مازراتی بصورت رسمی از مدل ۲۰۱۴ کواتروپورته رونمایی کرد. سدان لوکسی که پرچمدار و الگوی اتومبیلهای تولیدی این سازنده ایتالیایی خواهد بود.
کواتروپورته جدید که ششمین نسل از این سدان محسوب می شود با نمایی تکامل یافته اما کاملا وفادار به چهارچوب طرحهای مازراتی به نظر می رسد. طراحی بیرونی تکامل یافته و در راستای طرحهای قبلی است اما در طراحی داخل کابین تغییرات بسیار بیشتری دیده می شود. صفحات نمایشگر لمسی بزرگ و طراحی لوکس داخلی در کنار چهره مردانه بدنه، عناصری هستند که احساس تازه و لذت از تجمل و متمایز بودن را به خوبی القا می کنند.
این خودرو نسبت به نسل پیشین خود سبکتر و کشیده تر است. طول ماشین حدود ۵.۲ متر است که ۱۴.۸ سانتی متر کشیده تر شده است اما استفاده از ساختار فولاد مونوکوک در شاسی، وزن خودرو را ۵۰ کیلوگرم کاهش داده تا با وزنی معادل ۱۹۴۰ کیلوگرم، اندکی بهبود را به نمایش بگذارد. بعلاوه نباید از قطعات آلومینیومی جدید در بدنه خودرو نیز غافل بود. افزایش فاصله بین دو محور باعث شده تا فضا و جای پای سرنشینان، بهبود قابل ملاحظه ای را نشان دهد.
مدلهای اولیه کواتروپورته بصورت دیفرانسیل عقب به بازار می آیند؛ بدین ترتیب که نسخه های V8 فقط و فقط بصورت دیفرانسیل عقب اما نسخه های V6 آنرا می توان هم بصورت دیفرانسیل عقب و هم بصورت دو دیفرانسیل خریداری نمود.
در ابتدای ورود به بازار مدلهای جدید، موتور V8 فراری که بروزرسانی شده و با حجم ۳.۸ لیتر قادر به تولید نیروی ۵۳۰ اسب بخار به همراه ۷۱۰ نیوتن متر است که می تواند کواتروپورته را در ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در نهایت به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر برساعت برساند. دومین پیشرانه موجود، موتور ۳.۰ لیتری V6 با توربوهای دوقلوست که می تواند ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ ها قرار دهد تا کواتروپورته به لطف آنها در ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه نیز به حداکثر سرعتی فراتر از ۲۸۵ کیلومتر برساعت دست یابد.
گیربکس نیز از نوع هشت سرعته اتوماتیک ZF خواهد بود که حدود چهار کیلوگرم سبکتر از گیربکس شش سرعته پیشین آن است. انتظار می رود مصرف سوخت و تولید CO2 نیز کاهش یابد. بعلاوه موتورهای V6 و V8 بنزینی سوپرشارژر و دیزلی به تدریج و در آینده برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود.
رقیب مستقیم کواتروپورته را باید پورشه پانامرا دانست که با وجود کیفیت بالا و مهندسی آلمانی، جلوی طراحی با پرستیژ مازراتی زانو می زند. مدلهای ۲۰۱۲ کواتروپورته حدود ۱۲۰ هزار دلار و در ایران بین ۷۷۰ تا ۸۴۰ میلیون تومان به فروش می رسند و شاید این مدل در زمان ورود قیمتی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد.
قرار است مازراتی از کواتروپورته جدید در نمایشگاه دیترویت در ژانویه ۲۰۱۳ بصورت رسمی پرده برداری کند. مازراتی قصد دارد با تولید سدان گیبلی (Ghibli) به مصاف سدانهای ارزانتر بازار نظیر کلاس E مرسدس بنز نیز برود و حتی تولید SUV لوانته (Levante) نیز به این کمپانی برای رسیدن به هدف تولید ۵۰ هزار دستگاه خودرو سالانه تا سال ۲۰۱۵ کمک خواهد کرد.
M
۱۷ آبان ۱۳۹۱خیلی با کلاس شده نسبت به مدل قبلی. ولی یک میلیارد تومن نمیرزه. با این پول میشه توی امارات یه بوگاتی کارکرد خرید یا یه بنتلی .. رولزرویس یا حتی یه پاگانی زوندا.. یا اصلا یه بنز S63AMG مابقی پول رو یه خونه ویلایی توی امارات خرید که اقامت هم میشه گرفت. بابا این بچه پولدارا خیلیاشون عقل ندارن.
hesan
۱۷ آبان ۱۳۹۱M با حرفت شدیدا موافقم.
جلوش یه نموره شبیه cls.
1.italian
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴در حد و اندازه آلمانیها نیست
علی
۱۷ آبان ۱۳۹۱خیلی خیلی شکیله
دسته دنده هم مثل دسته دنده های بی ام و شده
یک میلیارد تومن رو اگه تقسیم به ارز با نرخ آزاد بکنی یه چی حدود 300هزار دلار میشه
با 300هزار دلار بوگاتی نمیشه خرید که اما شاید به رولزرویس یا بنتلی بشه فکر کرد
M
۱۷ آبان ۱۳۹۱علی جان منظورم اون پولی هست که طرف توی ایران یک میلیارد تومن میزاره کنار برای خرید این ماشین که زیر 400 صد هزار دلار ارزش داره. با اون یک میلیارد خیلی سرمایه گذاری ها میشه توی امارات یا قطر انجام داد.
Ali Kaveh
۱۸ آبان ۱۳۹۱واقعاً دوره ی یه میلیارد تومن هم گذشت . گذشت اون موقع که یه میلیارد خیلییییییی پول بود الان با این ارزش پولی ایران یه میلیارد فقط تو ایران میشه یه کاری باهاش کرد جاهای دیگه اونقدری به حساب نمیاد . الان صرافی هر کشوری حتی عراق بری وقتی واسط پول چنج میکنه انگار داره خیلی بهت لطف میکنه و آدم یه جورایی احساس شرم و خود خوری و … بهش دست میده.
به امید فردایی بهتر…!!!
arian
۲۴ آبان ۱۳۹۱داداش امارات چیه دیگه
حاضرم با یه پراید برم شمال
با سوپر ویرون هم تو امارات زندگی نکنم
هوای وطنو عشقه
…
حکیم
۲۵ دی ۱۳۹۳افرین داداش.دقیقا همینطوره.
MAHDI
۱۷ آبان ۱۳۹۱مصرفش چنده
M
۱۷ آبان ۱۳۹۱فکر کنم نهایت 9 لیتر توی شهر و 6 لیتر توی بزرگراه بسوزونه.. من حدسی گفتم شاید ارقام کمتر یا بیشتر باشه.
Wolf Man
۱۷ آبان ۱۳۹۱مثل یک اثر هنری میمونه
واقعا دیدن بعضی از خودرو ها حتی عکسشون مثل یه تابلوی نقاشیه با ارزش به آدم آرامش میده . . .
چهره ی آرام بخشی داره
ali
۱۷ آبان ۱۳۹۱من که اگه خودم و بچه ام و نوه ام و نتیجه ام و ندیدهام هم 24 ساعته تو این مملکت کار کنیم نمی تونیم یکی شو بخریم.
آدامس خرسی شده 300 تومان
فرید
۱۷ آبان ۱۳۹۱مازراتی اصلن به دل نمی شینه، خودش هم نمیدونه چی می خواد بشه، اسپرته؟ لوکسه؟ مردونس؟ زنونس؟ یه چیز در هم برهم است، در اسپرت بودن و یا در لوکس بودن در کلاس پایین تری نسبت به خودروهای دیگر اسپرت یا لوکس قرار دارد.
M
۱۷ آبان ۱۳۹۱همه ی اقشار جامعه میتونن استفاده کنن چون به همه جور سنی میخوره ولی بیشتر برازنده ی افراد پولدار که 35 تا45 سال دارند میخوره.
Infinite
۱۷ آبان ۱۳۹۱ولی مازراتی گرن کابریو طراحی زیبایی داره.
اسپرتن و جوان پسند…
Infinite
۱۷ آبان ۱۳۹۱ولی مازراتی گرن کابریو طراحی زیبایی داره.
اسپرت و جوان پسند…
Infinite
۱۷ آبان ۱۳۹۱طراحی قسمت جلوی خودرو به نظر من واقعا زشته.
پشتش بد نیست.
JAGUAR
۱۷ آبان ۱۳۹۱یه مقدار طراحی جلوش خام به نظر میاد اما در مجموع واقا زیباست و البته خاص!
توفیقی
۱۷ آبان ۱۳۹۱هیچ خودرویی کامل مطلق نیست این حرف کازوتوشی میزونو طراح نیسان جی تی آر میزنه…
کامل مطلق خداست…..
تو مرسدس بنز که میگن بهترینه بازم بعضی ها از قیافه این ماشین خوششون نمیاد…
کامل مطلق اونه که همه ازش خوششون بیاد…
و هیچی نیست که همه ازش خوششون بیاد….
حتی خدا!!!خیلی ها از خدا بدشون میاد و کافر میشن….
همه چیز تو این دنیا بوی بی وفایی و نامردی میده.
حتی مازراتی که یه بار میشه که تو جاده بزارتت و رفیق نیمه راه بشه
حامد
۱۷ آبان ۱۳۹۱مازراتی فوق العاده است . کواتروپورتش بی نظیره. این مدل 2014 واقعا تغییر کرده به نظر من یه ماشین خوشکل و قدرتمنده
سالار
۱۸ آبان ۱۳۹۱یک میلیاردچند تا پراید میشه البته با قیمت الان .
علیرضا
۱۸ آبان ۱۳۹۱تقریبا 77 تا!!!با قیمت 13 تومن.
سام*
۱۸ آبان ۱۳۹۱کلا تو دنیا بهترین اسپرت سازها ایتالیایی ها هستند بنظر من.مشخصا مازراتی گواترو پورته ابهت و حس لوکس بیشتری نسبت به پورشه پانامرا داره.اما وقتی پای خودرروهای روزمره و عادی مردم در میان باشه المانها و زاپنی ها بهترین هستند.
atila
۱۸ آبان ۱۳۹۱بسیار زیباتر شده اصلا با نسل قبلش قابل قیاس نیست .احتمالا داستان صدا و سیما با این مدل را هم چند سال بعد تو اخبار میبینیم بله ادم اگر زحمت بکشد ۶ ماهه میخرد خواستن توانستن است و فلان وفلان
فرزام
۱۸ آبان ۱۳۹۱اماپانامرا یه چیز دیگست تو سدان های اسپرت و مجلل انصافا لنگه نداره
امیر
۱۸ آبان ۱۳۹۱کی گفته پورشه پانامرا جلوی مازراتی زانو میزنه.یکم این یتیکه ی مطلب چرت بود.همه چی که طراحی نیست.پانامرا توربو اس شتاب صفر تا صدش 3.6 یعنی مازراتی که هیچی باید بره برادرش فراریو بیاره.
ولی طراحیش واقعا زیباست.
امیر
۱۸ آبان ۱۳۹۱طراحی چراغ های پشتش شبیه سری E مرسدس هست.از ایتالیایی ها بعید بود اسکی برن.
علیرضا
۱۸ آبان ۱۳۹۱مصرفش به دلیل موتور پرحجم و پرقدرتش نباید زیر 15 لیتر میانگین باشه ! کمری نیست که 6 و 7 بسوزونه !
حسن
۱۹ آبان ۱۳۹۱با سلام
وای عجب ماشینیه خیلی شاخه بابا ایول
این اگه بیاد ایران دیگه کسی جنسیس سوار نمیشه
خداست جنسیس رو هم رد کرده
وای…………
علی
۲۰ آبان ۱۳۹۱این ماشین مدل 2013 و اخبار منتشر شده غلط است )-:
sajjad1112
۲۱ آبان ۱۳۹۱قیمت این کجا وقیمت جنسیس کجا با پول این میشه 10تا جنسیس خرید
حسن
۲۱ آبان ۱۳۹۱راس میگوی
وایییییییییییییییییییی
امین
۲۸ آبان ۱۳۹۱واقعا ایتالیا تو هنر حرف نداره… منحصر به فرد… به نظر من بهترین المان طراحی مزراتی جلو پنجره بسیار زیباشه… ولی چراغ های جلو و عقبش به نظرم زیاد گیرا نیست… نمیدونم چرا همیشه تو طرحای اولیش از این رنگ استفاده میکنه؟
مرلین
۲۳ آذر ۱۳۹۱واقها عالیه.
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲ولی فکر کنم مازراتی لوانته زیباتر باشه…..