زمانی که مازراتی از سوپر اسپورت MC20 در هفته پیش رونمایی کرد ایتالیاییها برنامههای خود برای تولید نسخه الکتریکی این خودرو را تائید کردند. البته آنها چیز زیادی از این مدل را به بیرون درز ندادند.
امروز اما اتوبلاگ خبر داده محصولات الکتریکی مازراتی با نام Folgore شناخته میشوند که معادل کلمه رعدوبرق میباشد.
این مجله خبری میگوید نسخههای Folgore از محصولات مازراتی دارای قوای محرکه ۸۰۰ ولتی و سه پیشرانه الکتریکی خواهند بود. دو پیشرانه چرخ های عقب را به حرکت در خواهند آورد و سومین پیشرانه نیز نیروی خود را به چرخ های جلو خواهد داد.
فعلاً جزئیات مشخصات فنی این سوپر اسپورت الکتریکی منتشر نشده اما MC20 Folgore دارای قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد و درونسوز خواهد بود. مدل درونسوز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متر مجهز شده است. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۲.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۵ کیلومتر در ساعتی دارد.
همچنین MC20 Folgore از شارژ سریع ۳۰۰ کیلوواتی پشتیبانی خواهد کرد و مجموعه باتری لیتیوم-یونی اش پشت دیواره آتش قرار خواهد گرفت تا توزیع وزن مناسبی صورت گیرد.
اگرچه MC20 Folgore خودروی الکتریکی و الهامبخش مازراتی خواهد بود اما اولین محصول الکتریکی این شرکت نیست. این عنوان به نسل جدید گرن توریسمو تعلق میگیرد زیرا MC20 Folgore پس از نسخه کانورتیبل این خودرو و به عنوان محصولی با مدل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.
به نظر میرسد MC20 Folgore از استایل منحصربهفرد برای بهبود آئرودینامیک و تمایز نسبت به نسخه درونسوز سود خواهد برد. مدیر طراحی مازراتی میگوید:
ما در حال تلاش برای دوری از نصب ورودیهای هوای غیرضروری مشابه برخی رقبا هستیم. آنها با این کار میخواهند پیامی را منتقل کنند اما ما اینگونه نخواهیم بود.
SF90 STRADALE
۲۳ شهریور ۱۳۹۹نیزه سه شاخ دنیای خودرو افتاده روی ریل و داره به روزهای خوبش بر میگرده
فولگور = رعد و برق ⚡⚡⚡⚡
new reventon
۲۳ شهریور ۱۳۹۹از بی هویتی داره رنج میبره ماشین
طراحیش که کپی محصولات جگواره! جلو اینو با e pace مقایسه کنین.
مگه زبان طراحی لوانته چش بود؟؟؟موتورشم که فراری
شاسی ام که دوج!
همه اینا بدرک…. طراحیش خیلی بی هویته! مثه چینیا شده! خاص نیس
محسن
۲۳ شهریور ۱۳۹۹نه تنها کپی جگوار نیست بلکه کاملا رگههای طراحی MC12 توش مشخصه، یک محصول خیلی خوب بعد از سالها.
OMID
۲۳ شهریور ۱۳۹۹کامل داری اشتباه میکنی
داج چلنجر پلتفرمش مربوط به مرسدس E کلاس هست و مخصوص انجین جلو
این مزراتی شاسیش فول کربن هست و موتور وسط! هیچ ارتباطی میان این دوتا نمیتونه وجود داشته باشه
انجین هم اشتباه گرفتید اون انجین شیش سیلندر الفا رومئو هست که ماله فراریه این انجین کاملا جدید هست و اگر طراحی و ترتیب احتراق شو بخونید متوجه تفاوت هاشون میشید
حالا اگر حتی یک لینک که بگه این پلتفرم مربوط به داج هست سراغ دارید لطفاً بگزارید چون من هیچ سایتی ندیدم که حتی اشاره بکنه به این موضوع
OMID
۲۳ شهریور ۱۳۹۹نه شاسیش داج هست نه موتورش فراری
اصلا داج همچین پلتفرمی نداره که مزراتی بخواد استفاده کنه
new reventon
۲۳ شهریور ۱۳۹۹برو بخون پلت فرمش، پلت فرم مشترک دوج چلنجره و یه محصول جدید آلفا رومئوس!
موتورشم آخرین موتوریه که فراری برا مازراتی طراحی کرده و قراردادشون تموم میشه.
مزراتی الان نزدیک 6 ساله میخاد اینو تولید کنه و قول داده بود که طراحیش شبیه کانسپت آلفا یری بشه! این که شبیه هایپر کارا برقی نوظهور چینیه…!
Moein
۲۳ شهریور ۱۳۹۹به اطلاعاتت در زمینه خودرو رشک میورزم لعنتی??
مهدی موتورز
۲۳ شهریور ۱۳۹۹یکی میگفت خیلی خوب میشه که موتور ش دوباره فراری شه
الان این موتور بده؟
یانکی
۲۳ شهریور ۱۳۹۹داداش پلتفرم برای داج نیست پول ساخت پلتف م و کل هیکل ماشین حاصل فروش شاخهای آمریکایی مثل داج هستش.جیپ داج کرایسلر و رم با چنگ و دندون ماشینهاشون رو تو بورس نگه داشتن و میفروسن و با داشتهای از گذشته خودشون دارن بهترین عملکرد رو اراعه میدن.حالا هی حق شاخهای آمریکایی رو خرج این بدونه مشتریها کنن آخرش چی.خدا وکیلی ساختن جانشین وایپر جذاب میبود با اون همه تاریخه خوفش یا mc20 که هیچ کس منتظرش نبود.
Enzo
۲۳ شهریور ۱۳۹۹مازراتی یه تکونی بخودش داده و از سکون خارج شده فککنم اگه طراحیه زیبا و یه مدیریت قوی پشتش باشه یه مدت دیگه دوباره آب رفته رو به جوب برگردونه .اسمه بزرگی داره خوبه که اعتبارشو که مدتهاست ضعیف شده دوباره قوی کنه.
Hadi
۲۳ شهریور ۱۳۹۹این روزها مازراتی صدر همه ی اخباره…
نیزه سه شاخه طوفانی شروع کرده و کم کم داره به روزهای اوجش برمیگرده ?…
پارسا عشق ماشین
۲۳ شهریور ۱۳۹۹طراحی عالی مشخصات مثل همیشه بد و اون صدا دل ننواز هم دیگه نداره
Amin-MC20
۲۳ شهریور ۱۳۹۹الان از موتور 3l v6 تویین توربو دیگه چی انتظار داری؟ میخوای 1700 اسب بخار فدرت تولید کنه؟
پارسا عشق ماشین
۲۳ شهریور ۱۳۹۹می بینیم که ماشین های دوست داشتنیمون دارن به خاطره تبدیل میشن ما هممون مازراتی رو تو ایران یا نام صدا میشناسیم که همونم رفت
Amin-MC20
۲۳ شهریور ۱۳۹۹درسته کرن توریسمو صداش محشره ولی اینم صداش قشنگه تازه رو حالت corse وحشی ترم میشه
ارش
۲۳ شهریور ۱۳۹۹بازگشت به اوج یه کمپانی خاص و فوق العاده .
بهراد
۲۳ شهریور ۱۳۹۹نسل آینده چیزی به اسم مکانیکی قدیمی و تعویض روغنی نخواهد داشت ، یه مهندس میاد با تبلت کل فنی ماشینو چک می کنه مشکلی داشت موتور برقی و اینورتر و باتریارو عوض می کنه.بیشترین ضرر به تراشکارا وارد میشه.
Amin-MC20
۲۳ شهریور ۱۳۹۹و وحشت ماشین بازا از اون دوران
محمد
۲۳ شهریور ۱۳۹۹چرا اینقدر طراحیش مزراتی نیست؟؟؟؟؟؟
خخخخخخخخخخخ
Hussein
۲۳ شهریور ۱۳۹۹عالیه طراحی ایتالیایی شو به رخ کشید خوش خط و خال
شاسی که دوج نیست چون دوج اصلا چنین پلتفرمی رو ارائه نمیده
موتور کاملا ساخت خود مازراتیه
فیس هم کهmc
این ماشینو باید از نزدیک ببینی بعد نظر بدی
امیدوارم هرچه زودتر مازراتی برسه به اوج
Amin-MC20
۲۳ شهریور ۱۳۹۹بیخیال!!!!!!!!!
ایتالیاااا پرچمش بالاسسسس??????????
ایتالیایی ها هیچوقت کم نمیارن هر کمپانی بالاخره فراز و نشیب داره ولی ایتالیایی ها خوب کارشونو بلدن
Alireza
۲۳ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم طراحیش به اندازه بقیه مازراتی ها خاص نیست چراغ جلوش میتونست خیلی بهتر طراحی بشه همچنین دماغش یکم زیاد کشیده شده رو به جلو و ستون c هم خیلی کشیدست که باعث شده ازبغل شبیه i8 بشه من کلا از مازراتی انتظار طراحی بهتری داشتم