مازراتی درحالی که دوره انقلاب درونی خود را میگذارند و با مالکیت و توسعه موتور جدید سعی در بهروزشدن دارد همچنان به تاریخ خود توجه دارد. این برند ایتالیایی قصد دارد تا پس از ۱۵ سال، نسل تازهای از کوپه لوکس خود، گرنتوریسمو، را روانه بازار کند. این خودرو که با نام کامل «گرنتوریسمو فولگوره» شناخته میشود، از زبان طراحی تازه این برند بههمراه المانهای آشنای نسل گذشته خود سود میبرد اما اینبار دیگر خبری از موتور احتراقداخلی زیر کاپوت آن نیست؛ چراکه این کوپه جدید کاملا برقی است.
گرنتوریسمو الکتریکی بهزودی و در سال ۲۰۲۵ روانه بازار خواهد شد. مازراتی مدعی است که این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۶ ثانیه زمان نیاز دارد و میتواند از سقف سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز فراتر رود؛ ارقامی که آن را در رده ابرخودروها قرار میدهند. این گرنتورر به لطف بهرهمندی از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت نوید فصل تازهای از عملکرد برتر را برای این گرنتورر و محصولات مازراتی میدهد.
مازراتی میگوید که نرخ شارژ گرنتوریسمو فولگوره بالا خواهد بود و با هر دقیقه شارژ، مسافت ۱۶۰ کیلومتر را خواهد پیمود. این شرکت هنوز درباره جزئیات شارژرها و خروجی این خودرو اطلاعاتی را منتشر نکرده است. درکل از ویژگیهای این خودرو میتوان به صندلیهای کاربردی ردیف عقب، ظرفیت بالای شارژ و قدرت بالای موتورهای برقی آن اشاره کرد.
دلیل اصلی این تغییرات در هویت گرنتوریسمو و انتقال به فاز الکتریکی، برنامه این برند تحت مالکیت استلانتیس برای همگامشدن با تغییرات اقلیمی محسوب میشود. مسئله آن است که ساخت خودرویی که دربرابر محیطزیست آسیبزایی کمتری داشته باشد صرفا به تولید یک پیشرانه برقی ختم نمیشود؛ بلکه باید به مواد اولیه دیگر که در سایر بخشهای خودرو مورداستفاده قرار میگیرند نیز توجه اکید داشت.
مازراتی در همین راستا یک تبلیغ جدید را منتشر کرد که در آن به مواد بازیافتشونده بهکاررفته در ساخت کابین این خودرو اشاره میکند. در ادامه این ویدئو، مدیر ارتباطات مازراتی، «ماریا کونتی»، اشاره میکند که خریداران میتوانند نوع و رنگ چرم درون خودرو را سفارشیسازی کنند.
مازراتی هنوز اشارهای به گستره مسافت قابلپیمایش گرنتوریسمو نکرده اما تاکید کرده است که تیم توسعهدهنده موتور برقی این خودرو همان تیم سازنده موتور «نتونو» موجود در سوپرخودروی MC20 است. این شرکت ایتالیایی مدعی شده که سایر مدلهای این شرکت نظیر MC20 بهشکل ماژولار تولید میشوند تا نهایتا نسخههای برقی آنها نیز وارد بازار شود. اینکه گرنتوریسمو نیز با همین ویژگی عرضه شود هنوز مشخص نیست.
با نزدیکشدن به سال ۲۰۲۳ و زمان رسمی رونمایی رسمی از گرنتوریسمو، مازراتی اطلاعات بیشتری را درباره این خودرو منتشر خواهد کرد و امید دارد تا آن زمان، خریداران احتمالی با تماشای ویدئوهای تبلیغاتی گوناگون به خرید این خودرو علاقه نشان دهند. نظر شما درباره گرنتورر جدید و قدرتمند مازراتی چیست؟ آیا تغییر هویت این خودرو کار درستی است یا بهتر بود ایتالیاییها برای این خودرو از نامی تازه استفاده میکردند؟!
Reza Waffen SS
۱۷ شهریور ۱۴۰۱دل خوشی بهش ندارم
nima1912
۱۷ شهریور ۱۴۰۱اصلا زیبایی نسل قبلیشو نداره مخصوصا از نمای عقب واقعا افت طراحی مشهوده
Reza Waffen SS
۱۷ شهریور ۱۴۰۱دقیقا
قاطر فروش
۱۷ شهریور ۱۴۰۱یه فکری برا کیفیتش کنید
مشتاقی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱در برابر موستانگ مطلب قبل، رخی نداره خصوصا با اون چراغای کوچیک
Reza Waffen SS
۱۷ شهریور ۱۴۰۱حالا ما گفتیم پسرفت داشته ولی دیگه اونقدرام بد نیست که با ماستنگ مقایسش کنین
corvette
۱۷ شهریور ۱۴۰۱آقا رضا ببخشید ولی یه جور میگی ماستنگ انگار پیکانه
ماستنگ هرچی باشه .به گفته مدیر عامل اسبق دایملر جزو ۵ خودروی افسانه ای تاریخ هستش
Phonix
۱۷ شهریور ۱۴۰۱قابل قیاس با مازارتی نیست
اقا مازارتی یه برند لوکسه فورد آیا لوکسه؟
ضمنا مازارتی خیلی تاریخ پرشکوهی داشته
شرکتی که برای شاه ها و اشراف ها ماشین میساخته رو با ماشین نوجوان و جوانای های آمریکایی مقایسه نکن
این مقایسه نا درست خودش توهین به فورد و دست اورد های زیادشه
Reza Waffen SS
۱۷ شهریور ۱۴۰۱کسی نگفت ماستنگ بده کامنت رو با دقت بخونید لطفا، داریم درباره پسرفت طراحی صحبت میکنیم که چطور یه شرکتی که واسه شاهزاده ها خودرو میساخت الان به این حال و روز افتاده و داره با یه ماسل کار اقتصادی که اکثر قشرهای جامعه توان خریدش رو دارن مقایسه میشه.
viper2
۱۷ شهریور ۱۴۰۱موستانگ یکی از برترین خودرو های اسپرت هست . بدون تعصب اگر شرکت های اروپایی میخواستن چیزی تو مایه استانگ بزنن بالای ۲۰۰ هزار دلار بود
ارزون بودن ماشین امریکایی اصلا کاری به بی کیفیت بودن نداره . چون ماشینای امریکایی بسیار با کیفیت هستن . ربط به چیز دیگری داره که حوصله نمیکنم بنویسم .
viper2
۱۷ شهریور ۱۴۰۱اقای phonix به نظر من تویوتا هایلوکس از این ماشین مازراتی لوکس تره موستانگ که جای خود دارد .
VIPER
۱۷ شهریور ۱۴۰۱بله اگه استلانتیس و سرمایه ش نبود
گرند توریسمو شما هم نبود ،یه جور میگی ماستانگ
اینگاری از بس روندی نسخه های مختلفشو خسته شدی و دوست داری نسل جدید مازراتی گرن توریسموتو سوار شی
دست بردار ازین کامنتا همینجوری تو هر پست کامنتهات هست بسن
Reza Waffen SS
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ماسل کارا واسه ما حکم تاکسی رو دارن ولی مارزاتی نماد اشرافی گریه تو ایران
viper2
۱۷ شهریور ۱۴۰۱اونایی که برای شما حکم تاکسی دارن شیش سیلندرن . ینی یه چیزی تو مایه جنسیس کوپه شیش سیلندر شتاب دارن . که همینجوریش اینقدر ابهت و اصالت دارن که صد تا ماشین هشت سیلندر بی اصالت رو میذاره تو جیبش . هر وقت ss و شلبی و هلکت از نزدیک دیدی اونموقع بیا این سخنان گوهر وار رو بگو .
viper2
۱۷ شهریور ۱۴۰۱اونایی که شما میگی . مثلا همین کامارو شیش سیلندر .اصلا تو کره مونتاژ میشه . ماشین کره ای هست . بی کیفیت بی اصالت به درد نخور . همچین گفتی انگار هر روز دیمن و gt500 میبینی .
viper2
۱۷ شهریور ۱۴۰۱یه جوری میگی ماستانگ بده انگار خودت یه پارکینگ فراری و لامبورگینی داری . بدبخت همون موستانگ پر فروش ترین کوپه جهانه اگه بد بود فروش نداشت .
سوشیانت
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ماسل کارا واسه ما حکم تاکسی دارن
پس مازراتی هم واسه ما حکم گاری داره
Reza Waffen SS
۱۷ شهریور ۱۴۰۱کسی نگفت ماستنگ بده کامنت رو با دقت بخون دوما اگه به فروش باشه سایپا و ایرانخودرو باید تو راس قرار بگیرن
viper2
۱۷ شهریور ۱۴۰۱اونا بازارشون انحصاری نیست و کامللااا ازاده . هر ماشینی خوب تر باشه میخرن . حتما موستانگ هم خوب تر بوده .
VIPER
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ماسل کار هیچ جای دنیا تاکسی نیست که حکم تاکسی واسه تو داشته باشه
ماستانگ تو بازار رقابتی امریکا و اروپا پر فروش ترین کوپه جهانه
نه تو بازار انحصاری ایران
این فرق فروش بالا در انحصار و نقطه مقابلق بازار رقابته شاخصه ای که شما از درکش متاسفنه عاجز هستین
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱سوشیانت تو واقعا ماسل کارهای تازه به دوران رسیده و در پرانتز خودمم عاشقشون هستم رو داری با مازراتی مقایسه میکنی واقعا چی میزنی
سوشیانت
۱۷ شهریور ۱۴۰۱شما چی میزنی که مازراتی رو با ماسل کار ها مقایسه میکنی هم شورولت کامارو zl1 با تاپ اسپید ۳۲۵ تو تست رسمی شورولت و دوج چلنجر هلکت جیل بریک با تاپ اسپید ۳۲۷ از این مازراتی جلوتر هستن حتی چارجر هم با اینکه سدانه تاپ اسپیدش ۳۲۷ هست
viper2
۱۷ شهریور ۱۴۰۱.همین تازه به دوران سیده رکورد سریع ترین فروش رو داره
همین تازه به دوران رسیده یکی از اصیل ترین ماشینای جهان هست . طرف رو روستا هم دیگه اسم موستانگو شنیده اینقدر معروف و با اصالته . اگه موستانگ تازه به دوران رسیدس پس مازراتی چیه؟؟؟؟
Chevrolet3
۱۷ شهریور ۱۴۰۱مازراتی بیاد چروک خایه موستانگ رو ماچ کنه مازراتی بیاد اینو بوخوره .
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱تو اینو با ماستنگ مقایسه میکنی؟ اینها تو یک قیمت هم نیست و در ضمن ماستنگ ضعیف تره
یوسف
۱۷ شهریور ۱۴۰۱مازراتی در حال حاضر تو یه نقطه عطف تاریخی قرار داره. الان توجه و بودجه لازم برای بازسازی خودش و برگشتن به کورس رقابت رو داره. اما از سه مدلی که تو چند وقت گذشته معرفی کرده (Grecale, MC20 و گرن تورزیمو) فقط MC20 هستش که قابل توجهه و بقیه توان احیای مازراتی رو ندارن. مازرلتی اگه میخواد برگرده باید کیفیت، طراحی و مهندسی فراتر از رقبا ارائه بده.
AMANTE
۱۷ شهریور ۱۴۰۱یک خبر یا شایعه جالب و عجیب که طرفداران مازراتی و هم دوج رو در ردیت عصبانی کرده اینه که گفتن نسل بعدی چارجر و چلنجر بر اساس همین پلتفرم هست و این باعث عصبانیت طرفداران دوج شده و گفتن این پلتفرم به درد چلنجر و چارجر نمیخوره.
از اونور احتمال دادن دوج یک محصول برای رقابت با کوروت C8 برقی بر اساس همین پلتفرم درست کنه و فرم کلی شبیه ی گرن توریسمو باشه. و این باعث عصبانیت طرفداران مازراتی شده.
corvette
۱۷ شهریور ۱۴۰۱یک محصول برای رقابل با کوروت
احتمالا وایپر هستش
viper2
۱۷ شهریور ۱۴۰۱موپار اون موپار سابق نیست . نه . فکر نکنم بتونن با مدیریت ایتلانتیس به جایی برسن . الان دور دور فورده و جی ام .
رضا
۱۷ شهریور ۱۴۰۱بسیار زیبا و جذاب و پر قدرت
hadi6
۱۷ شهریور ۱۴۰۱مگه فقط قراره الکتریکی باشه؟
پس چیشد میگفتن قراره موتور MC20 بزارن روش…
علی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱بسیار زیباست . اونایی که میگن نیست فقط میتونن آلمان فن متعصب باشن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱سلام من هم المانی فن هستم ولی عاشق این برند هم هستم به خصوص کواتروپرته اون افرادی که اینو دوست ندارن همه بچه سالن و مدام این شاهکار رو با ماستنگ و کامارو البته من خودم عاشق این مدل ها هستم مقایسه میکنن باید حساب کار دستت بیاد
A.A.S
۱۷ شهریور ۱۴۰۱رنگش خیلی قشنگه
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۷ شهریور ۱۴۰۱شاید بگید تخیلی شدم ولی اگر نمای روبرو اینو با جگوار سیایکس۷۵ کنار هم بزارید خیلی بهم نزدیکن واقعا اینطوره یا من فکر میکنم؟؟؟؟؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۷ شهریور ۱۴۰۱یه عده دارن میگن موستانگ رو با مازراتی مقایسه نکنید مازراتی برا پادشاها ماشین میسازه و موستانگ عددی نیست.اول یکی از این پادشاها رو به ما هم معرفی کنید.مازراتی بیچاره تو روز مره خودش مونده از نداشتن مشتری چپ و راست خط تولید رو متوقف میکنن.کل تاریخ مازراتی رو شخم بزنید فقط یک رقیب برا موستانگ مک وان پیدا کنید شلبی 350 هیچ و اینکه اسمی از شلبی 500 هم اصلا نمیارم.گل پسر موستانگ با این تنوع انجینی در دست هست.6 سیلندر با 310 اسب که کنار کذاشتن.4 سیلندر با 335 اسب.8سیلندر پایه با 460 اسب 8 سیلندر مک وان با 480 اسب.8سیلندر شلبی 350 با 530 اسب.شلبی 500 با 760 اسب.پر فروش ترین جی تی تاریخ و حال حاضر.محبوب ترین دنیا.کارنامه ای پر از رکورد هایه مختلف.راستی مدل برقی با 480 اسب رو یادم رفت.در حالیه که ما فقط موستانگ رو با کل تاریخ مازراتی مقایسه کردم اسمی از فورد نمیارم.مازراتی در گذشته رو حساب ریبیج فراریهای پوسیده یه بازاری درست کرد که تمام شد رفت و بزودی با این حجم از سرمایه گذاری بی انتها راهی جز زباله دان تاریخ نداره.
احمدرضا
۱۷ شهریور ۱۴۰۱بی سواد تخصص نداری نظر کارشناسی نده
انقدر سرمایه گذاری توی مازراتی و آلفارومئو فشاریت کرده که نمیبینی دور و برتو
اولن که موستانگ یه طیف وسیعی از سگمنت ها و کلاس ها رو پوشش داده
از کراس اوور تا جی تی و کوپه و…
اما این مازراتی فقط یه سگمنته
خب عقل کل باید فروش موستانگ بیشتر از کل مازراتی باشه
مازراتی که تازه جون گرفته و اندازه انگشتای دو دست هم مدل نداره
دومن مازراتی برند لوکس و پریمیوم استلانتیس هست
باید فروشش کمتر از امثال موستانگ باشه
در ضمن اگه ملاک فروش باشه چون موستانگ توی آمریکا بیشتر از رولزرویس میفروشه پس بهتره آره محندص؟
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۷ شهریور ۱۴۰۱بابا از نون خوردن انداختیش.🤣دهنه اینو صاف کردی احمدرضا😂. نمیخواد جواب متعصبای بی اطلاعو بدی اصلا ارزش نداره، ایشون فقط بلد به ایتالیایی ها اهانت کنه.
Phonix
۱۷ شهریور ۱۴۰۱شاه ایران
در جواب پرسشت:)