اگرچه مازراتی گیبلی را میتوان خودروی سطح پایه این برند دانست اما نسخه تروفئو ۸ سیلندر آن حرفهای زیادی برای گفتن دارد! این سدان سریع و پرشتاب به تازگی در تستهای سرعت اتوبان حضور یافته تا تواناییهای خود را به نمایش بگذارد.
نیروبخش مازراتی گیبلی تروفئو پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی گرفته شده از فراری است. این پیشرانه ۸ سیلندر که توسط برخی افراد “فراری جنتلمنها” شناخته میشود حداکثر قدرت ۵۷۲ اسب بخار و گشتاور ۷۲۹ نیوتون متر را تولید میکند. نیروی تولیدی این پیشرانه نیز به چرخ های عقب فرستاده میشود.
با وجود چنین قدرت عظیمی گیبلی تروفئو میتواند در عرض ۴.۳ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودروی ایتالیایی نیز ۳۲۶ کیلومتر در ساعت اعلام شده و راننده خودرو نیز به دنبال ثبت چنین سرعتی در اتوبان بوده است. البته راننده موفق نبوده و بیشترین سرعتی که به آن دست یافته برابر با ۲۷۸ کیلومتر در ساعت است. متأسفانه گیبلی دیگر جایی در صنعت خودرو ندارد چراکه مازراتی تائید کرده این سدان پایه تا سال ۲۰۲۴ و به عنوان بخشی از برنامههای برقی سازیاش از دور خارج خواهد شد. همین سرنوشت برای پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو که در کواتروپورته و لوانته هم بکار رفته وجود خواهد داشت و به موزه خواهد پیوست.
اما جایگزین مازراتی گیبلی چه خواهد بود؟ بر اساس گزارشها نسل بعدی کواتروپورته کوچکتر از نسل فعلی خواهد بود. این خودرو فاصله بین محوری کمتری خواهد داشت و ابعاد آن در حد و اندازه گیبلی خواهد بود و در واقع میتوان اینطور نتیجه گرفت که دو خودرو با یکدیگر ادغام خواهند شد تا یک نام زنده بماند. البته نسخه برقی کواتروپورته نیز تولید خواهد شد. انتظار میرود مازراتی تا پایان دهه جاری میلادی فقط خودروهای برقی عرضه کند. با این تفاسیر بنظر می رسد نسل های آینده نخواهند توانست لذت نشستن پشت فرمان یک خودروی اسپرت و درون سوز را تجربه کنند. نظر شما در این باره چیست؟
علی
۲۶ دی ۱۴۰۱دم مازراتی با اصالت گرم . طراحی اش خیلی زیباست
Poria
۲۶ دی ۱۴۰۱مخصوصا کابین
MASOUD 0099
۲۶ دی ۱۴۰۱جووووووووووووون 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Behnam1012
۲۶ دی ۱۴۰۱مشخصه راحت بالای 300 پر میکنه حیف ترافیک نذاشت تو این ویدیو ببینیم
(Saeed (peugeot
۲۶ دی ۱۴۰۱عشششششق خالص …. تمام
میگن آ …. میگن
مازراتی نه آپشن بنز و داره
نه پرفورمنس بی ام و
حتی تو کیفیت متریال و ساخت شاید از لکسوس هم بعضی مواقع کمتر باشه ….
ولی چرا اینقدررر خاص و تک و عزیزه ….
به خاطر اینکه ایتالیاییه و روح و طراحی و هنر ایتالیا توشه ….
اصلا لوگوی مازراتی میگه من با همه فرق دارم
Muty
۲۷ دی ۱۴۰۱با این تفاسیر بنظر می رسد نسل های آینده نخواهند توانست لذت نشستن پشت فرمان یک خودروی اسپرت و درون سوز را تجربه کنند. نظر شما در این باره چیست؟
_ نسل آینده چیه مرد مومن! نسل ما و نسل قبل ما و نسل قبل تر از ما هم رنگ همچین ماشینیایی رو ندیدیم
شما میگی نشستن پشتش
دل خسجته ای دارن
سوختیم رقت…
آرش برخورداری
۳۰ دی ۱۴۰۱این اگه مال ما باشه من تا خرم ابادبرم بابام یه گله گوسفندنذرحضرت حضرت ابوالفضل میکنه..خیخی