باوجود نتایج ناامیدکننده جدیدترین آمار فروش برند مزراتی، مدیر اجرایی جدید فیات-کرایسلر آقای مایک مانلی مطمئن است که فروش و سوددهی مزراتی مخصوصاً در کشور چین میتواند احیا شود.
فروش این خودروساز در سه ماهه دوم سال جاری افت ۴۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش داشته است. دلیل اصلی این افت چشمگیر کاهش فروش ۶۹ درصدی مزراتی در کشور چین گزارش شده است. همچنین میزان فروش این خودروساز ایتالیایی در آمریکای شمالی کاهش ۲۲ درصدی را نشان داده و البته در اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز افت ۲۳ درصدی را شاهد هستیم.
مانلی در خلال کنفرانسی که به خاطر اعلام نتایج مالی سه ماهه دوم سال جاری برگزار شده بود گفت ۷۰ درصد این مشکلات در چین تمرکز دارند.
یکی از دلایل کاهش فروش مزراتی در چین بیانیه دولت این کشور در کاهش تعرفه خودروهای ساخت خارج از ۲۵ به ۱۵ درصد بوده است. این طرح از اول جولای آغاز شده و بسیاری از نمایندگیها به منظور بهبود اوضاع خود اقدام به تعویق پیشفروشها تا اول جولای کردهاند تا از کاهش ۱۰ درصدی تعرفهها نهایت استفاده را بکنند.
در نیمه اول سال جاری مزراتی فروش ۱۷۲۰۰ دستگاهی داشته درحالیکه سال پیش و در همین بازه زمانی فروش ۲۵۱۰۰ دستگاهی را گزارش کرده بود.
اتوموتیونیوز میگوید این کاهش فروش ناامیدکننده باعث افت درآمدهای مزراتی هم شده به گونهای که درآمد ۱۷۳ میلیون دلاری این برند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به تنها ۲.۳۲ میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری تنزل پیدا کرده است.
مزراتی به دلیل افت تقاضا دارای محصولات زیادی در انبارهای خود بوده و این ماه تأسیسات میرافیوری در تورین را که مشغول ساخت لوانته است به مدت سه هفته کامل تعطیل میکند.
Madjidiano Rolambo
۲۳ مرداد ۱۳۹۷متاسفانه روزگار مزراتی خیلی وقته که ناخوشه
mahdy
۲۳ مرداد ۱۳۹۷هرچی فکر میکنم دلیل این ناخوشی رو نمیفهمم
طراحی های بینهایت جذاب و اصیل
ایتالیایی درجه یک واقعا نمیفهمم چرا باید به این روز بیوفتن ای کاش بی ام و بخردش و یه حالی به این جسم بی جونش بده
فرامرز
۲۳ مرداد ۱۳۹۷علتش خوب بودن رقباست. باهات ۱۰۰ درصد موافقم. ب ام و میتونه پلتفرم هاش رو با مازراتی در اشتراک بذاره. از نظر لوکس بودن یه فاصله ای بین محصولات ب ام و و رولزرویس (زیرمجموعه ب ام و) هست که با برندی مثل مازراتی یا استون مارتین میشه پرش کرد. البته ب ام و با سری ۸ و ایکس ۷ داره خودش رو تو این زمینه بالا میکشه.
مانی
۲۴ مرداد ۱۳۹۷دقیقا کدوم ماشین مزراتی بالاتر از سری ۷ بی ام و هست؟؟؟
از نظر پرستیژ واقعا فکر میکنی مزراتی و آستن تو یه سطح هستن؟
مزراتی سطحش رقابت با مرسدس،بیام و و آئودی هست که به دلیل قدرت رقبا
متاسفانه به این روز افتاده
mehdi
۲۴ مرداد ۱۳۹۷اتفاقن به نظر من طراحی های مازراتی خیلی وقت قدیمی شده حالا طراحی های بیرونیش اینقدر خوبند که حالا حالا ها قدیمی نمیشند ولی بر عکس طراحی داخلیش به نظر من به جز این دو مدل که اخرین معرفی شد طراحی داخلی خیلی کسل کننده ای داره که اصن به قیمت این ماشین نمیاد حتی خیلی از ماشینای قیمت پایین تر طراحی بهتری دارند و نمیدونم چرا مازراتی دستی نمیکشه روش اون از کره که هر بار ی طراحی جدید و متفاوت میده نه به مازراتی که هی تکرار میکنه ن به اون شوری نه به این تندی مازراتی اگه طراحی داخلش هیجان بیرونشو پیدا کنه کامله.
saeed
۲۳ مرداد ۱۳۹۷مازراتی واقعا برند تک و خاصیه . حیف .فکر کنم هم چون دیر شروع به تولید کراس اوور کرد اونم تو زمانیکه تب شاسی بلند دنیارو گرفته و همینطور از بس دیر به دیر تغییر نسل داره تو خودروهاش عقب افتاد از سایر لوکس سازا.ضمنا فیات خیلی تمرکز کرده رو آلفارومئو برای آینده.در حالیکه میتونست مثل فولکس که حواسش هم به آئودی هست هم پورشه این کارو برای مازراتی و آلفارومئو توامان انجام بده.
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۲۳ مرداد ۱۳۹۷امیدوارم مازراتی این برند ناب و دوستداشتنی تحت مدیریت آلمان ها قرار بگیرد بهترین دایه برای مازراتی فولکس واگن و گروه ب ام و هست
همانطور که فولکس لامبورگینی و بنتلی را و ب ام و رولزرویس را احیا کردند میتوانند مازراتی را احیا کنند و به روز های اوج برگرداند مخصوصا دوست دارم ب ام و مالک آینده مازراتی بشه چون اون موقع رقابت داغ بین پورشه و مازراتی داغ تر از همیشه میشه و رقابت اصلی بین ب ام و و فولکس واگن هست
برندهای اروپایی فقط باید در اروپا بمانند و مدیریت شود همانطور که اُپل بعد از ۹۰ سال به اروپا برگشت و تحت مدیریت پژو سیتروئن داره به روزهای خوش باز میگرده مازراتی آلفارومئو باید در اروپا دنبال شریک بگردند
برای برند فیات و کراسلر بهترین شریک همان گروه هیوندای هست چون فیات میتونه به عنوان بازوی اروپایی هیوندای عمل کنه کراسلر هم میتونه به عنوان شریک و بازوی آمریکایی هیوندای نقش آفرینی کنه
چون کره ای ها در واقع بیشتر بدنبال بازار آمریکا هستند و همه تلاش خودشون میکنند که با ذائقه آمریکایی پسند خودشون مطابقت بدن و همچنین هیوندای میتونه از پلتفرم های کراسلر در محصولات خودش استفاده کنه مثلا جنسیس جی 80 کراسلر ۳۰۰ و دوج چارجر همگی در یک سگمنت و کلاس قرار دارند منتها با شخصیت متفاوت از یکدیگر
به هر حال ما که تصمیم گیرنده نیستیم ولی فقط میتونم نظر بدیم
علی
۲۳ مرداد ۱۳۹۷???????
با تچکر
امیرمحمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۷رفیق حرفتو کاملا قبول دارم به جز قسمت اخرش…تاجایی که من میدونم کرایسلر ۳۰۰ خودرویی هستش که بدون هیچگونه تغییر بزرگی چندین ساله که روی خط تولید قرار داره و از نظر من یک خودروی قدیمی با تکنولوژی پیش پاافتاده به حساب میاد برعکس، برند جنسیس برندی کاملا نوپا هستش که از پلتفرم و تکنولوژی بالایی توی محصولاتش استفاده میکنه و درواقع این کرایسلر هستش که میتونه برپایه ی پلتفرم خودروهای جنسیس نسل جدید سدان های خودش رو با تکنولوژی و قابلیت اطمینان بالا تولید کنه و همچنین با استفاده از پلتفرم خودروی هیوندای سانتافه میتونه به راحتی وارد بازار پرتقاضای شاسی بلند ها بشه و با توجه به اعتبار و پرستیژی که از قبل داره به سرعت به سوددهی بالا برسه و به قول شما به یک بازوی پرقدرت امریکایی برای هیوندای موتورز تبدیل بشه این ادغام به شدت به نفع هردو کمپانیه و با دانش و تکنولوژی و سرمایه هیوندای موتورز و پیشینه و اعتبار برند کرایسلر میتونه با یه مدیریت درست به معنای واقعی کلمه برای هردو کمپانی عالی باشه…
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۲۳ مرداد ۱۳۹۷کاملآ با نظر شما موافقم منظور منم همین بود
چون واسه نسل آینده این خودروها اگر شراکت هیوندای کراسلر تشکیل بشود یک پلتفرم مدولار بر اساس تجربه مهندسی هر دو شرکت و بر اساس نیاز ها و سلایق هر دو شرکت و محصولاتی که در آینده قراره بر اساس اون پلتفرم ساخته بشه شکل میگیره نه پلت فرم های قدیمی فعلی
بالاخره هر دو شرکت یک سری دستاوردهای مهندسی دارند که با استفاده از دستاوردها میشود بهترین محصولات را ساخت
مثلاً الان هیوندای کیا بشدت بدنبال ساخت اس یو وی های فول سایز هستند که با استفاده از تجارب و پلتفرمهای جیپ خیلی راحتتر و سریع تر میتواند به هدف برسند
و فیات کراسلر بشدت از کیفیت پایین و مصرف بالای محصولات شون رنج میبرند که الان محصولات هیوندای کیا جنسیس دو سال در صدر جدول با کیفیت های موسسه جی دی پاور هستند
حالا با ترکیب این شرکت ها معجونی شگفت انگیز تشکیل میشه
امیرمحمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۷دقیقا همینطوره اگر این اتفاق بیفته هم فیات کرایسلر از این حالت کرختی و بی حرکتی که به جونش افتاده خلاص میشه و هم ترکیب هیوندای موتورز و فیات کرایسلر به بزرگترین تولید کننده ی خودرو در دنیا تبدیل میشه و هردو طرف از داشته ها و پتانسیل های صنعتی همدیگه استفاده میکنن و میتونن پیشرفت چشمگیری داشته باشن...
مانی
۲۴ مرداد ۱۳۹۷فولکس آئودی و پورشه رو داره
بیام و هم که خودش هست
اینا مزراتی رو بخرن که چی بشه
مزراتی دقیقا بدردِ همین فیات میخوره حیف که عرضه نداره
KING918
۲۳ مرداد ۱۳۹۷هر چند از مزراتی خیلی بدم میاد اما از این خبر در موردش ناراحت شدم واقعا حیفه
امیرمحمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۷مازراتی داره تحت مدیریت ضعیف و مزخرف فیات کرایسلر به فنا میره کاش میشد یا فولکس واگن یا هیوندای موتورز یا گروه بی ام و، مازراتی و الفارومعو رو از فیات کرایسلر بخرن و یه جون تازه به این دو برند خاص و با پرستیژ ببخشن…مخصوصا امپراطوری فولکس واگن که شک ندارم اگر الفا و مازراتی زیر نظرش قرار بگیرن به روزهای اوج خودشون برمیگردن…
Khosrow
۲۳ مرداد ۱۳۹۷در امد 2/3 میلیون دلار برای 3 ماه / لپ لپ بیشتر در امد داره / گرند توریزمو از سال 2007 تا الان همین شکلیه / که تازه بعد از 11سال تازه فیس لیفت کرده / تو این مدت باید نسل سوم اومده بود دکتر ..
Amir Amini
۲۳ مرداد ۱۳۹۷مازراتی به درد بیمر میخوره برا رقابت با پورشه ولی آلفا خریدش برا بیمر یعنی خرید یه برند که باید با خودش رقابت کنه تو بازار ولی میتونه الفارو بنز بخره و تبدیلش کنه به رقیبی برای مازراتی و پورشه که در اون صورت خیلی بازار قشنگی میشه با رقابت این بزرگان و یه کار دیگه ام میتونه بکنه بیمر و اون اینه که الفارو بکنه رقیب پورشه و مازراتی یه لول بره بالاتر و رقیب استون مارتین بشه که اونم خیلی دلچسبه
بهزاد
۲۳ مرداد ۱۳۹۷این برند با دو مشکل بزرگ روبرو هست که یکیش تقریبا بزرگه!
اولین مشکل عدم سرمایه گذاری کافی هست که با توجه به وضعیت برند مادر تنها راه فروش این مجموعه به یک برند قویتر است.
مشکل اصلی سه گانه یا بهتر بگیم 4 گانه آلمانی بنز ، بی ام و ، آئودی ، پورشه است و رقابت با آلمانی ها با این شرایط خیلی سخته و اگر نگاهی به مجموعه جگوار ، لندروور بندازیم میبینیم با وجود سرمایه گذاری هندی ها هنوز به سود دهی لازم نرسیدن و حتی در هر فصل کمتر هم میشه.
نمیدونم گروه vw علاقه ای به خرید این برند داره یا خیر اما بعد از vw شرکت های چینی میتونن با سرمایه گزاری در مزراتی این برند را تقویت کنند.
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۲۳ مرداد ۱۳۹۷درسته که چینیها بخصوص جیلی سرمایه گذار مناسب هستند ولی بجز سرمایه دانش و تجربه مهندسی خیلی مهمه دومین عامل پرستیژ برند هست برند مازراتی به هیچ وجه با ولوو قابل مقایسه نیست
ولوو هیچ وقت سازنده خودروهای اسپرت و سوپر اسپورت نبوده و فقط سازنده خودروهای باکیفیت و ایمنی بالا بوده
مازراتی آلفا رومئو فقط باید در اروپا بماند چون مازراتی به همراه لامبورگینی و فراری افتخار ایتالیا و اروپا هستند و نباید این جواهرات به بهای نا چیز به چینیها یا کره ای ها یا هندی های نو کیسه فروخت
مازراتی آلفارومئو درسته حال روز خوبی ندارند ولی بدون شک جز اصیل ترین و قدیمی ترین های جهان خودرو هستند
خدا کنه آلمانی ها بخصوص ب ام و صاحب این دو جواهر شود همان طور که دو برند ناب بریتانیایی رولزرویس و مینی به اوج رسوند این دو جواهر ایتالیایی رو هم به اوج برسونه خود برند ب ام و برای رقابت با بنز و آئودی از وجه و مرتبه بالایی برخوردار هست ولی برای رقابت با پورشه آستون مارتین بنتلی لامبورگینی ب ام و قطعا به پرستیژ برند مازراتی احتیاج داره
در مورد آلفارومئو به نظر من یکی از اشتباهات مرحوم مارکیونه ساخت مدل استلویو و جولیا بود اگر این محصولات تحت برند مازراتی تولید و عرضه میشدند شرایط هر دو برند الان بهتر بود
به نظر من آلفا نباید با بنز ب ام و آئودی جگوار رقابت کنه
آلفارومئو باید جوری برنامه ریزی میشد که در لیگ دیگری رقابت میکرد
در دسته رقابت با محصولات پرفورمنس سئات . رنو . پژو سیتروئن محصولات برند فولکس واگن مانند گلف جتا شیروکو به رقابت می پرداخت نه دسته لیگ برتر
معین م
۲۳ مرداد ۱۳۹۷این راهکار های شما دوستان همش خوبه
اما به نظر من بیان با مسوولیت کشورمون حرف بزنن یه جوری با زیر میزی و …
حلش کنن تا بتونه بدون تعرفه وارد بشه
اونموقع جماعت به جای توسان پونصد ملیونی مثل مور و ملخ میریزن مزراتی میخرن
و دوباره احیا میشه
باور کن
( شوخی ???)
رامين
۲۳ مرداد ۱۳۹۷مازراتی بی نظیر ترین طراحی جذاب ترین بدنه رینگ چراغ و صدای موتور که واقعا عالیه رو داره مشکلش چیه؟وقتی یه اس یا پانامرا یا سری ۷ کنارش باشن به عقیده من قابل قیاس نیستند و به چشم نمیان تا الان برتری با مازراتی هست ولی تا داخلش میشینی همه چیز برعکس میشه از طراحی تا سیستم نرم افزاری که حتی از یه سانتافه ضعیف تره یا پرفورمنس به هر حال ماشینا دارن رو شتاب ۳.۵ میانگین کار میکنن ولی مازراتی بازم عقبه بنظره من الان لوانته با هر پیشرانه ای تولید بشه بازم فروش نخواهد کرد بیرونش زیباس ولی نه زیاد به رقبا نمیرسه داخل که از ماشین های ژاپنی اقتصادی و کره ای و… ساده تره و حداقا یک نسل از رقبا عقب تر
Alireza
۲۴ مرداد ۱۳۹۷دقیقا مازراتی به دو دلیل در مقابل رقبا شکست خورده یکی طراحی داخلیش یکی کمبود آپشن وگرنه فنی از پس همه بر میاد با اون صدای موتور و ….
بهزاد
۲۳ مرداد ۱۳۹۷دانش و تجربه در نام برند نیست بلکه در ذهن متخصصین و مدیران کارآزموده نهفته ست و فقط کافیه شرایط مالی خوبی فراهم بشه تا در کمترین زمان یک برند به سطوح درجه یک رقابت برگرده.
با توجه به تولیدات محدود برندی مثل آلفا به هیچ عنوان نمیتونه محصولاتی بسازه که بتونه با vw و پژو و… رقابت کنه و نتیجه میشه همان هاچ بک هایی که گرانن و زیان ده.
برند آلفارومئو و مزراتی نیاز به یک تحرک اساسی دارند و بهترین گزینه فروش یا ادغام با یک مجموعه قویتر هست.
اگر این اتفاق نیوفته در بهترین حالت دیر یا زود این برندها قافیه را به آلمانی ها خواهند باخت و حتی سرمایه گزاری سنگین هم ممکنه این روند را کمی طولانی کنه.
مهدی دهقان
۲۳ مرداد ۱۳۹۷بیارن سایت ثبت سفارش ایرانو هک کنن بجای ۲ میلیون ۲ میلیارد سود میکنن فقط یه هفته صدای همه بلند میشه بعد فراموش میشه جریان چی بوده
بهنام
۲۴ مرداد ۱۳۹۷من بعنوان یه طرفدار ایتالیا حاضرم مازراتی مثل ساب یا پونتیاک تخته بشه ولی زیر مجموعه ی هیوندایی نشه. برای من مرگ عشق ماشینیه.
بهنام
۲۴ مرداد ۱۳۹۷حال و روز مزراتی جلوه ای از حال و روز اقتصاد ایتالیاست که مریض است. غیر از فراری و البته که زیر چتر حمایتی آئودی هست، بقیه برندهای ایتالیایی در حالت اهتزار بسر میبرن. مشخصه که بخاطر عدماجرای سرمایه گذاری و ارائه ی به موقع مدلهای جدید از رقبا عقب میوفتی هر چقدر هماکنون که خاص و خوب باشی
moein
۲۴ مرداد ۱۳۹۷بابا خواهشا نمیخواد شما نطق کنید
همچین میگن مثل حال و روز اقتصاد ایتالیاست که انگار طرف یه عمره مفسر اقتصادیه
این فراز و نشیب ها تو هر کمپانی ای هست
مازراتی هم به روزای اوجش برمیگرده مطمئنا
بی ام و هر چه قدر هم خوب باشه در حد پرستیژ مازراتی نیست که
حمیدرضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۷به نظر من بهتره مازراتی تو چنتا مسابقه ماشین شرکت کنه یکم اسمش رو به زبونا برگردونه یکمم قیمتشو کم کنه خیلی به نسبت رقباش گرونه