مزراتی از اتکای خود به پیشرانههای فراری خواهد کاست زیرا در حال معرفی قوای محرکهی جدیدی است که کاملاً در خانه طراحی شده است. این پیشرانه که “نتونو” نام دارد از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو بوده و وزن کمتر از ۲۲۰ کیلوگرمی دارد. از جمله تکنولوژیهای این نیروگاه آهنین میتوان به سیستم کارتل خشک و محفظه احتراق برگرفته از فرمول ۱ اشاره کرد.
اما خروجی قلب تپندهی جدید مزراتی ۶۳۰ اسب بخار در دور ۷۵۰۰ بوده و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متری نیز در دور بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ به دست میآید. ردلاین پیشرانه هم تا ۸ هزار میرسد. نسبت خاص قدرت به لیتر ۲۱۰ اسب بخاری بر ۱ لیتر نیز نشان دهندهی توانایی اولین پیشرانهای است که توسط مزراتی در ۲۰ سال اخیر ساخته شده است.
طبیعتاً این پیشرانه اولین بار در سوپرکار MC20 که قرار است در روز ۹ سپتامبر رونمایی شود دیده خواهد شد. سرانجام مدلهای رده پایینتر نیز از این نیروگاه آهنین سود خواهند برد. بنا به گزارش اتوموتیونیوز اروپا، این پیشرانه در مدلهای اسپورت مزراتی قدرت ۵۴۲ اسبی و در شاسی بلندها خروجی ۵۲۳ اسب بخاری خواهد داشت. اگر توجه کنید ما از واژه شاسی بلندها استفاده کردیم که نشان دهنده تولید یک شاسیبلند جدید توسط این برند در سال ۲۰۲۱ میباشد.
اما گیبلی و کواتروپورته هم اواخر سال جاری فیس لیفت خواهند شد و لوانته نیز همین سرنوشت را خواهد داشت. در سال ۲۰۲۱ نسل بعدی گرن توریسمو به همراه همان شاسیبلند جدید معرفی خواهد شد و البته یک خودروی اسپورت جدید و کابریو نیز پدیدار خواهد شد که شاید نسخه روباز MC20 باشد. مزراتی در سال ۲۰۲۲ به دنبال معرفی جایگزینهای گرن کابریو و کواتروپورته خواهد بود و یک سال بعد نیز نسل جدید لوانته خودنمایی خواهد کرد.
الکتریکی سازی جزو استراتژیهای مهم مزراتی برای آینده است و شاید نسخههای هیبریدی از این پیشرانه نیز ساخته شود.
ممد ژانگولر
۱۲ تیر ۱۳۹۹مازراتی هم یک دنیا هیستوری تو چنته داره
موتورو میبینی دلت میخواد جای مجسمه تو دکورت بذاری
خودش هنر دسته
برندهای ایتالیایی عشقن❤️❤️❤️
خون داوینچی تو رگ همشونه
مهدی(Mسابق)
۱۲ تیر ۱۳۹۹پاشو لعنتی
شدیدا بهت نیاز داره دنیای خودرو
نیزه سه شاخ ایتالیایی
تنها شرکتیه که میتونیم بگیم رقیب شاخ به شاخ پورشس
درسته بی ام دابلیو و بنز و آئودی و … هستن اما اگر مقایسه کنید میبینید که قیمت محصولات پورش بالاتره اسپرت ترن و تولید محدود ترن که این ویژگی هارو فقط مزراتی داره
یه پرستیژ خاصی دارن هر دو
یانکی
۱۲ تیر ۱۳۹۹باز هم سرمایه گذاری اشتباه و غلط تو فیات کرایسلر.شک نکنید بزودی اینم میره کنار شکستهای دیگه مثل لوانته.حال آدم از این مدیرهای فیات بهم میخوره.خوب احمقها به جای این همه هزینه غلط و اشتباه رو برندهای فسیل و ضرر ده برید رو برندهایی هزینه کنید که با ماشینهای پیرشون اندازه کل تاریخ شاخهای ایتالیایی دلار وارد مجموعه میکنن.نمونش یه هزینه برا نسل جدید رم باعث شد بشه دومین پرفروش آمریکای شمالی.
AMIR-REZA
۱۲ تیر ۱۳۹۹چرا همه جا به جای مازراتی نوشتید{{مزراتی}}؟؟
یکم طراحی های مازراتی قدیمی شده بود امیدوارم با این فیس لیفت ها بروزتر و زیبا تر بشن
OMID
۱۲ تیر ۱۳۹۹چون مزراتی درسته
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۳۹۹یه واژه وقتی وارد یه زبون دیگه میشه تلفظش تغییر میکنه مثلاً در ایتالیا میگن لامبورجینی ولی ما ایرانیا میگیم لامبورگینی ولی در عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تلفظ میکنن لامبورغینی پس درستش در زبون فارسی میشه مازاراتی
دانیال روشنی
۱۳ تیر ۱۳۹۹لامبورجینی رو از کجا آوردی؟?
حالا عرب ها گ نمیتونن بگن . ما چرا نمیتونیم درست بگیم مزراتی؟
زیزیگولو
۱۳ تیر ۱۳۹۹دانیال این رو من نمیگم علم زبان شناسی میگه که وقتی یه واژه وارد یه زبون دیگه میشه طرز تلفظش تغییر میکنه و در مورد این حرفت باید بگم چون عربها بعضی از حروف الفبا مثل گ رو ندارن و به جای غ رو بجای گ تلفظ میکنن
مازراتی
۱۲ تیر ۱۳۹۹امیدوارم سر آغازی باشه برا تکرار موفقیت های گذشته این برند دوست داشتنی
حیفه برند هایی مثل مازراتی و استون مارتین انقدر دارن با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم میکنن موفقیت اینا میتونه رقابت خیلی بیشتر از الان کنه
این دو تا برندهای کاریزماتیک دنیای خودرو هستن
SS
۱۲ تیر ۱۳۹۹برگام!
از ۳ لیتر موتور ۶۳۰ اسب قدرت کشیده بیرون
کارت سوتودنی یه مازراتی ?
فکر کنم بیشترین نسبت اسب بخار به حجم موتور مربوط به این موتر باشه! که معادل ۲۱۰ اسب بر لیتر مقام دوم هم اگر اشتباه نکنم مربوط به 488pista باشه با قدرت تقریبا ۷۲۰ اسب بخاری با موتور ۳.۹ لیتری V8 معادل 184.65 اسب بر لیتر
علیx76
۱۲ تیر ۱۳۹۹موتور بنزینی کونیخزگ جمرا رو اگه بخاطر هایپر کار بودن لحاظ نکنیم
این موتور اوله
و رده دوم هم بنز انجین a45s بنز با ۲۰۵ اسب بخار بر لیتر
SS
۱۲ تیر ۱۳۹۹حرف هاتون کاملا صحیح
با این تفاسیر به ترتیب از بیشترین میزان اسب بخار بر حجم موتور عبارتند از :
پیشرانه کونیگزگ جمرا ؛ ۲ لیتر ۳ سیلندر ۶۰۰ اسب بخار ، ۳۰۰ اسب بخار بر لیتر
پیشرانه A45 S ؛ ۲ لیتر ۴ سیلندر ۴۲۱ اسب بخار ، ۲۱۰.۵ اسب بخار بر لیتر
پیشرانه MC 20 ؛ ۳ لیتر ۶ سیلندر ۶۳۰ اسب بخار ، ۲۱۰ اسب بخار بر لیتر
پیشرانه 488 GTB ؛ ۳.۹ لیتر ۸ سیلندر ۷۲۰ اسب بخار ، ۱۸۴.۶۵ اسب بر لیتر
بقیه شم میتونید تو مقاله یی که پدال پوشش داده مشاهده کنید (هر چند می تونست قسمت دومش هم باشه)
https://www.pedal.ir/ویژه/قوی%e2%80%8cترین-پیشرانه%e2%80%8cهای-خودرویی-دنیا/
آریا ماشین
۱۷ تیر ۱۳۹۹انگار شما کونیگ زگ جسکو رو یادتون رفته با موتور ۵ لیتری ۱۶۰۰ اسب بخار میشه ۳۲۰ اسب بخار به ازای هر لیتر که رکورد داره فعلا
Moein
۱۲ تیر ۱۳۹۹درود بر مازراتی کبیر??
AMG.63
۱۲ تیر ۱۳۹۹خیلی دلم میخواد ظاهر این سوپر کار مازراتی رو ببینم
ایمان جباری
۱۲ تیر ۱۳۹۹خیلی خوشحالم از اینکه یک انجین تاپ رو جایگزین انجین های فراری کردی
بلاخره یک روز باید این اتفاق می افتاد و حالا فقط آلفا رومئو ماند و فراری
Hadi
۱۲ تیر ۱۳۹۹بنظر میرسه مازراتی داره کم کم داره به روزای اوجش بر میگرده……
ارشیاsvj
۱۲ تیر ۱۳۹۹۲۱۰ اسب بخار بر هر لیتر!!
عجب چیز خفنیه???
Abbas.Lambo
۱۲ تیر ۱۳۹۹هر وقت یه خبر جدید در مورد احیا شدن مازراتی میشنوم عجیب حال میکنم،خیلی دوسش دارم لامصب