الکتریکی سازی خودروها امری اجتنابناپذیر بوده و حتی بزرگان صنعت هم تن به این کار دادهاند. مزراتی جولای ۲۰۲۰ با معرفی گیبلی هیبریدی ملایم پای به این عرصه گذاشت و حالا نوبت به لوانته رسیده که همان تکنولوژی ۴۸ ولتی را دریافت کند. همزمان با قوای محرکه هیبریدی ملایم یک تریم جدید GT نیز معرفی شده است.
اول بیایید نگاهی به مشخصات فنی لوانته هیبرید بیندازیم. در قلب این شاسیبلند الکتریکی شده پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی با تکنولوژی هیبریدی ملایم قرار گرفته است. همانگونه که در گیبلی دیدهایم این مجموعه قدرت ۳۳۰ اسب بخاری در دور ۵۷۵۰ و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری در دور ۲۲۵۰ تولید میکند. البته حداکثر گشتاور گیبلی در دور ۴ هزار پیشرانه حاصل میشد. مزراتی میگوید این پیشرانه گشتاور مشابه پیشرانههای دیزلی در دورهای پایین داشته و درعینحال نرمی یک پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی را ارائه میکند.
لوانته هیبریدی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد. در مقابل گیبلی هیبریدی شتاب ۵.۷ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعتی دارد هرچند دلیل شتاب کندتر لوانته به وزن بیشتر آن مربوط میشود. این خودرو ۲۰۹۰ کیلوگرم وزن دارد که این مربوط به نسخه استاندارد بوده و مدل هیبریدی سنگینتر هم خواهد بود.
خودروی موردبحث بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق بادی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی سود میبرد. ایتالیاییها میگویند این خودرو عملکرد مشابه مدل ۶ سیلندر را داشته و مصرف سوخت آن ۱۶ درصد کاهش یافته است. نکته مهم دیگر توزیع وزن ایده آل بین دو اکسل جلو و عقب است که به مدد نصب باتری در بخش پشتی حاصل شده است.
مزراتی لوانته هیبرید از رنگ بدنه آبی متالیک سه پوششه خاصی با نام آزورو آسترو سود میبرد. به این موارد باید عناصر آبی روی ورودیهای هوا، کالیپرهای ترمز و لوگوی روی ستون C را اضافه کرد. لوانته هیبرید از رینگهای ۲۱ اینچی و چراغهای جلوی اصلاح شده سود میبرد. داخل کابین نیز نمایشگر مرکزی ۸.۴ اینچی و پشت آمپرهای ۷ اینچی خودنمایی میکنند.
پیشفروش این خودرو در اروپا شروع شده و اولین نمونهها از ماه ژوئن به دست مشتریان خواهند رسید.
AMIR-REZA
۳۱ فروردین ۱۴۰۰به نظرم این ماشین (حداقل داخلش) نیاز جدی به فیس لیفت داره.
مهدی
۳۱ فروردین ۱۴۰۰شاید به اندازه کابین آئودی زیبا نباشه ولی به بدی استون مارتین هم نیست :)) حس میکنم واقعا مزراتی سعی خودشو برای این ماشین کرده و طراحی ها خیلی معقوله
مهدی موتور
۳۱ فروردین ۱۴۰۰داخل استون مارتین زشته؟
???
Audi s8
۳۱ فروردین ۱۴۰۰زشت که نمیشه گفت ولی یخورده من احساس می کنم قدیمیه و می تونه بهتر از این باشه
Reza
۳۱ فروردین ۱۴۰۰اتفاقاً طراحی خارجیش به شدت نیاز به فیس لیفت داره
mohsen.g
۳۱ فروردین ۱۴۰۰موافقم.. مخصوصا اون مه شکنهای قدیمی
ناشناس
۳۱ فروردین ۱۴۰۰استارت مازراتی برای برقی سازی محصولاتش
زیزیگولو
۳۱ فروردین ۱۴۰۰خیلی عالیه این ماشین ….. مازراتی لوانته طوری طراحی شده که در کنار عملکرد خاصو فوق العادش تو هم تو شهر و هم تو جاده قابلیتای آفرودی هم داره ولی مثل شاسی بلند بنتلی بنتگایا خیلی بعیده که مالکای مازراتی لوانته با این شاسی بلند گرونقیمتو زیبا بزنن تو دل کوهستان ولی با این وجود این ماشین تموم قابلیتای آفرودی رو تو خودش داره
HamiD
۳۱ فروردین ۱۴۰۰جذاب نیست … حداقل به جذابیت آلفا رومئو نیست …
بردیا
۳۱ فروردین ۱۴۰۰دلمون به این خوش بود :( اینم رفت تو برقیا .
mahan
۳۱ فروردین ۱۴۰۰به نظرم طراح های مازراتی وقتی به پشتش رسیدن خسته شدن.جلو رو خیلی خوب طراحی کردن هم اصالت جلوپنجره و چراغ های کشیده رو داره و هم واقعا زیبا و وحشی هست.ولی اصلا نمی تونم خودمو راضی کنم که پشتش برای مازراتی خوبه!انگار می خواستن سروتهش رو هم بیارن یهو پولشون تموم شده.از پشت شبیه یک ماشین مهربونه ولی جلو خشنه پارادوکس داره و قدیمی میزنه شاید چراغش قابل قبول باشه ولی مابقی باید بهتر طراحی میشد این طوری انگار یک کراس اور از فولکس واگنه!داخلش هم باید بهتر طراحی بشه.دریچه کولر جلوش منو یاد وراکروز میندازه????.این ماشین باید هم المان لوکس و هم اسپرت رو با هم داشته باشه ولی هر دو کمرنگه!
عارف
۳۱ فروردین ۱۴۰۰چهار سیلندر شدن این تیپ از ماشینها اصلا خوش آیند نیست ( نظر شخصی) . اگه میخواد موتر الکتریکی روش بزاره باید به کمک موتر شش سیلندر بیاد نه چهار سیلندر
BenzSLR
۳۱ فروردین ۱۴۰۰رو مازاراتی گرد مرده پاشیدن؟
R@m!n
۳۱ فروردین ۱۴۰۰تا زمانی که این آلمانی های پدرسوخته تو این کلاس هستن فکر کردن به مازراتی هم خنده داره، خییییییییییلی عقبه مازراتی.
Regra loaded
۳۱ فروردین ۱۴۰۰پشتش شبیه ماشین چینی هاست
حسین دهمرد
۳۱ فروردین ۱۴۰۰آخه مگه بقیه ی لوکس سازا واسه قدرت بیشتر موتور ۶ سیلندر و ۸ سیلندر میزارن؟ ماشین لوکس چهار سیلندر؟ حالا هرچی ام میخواد قدرت داشته باشه.