تجربه و آزمایشمازراتی

رانندگی با مازراتی گیبلی اولتیما، رقیب بی‌ام‌و M5 با آخرین موتور V8 فراری

گیبلی ۳۳۴ اولتیما سریع‌ترین مازراتی جاده‌ای تاریخ محسوب می‌شود که برای خداحافظی با پیشرانهٔ V8 فراری، تنها ۱۰۳ دستگاه از آن ساخته خواهد.

۳۳۴ کیلومتر بر ساعت. این حداکثر سرعت رسمی مازراتی گیبلی ۳۳۴ اولتیما است که آن را به سریع‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ مازراتی تبدیل می‌کند. این سوپرسدان حتی از سوپراسپرت MC20 با حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر است. حتی حداکثر سرعت MC12 سال ۲۰۰۴ که بر اساس فراری انزو ساخته شده بود هم تنها ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت بود. گیبلی ۳۳۴ اولتیما اما به دلیل غم‌انگیزی ساخته شده است زیرا این نسخهٔ ویژه، پایان پیشرانهٔ V8 در محصولات مازراتی را نشان می‌دهد.

این نسخه بر اساس گیبلی تروفئو ساخته شده است که یعنی زیر کاپوت موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی فراری را دارد. این همان موتوری است که در فراری روما و SF90 هم استفاده می‌شود اما مازراتی بجای میل‌لنگ تخت که در موتورهای فراری می‌بینیم، در نسخهٔ خود از این پیشرانه، از میل‌لنگ صلیبی استفاده کرده است که کمی از قدرت را در قبال تولید گشتاور دور پایین بیشتر قربانی می‌کند. نتیجهٔ این کار، تولید ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور است، اعدادی که در مقایسه با مشهورترین سوپرسدان بازار یعنی ب‌ام‌و M5 کامپتیشن با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ مناسب به نظر می‌رسند اما با وزن ۱۹۷۰ کیلوگرم، وظیفهٔ سنگینی بر دوش دارند.

برخلاف M5، گیبلی صرفاً به‌صورت محرک عقب تولید می‌شود اما هنوز هم خودروی تنبلی نیست و ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با وجود قدرت و وزن یکسان ۳۳۴ اولتیما با گیبلی تروفئو، ممکن است تعجب کنید که افزایش ۸ کیلومتر بر ساعت در حداکثر سرعت و بهبود ۰.۴ ثانیه‌ای شتاب صفرتاصد از کجا آمده است. به گفتهٔ مازراتی، دلیل این موضوع را در سه چیز باید جستجو کرد.

پیشرفت اصلی در لاستیک‌ها رخ داده یعنی جایی که لاستیک‌های پیرلی جدیدی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی قرار گرفته‌اند. تغییرات آیرودینامیکی جزئی شامل اسپلیتر فیبر کربنی جلو و اسپویلر عقب که به جریان هوا روی بدنهٔ گیبلی کمک خواهد کرد هم نقش مهمی را ایفا می‌کند. آخرین دلیل هم کاهش وزن جزئی ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرمی به لطف ویژگی‌هایی مثل رینگ و لاستیک‌های جدید و صندلی عقب سبک‌تر است.

علاوه بر این، ۳۳۴ اولتیما از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی هم بهره می‌برد که چشمگیرترین آن‌ها رنگ «Scià di Persia» به معنای شاه پارس است و در کنار رینگ‌های خاکستری و برچسب‌های قرمزرنگ ۳۳۴ خیره‌کننده به نظر می‌رسد. کابین خودرو هم با ترکیبی از چرم سفالی و آلکانترای مشکی تزئین شده است درحالی‌که یک پلاک حاوی شمارهٔ تولید خودرو هم روی کنسول مرکزی خودنمایی می‌کند. تکنولوژی و سطح کیفیت ساخت داخل گیبلی در حد M5 نیست اما ترکیب رنگ تودوزی در کنار جزئیاتی مثل پدال‌های تعویض دندهٔ فلزی برای گیربکس هشت سرعته، حسی خاص‌تر از ب‌ام‌و را ایجاد کرده‌اند.

متأسفانه در رانندگی ما با ۳۳۴ اولتیما در کوه‌های آلپ ایتالیا فرصت ارزیابی تجربهٔ رانندگی این نسخهٔ ویژه فراهم نشد زیرا خودروی آزمایشی به دلیل شرایط برفی، به لاستیک‌های زمستانی مجهز بود و درنتیجه، مهم‌ترین ارتقاء ۳۳۴ اولتیما را از دست دادیم؛ بنابراین، چیزی که از این رانندگی به دست آوردیم، تجربه‌ای کاملاً شبیه تروفئو بود که البته تعجبی هم ندارد. گیبلی در قیاس با M5 مقداری از خشونت را با حالتی آرام‌تر و راحت‌تر جایگزین کرده است. سواری خودرو به میزان قابل‌توجهی نرم‌تر از رقیب آلمانی است خصوصاً اگر کمک‌فنرهای تطبیقی را در حالت راحت‌تر قرار دهید که می‌توان آن را مستقل از حالت پیشرانه انتخاب کرد.

در طول آزمایش، فرصت کوتاهی برای رانندگی روی آسفالت خشک پیدا کردیم و خودرو نشان داد برای علاقه‌مندان به رانندگی چیزهایی در چنته دارد. فرمان وزنی طبیعی دارد و به‌اندازهٔ دیگر سوپرسدان‌ها بیش‌فعال نیست درحالی‌که چسبندگی بالا بدین معنا است که در جاده‌های چالش‌برانگیز مثل جایی که ما رانندگی می‌کردیم، گیبلی توان همپا شدن با M5 را خواهد داشت. همچنین شاسی متعادل هم باعث می‌شود سدان مازراتی برای رانندگی در جاده‌های پیچ‌درپیچ بسیار مناسب باشد.

بااین‌حال، برجسته‌ترین ویژگی گیبلی پیشرانهٔ آن است که مثل دیگر قسمت‌های خودرو، تمرکز آن روی راحتی و آرامش است تا شلوغ‌کاری. هیچ صدای بلند و رعدآسایی از اگزوز این سدان ایتالیایی بیرون نمی‌آید و در حالت درجا فقط آوایی عمیق به گوش می‌رسد که هنگام حرکت به سمت ردلاین، شبیه غرش یک ماسل کار می‌شود. این صدا بدون آنکه مصنوعی باشد، فوق‌العاده است. از گیبلی ۳۳۴ اولتیما تنها ۱۰۳ دستگاه ساخته شد. این عدد به اولین مدل V8 مازراتی یعنی ۵۰۰۰ GT اشاره دارد که با کد داخلی Tipo 103 شناخته می‌شد. همین خاص بودن تا حدودی قیمت نسبتاً گزاف ۱۶۰ هزار پوندی اولتیما را توجیه می‌کند.

جمع‌بندی

همان‌طور که اشاره شد، گیبلی ۳۳۴ اولتیمای آزمایشی ما روی لاستیک‌های زمستانی قرار داشت و درنتیجه نتوانستیم اصلی‌ترین تغییر این نسخه که لاستیک‌های پرفورمنس پیرلی است را بررسی کنیم. درنتیجه، این موضوع می‌تواند روی امتیازی که به ۳۳۴ اولتیما داده‌ایم تأثیر گذاشته باشد. بااین‌حال، ترکیب شاسی و پیشرانه، این گیبلی پایانی را به سوپرسدانی با شخصیت متمایز تبدیل کرده است. این خودرویی کمیاب و گران است اما اگر فکر می‌کنید ب‌ام‌و M5 کمی بیش‌ازحد سفت و خشن است، این سدان ایتالیایی جایگزین قانع‌کننده‌ای خواهد بود.

مشخصات فنی

Maserati Ghibli 334 Ultima

پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۸۰ اسب بخار
گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۷ لیتر ترکیبی
طول ۴,۹۷۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۴۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۱ میلی‌متر
قیمت پایه ۱۵۹,۶۲۵ پوند
امتیاز ۴.۰ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    رقابت دو سلطان

    موافقم 35
    مخالفم 5
  2. مهدی دهقانی

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    به نظر من میتونه با m5رقابت کنه ولی تو فنی اصلاشانس پیروزی نداره هرچند گران‌تر m5 cs هستش

    موافقم 19
    مخالفم 15
  3. مهدی دهقانی

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فوقش به سختی بتونه با rs6 بتونه رقابت کنه

    موافقم 7
    مخالفم 28
    1. اسد

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (839 ديدگاه)

      امان از دست آلمان فن ها…!!! اصالت یعنی مازراتی ، زمانی که مازراتی با فراری رقابت میکرد بی ام و کجا بود؟!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. DD2

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به m5 هرگز نخواهد رسید .
    از لحاظ طراحی هم ظرافت و هنر ایتالیایی چه در نمای بیرون چه داخل ، خیلی مشهود نیست . از مازراتی در طراحی حداقل توقع بیشتری میرفت .
    اصلی ترین نقطه قوتش همون موتور ۸ سیلندره که اونم به قول متن ، رام شده . یه سدان لوکس با کمی طعم ایتالیایی و قیمت گران .
    ولی اسم رنگش جالب بود . شاه پارس .

    موافقم 18
    مخالفم 24
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2859 ديدگاه)

      من خیلی سعی کردم بفهمم چرا به این رنگ چنین نامی داده شده, مطلب یا مقاله خاصی ندیدم
      یکی از موارد جالب در معماری ایرانی و خصوصا کاشی‌کاری به خوبی دیده می‌شه و در جهان به نام persian blue شهرت داره، آبی تیره مشابه همین رنگ مازراتی هست
      در یک فیلم مستند مربوط به ایران باستان و دوران هخامنشیان دیدم که می‌گفت رنگ آبی تیره نزدیک به سیاه، برای پادشاه ایران و افراد بسیار سطح بالای دربار استفاده می‌شده، چون ساخت پارچه با این رنگ، سخت و پرهزینه بوده

      موافقم 62
      مخالفم 5
      1. R@min

        ۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        ما دو تا آبی پارسی اختصاصی تو معماری و نساجی داریم، medium persian blue که همون رنگ آبی مورداستفاده در تزئینات مساجد و ابنیه شاهانه بعد اسلام بخصوص زمان صفویه هست، البته یه آبی پارسی دیگه هست که آبی کاربنی هم میگن و اون یکی هم persian indigo که مایل به بنفشه و رنگ این مازراتی هم ترکیبی از این دو رنگ هست و در واقع رنگ اورجینال نیست.

        موافقم 20
        مخالفم 6
    2. یوسف

      ۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (746 ديدگاه)

      حتما نام رنگ “شاه پارس” نظرتون رو جلب کرده. داستان این نام گذاری ویژه(Scia di Persia به ایتالیایی) برمیگرده به علاقه زیاد شاه ایران به مازراتی و اینکه از علاقه‌مندان پروپاقرص و وفادار این برند بوده و مازراتی هم یک نسخه ویژه از کوپه ۵۰۰۰GT رو برای شاه سفارشی میسازه(5000GT در واقع جد گیبلی به حساب میاد) و این اسم رو براش انتخاب میکنه(توصیه میکنم عکس این کوپه خاص و جذاب رو حتما سرچ کنید یک قطعه هنریه)، نسخه اولیه کوپه مورد نظر یک رنگ سبز اختصاصی داشته که همون رنگ شاه پارس هست که تو این مقاله بهش اشاره شده.

      موافقم 29
      مخالفم 4
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2859 ديدگاه)

        ممنون از توضیحات ولی مازراتی که در این مقاله تست شده، آبی هست و در متن اصلی برای رنگ نوشته شده
        The 334 gets some unique cosmetic details, the most striking of which is the oily-coloured Persian Blue paint

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. یوسف

          ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (746 ديدگاه)

          راستش این رنگ نه آبی هست و نه سبز و بسته به زاویه و تابش نور طیف‌های رنگی متنوعی رو به نمایش میگذاره که همین خاصش میکنه ، من بهش میگم سبز ولی واقعا سبز نیست
          عنوان این رنگ هم برمیگرده به همین داستان چون عنوان شاه(Shah به انگلیسی) برای فرمانرویان باستانی ایران استفاده نمیشه و بیشتر به شاهان متاخر ایران به ویژه قاجار و پهلوی این عنوان رو در متن‌های غربی میدن.

          موافقم 16
          مخالفم 4
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2859 ديدگاه)

          بله مازراتی 5000GT شاه ایران سبز بوده و گفته شده که رنگ این مازراتی جدید هم از همون ماشین شاه ایران الهام گرفته شده
          https://www.touringsuperleggera.eu/wp-content/uploads/2020/05/reza-pahlavi.jpg

          موافقم 22
          مخالفم 3
        3. 18:45

          ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (656 ديدگاه)

          سلام آقای اشتری یه سؤال!
          برند مورد علاقه تون تو خودروسازی چیه؟
          اگه واقعا بخواین یکی و نام ببرین به کدوم برند علاقه خیلی زیادی دارین؟!
          من که به ب ام و ارادت خاصه دارم…

          موافقم 5
          مخالفم 8
        4. امیر دهقان

          ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (743 ديدگاه)

          در متن اصلی رنگ ماشین رو نوشته بود پرشین بلو اما من یادم بود زمان معرفی این ماشین، اسم رنگ چیز دیگه‌ای گفته شده بود و برای همین، اون رنگ Scià di Persia رو داخل متن نوشتم که گفته شده از رنگ مازراتی شاه ایران گرفته شده

          موافقم 8
          مخالفم 2
    3. sinasvj

      ۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (426 ديدگاه)

      یادی هم کنیم از اون دو مازراتی با نام شاه پرشیا که یکیشون 5000 جی تی سال 1959 بود و اون یکیشم یه لیمیتد ادیشن بر پایه گرنتوریسمو بود که سال 2018 ساختنش هردوتاشونم این رنگ جذاب آبی پرشین رو دارن

      موافقم 15
      مخالفم 2
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    ظاهرش از m5 خیلی دلنواز تره

    موافقم 19
    مخالفم 13
  6. ARMAN سابق

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    به نظرم سدان های ایتالیایی نمی تونن تو بحث رانندگی با سدان های اسپرت آلمانی رقابت کنن
    واقعا تو این زمینه آلمان بهترینه و همین طور صاحب سبک

    موافقم 10
    مخالفم 22
  7. محمد

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    خودرو های شاخص برند های مثله مازراتی و آلفارومئو و همچنین محصولات دوست داشتنی دوج به خاطر مدیریت نادرستی و بازار یابی ضعیف یکی یکی دارن از بینمون میرن.نباید اینطوری میشد.

    موافقم 15
    مخالفم 5
  8. Siyavash

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    واقعا ماشین نازی هست، ولی طراحی داشبود میتونست بهتر باشه و اصلا در حد یه سوپرسدان نیست …طراحی بیرونی هم سلیقه ای هست و من ازش خوشم میاد، هندلینگش عالی هست..موتور که مال فراری هست و جای برای حرف زدن باقی نمیذاره.و یه چیز دیگه شاید شتاب صفر تا ۱۰۰ کمتر از رقبا باشه و تویه رولینگ هیچ کدوم از رقبا نمیتونن بگیرنش،قیمتشم انچان بالا نیست در مقایسه با بنز و بی ام و پورشه…عاشق اسم رنگش هستم شاه پارس❤️❤️❤️

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. Oxygen

      ۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      داداش قطعا سدان سریعی هست اما مطمئن باش چه تو درگ و چه رولینگ به گرد پا m5 و e63 نمیرسه چون فراری ۴۸۸gtb که همین موتور و داشت تو درگ از m5 فابریک باخت

      موافقم 9
      مخالفم 14
      1. Siyavash

        ۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (801 ديدگاه)

        نه داداش اشتباه نکن هیچ وقت m5 نمیتونه ۴۸۸gtbرو بگیره حتی نسخه csهم نمیتونه چه برسه سادش…488gtb شتابش صفر تا ۲۰۰ یه چیزی حدود ۸.۳ ثانیه هست یعتی زیر ۹ ثانیه اونوقت m5 همین صفر تا ۲۰۰ رو تقریبا بین ۱۰تا۱۱ میزنه…حالا چطوری میتونه تویه درگ m5فراری 488gtb رو بزنه خودت بشین فکر کن…الانم به جرعت میگم این مازراتی تویه رولینگ m5 رو میگیره چون مازراتی تمام قدرتش رو نیفرسته تویه چرخ عقب و همین باعث میشه تویه رولینگ دست بالا رو داشته باشه مقابل ماشین هایه چهارچرخ محرک ….

        موافقم 6
        مخالفم 6
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    مطمئناً لاشه‌ی M5 به کل هیکل مازراتی میچربه !!!

    تو ایرانِ که برای مازراتی جون میدن !
    تو همه جای دنیا ، گیبلی و کواتروپوته سرطان به حساب میاد و نمونه‌های کم کارکردشون با ۵۰٪ افت هم مشتری نداره !!!

    مازراتی به شدت استهلاک بالایی داره و متریالش هم با محصولات ارزان کرایسلر یکی هست که برای چنین کلاسی مسخره هست ، این را من نمیگم ، این را مستند میتوانستید در پیچ علی بخردی یا آقا مهدی در آمریکا ببینید !

    موافقم 20
    مخالفم 45
    1. PURIYA

      ۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (567 ديدگاه)

      اتفاقا ماشینای مازراتی ماشینای خیلی خوبی هستن
      ولی وقتی پای M5 در میون باشه اوضاع فرق میکنه

      موافقم 12
      مخالفم 4
    2. phonix

      ۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      دوست عزیز یه چند سالی از دنیا عقبی
      دوران پلاستیک کرایسلری خیلی وقته تموم شده تو مازارتی و مازاتی برند لوکس تری از بی ام وه هست و پرتسیژ بالا تری داره واصلا هم برچسب قیمتیش کم نیست .

      موافقم 13
      مخالفم 6
    3. علی

      ۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (42 ديدگاه)

      دقیقا درسته

      موافقم 3
      مخالفم 6
  10. Oxygen

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    ماشین خفنیه ولی اصلا در حد m5 نیست

    موافقم 12
    مخالفم 13
  11. PURIYA

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (567 ديدگاه)

    به عکس پروفایلم قسم که عکس سلطان M5 هست❤️
    این هر مزیتی هم داشته باشه به هیچ عنوان به گرد پای M5 نمیرسد و نخواهد رسید چه M5 معمولی چه CS
    ولی ماشین خوبی بود حیف که داره تولیدش متوقف میشه💙

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. ۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      داداش توروخدا بگو چجوری پروفایل میزاری=\

      1. PURIYA

        ۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (567 ديدگاه)

        باید وارد اکانت بشی یا اگه نداری بسازی
        بعد برو بگرد تو تنظیماتش پروفایلتو عوض کن

        1. ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          ممنون

  12. sinasvj

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    این ماشین مثل شاه ایران باشکوهه و چه اسم غرور بخشی که به رنگش دادن

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. فقط هند

      ۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (47 ديدگاه)

      خیلی با شکوهه ،
      فقط نمیدونم چرا وقتی در میرفت دماغش تو هواپیما جا نمیشد

      موافقم 5
      مخالفم 19
      1. sinasvj

        ۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (426 ديدگاه)

        که تو و امثال تو توی ایران ما بچرین

        موافقم 11
        مخالفم 2
  13. Arash IV

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    فقط اسمش

  14. فقط هند

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ای جونم 🤩
    V8 فراری

  15. مجتبی .

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    اگه ایران میومد فکرکنم نصف این تعداد فقط توایران فروش میشد.

  16. علی

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ولی انصافا M5 یه چیز دیگس

    موافقم 6
    مخالفم 2
  17. BMW

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    به m5 نمیرسه حتی اگه افزایش قدرت داشته باشه از سر طرفداری نمیگم کلی میگم🙏

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. BMW

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    نمیدونم چه خبر شده این چند وقت😅😁همه به دنبال شکار بی ام و هستند اون از کادیلاک اینم از این خدا سومی رو بخیر کنه🥲

  19. بز بز قندی

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلیل انتخاب این رنگ و اسم مشخصه . نصف مشتری های مازراتی ایرانی هستن . مزاح کردم . بیچاره ها به این امید این اسمو انتخاب کردن که باز توسط ایرانی ها نجات پیدا کنن ولی خبر ندارن واردات ما بسته هست . ولی اگه دهه هشتاد و نود مازراتی های ته انبار مونده رو نمیفرستادن ایران ، این شرکت ورشکسته میشد . اینم مزاح کردم . البته الان هم ورشکسته حساب میشه ولی نمیخواد قبول کنه . مازراتی یعنی قیمت پایه صد و شصت هزار پوند ، سال دوم صد هزار پوند ، سال سوم شصت هزار پونصد ، سال چهارم یچیزی هم میدم فقط این ماشینو از گاراژم ببرید بیرون .مزاح کردم باز . خیلی بهش لطف‌ کنیم رقیبش ائودی ار اس۳ هست که اونم کیفیتش سه برابر‌ مازراتیه . اونی که یبار پاشو از ایران بیرون گذاشته باشه ماشین دیده باشه میدونه چه برند بی معنی و نچسبیه . اصلا حیف فراری و لامبو و الفا که اونا هم ایتالیایی حساب میشن . مازراتی مثل یه دکه فلافلی هست تو خیابونی که چهارتا رستوران مجلل و مجهز داره. اگه پشتوانه فیات نداشت که عین یه پدر پولدار بریزه پای بچش ، بیست سال پیش جمع شده بود . اگه لوگوی مازراتی‌ روش نباشه اگه عین همین ماشینو کره ای ها میساختن محال بود بالای هفتاد هشتاد هزار روش قیمت بذارن یا اصلا بتونن بالای این قیمت ها بفروشنش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا