مازراتی به دنبال تولید نسخه الکتریکی از تمامی محصولات خود شامل گرن توریسمو است. قرار است گرن توریسمو اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز باشد. نیزه سه شاخ ایتالیا هماکنون در حال کار روی نسل بعدی گرن توریسمو و گرن کابریولت است و اخیراً نیز تصاویر جاسوسی آن منتشر شدهاند تا ما بتوانیم اولین نگاه به این خودروی دو درب و الکتریکی را داشته باشیم. آنگونه که دیده میشود گرن توریسموی جدید برخی تفاوتهای قابلتوجه را نسبت به مدل بنزینی خواهد داشت.
خودرویی که در تصاویر دیده میشود شاید در نگاه اول تفاوت چندانی با نسخه درونسوز نداشته باشد اما وقتی دقت خود را بالا ببرید شاخصههای یک خودروی الکتریکی را خواهید دید. ورودیهای هوا در سپر جلو واقعی نیستند و این خودرو فاقد خروجی اگزوز در عقب است. بزرگترین چیزی که نشان میدهد با گرن توریسموی الکتریکی روبرو شدهایم نبود درب باک سوخت روی گلگیرهای عقب و جایگاه درگاه شارژ در زیر چراغهای عقب و کنار صندوقعقب است. رینگها نیز آئرودینامیک به نظر میرسند.
جدای از این موارد گرن توریسمو E تفاوت چندانی نسبت به مدل بنزینی ندارد. این خودرو نسبت به نسل پیشین نیز خیلی متفاوت کار نشده است و از استایل مشابه محصولات مازراتی سود میبرد. گرن توریسموی جدید در بحث طراحی روند تکاملی را در پیش گرفته است و این چیز بدی نیست. کابین اما بهروزرسانی وسیعی را تجربه خواهد کرد و مازراتی از تکنولوژی و نمایشگرهای جدید استفاده خواهد کرد.
هنوز زود است که درباره قوای محرکه الکتریکی این محصول جدید سخن بگوییم. مازراتی هیچچیزی درباره قوای محرکه الکتریکی گرن توریسمو منتشر نکرده است و احتمالاً تا ماههای قبل از عرضه نیز چیز خاصی را نخواهیم شنید. منتظریم ببینیم مازراتی از چه نوع پیشرانهای در این خودروی دو درب استفاده خواهد کرد. همانگونه که میدانید خودروسازان روی تولید کراس اوورها و شاسی بلندهای الکتریکی تمرکز کردهاند و تولید گرن توریسموی الکتریکی توسط مازراتی نکته جالبی به شمار میرود.
این خودرو با چندین نوع قوای محرکه در دسترس خواهد بود که نسخه الکتریکی احتمالاً سهم کمی از فروش کلی خانواده را به خود اختصاص خواهد داد. شایعاتی درباره استفاده از نسخه ضعیفتر پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۶۲۱ اسبی MC20 در این خودرو نیز به گوش رسیده است. ایتالیاییها به زمان معرفی نسل جدید گرن توریسمو اشاره نکردهاند اما امیدواریم آن را در سال جاری ببینیم.
VIPER
۲۵ اسفند ۱۴۰۰یه حسی داشتم اینگار وایپر الکتریکی شده س
Humer
۲۵ اسفند ۱۴۰۰خبر مازراتی شاسی بلند جدید رو پوشش بدید
ظاهرش لورفته
شبیه فورد پوماست
سعeد
۲۵ اسفند ۱۴۰۰غیررقابتی
زشت
گران قیمت
MC20
۲۵ اسفند ۱۴۰۰https://www.youtube.com/watch?v=RL9gjXu6BgY
MC20
۲۵ اسفند ۱۴۰۰بدون کینه و غرض ، لطفا به چشم دل ببینید . . .
کامران
۲۵ اسفند ۱۴۰۰مازراتی گریکاله لو رفت
همانطور که حدس زده میشد
گران قیمت
شدیدا زشت
غیررقابتی
MC20
۲۵ اسفند ۱۴۰۰https://www.youtube.com/watch?v=RL9gjXu6BgY :
MC20
۲۵ اسفند ۱۴۰۰سعید کامران حمید مجید آرش . . . بدون کینه و غرض ، لطفا به چشم دل ببینید . . . .
Hamid
۲۶ اسفند ۱۴۰۰حمید؟ 🤔
GMA
۲۵ اسفند ۱۴۰۰از پشت استتار که یه MC20 موتور جلو به نظر میرسه، امیدوارم زیبا باشه
Sina10
۲۵ اسفند ۱۴۰۰قیافش خوبه ولی اصلا نه مثل نسخه قبلی
یجورایی ترکیبی از نسخه قبلیه با MC20
به نظرم زیاد بد نیست خوبه
زیزیگولو
۲۵ اسفند ۱۴۰۰رهاوردی از قلب اروپا که از زمان تولیدش تو سال ۲۰۰۷ سرو صدای زیادی به پا کرده و از طراحی زیبا و هیجان انگیزی برخورداره و نگاه هر بیننده ای را به خودش جلب میکنه
BMW
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ببینیم چه شکلی می خواد بشه
Jdm باز
۲۵ اسفند ۱۴۰۰امیدوارم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه
و نیزه سه شاخ رو بتونه روسفید کنه
italian gentleman by maserati ( MC20)
۲۵ اسفند ۱۴۰۰عسل عسل عسل . . . طلا طلا طلا . . . نور نور نور . . . عشق عشق عشق . . . AS I SAID I LOVE IT
italian gentleman by maserati ( MC20)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰یک بزرگی ( اگر اشتباه نکنم ) از بزرگان حوزه ی خبرنگاری تخصصی خودرو ، گفته ، صدای موتور 8 سیلندر 4.7 لیتر مازراتی زیباترین صدای موتوری است که در 30 سال اخیر ساخته شده . . . این سیمفونی جادویی و این تونالیته نهفته در صدای اون ، در مازراتی های گرن توریسمو و کواتروپورته نسل 5 ، اعتیاد آوره . . . که صد البته به خاطر زاویه 90 درجه بین سیلندرها و آرایش کراس پلین کرانک شفت هست ( cross-plane crankshaft ) . . . درست بر خلاف فراری 458 که از همین موتور F136 با حجم 4.2 لیتر بهره می بره ، با زاویه 180 درجه بین سیلندرها ، اما و اما و اما ، با آرایش فلت پلین کرانک شفت ( flat-plane crankshaft ) . . . این جاست که جادوی مازراتی اتفاق میفته . . . اون صدای افسونگر قدری که از اون ور اتوبان از 200 متر عقب تر و تا 200 متر جلوتر این ور اتوبان ، همه رو به وجد میاره و متوجه خودش میکنه ، از تجربه مازراتی در انتخاب زاویه جادویی 90 درجه و آرایش کراس پلین کرانک شفت میاد . . . اونایی که داون شیفت کواتروپورته GTS و یا گرن توریسمو رو از نزدیک درک کردن ( شنیدن ) و از خود بی خود شدن . . . می دونن چی میگم . . .
حسن
۲۶ اسفند ۱۴۰۰زاویه بین سیلندر ها نیست، بلکه به میل لنگ صلیبی و میل لنگ تخت اشاره داره. علت فیزیکیش رو دقیق نمیدونم، ولی بکار گیری میل لنگ تخت در فراری (و هر ماشین دیگه) باعث تولید موتورهای دور بالا میشه.
italian gentleman by maserati ( MC20)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰مرسی حسن عزیز . . . شما درست میگی و از شما یاد گرفتم . . . ارادت . . .
Alireza
۲۶ اسفند ۱۴۰۰نسل قبلی خوشکل تره مخصوصا چراغای کشیده جلوش گریکاله هم در مقابل لوانته طراحیش چنگی به دل نمیزنه کلا رفته تو افت طراحی مازراتی