت گذاری درست و حسابی انجام بدن …
      خدایی اینتریور مازراتی ها رو میبینی واقعا خنده ات میگیره میگی کجای جهان بجز ایران اینقدر ب این ماشین اهمیت میدن!

      دوستان ی چیزی رو خدمتتون عرض کنم ، اینکه من و خیلی های دیگه توانایی خرید ماشین های لوکسی همچون مازراتی رو نداریم دلیل نمیشه که نتونیم دربارشون نظر بدیم!!! چون میبینم ی عده میگن خودت پراید سواری درباره فلان ماشین اظهار نظر میکنی و …

      1. TROFEO

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        این قیمت گذاری برای یه دوره ای بوده که فیات سرمایه درست حسابی به مازراتی نمیداده و مازراتی مجبور بوده با قیمت گذاری بالا از ضررش کم کنه
        الانم دیگه اینطوری نیست طبق مطالعه ی من گریکالی قیمت پایه ۴۳ هزار دلاری خواهد داشت و عکس کابینش هم لو رفته و کاملا فرق داره با مازراتی های الان
        گرن توریسمو جدید هم قیمت پایه ۹۰ هزار دلاری داشته و در نسخه تروفئو فقط به ۱۲۰ هزار دلار میرسه!
        درمورد mc20 هرچند هنوز عملکردش مشخص نشده اما کلی وقت و هزینه صرف ایرودینامیک و هوارسانی به موتور شده و سیستم تعلیق پیشرفته ای برخورداره ، ظاهر کابینم کلا فاکتور بگیر چون برای سبک سازی ساده طراحی کردن بعدم این ماشین ساخته شده که بهت لذت رانندگی بده دیگه ظاهر کابین اهمیت چندانی نداره

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          فقط 120 هزار دلار چقدر کمه واقعا !!!! اون وقت چی گیرت میاد ؟؟؟ موتور 15 سال پیش فراری، کابین ساده سازی شده که بهتر بگیم توهین به شعور مالک، پرفورمنس تو باقالی، آپشن ها در حد یه ماشین 40k. این پکیج استثنایی فقط 120 هزار تا پولی نیست اصلا.
          راحت میشه یه لیست 10 تایی از ماشینایی که با قیمت کمتر و هم قیمت چه تو درگ چه پیست چه کیفیت این ماشینو تحقیر می کنن.

          برام سواله این 120 هزار تارو یه مشتری به چیه این ماشین میده ؟؟

        2. TROFEO

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          لطفا درست کامنت منو بخون بعد نظر بده
          دارم میگم گرن توریسموی جدید!
          موتور نتونو با ۶۳۰ اسب قدرت
          که با این قیمت عالیه
          درمورد کابین و و… فعلا حرفی نزده مازراتی فقط مشخصه تو نسخه تروفئو انجین نتونو رو داره و ۱۲۰ هزار دلار قیمتشه که این زیاد نیست

        3. R@m!n

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من که جوابی ندیدم راجب به اینکه این ماشین چی داره که 120K باید پاش ریخت ؟؟؟ موتور نتونو هم که هنوز نیومده و اصلا معلوم نیست در چه سطحه که قیمت یه ماشینو باهاش توجیه کنی.

        4. ( 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪 ( Amirreza

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          ۱۲۰ هزار دلار قیمت کمی نیست توی این رنج قیمتی کلی خودروی خاص و باحال مثل amg gtr و پورشه ۹۱۱ هستن که شکست دادنشون واقعا خیلی سخته

        5. TROFEO

          ۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          در جواب رامین
          درمورد کیفیت کابین راحتی و… که خوب هنوز اطلاعاتی منتشر نشده پس صبر میکنیم تا عرضه
          درمورد نتونو هم که دیگه mc20 دور دنیا رفته دست مجلات قرار گرفته و تست شده و نظرات مثبت بوده

        6. TROFEO

          ۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          در جواب امیر رضا
          باید بگم آ ام گ جی تی آر قیمت پایه ۱۸۰ هزار دلاری داشته و ۹۱۱ که رقیب گرن توریسمو تروفئو باشه قیمتش بیشتر از ۱۲۰ هزار دلار در میاد
          پس قیمتش حداقل از نظر پرفورمنس عالیه
          البته اینم در نظر بگیریم فقط موتور توی پرفورمنس ملاک نیست
          در هر حال بهتره صبر کنیم تا زمان عرضه ببینیم چی معرفی میکنه
          ولی بحث من از الان اینه که اون دوران تاریک مازراتی درحال اتمامه و حتی قبل از استلانتیس فیات سرمایه گذاری کرده بوده برای مازراتی که وضعش بهتر بشه

      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        مازراتی خیلی وقته دوران طلاییش تموم شده ولی انگار بعد استلانتیس داره کم کم دوباره رشد میکنه

      3. R@m!n

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        شاید بگیم دلیل شکست های مازراتی بخاطر استفاده از تکنولوژی قرضی فراری باشه اما مشکل در اصل نبود مدیریت درست و تکیه بر گذشته ای هست که خیلی وقته داره خاک می خوره. استون و بنتلی هم از تکنولوژی قرضی استفاده می کنن اما اونا کجان و مازراتی کجاست.
        ماجرای مازراتی همون فروشنده لجبازیه که اجناس بی کیفیتشو با قیمت بالا گذاشته تو ویترین و بقیه قیمتو می بینن یه خنده تمسخر آمیزی میزنن و میرن مغازه بغلی خرید می کنن.

    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      فکر کنم جراغای جلوش یه چیزی تو مایه های جگوار e پیس هست

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        هی کلا شبیه eپیس شده…

  4. محمد مختاری آذر

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ببین مازراتی از کجا به کجا رسیده یه زمان زیباترین خودرو های دنیا را تولید میکردند !! الان واقعا نابود شده

  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    مازراتی یه زمانی عالی ماشین میساخت،الان نمیدونم چرا دیگه به جذابیت قبل نیست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا