مازراتی گرنکابریو که نسخهٔ کانورتیبل گرنتوریسمو محسوب میشود، در نسخهٔ بنزینی تروفئو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و نسخهٔ الکتریکی با ۷۶۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد شد.
مازراتی از گرنکابریوی جدید رونمایی کرده است. این خودرو همتای روباز گرنتوریسمو محسوب میشود که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. گرنکابریو در ظاهر به لطف سقف بازشو، جذابتر از برادر کوپهٔ خود به نظر میرسد. این یک سقف پارچهای است که بهراحتی از طریق نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی با چند حرکت ساده قابلکنترل خواهد بود. این سقف تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۱۴ ثانیه باز یا بسته میشود.
این سقف پارچهای عایق حرارتی و صوتی استثنایی را ارائه میکند و در پنج رنگ مختلف مثل مشکی، آبی و خاکستری تایتان قابل انتخاب خواهد بود. هرچند بخش عمدهای از بدنهٔ گرنکابریو با گرنتوریسمو مشترک است اما قسمت صندوقعقب از نو طراحی شده که جلوهای منحصربهفرد به ظاهر زیبای خودرو میبخشد. در داخل خودرو هم شاهد همان کابین ۲+۲ با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۲ اینچی، هدآپ دیسپلی سفارشی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر لمسی ۸.۸ اینچی دیگری برای کنترل سیستم تهویه هستیم.
گرنکابریو بهصورت استاندارد از سیستم صوتی Sonus Faber با ۱۳ بلندگو بهره میبرد درحالیکه سیستم ۱۶ بلندگوی ۱۰۶۰ واتی هم قابل سفارش خواهد بود. مازراتی این خودرو را بهصورت استاندارد به گرمکن گردن سرنشینان جلو مجهز کرده است که در سه سطح قابل تنظیم است و تجربهٔ رانندگی در هوای آزاد را خوشایندتر میکند. علاوه بر این، یک بادگیر هم قابل سفارش است که تلاطم هوای داخل کابین را کاهش میدهد. در بیرون خودرو هم در نسخهٔ پرچمدار تروفئو شاهد سپرهای جلو و عقب اسپرتتر، تزئینات فیبر کربنی فراوان و رینگهای چند پرهٔ مشکی هستیم.
این نسخه همچنین به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو مجهز است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیروی خود را به هر چهارچرخ میرساند. به دلیل افزایش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن نسبت به نسخهٔ کوپه، پرفورمنس گرنکابریو کمی افت داشته و ۳.۶ ثانیه طول میکشد تا از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالیکه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.
غیر از نسخهٔ تروفئو، قطعاً گرنکابریو با نسخهٔ ضعیفتر پیشرانهٔ V6 هم عرضه خواهد شد که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، نیزهٔ سهشاخ ایتالیایی ارائهٔ نسخهٔ الکتریکی فولگوره را هم تأیید کرده است که از قوای محرکهٔ سه موتوره با ۷۶۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. مازراتی قیمت نسل جدید گرنکابریو را در ماههای آینده اعلام خواهد کرد اما انتظار میرود مثل همهٔ خودروهای کانورتیبل، کمی گرانتر از نسخهٔ کوپه باشد.
Ahmad
۱۱ اسفند ۱۴۰۲مازراتی های داخل ایران که خیلی لش بودن اصلا شتاب نداشتن الان هم تو سال ۲۰۲۴ با موتور توربو شتاب ۳.۶ گرفتن که جالب نیست کلا مازراتی رو دوست ندارم تو ایتالیا فقط فراری ماشین خوب درست میکنه بقیه شون کلا تعطیلن
JDM
۱۱ اسفند ۱۴۰۲شاید باورت نشه ولی مازراتی از رقیب های سنتی فراری بود البته الان اونقدری که باید خودشو نشون نمیده فعلا تو سایه هستش.
چندتا ۳لیتری توئین توربو میشناسی که همچین مشخصات خوبی داشته باشن؟
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۲طراحی چراغ عقب خوبه اگر خطوط مشکی و سفید داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد. این مدل چراغ جلو دیگه قدیمی شده اگر چراغ باریک جدید داشت قشنگتر میشد مثل چراغ باریک جلو زیبا جگوار اف تایپ ۲۰۲۲ و بی ام و سری ۸. اگزوز دایره ای خاکستری زیر سپر قرار گرفته قشنگه و برای ماشین اسپرت کوپه ۴ اگزوز زیاده و دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست داشت کافی بود. دو صفحه نمایش دو طبقه ای روی هم که مثل صفحه نمایش دو طبقه ای ائودی a8 هست قدیمی شده و اگر از صفحه نمایش بروزتر استفاده کرده بود قشنگتر میشد. برای ماشین لوکس اشرافی ساعت انالوگ نسبتا خوبه و برای این ماشین به عنوان اسپرت کوپه جالب نیست و ماشین های پورشه هم که از ساعت انالوگ روی داشبورد استفاده میکنه جالب نیست. زیباترین ماشین روباز اسپرت کوپه بی ام و سری ۸ هست
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۴۰۲مازراتی تمرکز خودش را گذاشته روی رنگهای جذاب بدنه تا به چشم بیاد و بلکه به رقیبها ترجیهش دهند که باز چنین فکر نمیکنم شود!!!
کدوم عاقلی بنز SL یا ۹۱۱ رو بیخیال میشه اینو میگیره مگر فقط عشق مازراتی باشه و بس!!!
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۲نوید در بین ماشین های روباز اسپرت کوپه ( این مازراتی روباز و جگوار اف تایپ ۲۰۲۲ روباز و پورشه ۹۱۱ روباز و فورد موستانگ روباز و لکسوس lc500 روباز و بی ام و سری ۸ روباز و بنز ls روباز ) بی ام و سری ۸ روباز طراحی داخلی و بیرونی زیباتری داره
محمد امین
۱۲ اسفند ۱۴۰۲چرا نسل شماهایی که فقط از طراحی خودرو دوتا پاراگراف ایراد میگیرید منقرض نمیشه؟
واقعا برام سواله
net
۱۲ اسفند ۱۴۰۲رینگ خاکستری خوبه. رنگ طراحی داخلی قرمز و کرم و سفید بد هست و برای همه ماشینها رنگ طراحی داخلی یکپارچه مشکی زیباست و رنگ طراحی داخلی مشکی زود کثیف نمیشه
amir
۱۱ اسفند ۱۴۰۲لامبورگینی: ببین داداش اینجا نزدیک چند دهه اس داریم با فراری رقابت میکنم مدلایی مثل کانتاچ دیابلو میورا رو اون زمان درست کردیم الانام با گالاردو به تیراژ ده هزارتاییم رسیدیم ماشینا کم تیراژمون مثل سیان وننو بالای دو سه میلیون دلار قیمت میخوره بلاخره مام یا نون و نوایی این وسط مسطا میخوریم ممنون میشم اینطوری نگی
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۴۰۲یه لحظه
یه لحظه صبر
یه لحظه تفکر
این که همون اتاقِ ، برای میگن نسل جدید!!!
این در اصل در دنیای خودرو فیسلیفت به حساب میاد نه نسل جدید!!!
گرنتریسمو یا کابریو ، پورشه ۹۱۱ ، بنز G ، تویوتا سری۷۰ نیست که این مسخره بازی رو در آورده!!!
مازراتی یه زمانی رقیب فراری بود اما الان فقط یه اسمی اَزَش مونده نه بیشتر !!!
Reza Waffen SS
۱۱ اسفند ۱۴۰۲پلت فرم جدید مازراتی زیباتر از اون چیزی شد که فکرشو میکردم
ممد ژانگولر
۱۱ اسفند ۱۴۰۲دقیقا من که جا خوردم. به جرات میتونم بگم هیچ ایرادی ندیدم . اونایی که دنبال بنتلی هستن باید تجدید نظر کنن.
AMANTE
۱۱ اسفند ۱۴۰۲گرن کابریو لایک بنز SL دیسلایک
خودم گرن کابریو رو بیشتر از SL دوست دارم.
JDM
۱۱ اسفند ۱۴۰۲قبل از اینکه تیتر رو ببینم فک کردم جگوار ftype هستش(فقط نمای جلو)
طراحی چراغهای جلو عالیه و مشخصات خوبی داره
ولی شاهکار این ماشین طراحی داخلش هست اصلا حس مثبتی میده😍 به این میگن طراحی ایتالیایی 🇮🇹
𝐀𝐥𝐢
۱۱ اسفند ۱۴۰۲خیلی خوش استایل و زیباست
حمیدرضا
۱۱ اسفند ۱۴۰۲الان یکی میاد میگه سهم الارث مارو دادن به مازراتی و مازراتی جاش توی زباله دان هست و ازین دست غزلیات 😁😁
فريد
۱۱ اسفند ۱۴۰۲همیشه نسبت به چیزی که ارائه میده خیلی گرونتره مازراتی و رقباش هم با قیمت کمتر عموما عملکرد بهتری دارن. ولی طراحیش خیلی خوب بوده همیشه مخصوصا نسل جدیدش
محمود
۱۱ اسفند ۱۴۰۲واقعا خوش بحال شما!
جدا هم درد جامعه ما فرق بین مازراتی و فراری و اف تایپ و مرسدس بنز و …
Taha Ayoobi
۱۱ اسفند ۱۴۰۲به به
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ای جان
رامتین
۱۱ اسفند ۱۴۰۲فنی که واقعا خوبه گرچه مازراتی کواتروپورته در نسل جدید بهتر خواهد بود. طراحی همچنان عالی.