مازراتی تیزری ویدئویی از نسل جدید گرنتوریسمو را در نسخهٔ الکتریکی فولگوره منتشر کرده است. این ویدئو که در هفتهٔ اتومبیل مونتری در کالیفرنیا ضبط شده است، بهجز داشبورد، دیگر قسمتهای گرنتوریسمو را کاملاً واضح نشان میدهد. ستارهٔ اصلی این تیزر تبلیغاتی استندآپ کمدین آمریکایی «سباستین مانیسکالکو» است و رئیس طراحی مازراتی «کلائوس بوسه» و مدیر ارشد ارتباطات شرکت «ماریا کانتین» هم او را همراهی میکنند. برخلاف تیزرهای قبلی، در اینجا خودرو هیچ پوشش استتاری ندارد و از همه جهت نمای مناسبی را در اختیار قرار میدهد.
نسل جدید گرنتوریسمو تناسبات مشابهی نسبت به نسل قبلی دارد ولی آن را با منحنیهای جذابتر و المانهای ظاهری مدرنتر ترکیب کرده است. در جلوی خودرو، جلوپنجرهای که برخلاف اکثر خودروهای الکتریکی مسدود نیست به همراه ورودیهای هوای خنککنندهٔ ترمزها، دریچههای روی کاپوت و چراغهای LED مشابه سوپرکار MC20 جلبتوجه میکنند. در همین حال، نشان فولگوره بالای آبششهای سهتایی روی گلگیرهای جلو و همینطور فقدان سر اگزوز در عقب خودرو نیز ماهیت الکتریکی آن را نشان میدهند. البته در این ویدئو میتوان صدای اگزوز مصنوعی منحصربهفرد خودرو را شنید که توسط همان مهندسانی ساخته شده که روی صدای مدلهای بنزینی مازراتی کار میکنند.
در عقب گرنتوریسمو فولگوره نیز میتوان شانههای برجسته، چراغهای باریک افقی و یک دیفیوزر ظریف را مشاهده کرد. یکی دیگر از ویژگیهای اختصاصی نسخهٔ فولگوره نیز درگاه شارژ است که در سپر عقب زیر چراغ سمت چپ تعبیه شده است. انتظار میرود نسخهٔ درونسوز گرنتوریسموی جدید هم بجز تفاوتهای کوچکی در سپرها و برخورداری از سر اگزوزهای چهارتایی، کاملاً مشابه این نسخهٔ الکتریکی باشد.
در کابین ۲+۲ این مازراتی جدید میتوان تودوزی سفید و آبی را دید که در آن از متریال سازگاربامحیطزیست مثل پارچههای ویژهٔ ساختهشده از نایلون بازیافتی استفاده شده است. فضای سر عقب کمی تنگ به نظر میرسد که البته در چنین خودروهایی معمولاً طبیعی است. مازراتی همچنین در این تیزر داشبورد گرنتوریسمو را تار کرده است تا در رونمایی رسمی چیز جدیدی برای نشان دادن داشته باشد. نیزهٔ سهشاخ ایتالیایی همچنین مشخصات قوای محرکهٔ الکتریکی فولگوره را هم اعلام نکرده است ولی به گفتهٔ کلائوس بوسه، باطریها در تونل مرکزی خودرو نصب شدهاند تا فاصلهٔ کمتری با زمین داشته باشند. با استفاده از شارژرهای سریع نیز میتوان ظرف ۱۰ دقیقه ۱۶۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کرد.
مازراتی همچنین اعلام کرده است که گرنتوریسمو فولگوره ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که طبق استانداردهای خودروهای الکتریکی رقم بالایی است. هنوز از قدرت این گرند تورر الکتریکی خبر نداریم ولی شایعات به قوای محرکهٔ سه موتوره با قدرتی بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار اشاره کردهاند که گرنتوریسمو فولگوره را به قویترین مازراتی تاریخ تبدیل خواهد کرد.
رضا
۱۲ شهریور ۱۴۰۱چقدر زیبا
چقدر ظریف
چقدر جذاب 👏
اخبار مازراتی شده کابوس بعضیا
KSH
۱۲ شهریور ۱۴۰۱شوخیت گرفته؟؟؟
تورو خدا چراغای عقبشو نگا انقدر زشته کجاش قشنگه؟؟
محمد هادی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱داداش حالت خوبه؟
پسر تو این چراغارو از نزدیک ببینی شب دیگه خوابت نمیبره
صبح تازه میفهمی که عاشق شدی!
نفرما داداش نفرما
محمد هادی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱به به👏👏👏👏
چه کرده ایتالیایی با وقار
AMANTE
۱۲ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم فقط من اینجوری ام یا بقیه ام با من هم نظر هستید که نسل قبل گرن توریسمو از همه نظر فوق العاده بود و نسل جدید حداقل از نظر ظاهری به نظرم خوب نیست.
phonix
۱۲ شهریور ۱۴۰۱نه خیلی خوبه این نسل هم
ولی این اتفاقیه که برای همه افتاده نمونش نسل قبل اس کلاس که خطوط تیز تر و چراغ های تیز تری داشت و در نسل جدید همه اونا نرم تر شدن
اینم یه سبک طراحی با توجه به کاهش ضریب درگه اون نسل هم واقعا شاهکار بود برای همین شاید این با اینکه خوبه از دید دوستان بد دیده بشه
یاد حرف جرمی افتادم سر برسی یکی از ماشین های لکسوس که میگفت مثل ال اف ای هست برگشت گفت شاید ال اف ای آنقدر خوب بوده که خودشونم نمیدونستن چطور ساختنش
HS
۱۲ شهریور ۱۴۰۱عکس پروفایلت خداست
۹۱۸ رو میبینی دلتو میبره لعنتی
Reza Waffen SS
۱۲ شهریور ۱۴۰۱خوشم نیومد ( نظر شخصیم )
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۲ شهریور ۱۴۰۱واقعا کسی که اینو داشته باشه از دنیا چی میخواد واقعا شاهکاره حالا یک سری هیتر میان کلی ز مفت میزنن
دکتر
۱۲ شهریور ۱۴۰۱به نظر من نسل قبل که تو ایران هم هست خیلی چشم نواز تره تا این
mostafa
۱۲ شهریور ۱۴۰۱مفتش هم زیاده چرا ؟؟ چون خرابی و هزینه ای که رو دستت میزاره بیش تر از آلمانی ها نباشه کمتر نیست
این نکته مهمی نیست.نکته مهم اینجاست که هیچ یک از ویژگی هایی که یه خودروی آلمانی بهتون میده رو نمیده نه کیفیت داره نه آنچنان فنی خوبی نه شخصت و کاراکتر نه خدمات پس از فروش آلمانی هارو من که یه دونه مرسدس بنز sl رو با ده تا از اینا عوض نمیکنم
Phonix
۱۲ شهریور ۱۴۰۱اول اینکه مازارتی یه برند لوکسه تو ماشین های لوکسش در کابین مواد کیفیت بسیار بالایی دارن نسخه معروف فندی هم هست البته از نسل قبلش اینو گفتم که بدونی سطح لوکس بودنش در چه حد هست
دوم این ماشین برقیه داداش الان میترسی چیش خراب شه؟
اصلا کی ماشین های مازاراتی مشکل خاصی داشتن؟ حتی سال ها موتور ماشین هاشو فراری تامین میکرده
سوم خدمات پس از فروش این شرکت مطمعنا در سطح بالا تری قرار داره در بخش خدمات چون یه برند لوکسه مثل اینکه بری تو نمایندگی رولزرویس و هیچ کاری برات نکن
بنز و بی ام وه و ائودی برند های معمول تری هستن و به میزان تیراژ خیلی بیشترشون دفاتر خدمات بیشتری دارن نه اینکه بهتر از این بنده خدا خدمات میدن
سوم مازاراتی شخیصت و پرستیژ نداره؟
اینو دیگه دیگه از کجات دراوردی؟
شما هم میتونی اس ال برداری لین ماشین زشت و درپیت رو هم برار برا ما از دیدن عکساش لذت ببریم
Dian
۱۲ شهریور ۱۴۰۱اونی که پول ماشین رو میده پول نگهداریش رو هم میده
ضمنا از نظر من شخصیت وحشی و اسپرت مازراتی رو هیچ ماشین آلمانی نداره
درسته آلمانی ها تو ساخت خودرو های اقتصادی و لوکس حرفی برای گفتن نمیزارن ولی تو ساخت خودرو های اسپرت و موتور وسط در مقابل ایتالیا حرفی برای گفتن ندارند
بحث خدمات پس از فروش رو هم اصلا این وسط نکش اونجا مثل ایران نیست که ماشینو بدن بهت بعد خودت با ماشینت ، اتفاقا همین چند وقت پیش خبر اومده بود فراری ۲۳ هزار ماشینشو بخاطر نقص احتمالی تو ترمزشون فراخوان کرده بود
پیشنهاد میکنم یه نگاهی به اون مقاله بندازی
علی
۱۲ شهریور ۱۴۰۱خدایا این آلمان فن های متعصب را به راه راست هدایت فرما . همگی بگین آمین
M83
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ته چهره sls داره
قبلیه خوشگل تر بود
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۲ شهریور ۱۴۰۱گرن توریسمو.گیبلی.ام سی 20.گریکاله.کواتروپورته.فولگوره.بزودی ام سی 20 برقی.لوانته.منتظر فروش سالانه بیش از 1میلیون دستگاه مازراتی باشید.اگه نتونه با این تعداد مدل گوناگون نتونه به رکورد 1 میلیون برسه باید درش رو ببندن.
علی
۱۲ شهریور ۱۴۰۱روش جدید بیان آقای یانکی ، مسخره کردن!! چون حرفی برا گفتن نداره!! اونایی که این ماشین را زشت میدونن از زیبایی طراحی صنعتی چیزی نمیدونن !!!
Si
۱۲ شهریور ۱۴۰۱اگر به زشت معنا بدم این نسل رو انتخاب میکنم چون نسل قبلی بینظیر بود
Amir mahdi @-1387
۱۲ شهریور ۱۴۰۱همیشه تکراری هست طراحی این مازراتی
hadi6
۱۲ شهریور ۱۴۰۱خیلی خفن شده این گرن توریسمو جدید 👌🏼
ولی نسل قبلش هنوزم طراحی جذابی داره…
Ali
۱۲ شهریور ۱۴۰۱چرا اینقدر زشت؟!
PURIYA
۱۲ شهریور ۱۴۰۱قشنگ شده بنظرم مازراتی داره راهه خودشو پیدا میکنه
مسعود
۱۲ شهریور ۱۴۰۱به زیبایی نسل قبلیش نیست
پدرام
۱۲ شهریور ۱۴۰۱خوبه اما به جذابیت نسل قبل نیست به نظرم برخی ماشین ها رو نباید زیاد دست زد با یه سری فیس لیفت مختصر یا اینکه سبک چراغ ها رو اگه همون حالت خشن قبلی حفظ می کرد بهتر بود
Payfast
۱۲ شهریور ۱۴۰۱من چرا پروفایل ها واسم لود نمیشه =/
علی
۱۲ شهریور ۱۴۰۱برند لوکس و زیبای مازراتی شده کابوس آلمان فن ها و آقای یانکی که کینه شتری داره از ایتالیاییها !!!
A.A.S
۱۲ شهریور ۱۴۰۱طراحیش رو دوست دارم
MC20
۱۲ شهریور ۱۴۰۱پارکینگ هر مازراتی ، قلب صاحبشه …
Muty
۱۳ شهریور ۱۴۰۱جلو پنجره اش خیلی خنگ شده
MC20
۱۳ شهریور ۱۴۰۱1200 اسب ، چقدر بهش میاد … زیبا و باوقار … همه چی تموم … بعد از 6 دهه ، نام مازراتی رو بازهم زنده خواهد کرد … زیبا ، پیشرو ، دست نیافتنی … آفرین ، واقعا آفرین … به قول گفتنی ، ایتالین جنتلمن ، بای مازراتیز …
سلام داداش چطوری
۱۳ شهریور ۱۴۰۱طراحی به نسبت زیبایی و قدرت خیلی خوبی هم داره ولی این مدل برقی رو هر چقدر هم روش اسپیکر ببندن هم باز موقع حرکت احساس میکنی سوار مترو شدی