مازراتی قصد دارد با بهروزرسانی کامل سبد محصولاتش، اوضاع نابسامان خود را بهبود داده و به کاهش فروش پیدرپی پایان دهد. بدین منظور، ماه گذشته نسخهٔ هیبریدی سدان گیبلی معرفی شد و حالا نسخهٔ پرفورمنس تروفئو برای این سدان میان سایز و همینطور سدان بزرگتر کواتروپورته معرفی شده است. این دو مدل پرفورمنس که در صدر سدانهای مازراتی قرار میگیرند، هردو به همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی لوانته تروفئو مجهز شدهاند.
این موتور که در اینجا هم دقیقاً مثل لوانته ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، ساخت فراری بوده و در کارخانهٔ این شرکت در مارانلو تولید میشود. هرچند انتقال نیروی موتور در این سدانهای پرفورمنس مثل لوانته توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF صورت میگیرد اما گیبلی و کواتروپورته تروفئو برخلاف لوانته که خودرویی چهارچرخ محرک است، صرفاً بهصورت محرک عقب با یک دیفرانسیل لغزش محدود عرضه میشوند.
به لطف این ترکیب، کواتروپورته تروفئو ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه گیبلی به خاطر وزن سبکتر، دودهم ثانیه سریعتر بوده و برای این کار به ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت هردو مدل هم به ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت میرسد تا به سریعترین سدانهای مازراتی تبدیل شوند. گیبلی و کواتروپورته تروفئو به سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب با کمکفنرهای تطبیقی اسکایهوک و آنتیرول بار مجهز هستند. در این مدلها همچنین حالت رانندگی کورسا موجب تیزتر شدن پاسخ خودرو و بلندتر شدن صدای سیستم اگزوز میشود.
گیبلی و کواتروپورته تروفئو علاوه بر برخورداری از قدرت بیشتر، در ظاهر هم با جلوپنجرهای با میلههای عمودی دوتایی و تریم فیبر کربنی، تریم قرمزرنگ در مجاری هوای جانبی و لوگوی مازراتی روی ستون C، دیفیوزر تهاجمیتر و چراغهای عقب بازنگری شدهٔ بومرنگ شکل با الهام از کوپهٔ ۳۲۰۰ GT و کانسپت آلفیری، از نسخههای معمولی متمایز شدهاند. هردوی این سدانها روی رینگهای ۲۱ اینچی قرار گرفتهاند درحالیکه مازراتی روی کاپوت گیبلی تروفئو هم دو ورودی هوا برای خنک کردن بهتر موتور ایجاد کرده است.
تغییرات این نسخههای پرفورمنس به داخل آنها هم کشیده شده و در اینجا شاهد دوخت Trofeo روی پشتسریها به همراه تریم فیبر کربنی و تودوزی چرم طبیعی با دوخت متضاد هستیم که به حال و هوای اسپرت کابین افزوده است؛ اما مهمترین تغییر داخلی گیبلی و کواتروپورته تروفئو تجهیز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید با نمایشگر لمسی بزرگتر ۱۰.۱ اینچی بجای نمونهٔ ۸.۴ اینچی قبلی است. این نمایشگر نهتنها بزرگتر است بلکه وضوح بیشتر و گرافیک بهتری هم دارد. علاوه بر این، خریدارانِ این دو سدان پرفورمنس از سیستم رانندگی نیمهخودکار هم برخوردار خواهند بود.
اما این آخرین باری است که علاقهمندان میتوانند مازراتی گیبلی یا کواتروپورته را با پیشرانهٔ فراری خریداری کنند زیرا مدیرعامل فراری «لوئیس کامیلری» قبلاً گفته است بعد از انقضای توافق فعلی بین مازراتی و فراری برای خرید موتور، این قرارداد تمدید نخواهد شد؛ بنابراین انتظار میرود آخرین مازراتیها با پیشرانهٔ ساخت مارانلو در سال ۲۰۲۲ از خط تولید خارج شوند. گیبلی و کواتروپورته تروفئو در کارخانهٔ مازراتی در تورین ایتالیا تولید میشوند و قیمت و زمان عرضهٔ آنها بعداً اعلام خواهد شد.
net
۲۱ مرداد ۱۳۹۹چرا طراحی بیرونی رو تغییر نداده و اگر از چراغ باریک جلو استفاده کرده بود و قوص اطراف شیشه دربها بروز بود و خط سفید اطراف شیشه دربها استفاده کرده بود قشنگتر میشد.این طراحی بیرونی ماشینهای مازراتی برای ده سال پیش زیبا بود ولی برای الان دیگه قدیمی شده
آرمان
۲۱ مرداد ۱۳۹۹به نظرم بهترین طراحی برای نسل قبلی کواتروپورته بوده که تو ایران هم هست
آدم می بینتش کیف میکنه هم اسپورته و هم لوکس و اشرافی حیف که داخلیش یکم زشته ولی بیرونش فوق العاده است
Moein
۲۱ مرداد ۱۳۹۹مازراتی عشقه
چه صدایی میخوان این دو تا ماشین تولید کنن ??
Ho3ein
۲۱ مرداد ۱۳۹۹لعنتی اصلا طراحیش از مُد نمیفته یعنی هرچقدر ماشین لوکس و اسپرت بهترو جدیدتر از خودش جمع باشن تو جمع مثل الماس میدرخشه
صداش هم که هنر ناب فراریه ❤
پرستیژ هم که بالا
فقط یکم مخارجش بالاس که اونم برای کسی که این ماشین رو با این قیمت میخره مبلغ ناچیزیه
ارشیاsvj
۲۱ مرداد ۱۳۹۹دلم برای گرن توریزمو تنگ شده???
محمد
۲۱ مرداد ۱۳۹۹هیچ وقت نتونستم درک کنم چرا خودروهای مازراتی با پرستیژ و طراحی فوق العادشون و قیمت معقولشون نسبت به رقبا؛ چرا باید افت فروش پیدا کنند.واقعا حیف.به شخصه علاقه زیادی به سدان گیبلی دارم.واقعا وقتی پارک شدش رو کنار خیابون یا نمایشگاه مبیبنم عقل از سرم میره.امیدوارم همتون ؛تک تک شما دوستان به زودی به آرزوهاتون برسید.
فرشاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ممنون بابت ارزو های خوبت
ولی قیمتشون همچی معقولم نیستا
Malt hill
۲۱ مرداد ۱۳۹۹چ ویدیو زیبایی
Malt hill
۲۱ مرداد ۱۳۹۹یه زمانیکه ir_luxecars خودرو هم بررسی می کرد (الان خبر ندارم)
میگفتن نرمی کواتروپورته رو بنز s class هم نداره.
کواتروپورته ای که بررسی می کردن نسل جدید بود و رنگ خاصی داشت.می گفت این موتور قوی تری داره نسبت به نسخه های معمولی موجود در کشور.
مانی
۲۲ مرداد ۱۳۹۹دیده بودیم سواری اس کلاس رو با رلزرویس بسنجن
اما اینکه بیان بگن مازراتی نرمتره عجیبه
Moein
۲۲ مرداد ۱۳۹۹شرمنده دیگه از ماشین آمال و آرزوهای شما در برابرش تعریف شده
تو رو خدا عفو کنید
باشه بنز از همه نرمتر و متین تر?
AMG///
۲۱ مرداد ۱۳۹۹مازراتی با چاشنی فراری چه شود?
اگه تو ایتالیا بودم صد درصد اینارو می خریدم کل ایتالیا رو با آواز اگزوزش زنده میکردم??
SF90 STRADALE
۲۱ مرداد ۱۳۹۹خداحافظی با شکوه نیزه سه شاخ با اسب سرکش
مازراتی ها در هر کلاسی که باشن انتخاب قلبی من هستن
مهدی اکرمی
۲۱ مرداد ۱۳۹۹کواتروپورته همینجوریش هم خوشگله، با این رنگ دیگه هوش از سر آدم میبره
یه پوستر این رنگیشو باید چاپ کنم، از دیدنش انرژی میگیرم
Mf1
۲۲ مرداد ۱۳۹۹این طراحی مازراتی مال سال ۲۰۱۰ نه الان تعجه چطور به این طراحی میگین زیبا البته درست میگن هرچی مازراتی تولید کنه زیباست
حمید
۲۱ مرداد ۱۳۹۹طراحی داخلیش مال ۱۰ سال پیش ، فقط دست دومش می ارزه چون افت وحشتناکی میکنه بعد ۳ سال
(Saeed(peugeot
۲۱ مرداد ۱۳۹۹چقدر این خانواده مازراتی ، لعنتی دوست داشتنییییه …..علی الخصوص واسه ما ایرانی ها
بعد از چند سال هنوزم این ماشین با ادم حرف میزنه …..
فوق العاده و دوست داشتنی
Hadi
۲۱ مرداد ۱۳۹۹بالاخره مازراتی به دستی به سر کواتروپورته و گیبلی کشید…
موتور فراری روی سدان لوکس خانوادگی…
یا خدا……
بی ریا
۲۱ مرداد ۱۳۹۹غول خفته از خواب بیدار شد
هنوزم کواتروپورته های قدیمی تو خیابونای تهران پراز جذابیته دیدنش