مازراتی به مناسب خداحافظی با پیشرانه V8 فراری، نسخههای ویژهای از گیبلی و لوانته را تدارک دیده که از هرکدام تنها ۱۰۳ دستگاه ساخته میشود.
در پایان سال ۲۰۲۳ قرارداد تأمین پیشرانه فراری با مازراتی به پایان میرسد. به همین دلیل، مازراتی برای خداحافظی با پیشرانهٔ V8 فراری در محصولات خود، دو مدل ویژه بنامهای گیبلی ۳۳۴ آلتیما و لوانته V8 آلتیما را تدارک دیده است که رسماً در فستیوال گودوود امسال رونمایی خواهند شد. اینها آخرین محصولات مازراتی با موتور V8 خواهند بود. این خودروها تغییراتی را در داخل و بیرون تجربه کرده و از هرکدام از آنها تنها ۱۰۳ دستگاه ساخته میشود.
گیبلی و لوانته آلتیما هردو از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی فراری استفاده میکنند که ۵۷۲ اسب بخار قدرت دارد. دراینبین اما مازراتی این گیبلی ویژه را سریعترین سدان تولیدی حال حاضر جهان دانسته است زیرا میتواند به حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که یک کیلومتر ساعت از بنتلی فلاینگ اسپور اسپید با سقف سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. عدد ۳۳۴ در نام این گیبلی نیز به همین سقف سرعت اشاره دارد.
این نسخه ۸ کیلومتر بر ساعت از گیبلی تروفئوی معمولی با سقف سرعت ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت سریعتر است که این افزایش به لطف ارتقاءهای آیرودینامیکی مثل اسپویلر فیبر کربنی و همینطور رینگهای ۲۱ اینچی با لاستیکهای جدید حاصل شده است. گفته شده این لاستیکها کاملاً پرفورمنس محور بوده و ترکیب خاصی دارند. علاوه بر افزایش سقف سرعت، به لطف این تغییرات حالا گیبلی ۳۳۴ آلتیما ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۴ ثانیه از نسخهٔ معمولی سریعتر است.
گیبلی ۳۳۴ آلتیما همچنین با رنگ منحصربهفردی بنام «Scià di Persia» به معنای شاه پارس رنگآمیزی شده و در داخل از تودوزی چرمی برنزی بهره میبرد که به همان ترکیب رنگ مازراتی ۵۰۰۰ GT شاه ایران اشاره دارد. برچسب ۳۳۴ روی گلگیرهای جلو، رینگهای ۲۱ اینچی با تریم تیره، کالیپرهای ترمز مشکی براق و اسپویلر فیبر کربنی در عقب هم از دیگر ویژگیهای این نسخهٔ ویژه است. در داخل خودرو نیز نشان ۳۳۴ و لوگوی مازراتی روی پشتسریها دیده میشود و پلاک ۳۳۴ کنسول مرکزی را زینت بخشیده است. در همان قسمت لوگوی una di 103 هم خاص بودن خودرو را نشان میدهد.
از سوی دیگر، لوانته V8 آلتیما از رینگهای ۲۲ اینچی مشکی، پکیج فیبر کربنی بیرونی استاندارد و نشان V8 Ultima روی گلگیرهای جلو بهره میبرد. در داخل این کراساوور اسپرت هم شاهد همان ویژگیهای برادر سدان هستیم با این تفاوت که نشان V8 Ultima جایگزین ۳۳۴ شده است. همانطور که در ابتدا اشاره شد، هردوی این مدلها در فستیوال گودوود رونمایی شده و در مسیر تپه نوردی مشهور این فستیوال حضور خواهند یافت. علاوه بر این، مازراتی یک گرنتوریسموی تک ساخت ویژه بنام پرسیما، MC20 سییلو، گرنتوریسمو فولگوره الکتریکی و گریکاله فولگوره الکتریکی را هم در گودوود به نمایش درخواهد آورد.
Tesla
۲۲ تیر ۱۴۰۲حالا این چیزیه که کمپانی گفت ، باید دید تو واقعیت چیکار میکنه !! فعلا تسلا مدل s پلد کبیر با ثبت سرعت ۳۳۲ کیلومتر بر ساعت ، سریع ترین و پرشتاب ترین سدان جهان هست ⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪💪
GMA
۲۲ تیر ۱۴۰۲بنتلی فلائینگ اسپور 333 km/h هست. 🔥🔥🔥
R/T
۲۲ تیر ۱۴۰۲GMA
👍👍👍
فقط انگلستان
۲۲ تیر ۱۴۰۲تسلا جان
خودروهایی مثل این مازراتی یه نماد هستن برای خودروسازی و مردم رو عاشق خودرو میکنن
گیبلی خودرویی بی نقص با طراحی خیلی طبیعی و زیبا و خوش صدا و دلنشینه که آدم از وجودش لذت میبره
مثل آستون مارتین رپید با موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی و طراحی عالیش
نه مثل تسلا با طراحی بی روح و مصنوعی و کابین زشتش.
احمدرضا
۲۲ تیر ۱۴۰۲👨🏻⚕️
وی
۲۲ تیر ۱۴۰۲کبیر؟ 🤣🤣🤣
BMW
۲۲ تیر ۱۴۰۲جان من چی میزنی ساقیت کیه 😂😂کبیر رک از کجات میاری کویر لوت هست بدم اونم ارزشش از تسلا جارو برقی بیشتره حیف اون جا نیست سریع ترین بشین بابا سرودن درد کرفت
ar-ma-n
۲۲ تیر ۱۴۰۲باشه درسته فهمیدم من الان دارم درباره برند مازراتی میخونم چیکار به تسلا دارم اصلا هم مدل ها بهترین تو نوع خودش ولی الان من نمیدونم برای چی باید این کامنت بزاری باشه تو خوبی حکایت قیمه و ماست هاس چه ربطی بهم دارن اخ 😐
Muty
۲۴ تیر ۱۴۰۲هی کبیر کبیر میکنی
یاد سریال شهرزاد میوفتم :-)
Amiro
۲۲ تیر ۱۴۰۲پلاک ملیش ۳۰تومن مفت😋
🤌🙂🧡
جان نسار
۲۲ تیر ۱۴۰۲بنده قصد خرید این خودرو را دارم آیا میتوانم کپسول lpgنیسانی سوار کنم؟
امیر
۲۲ تیر ۱۴۰۲خیلی بیشتر از ۳۰ تومن راحت تا ۱۰۰ تومن میره
JaMsHiD
۲۳ تیر ۱۴۰۲داداش اگه شوخیه که خخخخخخ
اگه نه الان مازراتی گرن توریسمو ۲۰۰۹ با روکش طلا صد میلیارد تومن رو براش تخمین زدن
این شاهکار که میره بالای سی صد
Mr. gt c
۲۲ تیر ۱۴۰۲فوقالعاده خوش رنگه
M/D
۲۲ تیر ۱۴۰۲ایران خودرو بیاد از این رنگ رو پارس استفاده بکنه
خدایی اینا که ایرانی نیستند از رنگی که اسم فارسی داره استفاده می کنند بعد ما رو هیچ کدوم از محصولاتمون از رنگی که اسم فارسی داره استفاده نمی کنیم(مثل آبی ایرانی یا همچین رنگی)
R/T
۲۲ تیر ۱۴۰۲دقیقا
R@min
۲۲ تیر ۱۴۰۲یعنی دیگه هیچی نداشتن که بخاطر ۱ کیلومتر سرعت بیشتر مدل ۳۳۴ زدن !!!! چی میگذره تو مغز نخبه اون تبم بازاریابی. لااقل یه توربو جدید، یه تعلیق متفاوت، بالا بردن کیفیت ساخت یه کار در خور یه مدل تولید محدود می کردن که خیلی مهم تر از ۱ کیلومتر برتری هست اونم نسبت ب محصولاتی که بخاطر قوانین دولتی باعث شده محدود کننده الکترونیکی بزارن.
استلانتیس بچسبه به محصولات زیر ۳۰k خیلی بهتره.
sina7
۲۲ تیر ۱۴۰۲به اون نکته اش توجه بکنیم یا سانسور بشه؟
محمد
۲۲ تیر ۱۴۰۲یه جورایی سانسور شده
خبر اصلیشو خوندم محتواش فرق میکرد
امیر دهقان
۲۲ تیر ۱۴۰۲این خبر دقیقاً مطابق با متن منبع اصلی ترجمه شده
Hadi
۲۲ تیر ۱۴۰۲این نشونه بزرگی و شکوه شاه ایران که هنوز بعد چهل و چهار سال به افتخارش نامگذاری میکنند 👑
حسین دهمرد
۲۲ تیر ۱۴۰۲از خوش سلیقه بودن شاه ایران در انتخاب ماشین و رنگش که بگذریم ، توام پول بدی ماشین به نامت تولید میکنن اصلا مازراتی چیه فراری برات ماشین میزنه. اریک کلپتون یه نوازنده بود فراری یه ماشین تک ساخت به اسمش تولید کرد.
amdbenz
۲۲ تیر ۱۴۰۲رنگش 🙂
سوشیانت
۲۲ تیر ۱۴۰۲از اونجایی که مازراتی دیگه زیر مجموعه فراری نیست معرفی مدل قوی تر باز هم با استفاده از موتور فراری یه ضعفه
فريد
۲۲ تیر ۱۴۰۲مازراتی هنوزم مالی نیست راستشو بخواین
ولی دوست دارم پیشرفت کردنشو ببینم
سالار فصل
۲۲ تیر ۱۴۰۲اینتریور در حد فاجعه قدیمی و زشت
BMW
۲۲ تیر ۱۴۰۲امسال سال نحسی هست همه دارن بای با می کنند
ar-ma-n
۲۲ تیر ۱۴۰۲نگران نباش دوباره برمیگردن ولی قوی تر از قبل ❤
Siyavash
۲۲ تیر ۱۴۰۲عجب رنگی..شاه پارس..عالیه..خواهشا عکس هاشو از همه نماه بزار که ببینیم چی هست…افسوس که اینم رفتنی شد..
رامتین
۲۲ تیر ۱۴۰۲دقیقا این موتور روی محصولات فراری تا 630 اسب هم توان ارائه میکنند. انگار با یسری تغییرات اجازه داده این موتور حیرت آور روی مازراتی قرار بگیره.
Lamberto
۲۲ تیر ۱۴۰۲خداحافظ اسطوره گیبلی یه اتومبیل کامل و سرشار از روح رانندگی ملت مونده بفهمن مازراتی چه شاهکار های واقعی خلق میکنه
Royal Driver
۲۳ تیر ۱۴۰۲هعی خدانگهدار زیبای دل ها… چرا همه دارن برقی میکنن آخه؟! دیگه چی مونده توی این دنیا که بهش دل ببندیم؟….
JaMsHiD
۲۳ تیر ۱۴۰۲اون از جی کلاس اینم از این
فقط شاهد پر پر شدن اسطوره ها هستیم در حالی که حتی یکیشون رو از نزدیک ندیدیم (قابل توجه هست که نه فقط در عرصه ماشین در تمامی حوزه ها در ایران شاهد پر پر شدن استعداد و ساخته ها و افراد هستیم)
هیچ وقت رنگ یه سوبی یا میتسو یا تویوتا و نیسان و خودرو های اسپرت این شرکت ها رو ندیدم :) و الان تنها کاری که میتونم بکنم (میتونیم بکنیم) تماشای تموم شدن دوره تمام خودرو های درون سوز و رفتن آرزو های ماشینی من و افراد ماشین باز هست .
و صد افسوس که بعضیا بدون دیدن حتی بعضی از ماشین ها از نزدیک نظر کارشناسی میدن در مورد یه پیشرانه یا یه ماشین که کلی مهندسی پشتشه همینطوری حرف میزنن !؟ باز بگی نظرش رو میگه ، یه حرفی . ولی اینکه نظرت رو بخوای به مردم قالب کنی ،، فکر نکنم کار جالبی باشه .
فرحان
۲۴ تیر ۱۴۰۲این سال ها سالهای نحسی اسطوره اا یکی یکی دارن پر میکشن دوره خودرو های درونسوز داره به پایان میرسه و ما خیلی هاشون رو از نزدیک نتوستیم ببینیم
Mad.z.Max
۲۴ تیر ۱۴۰۲گیبلی ۳۳۴ آلتیما همچنین با رنگ منحصربهفردی بنام «Scià di Persia» به معنای شاه پارس رنگآمیزی شده و در داخل از تودوزی چرمی برنزی بهره میبرد که به همان ترکیب رنگ مازراتی ۵۰۰۰ GT شاه ایران اشاره دارد.
😭😭
AAA
۲۹ تیر ۱۴۰۲که به همان ترکیب رنگ مازراتی ۵۰۰۰ GT شاه ایران اشاره دارد
از این جمله و آمدن اسم شاه ایران خوشم اومد😍