مزراتی در محصولات آتی خود از تکنولوژیهای خودران توسعه یافته توسط بامو استفاده خواهد کرد.
البته جان الکان مدیرعامل فیات در مصاحبه با اصحاب رسانه از اعلام اینکه چه زمانی تکنولوژیهای خودران بامو در محصولات مزراتی بکار خواهند رفت خودداری نمود. هرچند او اعلام کرد مزراتی اولین برند گروه فیات-کرایسلر خواهد بود که از تکنولوژیهای این برند آلمانی استفاده میکند.
مزراتی در سال ۲۰۱۷ به کنسرسیوم تکنولوژی خودران که رهبریاش در دست بامو است ملحق شده و در حال کار با شرکت ویمو برای توسعهی هرچه بیشتر سیستمهای خودران است. در واقع بخش اعظم ناوگان خودران ویمو را مینی ونهای کرایسلر پاسیفیکا تشکیل میدهند و بخش خودران گوگل حتی سفارش ۶۲ هزار دستگاه دیگر از این خودرو را ارائه کرده است.
این خبر را به نوعی میتوان اولین خبر خوب مزراتی در چند وقت اخیر دانست. اگر یادتان باشد در خبرها آمده بود مزراتی افت فروش ۲۸ درصدی را در سال پیش بر جای گذاشته و آمار فروش آن در سهماههی اول سال جاری نیز افت بد ۳۲ درصدی را ثبت کرده است.
این خودروساز ایتالیایی در اول ژانویهی ۲۰۱۹ تعداد ۲۴۴۵ نفر از کارکنان کارخانهی میرافیوری تورین را اخراج کرد. در ماههای آینده نیز شاهد تعدیل نیروی دیگر این برند خواهیم بود. شایان ذکر است این کارخانه آمادهی تولید خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۰ و مونتاژ نسل بعدی فیات 500e میشود.
جدای از تشکیل کنسرسیوم تکنولوژی خودران با حضور Mobileye، بامو همچنین در حال همکاری با دایملر برای توسعهی تکنولوژیهای خودران بوده و هماکنون روی سیستمهای خودران سطح ۳ و ۴ کار میکنند.
ZXEN
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸با این که مازراتی افت داشت و عقب افتاده بود، باز هم عالی کار میکرد . یکی از قدیمی ترین خودروسازها . خیلی باشکوهه این برند . چه برسه به اینکه دوباره روحش زنده بشه
مازراتی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸اگه این همکاری ها تو زمینه های دیگه هم گسترش پیدا کنه کمک خوبی به مازراتی میشه و زودتر میتونه این برند احیا کنه