گزارشها حاکی از آن است که مازراتی قصد دارد نسخه بعدی گرنتوریزمو و آلفیری را تا پایان سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کند. مطابق گزارش Drive، مدل GT را احتمالاً در سال ۲۰۱۷ خواهیم دید و این در حالی است که تا سال ۲۰۱۸، خبری از ارائه نسخه تولیدی آلفیری نخواهد بود. قبلاً در برنامه پنج ساله کمپانی مازراتی در سال ۲۰۱۴، قرار بود که ابتدا آلفیری در سال ۲۰۱۶ از راه برسد و زمان ورود گرنتوریزمو نیز برای سال ۲۰۱۸ درنظر گرفته شده بود.
آلفیری از یک نسخه اصلاحشده از شاسی کنونی مازراتی بهره خواهد برد که در آن، آلومینیوم سهم بیشتری در ساختار خواهد داشت؛ موضوعی که باعث سبکتر شدن کوپه اسپورت جدید میشود. دیوید دَنیزین (Davide Danesin) در این رابطه میگوید:ساختار امروز بین گیبلی، کواتروپورته و لوانته مشترک است. در «آلفیری» فکر میکنیم که نیاز به گام فراتر در زمینه ساختار داریم و بنابراین میخواهیم به ساختار اسپورتیتر، با برخی مبناهای رایج و البته توسعه آنها، برسیم.
باید گفت که برای خودروی اسپورت بعدی، استفاده از یک طرح دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، بهترین گزینه محسوب نمیشود. با اینکه برخی راهحلها را برای مدلهای اسپورت دو دیفرانسل برای آینده درنظر داریم، ولی این چیزی نیست که در حال حاضر بر روی آن کار میکنیم.
پس از ارائه یک کانسپت زیبا در سال ۲۰۱۴، طولانیتر شدن انتظار برای ورود نسخه تولیدی آلفیری، اندکی ناامید کننده است. البته جای امیدواری است که این مدل هنوز در مسیر تولید قرار دارد. این در حالی است که برخی شایعات از توقف برنامه کوپه اسپورت ۲+۲ به دلیل شکنندهبودن بازار چین خبر داده بودند. همچنین هرالد وستر (Harald Wester)، رئیس کمپانی مازراتی در نمایشگاه موتور شوی ژنو، ضمن اشاره به زودتر ارائه شدن «گرنتوریزمو»، از صحبت در مورد آینده مدل «آلفیری» خودداری کرده بود.
منبع: autoblog
king 918
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا کمپانی گفته سیستم تمام چرخ متحرک مناسب نیست ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
یه موتور 8 سیلندر توربو شارژ چرا نباید 4wdباشه اتفاقا شتاب بهتری هم پیدا میکنه به نظرم حتی موفق تر هم میشه مثل مکلارن mp4 یا 911 توربو
البته درسته ممکنه در سرعت های بالاتر مثل شتاب اولیه قوی نباشه ( کم بیاره ) اما از یه گرن توریسمو انتظار خیلی زیادی هم نمیره که 350 تا پر کنه مگر این که کمپانی مشکل خاصی از گرن توریسمو دیده باشه که این سیستم رو مناسب ندونه به هر حال از ظاهرش خیلی خوشم اومد افرین به مازراتی ……….
حسين
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. دوست عزیز استفاده از سیستم تمام چرخ محرک همیشه هم مناسب نیست. بالاخره این سیستم هم معایب خودشو داره. یکیش افزایش وزنه، یکی دیگه افزایش پیچیدگی و در نتیجه استهلاک بالاتر. از طرف دیگه لذت رانندگی با ماشینای دیفرانسیل عقب معمولا بیشتره. برای همینه که ب ام و برای استفاده از سیستم XDrive در تولیدات بخش M تردید داره.
قضیه به این سادگی ها نیست که بشه قطعی نظر داد و گفت حتما سیستم 4چرخ محرک بهتره. عوامل زیادی روی طراحی یک ماشین تاثیر دارن که چند هزار نفر مهندس و چندصد نفر طراح و مدیر روشون کار میکنن تا به یک راهکار مناسب برسن.
king 918
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵درسته اما به صورت ازمایشی میتونن یه نمونه تولید کنن و معیار هاشونو بسنجن در کل ماشین های دو دف رو از تک دف بهتر میدونم ……..
بهنام طیبی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی مازراتی خیلی دوس دارم.روحیه خشنی داره
احمد باقری
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی خیلی باحالی داره.