مازراتی

مزراتی لوانته 2017 در برابر رقبای شاسی‌بلند لوکس

تولید مزراتی لوانته ثابت کرد که شاسی بلندها آمده‌اند تا بمانند. جرقه‌ای که پورشه با عرضه‌ی کاین زد حالا آتشی بر پا کرده و تقریباً هر خودروساز ممتازی این رویه را دنبال کرده است. شاید لوانته در برابر برخی رقبای لوکس خود سر خم کند اما هنوز هم روح ایتالیایی خود را دارد. برخلاف شایعاتی که می‌گفتند این خودرو بر پایه‌ی پلتفرم جیپ گرند چروکی ساخته خواهد شد اما در نهایت معماری مدل گیبلی وجود این خودرو را تشکیل داد؛ لوانته نیز سنت خودروسازان ایتالیایی را ادامه داده و ظاهر زیبایی دارد؛ اما این خودرو چگونه در برابر رقبایی چون ب‌ام‌و X6، مرسدس بنز GLE کوپه و پورشه کاین قد علم می‌کند؟

Maserati-Levante-vs-luxury-SUVs
لوانته صورت زیبای یک مزراتی را دارد اما بیش از آنکه به کواتروپورته شبیه باشد صفات بیشتری را از گیبلی به ارث برده است. چراغ‌های جلوی بلند و باریک این خودرو به جلوپنجره‌ای با میله‌های عمودی متصل شده است. امضای مزراتی که سه دریچه روی گلگیرهای جلو است در این خودرو نیز دیده می‌شوند.

2017-Maserati-Levante-front-three-quarter-in-motion-19

از نمای جانبی می‌توان مقایسه‌ای را انجام داد. لوانته خط سقفی جمع شده دارد که شبیه رقباست اما این خم‌شدگی به تیزی X6 یا GLE کوپه نیست. هر دو خودروی یاد شده دارای اسپویلرهای روی صندوق هستند درحالی‌که لوانته و کاین اسپویلر سقفی دارند که از نظر بصری به طویل نشان داده شدن خط سقف کمک می‌کند. با اینکه پورشه کاین مدت زیادی است که در بازار حضور دارد و هر آن امکان دارد که با نسل جدیدش جایگزین شود اما باز هم در برابر ۳ حریف دیگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

2017-Maserati-Levante-rear-side-in-motion-02

در نمای پشتی شاهد چراغ‌های مشابه با مدل گرن توریسمو هستیم و خروجی‌های ۴ تایی اگزوز نیز چنین شباهتی دارند. درحالی‌که لوانته و کاین از نظر کلی نمایی شبیه شاسی بلندهای مرسوم دارند اما دو حریف دیگر یعنی بنز و ب‌ام‌و خط سقفی دارند که به‌طور ناگهانی در خط کمر خودرو کوتاه و بریده‌شده و نمایی برجسته و دوقطبی را به وجود آورده است.

2017-Maserati-Levante-rear-three-quarter-02

داخل کابین لوانته به‌طور سخاوتمندانه‌ای از چرم و چوب استفاده شده که بیشتر شبیه سدان پرچم‌دار کواتروپورته است. همانند کواتروپورته، لوانته از ورودی‌های هوای مستطیلی در دو سوی داشبورد سود برده است. ورودی‌های مرکزی عمودی طراحی شده‌اند. غربیلک فرمان سه پره نیز با نیزه‌ی سه شاخ مزراتی نمای زیبایی را دارد.

2017-Maserati-Levante-interior

مزراتی لوانته ۲۰۱۷ این خودروساز را وارد بازی شاسی بلندهای ممتاز کرده و این خودرو طراحی رقابتی و تجهیزات زیاد را روی دایره ریخته است. آیا این خودرو می‌تواند با برندهای با تجربه‌ی این کلاس شاخ‌به‌شاخ شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

2017-Maserati-Levante-interior-view

Maserati-Levante-rear-side-view

2017-Maserati-Levante-front-three-quarter-1

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. منصور

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    توی عکس اول فقط کاین رو شاسی بلند میبینم ، 3تای دیگه انگار یه سدان قدبلندن

    1. Elemento

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دقیقا.
      Cayenne هنوز پادشاهی میکنه.
      بقیه اصلا به چشم نمیان.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بنز و بی ام و هم خیلی خوبن

    2. حميد

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      دلت میاد مرسدس با این طراحی و خصوصیات فنی رو نادیده بگیری
      در ضمن پشت این مازراتی شکل ماشین چینی ها شده

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        پشت مازراتی شبیه ماشین چینی ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب حرف عجیبی زدی

      2. xan

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (52 ديدگاه)

        پشت این ماشین تقریبا شبیه آلفا رومئو جولیتاس که چپ و راست بعد از رونماییش تو محصولات نه فقط چین بلکه خیلی کشورها از کپی شده! البته چون مزراتی و الفا متعلق به یه شرکت مادرن مساله ایی نیست. به نظر من که نمای شبکه و چراغهای جلو مزراتی بهترینه و بعضی جاهاش ( مثل حجم اضافی گلگیر عقب) ضعفهای کوچکی داره که با توجه به اینکه اولین مدل suv مزراتی هست طبییعیه ولی باز هم اگه طراحیش بهتر از بقیه نباشه کمتر نیس .

      3. Elemento

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        مرسدس و مزراتی و BMW طراحی خیلی خوبی دارن.
        اما من بیشتر منظورم عکس اول بود.

    3. آرین

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (59 ديدگاه)

      به نظر من داخل کاین هم با اینکه طراحیش مال یه نسل قبله ولی هنوزم کاملا متفاوت و برجستست.

  2. مجید

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    تو عکس که ماشین جالبی به نظر میاد ولی خیلی دلم میخواست از نزدیک میدیدمش

  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    چه رقیب های قدری

  4. جواد

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    لوانته اینقدرم فرم کوپه نداره که با دو تا شاسی بلند کوپه مقایسه بشه همون x5 و gle عادی بهتر بود برای مقایسه هر چند هیچ مشخصاتی ارائه نشده و فقط از نظر ظاهر و علاقه به برند میشه نظر داد که من بنزو پورشه انتخاب میکنم

  5. امير علي

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    لوانته مثل همه ی مدل های مازراتی از پشت بی ریخته

  6. وحید

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بازم یه ایتالیایی اصیل

  7. بهنام

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (994 ديدگاه)

    به نظر من لوانته خیلی خوب شروع کرده
    به عنوان مثال کائین وقتی رونمایی شد چهره خیلی جذابی نداشت ولی تو نسل دوم عالی شد !
    مزارتی عملکردش تو پیست مشخص نشده
    ولی شروع خیلی خوبی دلشته تو ظاهر که یه مزراتیه اصیله ، مشخصات فنی هم که قبلا ازش خوندم خیلی خوب بودن
    تو عملکرد فنی به پا پورشه نمیرسه ولی تو این کلاس لوکس گراییه مهم تره که به نظر من مزارتی لوکس تر خودشو نشون میده که با ورود نسل جدید کایین و ایکس 6 رقابت سخت تر میشه
    در حال خاظر مزارتی یه شانس دیگه تو فروش خوب دراه اینه که چهره جدید تر و کم تر دیده شده ای داره و به نسبت رقبا خاص تره

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بهنام جان ماشالله فنی بررسی میکنی افرین

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بیشتر کامنت بزار
        خوشحال میشیم

  8. احسان(احسان سابق)

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    اوووووووووووووفش.شاسی بلند لوکس

  9. محمد حسین

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    با این که BMW و کاین خیلی وقته تو بازار هستن و زیاد دیدیمشون ولی به نظر من ( از نظر طراحی ) همچنان با وجود جدید بودن لوانته تو دل برو ترند؛ چون من به شخصه مازراتی رو با یه چیزی مثل گرن توریزمو یا کواتروپورته شناختم و دیگه یک SUV از اون برام قابل هضم نیست هرچند بازار هضم مضم حالیش نمیشه! در مورد بنز هم میگم فوق العادست!

  10. مسعود

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این لوانته به طرز وحشتناکی من رو شگفت زده کرد….یعنی مازراتی برای ورود به بازار شاسی بلند ها اولین طرحی رو که به ذهنش رسیده ساخته…..به چند دلیل این ماشین به نظرم در مقابل رقبای المانیش حرفی برای گفتن نداره:
    1.نمای جلوی لوانته خیلی به طرح فاجعه بار پونتیاک ازتک شبیه هستش.
    2نمای پشت لوانته یه کپی تقریبا ناقص از کواتروپورته اس در حالیکه حریفان المانی هم در نمای جلو و هم عقب بهترینای بازار هستن.
    3.در بحث عملکرد لوانته به طرز محسوسی عقب خواهد بود چراکه المانی ها با طیف وسیعی از پیشرانه های دیزلی و بنزینی در بازار رنج های مختلف مشتریان را مورد هدف قرار داده اند.
    4.اما در بحث کیفیت سواری المانی ها هم نرم ترین و هم اسپورترین سیستم تعلیق بازار را در اختیار دارند و تقریبا پورشه در این بین بی نظیر هستش و بنز هم با دمپرهای تطبیقی خودش میتونه هر ماشینی رو به چالش بکشه.
    در مجموع بعید میدوونم این محصول مازراتی بتونه تهدیدی جدی برای المان ها در این بازار باشه چراکه اونها کاملا تثبیت شده هستند و در واقع عیار بقیه رو از روی اونها میسنجند.

  11. akbar

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خودروهای ساخت شرکت مزراتی را عموما” افرادی خریداری می کنند که به دنبال طراحی متفاوتی هستند و عموما” مردم ، رقبا را ترجیح می دهند که دارای طراحی عامه پسندانه تر ، مشخصات بهتر و کیفیت بالاتری هستند .

  12. Efk

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    قبول کنید در مورد زیبایی کاین دارید اغراق می کنید خیلی معمولیه..تو عکس کاری ندارم از نزدیک میگم
    هرچند کیفیتش قطعا جزو بهتریناست

  13. shahin

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    پادشاه همه اینا لامبورگینی جدید شاسی بلند کوپست

  14. علیرضا

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    متاسفانه ایراد مزراتی در خودروهاش وزن زیاد و موتور کم قدرت نسبت به رقبا و استفاده از مواد ارزان قیمت در کابین نسبت به قیمتشه

  15. اسماعیل

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    BMW X6 واقعا جذابه
    البته بنز هم خوب کار کرده
    مازراتی اما نتونسته خوب از کار درش بیاره

  16. Germany

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    همشون اخرشن

    من کاین رو انتخاب میکنم تو رویام

  17. شهاب

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من در بازار رقابتی شاسی بلند ها ما توان خرید یه کره ای هم نداریم چه نظری میتونیم داشته باشیم به مازراتی و پورشه ،تازه توکشور ما که دیگه پر شده از کراس اور های چینی با برند های نامعتبر و مردم هم میخرن و ذوق میکنند چه میدونند مارک چیه

  18. امیرحسین

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    داخل کابین از بنز و BMW زیباتر هست ولی از کاین نه.واقعاً طراحی داخلی کاین آدم رو مجذوب میکنه

  19. احمد باقری

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی زیبا و پر ابهتی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا