مازراتی

مازراتی گرن توریسمو اوروبوروس با نیم نگاهی به گذشته معرفی شد

مازراتی در هفته طراحی میلان ایتالیا با سه خودروی تک ساخت حضور پیدا می‌کند که یکی از آن‌ها نمونه‌ای دیجیتالی و مفهومی با نام گرن توریسمو اوروبوروس است. این خودرو از برخی شاخصه‌های مربوط به خودروهای قدیمی و کلاسیک ایتالیایی‌ها استفاده می‌کند.

از بین سه خودروی تک ساخت مازراتی در هفته طراحی میلان دو نمونه آن‌ها واقعی هستند اما اوروبوروس محصولی دیجیتالی به شمار می‌رود و هیروشی فوجی وارا آن را طراحی کرده است. در طراحی این پروژه از نسل جدید گرن توریسمو به عنوان نقطه شروع کار استفاده می‌شود و عناصری از محصولات قدیمی مازراتی به آن اضافه خواهد شد. کوپه یاد شده از جلوپنجره خودروی A6GCS برلینتا پینین فارینا، ورودی‌های هوای جانبی 3500GT و چراغ‌های جلوی خودروهای مسابقه‌ای مازراتی در دهه ۶۰ میلادی همچون تیپو ۱۵۱ استفاده کرده است.

در بخش عقب خودرو می‌توانیم چراغ‌های مرتبط به هم را ببینیم که ما را به یاد مازراتی شامال دهه ۹۰ میلادی می‌اندازند. فوجی وارا طراحی گرن توریسمو اوروبوروس را با رینگ‌های الهام گرفته از نمونه‌های بکار رفته در خودروی بورا دهه ۷۰ میلادی تکمیل کرده است؛ اما دومین محصول تک ساخت مازراتی در این رویداد طراحی با نام لوچه شناخته می‌شود که بر اساس نسخه تمام برقی فولگور شکل می‌گیرد. خودروی دوم مازراتی نشان دهنده خلاقیت و پایداری بوده و از موادی دوستدار محیط‌زیست در کابین استفاده کرده است.

مدل فولگور از سه پیشرانه برقی با حداکثر قدرت ۷۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند. اگرچه دو پیشرانه برقی در اکسل عقب و یک پیشرانه در اکسل جلو نصب شده‌اند اما گرن توریسمو فولگور می‌تواند ۱۰۰ درصد قدرت را به اکسل عقب منتقل کند. ایتالیایی‌ها مدعی شده‌اند این کوپه برقی در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۳۱۹ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

سومین خودروی مازراتی در هفته طراحی میلان نیز مدل پریسما است که کار رنگ‌آمیزی بدنه آن با استفاده از ۱۴ رنگ کروماتیک متفاوت انجام می‌شود و نام های محصولات مازراتی با بیش از ۸۵۰۰ حرف روی بدنه نقش می‌بندد. ۱۲ رنگ روی بدنه از محبوب‌ترین محصولات این برند در سال‌های گذشته گرفته شده‌اند و ۲ رنگ دیگر نیز به آینده چشم می‌دوزند. زیر کاپوت پریسما تروفئو پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۵۰ اسب بخار قرار دارد. این پیشرانه در نسخه پایه مودنا قدرت ۴۸۹ اسب بخار خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MASOUD 0099

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (424 ديدگاه)

    به به

    فولگور به نظر من باید تولید بشه چون مازراتی تعداد کمی ماشین برقی داره و باید سبدش رو پر بکنه به نظرم اگه قیمت مناسبی داشته باشه فروش خوبی هم داره ولی…‌‌..

    موافقم 29
    مخالفم 1
  2. Siyavash

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (802 ديدگاه)

    چشم نواز…

  3. Safa

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    اوروبوروس خیلی خوبه..
    ممنون هیروشی فوجی وارا عزیز.
    خیلی وقت بود طراحی های مازراتی برام جذابیت قدیمو نداشت. خیلی لذت بردم از دیدنش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا