مازراتی

بررسی مازراتی گرن کابریو فولگوری، شکست یا اسطوره‌ای در آینده؟

آیا این کانورتیبل الکتریکی جسورانه و بی‌سابقه، یک شاهکار مهندسی است یا ایده‌ای بیهوده؟

مازراتی گرن کابریو فولگوری، از نظر فنی، نخستین خودروی کانورتیبل الکتریکی لوکس در جهان به شمار می‌رود. البته خودروهای روباز دیگری نیز با نیروی برق وجود دارند؛ برای مثال ام جی سایبرستر یا حتی هامر EV (بله، واقعاً!).
اما تفاوت اصلی اینجاست: قیمت مازراتی حدود ۱۹۰ هزار پوند است (حدود ۲۰ میلیارد تومان با نرخ روز)، که معنای واقعی «لوکس» را تداعی می‌کند.

روری (مجری برنامه تاپ گیر) این خودرو را در جاده‌های رؤیایی ساحل آمالفی ایتالیا آزمایش کرده تا به مهم‌ترین پرسش پاسخ دهد:
آیا تولید یک کانورتیبل برقی نزدیک به ۲۰۰ هزار پوند، ایده‌ای کاملاً اشتباه است یا آینده‌ای درخشان در انتظارش است؟

روی کاغذ همه چیز بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد:

  • این خودرو به سه موتور الکتریکی مجهز شده که در مجموع حدود ۷۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.
  • مهم‌تر از آن، گشتاور فوق‌العاده‌ای معادل ۱۳۵۰ نیوتن‌متر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

نتیجه این ترکیب حیرت‌انگیز چیست؟

  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۲.۸ ثانیه!
  • یعنی این مازراتی در شروع حرکت، می‌تواند با خودروی افسانه‌ای بوگاتی ویرون رقابت کند… هرچند فقط برای چند ثانیه!

و اگر نگران این هستید که به خاطر وزن بالای باتری، این خودرو مانند یک زباله‌دان روی اسکیت رفتار کند، باید بگویم:
برای کشف پاسخ، باید ویدیو را تماشا کنید. برای پخش زیرنویس فارسی، از لینک بالای ویدئو وارد آپارات شده و در تنظیمات پخش، زیرنویس را روشن نمایید.

نکات تکمیلی:

  • فولگوری (Folgore) در زبان ایتالیایی به معنی «صاعقه» است؛ مازراتی این نام را برای سری خودروهای الکتریکی خود انتخاب کرده است.
  • ساحل آمالفی یکی از زیباترین و پرپیچ‌وخم‌ترین جاده‌های اروپا به شمار می‌رود؛ انتخاب این مسیر برای تست یک خودروی اسپرت نشان از اعتماد مازراتی به قابلیت‌های هندلینگ گرن کابریو فولگوری دارد.
  • در کلاس خودروهای الکتریکی لوکس، رقابت شدیدتر از همیشه شده و برندهایی مثل پورشه تایکان و لوسید ایر هم در این عرصه حضوری جدی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (5933 ديدگاه)

    کابین خیلی خوشگلی داره

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. net

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3799 ديدگاه)

      ماشین روباز فقط بی ام و سری ۸ خیلی زیباست. رینگش بد هست . چراغ عقبش خوبه اگر وسطش نوار نازک مشکی نداشت و یکپارچه قرمز بود قشنگتر میشد . صفحه نمایش دو طبقه بد هست. این مدل چراغ جلو قدیمی شده. سقف پارچه ای بد هست اگر از سقف خودکار فلزی جمع شونده استفاده کرده بود بهتر میشد

  2. Nismo

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1806 ديدگاه)

    طراحی داخلی و بیرونی فوق العاده اما قربانی بازاریابی ضعیف
    اینو بذارید کنار محصولات جدید بنز و بی ام و میفهمید چقدر شاهکاره و بهش کم لطفی شده
    هنر ایتالیایی درش نهفته

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. آریا

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (278 ديدگاه)

      طراحی داخلی خیلی قشنگی داره
      ولی یه کوپه برقی 200هزار پوند نمی ارزه تازه با دوسال کار قیمتش نصف میشه
      با این پول میشه Gt3 خرید که خیلی جذاب تره
      تازه اگه خیلی هم به قول خودت هنر ایتالیایی دوست داری میتونی mc20 دوسال کار کرد رو با 200 تا بخری که خیلی بهتر از اینه

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. Nismo

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1806 ديدگاه)

        طراحی این کجا و طراحی تکراری پورشه کجا
        بابت پیشنهاد خریدتون هم ممنونم بهش فکر میکنم

        موافقم 2
        مخالفم 3
  3. HR3

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (257 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش برای دو دهه پیش فراریه

    موافقم 3
    مخالفم 7
  4. شهروند ایرانی

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (920 ديدگاه)

    به نظر من هم یه شکست دیگه برای مزراتی باید قیمت حدود ۱۰۰ هزار تا میبود تا مشتری پیدا کن شاید اگه تو یه کشور تو اسیا تولید میشد میتونست قیمت تولید بیاره پایین

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. NOS

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط کافیه ۲ سال صبر کرد و با نصف قیمت خریدش.
    مازراتی سلطان افت قیمته. برقی هم باشه که دیگه بدتر.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. رامتین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3401 ديدگاه)

    خودروهای کروک دیگه در ورژن فول سایز هواخواه نداره. نهایت در حد و اندازه های پورشه باکستر و یا 911 (یعنی کامپکت تا میان سایز) جذابیت خرید داشته باشند.

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا