مازراتی

انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو

مازراتی تیزری ویدئویی از نسل جدید گرن‌توریسمو را در نسخهٔ الکتریکی فولگوره منتشر کرده است. این ویدئو که در هفتهٔ اتومبیل مونتری در کالیفرنیا ضبط شده است، به‌جز داشبورد، دیگر قسمت‌های گرن‌توریسمو را کاملاً واضح نشان می‌دهد. ستارهٔ اصلی این تیزر تبلیغاتی استندآپ کمدین آمریکایی «سباستین مانیسکالکو» است و رئیس طراحی مازراتی «کلائوس بوسه» و مدیر ارشد ارتباطات شرکت «ماریا کانتین» هم او را همراهی می‌کنند. برخلاف تیزرهای قبلی، در اینجا خودرو هیچ پوشش استتاری ندارد و از همه جهت نمای مناسبی را در اختیار قرار می‌دهد.

نسل جدید گرن‌توریسمو تناسبات مشابهی نسبت به نسل قبلی دارد ولی آن را با منحنی‌های جذاب‌تر و المان‌های ظاهری مدرن‌تر ترکیب کرده است. در جلوی خودرو، جلوپنجره‌ای که برخلاف اکثر خودروهای الکتریکی مسدود نیست به همراه ورودی‌های هوای خنک‌کنندهٔ ترمزها، دریچه‌های روی کاپوت و چراغ‌های LED مشابه سوپرکار MC20 جلب‌توجه می‌کنند. در همین حال، نشان فولگوره بالای آب‌شش‌های سه‌تایی روی گلگیرهای جلو و همین‌طور فقدان سر اگزوز در عقب خودرو نیز ماهیت الکتریکی آن را نشان می‌دهند. البته در این ویدئو می‌توان صدای اگزوز مصنوعی منحصربه‌فرد خودرو را شنید که توسط همان مهندسانی ساخته شده که روی صدای مدل‌های بنزینی مازراتی کار می‌کنند.

در عقب گرن‌توریسمو فولگوره نیز می‌توان شانه‌های برجسته، چراغ‌های باریک افقی و یک دیفیوزر ظریف را مشاهده کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های اختصاصی نسخهٔ فولگوره نیز درگاه شارژ است که در سپر عقب زیر چراغ سمت چپ تعبیه شده است. انتظار می‌رود نسخهٔ درون‌سوز گرن‌توریسموی جدید هم بجز تفاوت‌های کوچکی در سپرها و برخورداری از سر اگزوزهای چهارتایی، کاملاً مشابه این نسخهٔ الکتریکی باشد.

در کابین ۲+۲ این مازراتی جدید می‌توان تودوزی سفید و آبی را دید که در آن از متریال سازگاربامحیط‌زیست مثل پارچه‌های ویژهٔ ساخته‌شده از نایلون بازیافتی استفاده شده است. فضای سر عقب کمی تنگ به نظر می‌رسد که البته در چنین خودروهایی معمولاً طبیعی است. مازراتی همچنین در این تیزر داشبورد گرن‌توریسمو را تار کرده است تا در رونمایی رسمی چیز جدیدی برای نشان دادن داشته باشد. نیزهٔ سه‌شاخ ایتالیایی همچنین مشخصات قوای محرکهٔ الکتریکی فولگوره را هم اعلام نکرده است ولی به گفتهٔ کلائوس بوسه، باطری‌ها در تونل مرکزی خودرو نصب شده‌اند تا فاصلهٔ کمتری با زمین داشته باشند. با استفاده از شارژرهای سریع نیز می‌توان ظرف ۱۰ دقیقه ۱۶۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کرد.

مازراتی همچنین اعلام کرده است که گرن‌توریسمو فولگوره ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که طبق استانداردهای خودروهای الکتریکی رقم بالایی است. هنوز از قدرت این گرند تورر الکتریکی خبر نداریم ولی شایعات به قوای محرکهٔ سه موتوره با قدرتی بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار اشاره کرده‌اند که گرن‌توریسمو فولگوره را به قوی‌ترین مازراتی تاریخ تبدیل خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    چقدر زیبا
    چقدر ظریف
    چقدر جذاب 👏
    اخبار مازراتی شده کابوس بعضیا

    موافقم 68
    مخالفم 25
    1. KSH

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      شوخیت گرفته؟؟؟
      تورو خدا چراغای عقبشو نگا انقدر زشته کجاش قشنگه؟؟

      موافقم 14
      مخالفم 81
      1. محمد هادی

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2410 ديدگاه)

        داداش حالت خوبه؟
        پسر تو این چراغارو از نزدیک ببینی شب دیگه خوابت نمیبره
        صبح تازه میفهمی که عاشق شدی!
        نفرما داداش نفرما

    2. محمد هادی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      به به👏👏👏👏
      چه کرده ایتالیایی با وقار

  2. AMANTE

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    نمیدونم فقط من اینجوری ام یا بقیه ام با من هم نظر هستید که نسل قبل گرن توریسمو از همه نظر فوق العاده بود و نسل جدید حداقل از نظر ظاهری به نظرم خوب نیست.

    موافقم 54
    مخالفم 34
    1. phonix

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      نه خیلی خوبه این نسل هم
      ولی این اتفاقیه که برای همه افتاده نمونش نسل قبل اس کلاس که خطوط تیز تر و چراغ های تیز تری داشت و در نسل جدید همه اونا نرم تر شدن
      اینم یه سبک طراحی با توجه به کاهش ضریب درگه اون نسل هم واقعا شاهکار بود برای همین شاید این با اینکه خوبه از دید دوستان بد دیده بشه
      یاد حرف جرمی افتادم سر برسی یکی از ماشین های لکسوس که میگفت مثل ال اف ای هست برگشت گفت شاید ال اف ای آنقدر خوب بوده که خودشونم نمی‌دونستن چطور ساختنش

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. HS

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      عکس پروفایلت خداست
      ۹۱۸ رو میبینی دلتو میبره لعنتی

      موافقم 25
      مخالفم 3
  3. Reza Waffen SS

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    خوشم نیومد ( نظر شخصیم )

    موافقم 27
    مخالفم 25
  4. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    واقعا کسی که اینو داشته باشه از دنیا چی میخواد واقعا شاهکاره حالا یک سری هیتر میان کلی ز مفت میزنن

    موافقم 40
    مخالفم 28
  5. دکتر

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    به نظر من نسل قبل که تو ایران هم هست خیلی چشم نواز تره تا این

    موافقم 20
    مخالفم 15
  6. mostafa

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    مفتش هم زیاده چرا ؟؟ چون خرابی و هزینه ای که رو دستت می‌زاره بیش تر از آلمانی ها نباشه کمتر نیست
    این نکته مهمی نیست.نکته مهم اینجاست که هیچ یک از ویژگی هایی که یه خودروی آلمانی بهتون میده رو نمیده نه کیفیت داره نه آنچنان فنی خوبی نه شخصت و کاراکتر نه خدمات پس از فروش آلمانی هارو من که یه دونه مرسدس بنز sl رو با ده تا از اینا عوض نمیکنم

    موافقم 16
    مخالفم 38
    1. Phonix

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      اول اینکه مازارتی یه برند لوکسه تو ماشین های لوکسش در کابین مواد کیفیت بسیار بالایی دارن نسخه معروف فندی هم هست البته از نسل قبلش اینو گفتم که بدونی سطح لوکس بودنش در چه حد هست
      دوم این ماشین برقیه داداش الان میترسی چیش خراب شه؟
      اصلا کی ماشین های مازاراتی مشکل خاصی داشتن؟ حتی سال ها موتور ماشین هاشو فراری تامین میکرده
      سوم خدمات پس از فروش این شرکت مطمعنا در سطح بالا تری قرار داره در بخش خدمات چون یه برند لوکسه مثل اینکه بری تو نمایندگی رولزرویس و هیچ کاری برات نکن
      بنز و بی ام وه و ائودی برند های معمول تری هستن و به میزان تیراژ خیلی بیشترشون دفاتر خدمات بیشتری دارن نه اینکه بهتر از این بنده خدا خدمات میدن
      سوم مازاراتی شخیصت و پرستیژ نداره؟
      اینو دیگه دیگه از کجات دراوردی؟
      شما هم میتونی اس ال برداری لین ماشین زشت و درپیت رو هم برار برا ما از دیدن عکساش لذت ببریم

      موافقم 20
      مخالفم 4
    2. Dian

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (682 ديدگاه)

      اونی که پول ماشین رو میده پول نگهداریش رو هم میده
      ضمنا از نظر من شخصیت وحشی و اسپرت مازراتی رو هیچ ماشین آلمانی نداره
      درسته آلمانی ها تو ساخت خودرو های اقتصادی و لوکس حرفی برای گفتن نمیزارن ولی تو ساخت خودرو های اسپرت و موتور وسط در مقابل ایتالیا حرفی برای گفتن ندارند
      بحث خدمات پس از فروش رو هم اصلا این وسط نکش اونجا مثل ایران نیست که ماشینو بدن بهت بعد خودت با ماشینت ، اتفاقا همین چند وقت پیش خبر اومده بود فراری ۲۳ هزار ماشینشو بخاطر نقص احتمالی تو ترمزشون فراخوان کرده بود
      پیشنهاد میکنم یه نگاهی به اون مقاله بندازی

      موافقم 13
      مخالفم 5
    3. علی

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      خدایا این آلمان فن های متعصب را به راه راست هدایت فرما . همگی بگین آمین

      موافقم 12
      مخالفم 4
  7. M83

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ته چهره sls داره

    قبلیه خوشگل تر بود

    موافقم 2
    مخالفم 15
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    گرن توریسمو.گیبلی.ام سی 20.گریکاله.کواتروپورته.فولگوره.بزودی ام سی 20 برقی.لوانته.منتظر فروش سالانه بیش از 1میلیون دستگاه مازراتی باشید.اگه نتونه با این تعداد مدل گوناگون نتونه به رکورد 1 میلیون برسه باید درش رو ببندن.

    موافقم 11
    مخالفم 15
    1. علی

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      روش جدید بیان آقای یانکی ، مسخره کردن!! چون حرفی برا گفتن نداره!! اونایی که این ماشین را زشت می‌دونن از زیبایی طراحی صنعتی چیزی نمی‌دونن !!!

      موافقم 14
      مخالفم 4
  9. Si

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    اگر به زشت معنا بدم این نسل رو انتخاب میکنم چون نسل قبلی بی‌نظیر بود

    موافقم 4
    مخالفم 8
  10. Amir mahdi @-1387

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    همیشه تکراری هست طراحی این مازراتی

    موافقم 2
    مخالفم 13
  11. hadi6

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    خیلی خفن شده این گرن توریسمو جدید 👌🏼
    ولی نسل قبلش هنوزم طراحی جذابی داره…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. Ali

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    چرا اینقدر زشت؟!

    موافقم 4
    مخالفم 15
  13. PURIYA

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    قشنگ شده بنظرم مازراتی داره راهه خودشو پیدا میکنه

    موافقم 10
  14. مسعود

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    به زیبایی نسل قبلیش نیست

    موافقم 2
    مخالفم 6
  15. پدرام

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    خوبه اما به جذابیت نسل قبل نیست به نظرم برخی ماشین ها رو نباید زیاد دست زد با یه سری فیس لیفت مختصر یا اینکه سبک چراغ ها رو اگه همون حالت خشن قبلی حفظ می کرد بهتر بود

    موافقم 4
    مخالفم 3
  16. Payfast

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    من چرا پروفایل ها واسم لود نمیشه =/

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. علی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    برند لوکس و زیبای مازراتی شده کابوس آلمان فن ها و آقای یانکی که کینه شتری داره از ایتالیاییها !!!

    موافقم 11
    مخالفم 2
  18. A.A.S

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    طراحیش رو دوست دارم

  19. MC20

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    پارکینگ هر مازراتی ، قلب صاحبشه …

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. Muty

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    جلو پنجره اش خیلی خنگ شده

  21. MC20

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    1200 اسب ، چقدر بهش میاد … زیبا و باوقار … همه چی تموم … بعد از 6 دهه ، نام مازراتی رو بازهم زنده خواهد کرد … زیبا ، پیشرو ، دست نیافتنی … آفرین ، واقعا آفرین … به قول گفتنی ، ایتالین جنتلمن ، بای مازراتیز …

  22. سلام داداش چطوری

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    طراحی به نسبت زیبایی و قدرت خیلی خوبی هم داره ولی این مدل برقی رو هر چقدر هم روش اسپیکر ببندن هم باز موقع حرکت احساس می‌کنی سوار مترو شدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا