چهارشنبه گذشته با خودمان گفتیم بیخیال پختن، میزچیدن و شستن ظرفها بشویم و برای خوردن یک پای ماهی در یک رستوران محلی، مازراتی را که برای بررسی دردست داشتم آتش کنیم. با وجود اینکه ساعت ۷ عصر از خانه بیرون آمدیم و رستوران هم کمتر از ۳ مایل با ما فاصله داشت، تا ساعت ۸:۳۰ عصر به آنجا نرسیدیم.
مشکل اول ایمنسازی خانه جدیدمان بود. روزی روزگاری بود، روزگاری بهتر که در آن وقتی میخواستی این کار را انجام دهی فقط کلید را درون قفل میچرخاندی و تمام. همین بود. حال ما باید اول به سیستم ضددزد میگفتیم که گربه را نادیده بگیرد و بعد مجبور بودیم که در پشتی را قفل کنیم که کاری نبود که هیچ کدام از ما بتواند انجام دهد. کارهای زیادی باید انجام شود پس خیلی پیچیده است.
بعد باید از یک نفر میخواستیم که در خانه بماند که یعنی باید سیستم ضددزد را خاموش میکردیم که مثل خاموشکردن اینترنت جهانی است. اصلا چیزی نیست که بشود انجامش داد. در نهایت سوار خودرو شدیم و ۵ دقیقه بعد به پارکینگ میخانه رسیدیم. ۵ دقیقه پس از رسیدن را هم در پارکینگ بودیم چون هیچ کداممان نمیتوانست چیزی که حتی فرضا شبیه دستگیره در باشد را پیدا کند. لیسا گفت:
اگر به داخل یک دریاچه سقوط کنیم بیچارهایم.
سرانجام من چراغقوه گوشیام را روشن کردم و یک دکمه کوچک را پیدا کردم که باید با فشردنش، در را باز کنید. بیرون رفتیم. بعد من دوباره خیلی هوشمندانه به داخل خودرو برگشتم چون داشت از سراشیبی پایین میرفت.
پس از اینکه ترمزها را فعال کردم، یک پیام در داشبورد دیدم و پس از پیداکردن عینکم موفق به خواندنش شدم. پیام میگفت که باید خودرو را در «پارک» قرار دهم؛ اما وقتی هیچ اهرم تعویضدندهای نیست چگونه باید این کار را انجام دهم؟! پدالهای تعویضدنده را فشردم و هل دادم و بهصورت خودکار در داشبورد به دنبال دکمه «P» گشتم اما چنین چیزی وجود نداشت.
در آخر، در اعماق جای پا، یک دکمه پیدا کردم که ترمزدستی را فعال میکرد. وقتی فهمیدم کارم را راه میاندازد فعالش کردم و رفتم بیرون و فهمیدم خودرو دارد صدای تیزی از خود درمیآورد. پس دوباره به داخل ماشین برگشتم و فرض کردم که شاید چراغها را درست خاموش نکردم. پس اینبار درست خاموششان کردم و آنها هم روشن ماندند. صدا هم ادامه داشت. هیچ دفترچه راهنمایی هم چه در داشبورد یا فرم الکترونیکی در بخش کنترل سیستم و دستورات وجود نداشت. یوتیوب هم کمکی نکرد. چون این مازراتی کمیاب است، هنوز کسی از آن فیلمهای «چگونه…» را برایش درست نکرده است.
بعد از یک ساعت قسم دادن و دادزدن این حقیقت که شاید خانه ماندن و سوفله درستکردن از قلب مورچه آسانتر بود، با یک رفیقم تماس گرفتم و او گفت که برای فعالسازی «پارک» و خاموشکردن چراغها، باید دو بار موتور را خاموش میکردم. پس دکمه خاموش/روشن را دو بار فشار دادم که منجر به دوباره روشنشدن خودرو شد. دوباره که به رفیقم زنگ زدم. او گفت وقتی که دکمه را برای بار دوم فشار میدهم باید پایم را از روی پدال ترمز بردارم. ظاهرا درست میگفت که یعنی ما آخرین دستورات را دریافت کردیم و کار تمام است.
احتمالا باید از من انتظار داشته باشید که پس از چنین فرایند استخوانشکنی مازراتی را پارهپاره کنم؛ اما در حقیقت وقتی بدانید که دستگیره در کجاست و چگونه باید موتور را خاموش کنید، میفهمید که MC20 خودروی جذاب و سرگرمکنندهای است.
اولین نکته جالب این است که اصلا چرا چنین چیزی را درست کردهاند؟! مالک مزراتی همان شرکتی است که فراری را هم در اختیار دارد. انگار رئیس بلند شده و گفته: «آنچه که ما نیاز داریم یک سوپرخودروی دوسرنشینه موتورمیانی ۲۰۰ هزار پوندی دیگر است».
فقط هم فراری نیست؛ لامبورگینی، پورشه، مکلارن، شورولت و تمام اصناف دنیا میخواهند سوپرخودرویی ۲۰۰ هزار پوندی بهشکل موتورمیانی بسازند. پس چه کسی در این میان به تمام گزینههای پیش رویش نگاه میاندازد و میگوید: «من مازراتی را ترجیح میدهم»؟!
راستش را بخواهید من. فراریها امروزه خیلی خیلی درگیر این است که کسی آنها را جدی بگیرد. مکلارن را دوست دارم اما ۵ هزار تا از آنها وجود دارد و همگی یک شکل هستند و بهشکل عجیبی هم راننده را به نتیجه یکسان نمیرسانند. هرچند لامبورگینی هم همانند مازراتی آن شیرینی خاص را دارد اما طعم و مزه مزراتی بیشتر است. اصلا برای همین گفتم که برای شام به رستوران برویم، چون میخواستم بگویم: «خوب پس باید از مازراتی استفاده کنیم»؟!
MC20 در زیر پوستهاش، درست مانند کوپه 4C است که آلفارومئو چند سال پیش آن را تولید کرد. (به یاد داشته باشید که مالک مازراتی، آلفارومئو، پژو، اُپل، سیتروئن، کرایسلر، فیات، لانچیا، واکسهال و جیپ یکسان است). پلتفرم خامی که همه چیز به آن متصل است تنها ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد. همین مسئله باعث میشود که خودرو بهشدت سبک شود. انگار که فرزند مشترک ویکتوریا بکهام و یک بادکنک است. احتمالا به همین خاطر ترمزدستی به این خوبی پنهان شده است. اگر از طناب برای بستنش استفاده کنید بهتر خواهد بود!
سبکوزنی این خودرو را در کنار موتور V6 تویین توربو که ۶۲۱ اسب بخار قدرت تولید میکند قرار دهید، نتیجه کاملا مشخص است. این خودرویی است که در نبردهایی شرکت میکند که پیروز آنها خواهد بود. مثل آذرخش سریع است. «جوی والش» آهنگ «یک و هشتاد و پنج» را خواند و ما فکر میکردیم خیلی سریع بود. این حتی سریعتر از آن است.
با این همه، یکی دو تا مشکل هم وجود دارد. بدون درنظر گرفتن تنظیماتی که از آن استفاده میکنید -جاده، پیست، مسابقه یا هر چیز دیگری- وقتی سریع حرکت کنید، خودرو بهطرز وحشتناکی تکانتکان دارد. بعد ترمزها هستند که باید با تمام ران به آنها فشار بیاورید تا درست کار کنند و جعبهدنده که بهگونهای به درخواست راننده پاسخ میدهد که انگار تازه از یک خواب عمیق بلند شده است.
بنابراین این خودرو اصلا از لحاظ پویایی شبیه یک فراری یا لامبورگینی یا هیچ یک از آن ۵ هزار مکلارن نیست. اما اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنید، به اندازه آنها هم پرتنش نیست. بهخاطر اینکه MC20 خودرویی آرامتر و متمدنتر از رقبا است و شما را کمتر وحشتزده میکند، بهراحتی میتوانید در آن کوزهگری هم انجام دهید. بیشتر از آنکه حسوحال یک سوپرخودرو را تداعی کند، حس یک خودروی اسپرت را منتقل میکند.
زیبا هم هست. با وجود اینکه ۳ اینچ از فراری ۴۸۸ (که زیباتر از آن است) بدنه بلندتری دارد و به پهنای یک کانال کشتیرانی هم هست، واقعا خودروی نازی به حساب میآید. هرچند که مازراتی زحمتی برای جاگذاری درست دکمه پارک را به خود نداده، فضای داخلی هم واقعا خوب است. داشبورد کاملا معمولی بوده و هیچ حقه خاصی در ساخت به کار گرفته نشده است. من این سادگی را دوست دارم. از این واقعیت که آنها در کنار جایگذاری تعداد کمی دکمه روی فرمان، کنترلهای چراغ، برفپاککن و راهنما جایی بودند که باید میبودند. روی دستههای پشت فرمان. فراری! یادداشت برداری کن چون این بهتر از راهحلهای تو است. مثل یک کلید درون قفل؛ نه یک سیستم ضددزد احمقانه با تنظیمات مخصوص گربه!
حالا به قسمت سخت داستان میرسیم آن هم نتیجهگیری است. راندمان این خودرو عالی است اما نمیتوان مثل ۴۸۸ آن را با تلپاتی رانندگی کرد. مثل یک لامبورگینی هم نیست. کمتر از آن دنبال جلب توجه است. راستش شبیه هیچ خودرویی در بازار نیست. مانند یک سوپرخودرو است اما رفتاری مانند یک GT دارد. MC20 یک مکان آرام برای پشت سرگذاشتن مایلها و مایلهاست. چیز زیبایی هم هست؛ اما دلیل اصلی ترجیحدادن این خودرو به رقبایش چیز سادهای است: از آن خوشم آمد.
مشخصات فنی مازراتی MC20:
موتور | ۳۰۰۰ سیسی V6 تویین توربو بنزینی |
قدرت | ۶۲۱ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۱.۵ نیوتن متر |
شتاب اولیه | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت |
انتشار کربن | ۲۶۱ گرم بر کیلومتر |
وزن | ۱۵۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۱۶,۰۰۰ دلار |
امتیازدهی جرمی | ۴ از ۵ |
rezars pc
۲۱ اسفند ۱۴۰۰نتیجه از نظر من اینه یه شت باکسه چون در رسیدن ب هدف تولیدش سر درگمه
نه گیربکس حوبه
نه ترمز
نه کابین حوب
نه چیدمان کابین خوبه
فقط نام بزرگ مازراتی رو یدک میکشه که ناراحت کنندس
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ اسفند ۱۴۰۰خیلی گرونه
حدود 150 تا 170 هزار دلار می تونست بی رقیب باشه
آئودی R8 می فروشن 150 هزار دلار
استون مارتین ونتیج 140 هزار دلار
لامبورگینی هوراکان 215 هزار دلار
فراری روما 240 هزارد دلار
King Godzilla
۲۱ اسفند ۱۴۰۰واقعننننن نمی ارزه
چنین مازراتی بی ارزشی ندیده بودم
Sina10
۲۱ اسفند ۱۴۰۰نه این مازراتی بلکه کل سبد محصولات مازراتی قیمت عجیبی دارن ، با وجود کابین های قدیمی عملکرد فنی ضعیف ، از رقبا گرونترن!!
تازه مثلا MC20 یه پیشرفت بزرگ محسوب میشه نسبت به محصولات قبلی
با اقای اشتری خیلی موافقم ، کلارکسون معمولا قیمتو تو بررسی هاش فراموش میکنه ، اگه ما هم چنین کاری انجام بدیم این ماشین شاهکار میشه
ولی ۲۱۶ هزار دلار؟!
net
۲۱ اسفند ۱۴۰۰برنامه تخت گاز کلارسون جالب نیست.بهترین برنامه خودرو ماشین هفته امریکا هست .جدیدترین ماشینهای دنیا در برنامه ماشین هفته امریکا بررسی میشه
net
۲۲ اسفند ۱۴۰۰این جلوپنجره مازراتی برای ماشین سوپر اسپرت بد هست و چراغ عقب قرمز نیست بد هست
Sina10
۲۱ اسفند ۱۴۰۰راستی یه چیز دیگه هم که فراموش کرده بودم اینه که نمیشه اینو با ۱۵۰ هزار دلار به بازار بیاره ، هم بخاطر نام برند ، هم به هر حال ایتالیایی هستن دیگه ! جز فیات قیمت ارزون تو کارشون نیست!
ونتیج هم به نظرم با این قابل مقایسه نیست و سطح پایین تریه
یه انتخاب دیگه M8 هست که اونم زیر ۱۵۰ هزار دلار گیر میاد
چند مدل ۹۱۱ هم توی این رده قیمتی با ارزش بالایی موجوده
و دست خریدار خیلی بازه ، واسه همین بعید میدونم درصد زیادیشون سمت مازراتی بیان شاید بخاطر اسمش!
در انتها یه خواهشی که پایین تر کردم اینجا هم مطرح میکنم ، از بررسی های کلارکسون هم بیشتر کار کنید ، واقعا دلمون برای بررسی های پرحاشیه و جذابش تنگ شده!!!
دکتر
۲۱ اسفند ۱۴۰۰واقعا طراحی بدی داره
GMA
۲۱ اسفند ۱۴۰۰با اینکه طراحی خوب و مشخصات معتدلی داره، ولی با این قیمت هیچ چیزی نداره که بیننده رو به وجد بیاره، رقبا همگی متمایز و چشمگیر هستند
Sina10
۲۱ اسفند ۱۴۰۰این دلیلش شاید تجربه به نسبت کمترش باشه که نتونسته اون حسو ایجاد کنه ولی خب خیلی پیشرفت خوبی کرده مازراتی!
یه خواهش از تیم پدال دارم که بررسی های کلارکسون رو بیشتر کار کنید که فکر کنم برای ساندی تایم بررسی اماده میکنه ، ماشینای دیگه ای هم بررسی کرده ، اینکه دوباره بررسی های پرحاشیه و معروفشو بتونیم داشته باشیم عالیه
با تشکر از تیم پدال
زیزیگولو
۲۱ اسفند ۱۴۰۰الآن خیلی وقته که اسم ماشین با جرمی کلارکسون گره خورده!! این پیرمرد پُر حاشیه و قد بلندو بامزه که در کنار دایره وسیعی از اطلاعات تو حوزه خودرو فن بیان و زاویه دید جالبیم داره و همین باعث شده جرمی کلارسون کاملاً از بقیه مجریای خودرویی متمایز باشه ….. حرفاش در مورد ماشین معتبره و میشه به حرفاش اعتماد کرد
BMW
۲۱ اسفند ۱۴۰۰اصلا دوست نداشتم اون موقع جای جرمی کلارکسون باشم
MC20
۲۱ اسفند ۱۴۰۰واقعا دوستان همگی بیاین پایین که سرمون درد گرفت . . . هر کسی اینجا توان مالی داره اما ناراحته MC20 ، نخره . . . لطف کنید بگذارید باز هم مازراتی ورشکسته بشه . . . جرمی کلارکسون با اون سابقه و سلیقه ، میگه خوشم اومد ، اما دوستان ما اینجا ( ماشین رو تست نکرده ) ناراحتن . . . و آروغ فندقی می زنن . . . این ماشین ها رو برای ما جهان سومی ها نمی سازن . . . پس خودمون رو خیلی جدی نگیریم . . .
سعeد
۲۱ اسفند ۱۴۰۰قیمت محصولات مازراتی
دو برابر چیزی است
که واقعا ارزش دارن
حتی کمتر
۲۱۶k
تقسیم بر ۲
میشه ۱۰۸k
باز هم از شورولت کوروت زد صفر شش بسیار گران تره
ولی زشت تر
ضعیف تر
کند تر
بی کیفیت تر
از کوروت
صداش به خوبی کوروت نیست
داخلش به خوبی کوروت نیست
حتی اگر قیمتش را تقسیم بر ۳ بکنیم
میشه ۷۳k
از کوروت استینگری ۱۴ هزار دلار گران تره
و پرفورمنس مشابه میده
ولی باز طراحیش زشت تره
داخلش به خوبی کوروت نیست
صداش به خوبی پوشراد کوروت استینگری نیست
مثل کوروت سقفش جدا نمیشه
مثل کوروت تیون پذیر نیست
#مازراتی_گران_فروش_محکوم_ به_نابودی
As
۲۱ اسفند ۱۴۰۰کوروت zo6 در حراجی 3.6 میلیون دلار فروخته شد
سعeد
۲۱ اسفند ۱۴۰۰مازراتی چیزی ندارد
که بخواهم برایش اکانت بسازم
۱۰۸ سال زیر چتر فراری بود
تو کاپوتش موتور های فراری بود
زیر اعتبار زیاد انزو بود
با اسم فراری کرد جمع
۴ نفری که نداشتن پول فراری
الان دیگه زیر چتر فراری نیــــــــست
مهر و محبت فراری شامل حالش نیست
شاید امریکن کارز بهـــش رو کنه
تا بتونه ماشین خوب سر هم کنه
ولی مازراتی به junk علاقه داره
ماشین خوب تو سابقه اش نداره
مازراتی garbage ایتالیایی
1123
۲۱ اسفند ۱۴۰۰دیگه داری زیاده روی میکنی، هرچقدر هم MC20 خوب باشه تو عملکرد نهایی به 911 و کوروت نمیرسه
چه برسه به هوراکان و F8 و مکلارن ها شماهم که ادعای آکادمیک بودن و … داری باید بدونی که زباله درسته نه “ذباله”.
کامران
۲۱ اسفند ۱۴۰۰خجالت آوره ماشین 60k در هر زمینه از 216k بهتر باشد
این کار فقط از مازراتی و دیگر گران فروشان بر می آید
1123
۲۱ اسفند ۱۴۰۰https://www.vajehyab.com/moein/%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%87
جوابتون همین مورده که رفرنسش تو متن خودتون بود.
انقدر گفتید بازار رقابتی، اگه وقعا MC20 بالا 216K می ارزه چرا فروشش از هوراکان و F8 و مکلارن ها ( که گرونترم هستند) کمتر میشه؟
جوابش واضحه چون اونقدر نمی ارزه که خریداران جدید رو جذب کنه.
اصلا نیازی به مقایسه با اونا نیست، شما بگو مزراتی MC20 چه مزیتی داره که 911 توربو نداره؟
اونم هیچی شما بگو مزراتی نسبت به MC12 پیشترفت داشته یا نه؟ اگه داشته بگید تو چه زمینه ای بوده. پیشرفت های تکنولوژیک سراسر دنیا رو هم در نظر بگیرید که مثلا کوروت ازون فضاحت به این چیزی که الان هست تبدیل شده 430 شده F8 که با اختلاف از رقبا بهتره و 911 هم که دو نسل طلایی رو داره در این بین. دوباره میپرسم آیا MC20 جانشین مناسبی برای MC12 که اشتراکات زیادی با انزو داشت بوده؟
MC20
۲۱ اسفند ۱۴۰۰Maserati V4 Sport 16 Cylinder Zagato 1929 : During the years of Free Formula racing cars, Alfieri Maserati built the V4 in 1929 . The engine comprised two 8 cylinder 26B engine blocks with crankshaft in a 25° V-shape mounted on acommon crankcase . This engine with two carburettors and two Roots superchargers generated an output up to 305 hp.
The V4 designation accounted for V engine and 4 Litres (3.961 cc) total capacity. One power unit ran clockwise so that the exhaust pipes could be affixed on bothy sides. In 1929 Baconin Boracchini drove the 16 cylinder V4 along an ordinary road near Cremona to set up a speed record over 10 km at 246 kph (153 mph) .
The Maserati V4 also won the Grand Prix races in Tripoli in 1931 and Rome in 1932. The Maserati V4 presented at 2014 Villa d’Este Concorso d’Eleganza with chassis 4002 was styled with a sports car body by Zagato ordered by the owner at the time Riccardo Galeazzo, medical specialist taking care of the Pope. This is the only example remaining today. A second two seater was produced, the V5 with a displacement of 4905 cc.
This car presented by Lawrence Auriana from the U.S.A., won the Class Maserati 100 years at the 2014 Concorso Eleganzia Villa d’Este .
R@m!n
۲۱ اسفند ۱۴۰۰چیزی که از حرفای کلارکسون میشه فهمید در پرفورمنس حرفی نداره در برابر رقبا و بیشتر برای کسایی هست که یا طرفدار مازراتی هستن یا دنبال یه سوپر اسپرت راحت که خوی وحشی لامبو و فراری و… نداشته باشه و متمدن تر باشه.
MC20
۲۱ اسفند ۱۴۰۰شتاب 2.9 داره . . . تایم پیستش هم هنوز نیومده . . . چه طوری نتیجه گرفتی . . . در پرفورمنس حرفی نداره در برابر رقبا ؟؟؟
کامران
۲۱ اسفند ۱۴۰۰گران است
در بازاری که
کوروت استینگری
با قیمت ۶۰k
شتاب ۲.۹ داره
پلد با قیمت ۱۳۰k
شتاب ۱.۹ داره
جایی برای junk ایتالیایی
با قیمت ۲۱۶k
وجود ندارد
R@m!n
۲۱ اسفند ۱۴۰۰بحث صرفا شتاب نیست و الا کوروت ۶۰k هم زیر ۳ ثانیه هست. این ماشین بین چند عدد محصول بسیار پیشرفته از خودش قرار گرفته که رقابت با یه موتور شش سیلندر و یه طراحی متفاوت نمیشه خریدارو جذب کرد.
هوراکان چندین مدل تاپ و رکوردشکن داره.
فراری F8 و 296 gtb و روما رو داره. اگر بخوایم به زمان تولید توجه کنیم رقیب 296 میشه که زیر یه کوه تکنولوژی فراری له میشه. موتور نتونو در برابر f163 فراری هیچ حرفی نداره. قطعا از F8 هم ضعیف تره.
پورشه توربو s و gt3 هست که اونم خودش یه دنیا داستان داره.
کوروت z06 قوی ترین ۸ سیلندر تاریخ با کلی تکنولوژی جدید و ادعا و قیمت عالی.
مک لارن آرتورا هم رقیبه قدری هست با موتور جدیدش.
واقعا نمیشه اینارو نادیده گرفت و رفت مازراتی خرید. طرفداری به جاش منطق هم به جاش.
حالا این وسط مازراتی کجای اینا قرار میگیره ؟؟ می تونه همشونو تو پیست بزنه؟؟ قطعا نه. کیفیت بالاتری داره؟؟ قطعا نه. سواری ماورایی داره؟؟ دیدیم کلارکسون چی گفت.
این محصول یه قدمه مثبته اما قرار نیست تو یکی دو سال بازارو بگیره از رقباش. باید بتونه چند سال شونه به شونه رقباش بیاد و شکستشون بده نه اینکه فقط باشه.
اون موقع هست که می تونیم بگیم مازراتی حرفی داره. بنظرم قیمتشم واقعا زیاده.
استقبال آنچنانی هم ازش نشد و تو اروپا فکر کنم تا الان 150 تا فروخته.
MC20
۲۱ اسفند ۱۴۰۰R@m!n به کاربر GMA گفتم دیگه بحثو جمع میکنم . . . شما هم بگذار زمان کار خودش رو بکنه . . . زمان خودش بهترین قاضی هست و همه چیز رو مشخص میکنه . . . بالاخره یا موفق میشه یا شکست می خوره . . . شب خوش . . .
MC20
۲۱ اسفند ۱۴۰۰. . . راستش را بخواهید من . فراریها امروزه خیلی خیلی درگیر این هستند که کسی آنها را جدی بگیرد . مکلارن را دوست دارم اما ۵ هزار تا از آنها وجود دارد و همگی یک شکل هستند و بهشکل عجیبی هم راننده را به نتیجه یکسان نمیرسانند . هرچند لامبورگینی هم همانند مازراتی آن شیرینی خاص را دارد اما طعم و مزه مزراتی بیشتر است . ( جرمی کلارکسون . . . چند خط بالاتر . . . توو همین پست )
1123
۲۱ اسفند ۱۴۰۰خب اگه چیزی بخوای که اندازه لمبو و فراری وحشی نباشه میری سمت 911 و کوروت و R8 و … که قیمت بسیاااار کمتری دارند.
کامران
۲۱ اسفند ۱۴۰۰مازراتی خیلی وقت هست که نابود شده
محصولات عقب تر از رقبا
و زشت
و بشدت گران تر
فقط باید فن مازراتی باشی که ترجیحش بدی به رقیب ها
MC20
۲۱ اسفند ۱۴۰۰سعید ( کامران ) : گفته بودی مثل کوروت سقفش جدا نمیشه . . . عجله کردی دادا . . . چون : مازراتی زمانی که نسخه کوپه ابرخودرو MC20 را معرفی کرد، خبر توسعه نسخه کانورتیبل این خودرو را نیز داده بود . این برند ایتالیایی اکنون چند تصویر در قالب تیزر از مازراتی MC20 کانورتیبل منتشر کرده که البته در تمامی این عکس ها بدنه این ابرخودرو با استیکر پوشانده شده است . از ستون A تا پوزه این خودرو ، می توان گفت نسخه کانورتیبل مازراتی MC20 با نسخه کوپه طراحی یکسانی دارد . خط سقف و طراحی پروفیل عقب وجوه تمایز این مدل کانورتیبل با نسخه کوپه است . مازراتی متاسفانه تصاویر واضحی از پروفیل عقب و نمای جانبی این مدل کانورتیبل منتشر نکرده تا بتوانیم مقایسه دقیقی با مدل کوپه داشته باشیم ولی به نظر می رسد که سقف حالتی برآمده شکل و گنبدی داشته باشد و کاور پیشرانه این خودرو نیز به دلیل نصب تجهیزات مربوط به باز و بسته کردن سقف در این مدل کانورتیبل حذف شده است .
Jdm باز
۲۱ اسفند ۱۴۰۰واقعا دلیلی برای خریدش نمیبینم
رقبا خیلی بهترن
viper2
۲۱ اسفند ۱۴۰۰به نظر من ماشین خوشگلی هست و کابینش هم با کیفیته و پرفورمنسشم خوبه هر چند من کوروت رو ترجیح میدم توی این کلاس .و به نظرم میاد که یکمی گرون هست .
مردیم از خوشی
۲۱ اسفند ۱۴۰۰کاربر Mc20 چه کردی تو این پست خودت را یکم کنترل کن این همه تعصب نمیدونم برا چیه
ولی اگه قرار باشه این همه پول بدم خودم به 911 توربو اس را ترجیح میدم
MC20
۲۱ اسفند ۱۴۰۰اصلا به فرض که من متعصب . . . اما جرمی هم آیا متعصبه ؟؟؟ جرمی کلارکسون داره تعریف میکنه و میگه مک لارن تکراری و کم دقته . . . فراری روح رانندگی لذت بخش اسپورت رو کم کرده و فقط به اسب بخار بیشتر و شتاب پایین تر چسبیده و استرس رو بیشتر کرده و لامبورگینی هم مثل مازراتی شیرینه اما مازراتی طعم و مزه بیشتری داره . . . اما دوستان ما اینجا مثل اینکه توقع نداشتن جرمی از MC20 تعریف کنه و نمی خوان قبول کنن حرف های جرمی رو . . . مازراتی هرچی که باشه نظر کارشناس با تجربه ای مثل جرمی رو جلب کرده . . . اون که دیگه توهم نزده . . . ماشین رو تست کرده و در قیاس با رقبا گفته خوشم اومد . . . من دارم در قبول کردن نظر جرمی به دوستان کمک میکنم . . . هر قسمت کامنت هام بوی تعصب داده بگو تا اگر تونستم بهت ثابت کنم که تعصب نیست . . . یکی نوشته مازراتی شت باکسه . . . دیگری گفته خیلی گرونه ، نمی ارزه . . . یکی دیگه گفته بی ارزشه و واقعا نمی ارزه . . . دیگری گفته واقعا طراحی بدی داره . . . دیگری فرمودن چشمگیر نیست تا فروش بره . . . من الان یک سال و نیمه فول تایم دارم در مورد مازراتی از 0 تا 100ش تحقیق میکنم اونوقت شما جای من باشی به این کامنت ها چه جوابی میدی برادر ؟ پا فشاری در دفاع از حق به نظرم با تعصب فرق داره . . .
Afg
۲۱ اسفند ۱۴۰۰حرف نداره
GMA
۲۱ اسفند ۱۴۰۰جناب MC20 لطف کنید آرامش خودتون رو حفظ کنید. سر درد گرفتیم به خدا، تمومش کنید لطفا
MC20
۲۱ اسفند ۱۴۰۰کاربر GMA عزیز . . . به روی چشم عزیزم . . . نمی دونستم دارم مایه ناراحتی شما میشم . . . صمیمانه عذر میخوام . . . کاش زودتر می گفتی که زودتر جمعش می کردم . . . کل این دنیا به ناراحتی شما داداش گلم نمی ارزه . . . بازم شرمنده . . . شب خوش . . .
GMA
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ارادت🙏
حسین دهمرد
۲۲ اسفند ۱۴۰۰مزراتی رو دوس دارم همونطور که نوکیا رو دوس دارم. ولی تو رده ی قیمتی خطرناکی پا گذاشته.
ایلیا
۲۵ اسفند ۱۴۰۰چرا انقد گرون